За или против ранните и интензивни занимания с децата?

  • 2 902
  • 33
# 15
Една приятелка ми даде 2 двд на бейби айнщайн точно..с цветовете и музиката май..Пишеше, че са за деца над 6 месеца...
Пуснах ги може би един, два пъти, за да видя дали беба ще се заинтригува..Беше около 10 месечна и гледаше от време на време, докато играеше с нещо в ръцете си...Но си мисля, че каквото и да и бях пуснала, щеше да поглежда към ТВто..

А на мен лично не ми харесаха...

Това беше едното:



Виж целия пост
# 16
Една приятелка ми даде 2 двд на бейби айнщайн точно..с цветовете и музиката май..Пишеше, че са за деца над 6 месеца.......
Мойта дъщеря е на 1г и 2 мес. и точно от тези е много впечатлена и не се отлепва от телевизора, докато не се изредят всички Макдоналд, Бетовен, Моцарт, Ван Гог и сие. Laughing Любими са и и определено прави разлика дали са новините , някой филм и дали са нейните филмчета.  Peace


  По темата , мисля че е полезно децата да се занимават от най-ранна възраст, стига това да не става насилствено, а под формата на игра. Всяко занимание развива мозъчните клетки, някои игри логиката и последователността на мислене. Като се научи песничка или стихче се развива паметта.  Peace  Мненията "да оставим сега детето да си поиграе, пък така или иначе ще научи цифрите и азбуката" ми се струват несериозни. Че то някои хора и като станат на 30 год да речем,  не са се наиграли  Laughing
Виж целия пост
# 17
против, малките и без това в този период непрестанно учат и попиват като гъби. Учат при това със скорост и количество, което ние с нашите дърти мозъци изобщо не можем да си предсатвим. Учат непрестанно много по важни неща от АБВ .. и 123 ... те се научават да живеят в нашия сват и опознават този голям и многостранен свят и живот. За какво им е изобщо 123 в този момент? да не би да ги пращм сами да си купят геврече ... не че както стана ясно от друга една темя, по инетелегентни майки няма да си пуснат децата сами за геврече. Спокойствие и доверие  Laughing
Виж целия пост
# 18
имам една приятелка, която записа почти новороденото си бебе на някакви 'уроци' по музика.
същото бебе посещаваше и плуване ( което повече разбирам), а напоследък ( на 3г е) му откриха страхотен талант да рисува, уцелвало пропорции и тн. изпратиха ми и негова творба за рожденния ми ден.
излишно е да казвам, че талантът му е силно преувеличен.
тоест, аз съм против малоумните заключения на самозаблудени родители, които нямат търпение просто да ваят като от глина новия човек.
От друга страна  съм за ангажирането на по-малки деца в смислени занимания и обучения.
поради физиологични причини не мисля, че това е кой знае колко възможно преди да се появят поне наченки на членоразделност  Wink
тоест, след като детето пита , това е ясен знак, че времето за смислени занимания е дошло  Peace
Виж целия пост
# 19
Ами ако на малката не и е неприятно определено бих я подтиквала към такива занимания. Според мен не пречи да са ангажирани с нещо от ранна възраст. То така или иначе не е ежеминутно, а по час да речем на ден. Плюс това мисля от рано свикват с мисълта за допълнителни занимания. Едно поотраснало дете в ученическа възраст казват, с колкото повече извънкласни мероприятия се занимава, толкова е по-малка вероятността да кривне от пътя. За да прояви интерес към извън класни ангажименти е добре да е свикнало от рано с такива. Американските мами са сигурно запознати с програмата Parents as Teachers, която има за цел точно това. Да почне да приучава малките на интереси и да се учат от рано на това-онова. Казват, че децата преминали през програмата имат доказано по-голям успех в училище на по-късен етап. Според мен пак си е до дете и не е гаранция, но аз реших да опитам. Едва сега започваме програмата ( чакахме за място), но определено целта им не е да натрапват обучение за малчовците. Започва се както някой беше казал по-горе в стила на игра.
Виж целия пост
# 20
...тоест, аз съм против малоумните заключения на самозаблудени родители, които нямат търпение просто да ваят като от глина новия човек.
От друга страна  съм за ангажирането на по-малки деца в смислени занимания и обучения.
поради физиологични причини не мисля, че това е кой знае колко възможно преди да се появят поне наченки на членоразделност  Wink
тоест, след като детето пита , това е ясен знак, че времето за смислени занимания е дошло  Peace

Аз също съм против крайности.
Но за членоразделност ще се хвана - бебетата могат да се учат на прости "знаци" (подобни на sign language, но опростени), преди да говорят. Идеята е да комуникират основни нужди - храна, вода, стига, още, топло и т.н. преди да усъвършенстват говоренето, което при някои деца (особено многоезични) може да се забави.
Дани е точно на тази възраст и го "уча" на разни неща - как правят животните, разни знакчета. Всичко е на игра.
Водя го на книжарница - много ясно, че няма да почне да чете на 11 месеца.  Laughing Идеята е, книгите да се свързват с приятни емоции и да са му естествена среда.
Виж целия пост
# 21
Мисля, че малките деца усвояват знания с голяма лекота. Според мен е добре да се учат децата на колкото се може повече неща докато са малки и да се развиват талантите им. Привърженик съм на ранното записване на школи по - езици, изкуства, спорт....Уча синът ми на всичко, което мога и го насърчавам във всичко, за което забележа, че има интерес или способности  Peace
Виж целия пост
# 22
Мисля, че малките деца усвояват знания с голяма лекота. Според мен е добре да се учат децата на колкото се може повече неща докато са малки и да се развиват талантите им. Привърженик съм на ранното записване на школи по - езици, изкуства, спорт....Уча синът ми на всичко, което мога и го насърчавам във всичко, за което забележа, че има интерес или способности  Peace

Аз съм на същото мнение,при дъщеря ми даде отлични резултати,без специални напъни и лишаване от игри и свобода. Peace
Виж целия пост
# 23
Грях е да си мъчиш детето при толкова много образователни предавания, сайтове!
Научава всичко докато се забавлява гледайки ТВ или играейки на компютъра. На мен много ми допада този начин на "ранни и интензивни занимания".
Няма да казвам на колко какво е можела да прави Simple Smile)

Любопитна съм как е по другите държави по отношение на образователни канали, програми за деца?
Като тези например:
http://www.noggin.com/index.php?home=1
http://www.sesameworkshop.org/sesamestreet/?scrollerId=games
http://www.nickjr.com/
http://www.abc.net.au/children/
Виж целия пост
# 24
много интересна тема! Преди години четох някъде, че има теория (не се сещам нито как се казва, нито авторите й), че когато децата учат символи (т.е. букви, числа) преди 7 годишна възраст въображението им се ограничава именно в тези символи и не се развива извън  тези параметри. От друга страна, гледам, че малкия ми, който е на 4, вече знае азбуката, познава цифите и като му чета, се опитва да запамети отделни думички. В детската градина ги занимават, а и гледа разни образователни филмчета и всичко попива. Та, от една страна, ми се иска да не бърза, да си гледа детството, а от друга страна - в света в който живеем, как да опазим децата да не попиват а и по този начин не ги ли дърпаме назад? Въобще къде е "златната" среда?
Виж целия пост
# 25
 Peace
аз съм за ранното развитие без лишаване и от игра!
дъщеря и е на 2 и 7 мес и познава безпогрешно цветовете,азбуката я пее на песен от няколко месеца,брои до 20.. пее вси4ки детски песни,знае си приказките и ги разказва на куклите ..  #Crazy
любознателна е.. но не смятам 4е това я прави вундеркинд..с нищо не съм я насилвала.. но пък определено я поощрявам..играта е неразделна 4аст от метода на у4ене на тази възраст!
  bouquet
Виж целия пост
# 26
Мойта дъщеря е на 1г и 2 мес. и точно от тези е много впечатлена и не се отлепва от телевизора, докато не се изредят всички Макдоналд, Бетовен, Моцарт, Ван Гог и сие. Laughing Любими са и и определено прави разлика дали са новините , някой филм и дали са нейните филмчета.  Peace


Прави разлика, защото са и познати и защото си и ги пускала повече пъти..Но и друго детско филмче да беше, което е свикнала да гледа, пак ще прави разлика...Исках да кажа, че няма нищо специално в тези бебешки ДВД-та, та чак и да носят и претенциозното име Бейби Айнщайн...  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 27
А някой да е попадал на научно-обосновани статии по този въпрос? Сега като се замислям, вероятно има най-различни теории, пък и зависи какво точно цели човек с това ранно обучение.

Аз лично не искам дете - гений (виж ако ми се родило такова няма да го изхвърля разбира се  Mr. Green). Искам здраво, щастливо, социално добре адаптиращо се дете. Ако мога по някакъв начин обаче да му помогна да развие и естествените си таланти и способности би било чудесно.
Виж целия пост
# 28
Аз може би съм от "амбициозните" майки, но смятам, че когато живеем извън пределите на България и искаме децата ни да научат говоримо и писмено и български език - трябва да работим с тях от по-ранна детска възраст.

Напълно подкрепям мненията, че "обучението" трябва да протича под формата на игра и според спецификата на детето. То само ще ви покаже своя ритъм. Мисля, че ако малчуганът не е в настроние да направи нещо или да учи нещо, в тази възраст - на сила няма да можете да го накарате  Simple Smile

Голямата ми дъщеря, която е почти на 3 години учи успоредно български, немски и английски. В къщи се ползват и трите езика. С нея играем проста игра: "какво виждаш?" - аз казвам дума на български, а тя се опитва да я каже на другите езици. Доставя и удаволствие. Дори вече сама пита за думи, които знае на български какво е значението им на немски и английски.
Чела съм, че до 12 години децата са способни да учат език без проблеми, без акцент, без необходимост от граматика.

Мисля, че в ранна възраст децата са много любознателни, това е в природата им и не бихме ги ощетили, когато задоволяваме тяхната жажда. Особено след като вече в 2 книги прочетох, че 50% от коефициента на интелигентност се формира през 4-тата година на детето.

В къщи позволяваме на децата да гледат BABY TV, разбира се регламентирано./Гледаме този канал чрез сателит/. Първоначално, когато чух за него бях много скептично настроена, да не кажа анти.
Но след като го изпробвахме мога да изразя мнение, че е много добре направен - децата ни са очаровани.
Предвиден е точно за малчугани в ранна възраст 1-3 години, но може да се прилага и за по-големи при изучаване или упражняване на английски език. Филмчетата са много разнообразни, кратки и определено стимулират развитието на децата. Има и такива, които запознават децата с цифрите, азбуката, цветовете, части на тялото, обзавеждане и т.н . Често се използва класическа музика като фон на филмчетата. Предлагат се добри идеи как може в домашни условия да стимулирате способностите на децата си - например: координация, финни двигателни умения и т.н. Между филмчетата има кратки анимирани песнички. Интересна е рубриката за готвене, в която деца прготвят лесни рецепти. Всичко се свързано с много повторения и много песни, точно от това се нуждаят децата в тази възраст. Заслужва си да го прегледате.
Виж целия пост
# 29
Не знам, как на 2-годишно дете може да се задържи вниманието. На моето - не може  Laughing Затова и не го правя. Може би ще започна да му обяснявам за цветове и пр., като мине 2 г. и половина. За по-задълбочени занимания, не си и помислям. като за начало е важно да започне да усвоява леко и двата езика. Българският - говоримо, геройства не смятам да изисквам от него  Grinning
За момента разчитам на Dora the explorer да му задържи вниманието поне за 15 мин. За повече ТВ и дума не може да става. Самуил гледа да изразходва енергията си другаде, което ме докарва до лудост понякога  Laughing
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия