Към мамите на деца, учещи английски - помощ, моля

  • 7 191
  • 51
# 30
Колото по-рано, толкова по-добре!

И аз мисля така.Синът ми ходи от 5 годишен в училище Европа.Сега е трета година в училището,а иначе той е на7.От тази година започнаха да пишат,но детето се справя много добре,има много добро произношение и знае много думи.В групата им има деца,които са записани по-късно и са по-големи от него и според госпожата  той се справя много по-добре от тях.Това е не защото детето ми е гений,а това че от ранна възраст е започнал да учи език Peace
Виж целия пост
# 31
Наистина колкото по-рано, толкова по-добре, но все пак трябва да се отчитат индивидуалните способности  и желания на детето. Започнахме с английския, когато се убедих, че сина ми говори добре български (а живеем във Франция). На по-ранна възраст са като попивателни и е жалко да се изпусне този момент, но пък и не трябва да се налива безразборно. За мен е важно засега да слуша правилно произношение, да научава лека-полека думи,  по някоя основна фраза за запознанство, да разбира въпроси и евентуално да отговаря и т.н.  И това да се разширява и упражнява. Писането засега е на последен план - не мога да  искам от дете, което сега се учи да пише на френски и на български, да пише и на английски. Мисля, че на този етап е достатъчно да може да разпознава някои написани  думи.
Виж целия пост
# 32
Според мен най-подходящата възраст е трети клас.

, но все пак трябва да се отчитат индивидуалните способности  и желания на детето.

най-накрая нещо истинско и вярно. Peace
Нямам какво повече да добавя.
Виж целия пост
# 33
Шани, правилно си си мислила, че е много рано - нека не товарим децата излишно! Прати го на плуване, рисуване. Иначе да - всеки финансово облагодетелстван от учебния процес ще ти обясни как всичко е точно за деца като твоето/моето/нейното/тяхното.

Аз съм бивш (по финансови причини) преподавател по англ.език 1-8 клас. Може много много от вас да се ужасят от това, което имам да ви кажа, но от собствен опит знам, че едно дете може да започне да ИЗУЧАВА англ. език от мин. 11-12 годишна възраст. Това, искам да отбележа важи за образователната система в България. Едва около тази възраст децата са наясно какво представлява езикът (знаят от какви части се състоят изреченията и думичките). Всичко друго преди тази възраст трябва да има за цел да накара детското ухо да привикне към мелодиката на даден език, като може да даде ситуационни модели да изказ - например след добро дело "thank you", при среща сутрин "good morning", и т.н. - разбирате ме. Може да се наизустяват елементарни думички от бита на детето и да се влагат в тези модели. Песнички, стихчета и т.н. са малко ей така "за парлама" пред родителите - питайте дете в 4-та група за какво се пее в песничката, която знае...хм newsm78
Писането вече е нещо сериозно! Щом ще пишем, значи имаме какво да пишем. А как така имаме какво да пишем, когато не знаем как да изразим това, което искаме да кажем? А как да знаем след като не сме учили правилата за изразяване? А как да сме ги учили, когато сме едва 6-7 годишни и ни интересуват цветните картинки в учебниците - ОСТАВЕТЕ ДЕЦАТА ДА СЕ РАДВАТ НА ЦВЕТНОТО - има кога да учат чужди езици.
Все пак, за амбициозните родители остава варианта децата им да учат паралелно родния и чуждия език. Това вече е съвсем различна тема, обаче.   
Виж целия пост
# 34
Като продължение, ще споделя с вас, че моята дъщеря за ужас и почуда на всички мои познати не плещеше на английска от крехка детска възраст - бях я научила на англ. думи за домат, краставица и маса, когато беше на 3-4 г, за да се опитам да я науча да казва, че доматът или пък краставицата е на масата - ами, не се получи. Получи се едва по-късно. Опитът с детските канали за анимация е много успешен, обаче - при гледане на едни и същи филмчета, детето започна да разбира след коя фраза какво ще последва. Така имаше готови фрази, оито можеше да употребява в правилните моменти. Но естествено, нямаше идея как да промени изречението, ако се наложи - то бе просто научено наизуст. Затова нито съм я поощрявала, нито обезсърчавала. Сега ще бъде 4-ти клас. в у-ще изучават англ. език. Казала съм й само едно - каквото казва и изисква г-жата, това ще правиш. АКо имаш нужда от помощ, обади се. Не се занимавам да проверявам какво учат (е, за любопитство гп направиг - по веднън в срок). Когато, обаче дойде 5-ти клас - подготовката ще бъде безпощадна. Просто в това време без английски не вървят нещата. След 8-ми клас мисля е добре и още един език да се започне.
Ако съм скандализирала някоя от вас - съжалявам, но реалното мнение на преподавател* е това.

*всички колеги, с които съм говорила са на това мнение, но не го казват, защото тези часове са лекторски, хорариумни и дт.н. (зависи дали е в у-ще или извъну-щна форма) чисто и просто имат нужда от тях, а за децата - ами - то няма нищо лошо - обогатяват си културата, нищо лошо. ...а можеха да играят на ластик или на войници...
Виж целия пост
# 35
Бях в училище където учихме руски от първи клас, а после математика и не помня още кои предмети бяха на руски език. Научих първо руската азбука за ужас на баба. Не помня дали съм бъркала езиците. Помня само, че като учехме падежите във втори - трети клас бая зор видях, защото никой не можа да ми обясни за какво става дума точно  ooooh!
Виж целия пост
# 36
Yellow Tulip,
благодаря ти много за отговора ти. Думите ти са направо лек за сърцето ми. Две години дъщеря ми и мен заедно с нея я мъчеха в Алиянс. Въпреки, че в началото обещаваха, че обучението ще е без домашни и съобразено с възрастта и т.н и т.н Не мога да ви опиша какви количества думи трябваше да наизустява как се пишат дъщеря ми!!! Преди да им бъдат обяснени елементарни правила за идписването и прочитането им, преди на се научат какво означават и т.н. Не мога да ви опиша огромните количества домашни, които не беше в състояние ПО НИКАКЪВ НАЧИН да направи без мен. Не разбирах как се справят децата на родителите, които не знаят английски, не разбирах също така ЗАЩО трябваше да харча всеки ден по два часа в писане на домашни по английски с дъщря ми при това че съм дала толкова пари!!! Ако АЗ трябва да я уча - защо да давам пари за това? Домашните й по английски изискваха повече време от всичките й домашни в училище (по няколко предмета). От втори клас занятията станаха и три пъти седмично! Което вече ме отчая. В края на втората година вече трябваше да четат серьозни теми на по няколко абзаца за Лондон и египетските пирамиди....тя разбира се не разбираше нищо и ги наизустяваше с моя помощ...Не виждах никакъв смисъл в цялото това мъчение. А ни предложиха и на изпит да се явим срещу 150 лв  Joy
Сега дъщеря ми ще е в трети клас, опитах се да намеря курсове по английски, където да не се взимат толкова  на сериозно - не успях. В Алиянса няма да се върне със сигурност, по-добре да ходи на танци.
Още веднъж - благодаря.
Виж целия пост
# 37
Е, има курсове, където нещата са много различни от това, което описваш.
Виж целия пост
# 38
Когато, обаче дойде 5-ти клас - подготовката ще бъде безпощадна. Просто в това време без английски не вървят нещата.
Синът ми сега ще бъде 5 клас, и г-жата от училището каза , че  децата, които са добре с материала от 4 клас, в часовете по английски/в 5 кл./, ще им бъде скучно.
 Същото каза и г-жата от курса / ходи от 2 клас/, и дори сега ще прескочи 5 клас, и ще ходи с 6-токласниците.
 Не само възрастта на децата има значение , а и учителите. Благодарна съм на всичките му учителки по английски досега, наистина се справят невероятно с преподаването. Дори деца от класа ,които не се занимават с английски допълнително, са на много добро ниво / които имат желание ,де/.
Виж целия пост
# 39
Yellow Tulip,
....тя разбира се не разбираше нищо и ги наизустяваше с моя помощ...Не виждах никакъв смисъл в цялото това мъчение.
С подобно нещо се сбълсах преди дни. Детето в детската води някакъв диалог с още едно момиченце на тържеството в края на учебната година. Сега си изровила записа и гледа, слуша и на края казва "И какво говорим нищо не разбрах!" Embarassed
Виж целия пост
# 40
Е, има курсове, където нещата са много различни от това, което описваш.
Кои са? Ще ти бъда много благодарна за информацията
Виж целия пост
# 41
Аво-3, Британика, Европа, Оксиния, Престиж, Фарос (подредени по азбучен ред, въпреки че си имам фаворит за първото място, но такава тема имаше преди време).
Всички работят по детски езикови системи. И въпреки че навсякъде се налага да пишат по пет шест нови думи след всяко занятие, акцентът определено не е върху правописа на тази възраст. Също и темите са съобразени с възрастта. Ето по какво работят в една от гореизброените школи, като за твоята дъщеря е втория учебник. http://www.macmillanenglish.com/Course.aspx?id=28330
Въпросът е да избереш такава школа, в която да включат детето ти в група с нейни връсници, а не да ти обясняват, че понеже има малко деца за това ниво, ще я включат в група с по-големи деца, като се опитат да ти пробутат идеята, че това само ще е в нейна полза.
Виж целия пост
# 42
Дъщеря ми е първокласничка тази година. От две години ходи на английски език в Берлиц и смятам да продължи да ходи. Има ли някой, който може да разкаже как е натовареността там при първокласниците. Притеснявам се, защото на всичкото отгоре в училище е в паралелка с френски език  Crazy Доколкото съм запозната, нещата в Берлиц не са толкова сериозни, т.е. те не се взимат толкова на сериозно, както в Британика, което в случая ме устройва, но ми се иска да чуя мнението, на някой минал през това.
Виж целия пост
# 43
.. Не само възрастта на децата има значение , а и учителите.
.. и в подкрепа на всичко казано от Ali_sun, ще кажа, че е задължение на учителя да определи нивото на всяко едно дете и да предлага на по-напредналите (или изоставащите) различни по трудност упражнения за в клас и за домашно.
*всички колеги, с които съм говорила са на това мнение, но не го казват, защото тези часове са лекторски, хорариумни и дт.н. (зависи дали е в у-ще или извъну-щна форма) чисто и просто имат нужда от тях.
#Crazy Толкова ли се е изродило БГ образование  newsm78
Виж целия пост
# 44
#Crazy Толкова ли се е изродило БГ образование  newsm78

За жалост много повече, от колкото би могла да си представиш! ooooh!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия