Учебни тетрадки "Ръка за ръка" на издателство "Просвета"

  • 15 520
  • 91
# 90
В градината на големия ми син от І до ІІІ група беше така, родителите имахме право на глас и госпожата обсъждаше с нас този въпрос. За подготвителната група, обаче, ни беше сервирано, че било "избрано" издателството Х от общината /вероятно в качеството й на финансиращ орган, не съм проверявала дали е била проведена и процедура за обществена поръчка, не ми е било работа/. Даже нашата г-жа беше изразила тогава становището, че лично тя не одобрява новото издателство, но "този път" никой не питал нито нас, нито нея.
 При големият ми син беше същото.
  А иначе мога да коментирам "Ръка за ръка" така: харесвам ги като цяло, направени са на различни модули, подготвят за разграничаването на "предметите в училище" и пр.
На повечето родители обаче се сториха скъпи, предвид  на това, че се купуваха и други неща като комплекти за рисуване, пластелини, скицници и т.н. Според мен би било добре да има някакви преференции, що се отнася до помагалата за дечицата, да не говорим, че аз бях касиер и много трудно събрах парите от всички...
  Но имам и други наблюдения. При по-малките групи няма време за толкова материал, колкото и интересен да ми се вижда. Не правят и половината от всичко, което е в тези помагала. Просто няма време - има какви ли не хигиенно-битови и др. подобни неща, които при по-малките отнемат много време. За да се "вземе" и направи всичко ( книжките са доста на брой) трябва децата да стоят в градината до 7 вечерта-така каза една от лелите един път. Мисля,че въпросните "Ръка за ръка" не са съобразени именно с това. Не знам как е при вас, но в края на годината всеки родител от групата на сина ми имаше възможност да разгледа книжките на своето дете(при нас те стояха в градината) и просто се набива на очи, че доста неща не са правени. Да не говорим, че в тази възраст, най-доброто за децата е играта. Не казвам да няма помагала-много е полезно даже, но тези, според мен, не са най-сполучливи, по вече изказаните от мен причини, въпреки, че имат и добри страни.
Виж целия пост
# 91
Когато синът беше в градина и при тях помагалата определено не бяха изпълнени целите. Ние винаги сме имали достъп до тях, по- добрите попадения бяха поставяни и на "изложбата" до шкафчетата на децата, за да ги видят всички. Определено не само нашето беше празно на половина.
Говорили сме и с двете учителки, бях доволна от тях. Те смятаха, че е по- добре да се отделя време на игри навън при всяка възможност /т.е. хубаво време/, а при лошо време заниманията на децата бяха основно с разговори, игри за условия в помещението, допълнителни занимания по интереси /разбирайте език, танцова, рисуване- който на каквото е предпочел да си запише детето/. Имаха винаги седмична програма и математиката им, напр. беше не само работа в помагалата, а по- скоро с магнитни табла и патенца, зайчета, мечета /и при нас беше така, това го помня/. По езикова култура, напр. имаха различни игри с "речеви" характер, интересни и полезни за самите деца. Преди Коледа и в началото на лятото имаше открити уроци, празници, за чиято подготовка също се отделяше време и тази подготовка беше също еднакво приятна и полезна за децата. Всеки ден имаха и занятия по "ръчен труд"- рисуване, моделиране, апликиране и т.н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия