15-годишните у нас и да четат, не разбират

  • 7 400
  • 159
# 15
Разбира се, че не са по-умни западнячетата, основния проблем е системата и отношението към  науката изобщо. У нас се обучават фактолози, а не мислещи хора.  И това не е  въпрос на пари.
А мацките, които са се изказали в смисъл, че децата са точно толкова  незаинтересовани и неграмотни колкото своите родители дали имат деца?
Виж целия пост
# 16
У нас се обучават фактолози, а не мислещи хора. 

Даже не се и държи вече толкова на фактите - да назубрят там нещо колкото да ги изпитаме, пък после какво останало от него, на кой му пука...
Това е целта - тъпи, отвратени от знанието, оскотели нещастници, подходящи само за обслужващ персонал. Мислещи хора не са нужни никому.
Виж целия пост
# 17
И аз съм в ситуацията на evanescent - на по-голямата сестра с брат и родители, точно като тези, които тя е описала.
Нямам собствени деца засега (живот и здраве лятос... Heart Eyes), та не мога да се изкажа като майка, но ми се струва все пак, че това, дали децата четат и имат интерес към някакви интелектуални теми и занимания, много зависи от семейството и възпитанието. Както разбира се, и от ситуацията в държавата, макар че никак не обичам да обвинявам държавата за личните проблеми и неуспехи на хората. Но мисля, че колкото и интелектуално да е семейството, ако ценностите му не намират подкрепа в обществото и самото то е подложено на изпитание за оцеляването си (родителите работят на няколко места, работа, за която не са учили - напр. лекарите карат таксита, както беше през 90те), то тогава самото дете израства в изкривена среда и не може да се възползва напълно от това, което семейството му може да му даде в интелектуален план.
Но има и родители, които научават децата си на далеч по-ефектни неща - четох тук по темите една потребителка, която като я дразнят с досадни въпроси за детето й, отговаряла "Що не си зае*еш капаците нанЕкъде" (цитатът е точен)...Е какво да научи детето тогава...???
Виж целия пост
# 18
Ха да  изкоментираме това:  http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1160216
Вярвате ли го, ако да, къде е проблема, ако не защо?? Аз ще се изкажа лейтър, за да не давам насока евентуално...
Не, не го вярвам, защото знам как си правят проучванията и знам, че резултатите не са каквито трябва да бъдат.
От друга страна е вярно за учебниците и за родителите, особено за тези с изрази като "лейтър".
Виж целия пост
# 19
То май не само 15 годишните имат проблем.И министърката не разбрала,че спешния телефон 112 трябвало да заработи още през 2007г.
Виж целия пост
# 20
Ами и мен ме учудва,че има семейства,в които и двамата родители се заемат да учат уроците на детето по разказвателните предмети и после им ги наливат в главата, но..и да се чудя ,и да не се чудя, започна да се превръща в доста честа практика това. А после,четяли,ма не разбирали...ми как да стане това,без да си се научил малко да си поразмърдваш мозъка.
Виж целия пост
# 21
Нека авторите на статията да си кажат какви тестове са провели и въз основа на какво стигат до тези изводи.
Доколкото разбирам проблемът не е в четенето и писането, а във възприемане на прочетеното? Странно как достигат до този извод, след като винаги в българската система за образование се е ценяло повтаряне (възпроизвеждане) на написаното. Не разсъждаване. Има ли общо с термина "преразказ"?
Лично аз срещам повече трудност ако трябва да възпроизведа нещо, прочетено от екрана, отколкото прочетено от бял лист с черни буквички, за предпочитане шрифт  TimesNew Roman, може би е въпрос на навик.
Виж целия пост
# 22
Ами и мен ме учудва,че има семейства,в които и двамата родители се заемат да учат уроците на детето по разказвателните предмети и после им ги наливат в главата, но...

... когато детето ти тръгне на училище, ще разбереш.  Wink Laughing
Виж целия пост
# 23
Ами и мен ме учудва,че има семейства,в които и двамата родители се заемат да учат уроците на детето по разказвателните предмети и после им ги наливат в главата, но...

... когато детето ти тръгне на училище, ще разбереш.  Wink Laughing
Ааа,хич не ме интересува....татко му да се оправя.
Ако нещо не е разбрало от даден урок,не бих имала нещо против да погледна за какво става въпрос и да помогна,ако мога. Но системно аз като отче наш да му уча уроците...,няма да я бъде тая.То си е обида за самото дете да го сметнеш за толкоз тъпо,та с едни уроци да не може да се справи.
Виж целия пост
# 24
Като каза за разказвателните предмети, ето пресен пример от вчера с едно от моите деца - 3 клас, учебник по ЧиОбщество, частта по история за Кирил и Методий и покръстването. В учебника беше така написано, че се наложи да направя сбит разказ за този период от историята ни на база на това,което аз съм учила в училище и след това като съм се интересувала от история. Те нямат основата, не знаят каква е разликата между езичеството и християнството и други такива фундаментални неща. Детето ми се оправя самичко в 99% от учебния материал, но точно историята е неразбираемо написана. Какъв интерес, според вас ще има това дете към родната си история като още от началото го попарват с неразбираеми текстове? А аз ако не бях достатъчно образована как щях да й обясня нещата? Накрая нямаше да знае как е станало покръстването, защото в урока не пише, че това е било по политически причини.

Бо,
Независимо дали доводът ми ти се струва тъп, много сори, ама еволюцията не мож` я победи. Точно защото всяка система се стреми към запазване на ресурсите си и икономия в разходите за енергия, хората ще предпочитат да отидат да надникнат във вулкана, отколкото да се опитват да си изграждат въображаема картина колко червена е лавата и как мирише сярата. По твоята логика да изхвърлим картинките от книгите, да изхвърлим телевизорите и изобщо да не си помисляме за виртуалната реалност, защото не е достатъчно сложна за мозъците на децата.
Четенето си е четене, зависи от интереса. А за сведение, четенето е процес, за чието техническо усвояване и изпълнение (автоматизиране дори може да се каже), са необходими 2-3 години и варира според възрастта и зрелостта на човека. И е важно човек като се учи да чете да му се представят лесни текстове, със ситуации, които са му познати, а не мъчение.
Виж целия пост
# 25
Като каза за разказвателните предмети, ето пресен пример от вчера с едно от моите деца - 3 клас, учебник по ЧиОбщество, частта по история за Кирил и Методий и покръстването. В
Учебник по какво???
Виж целия пост
# 26
Човек и общество, но го съкращавам, защото имат и Човек и природа. Кой знае още какво ще измислят като заглавия.
Виж целия пост
# 27
Човек и общество, но го съкращавам, защото имат и Човек и природа. Кой знае още какво ще измислят като заглавия.
Това като нашите Родинознание и Природознание сигурно!  Mr. Green
Човек и общество....малииии!  ooooh!
Виж целия пост
# 28
Ха да  изкоментираме това:  http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1160216
Вярвате ли го, ако да, къде е проблема, ако не защо?? Аз ще се изкажа лейтър, за да не давам насока евентуално...
Не, не го вярвам, защото знам как си правят проучванията и знам, че резултатите не са каквито трябва да бъдат.
От друга страна е вярно за учебниците и за родителите, особено за тези с изрази като "лейтър".
[/quote/
 Peace
Че имаме проблеми в образованието - имаме , но не вярвам само при нас да е така. Имам познати, чийто деца в България си бяха нормално развиващи се ученици и само няколко месеца след като се преместиха( преди и да са научили свястно местния език) изведнъж се превръщаха едва ли не в гении.  То не бяха хвалби, училищни награди, грамоти. Да беше едно дете - да кажеш недооценено в България , ама те доста .  Hug
Виж целия пост
# 29
Но системно аз като отче наш да му уча уроците...,няма да я бъде тая.То си е обида за самото дете да го сметнеш за толкоз тъпо,та с едни уроци да не може да се справи.

Споко, бе, няма да ги учиш, само ще ги превеждаш.  Peace От псевдонаучен изсмукан от пръстите висок академичен стил на чист български език, за да разбере хлапето за какво все пак става дума в пустия урок.
Родна реч, омайна, сладка... ама остана само в първата Читанка.  Whistling
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия