Едно и също деяние - например лишаването от телевизия при малките деца може да се представи по различен начин:
1 ситуация - детето е нарушило реда като се е било с децата, тръшкало се е по улицата и т.н. Тук санкцията е наказание като със строг тон родителят казва "Няма да гледаш CN довечера"
2 ситуация - детето например е нарисувало на тапета в хола рисунката на Цар Лъв . Тук Ситуацията е само досадна, но не и заплашваща някого и е напълно достатъчно да се санкционира, като се даде предупреждение със спокоен тон "Ако пак направиш това, вместо да си оцветяваш книжката, няма да гледаш CN ".
В двете ситуации детето е схванало посланието.
Примерите са само примерни, но са демонстрация на различния подход на родителя при санкционирането на неправилно поведение и насочването на детето към общуване с околните по общоприемлив начин.