Интересувате ли се от идеите за ранно развитие?

  • 7 887
  • 125
# 120
Не страдам от болни амбиции  Naughty Но следя интересите на дъщеря ми, както и тя нашите с баща и  Mr. Green. Сама прояви интерес да научи азбуката на 4г и вече чете думички, но не я насилвам, само когато пожелае. Играе на компютъра игри, които изискват мислене Simple Smile, но пак само такива, които на нея и харесват. Детето само си показва за какво е готово, а ние родителите просто трябва да му помагаме, а не да го тормозим, за да бъде винаги и навсякъде първо.
Виж целия пост
# 121
Много интересна тема  Peace
да, интересувам се (донякъде професионално) но прилагам според децата Mr. Green

voltage13 благодаря за подробното описание (на заниманията които ти си правила), с повечко такива темата щеше да е доста по-полезна Wink

А някой да препоръча книги или линкове специално посветени на тази идея - за ранно стимулиране?
Ето от мен една - на Масару Ибука "след 3 вече е късно" (но е на руски)
http://www.lib.ru/KIDS/after3.txt
Виж целия пост
# 122
Една интересна тема за ранно развитие, обсъждана във форума: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=102544.0
Виж целия пост
# 123
Една интересна тема за ранно развитие, обсъждана във форума: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=102544.0

Направо настръхнах, като четох темата. Много хора не ми вярват, че съм можела да чета на 3г и половина, но ето, че баща ми ме е научил точно така. Разбира се, той не е знаел метода на Глен Доман..., просто е подходил по този начин - с карти обърнати обратно. С разликата, че беше написал първо букви. След като съм ги научила и срички. Съчетавала съм едно с друго картончета. Спомените ми са доста избледнели, но помня че ми беше много забавно.  Heart Eyes
Спомням си, отивам до една книжарница, точно до нас и бях толкова малка, че не можех да погледна почти нищо на и зад щанда /само най горните лавици/. И казвам на продавачката да ми покаже най-новата детска книжка. Тя ми показва, тази или онази, но тези ги бях чела. Тогава, тя не вярваща ми каза: Я, прочети това заглавие. Съответно И го прочетох. Всъщност всички продавачки от тази книжарница ме познаваха и знаеха, но тази беше нова продавачка. Тогава една от по-старите И каза: Тя, може, може да чете. И така ми намериха най-новата - непрочетена все още от мен книжка.
Дано поста ми не ви звучи самохвално. С него искам да ви кажа, че този метод наистина действа. С нищо не ме е напрягал, напротив аз го смятах за игра. Мисля да пробвам най-малкия ми син - разбира се той ще ми посочи областта, която ще му е най-интересна.  Heart Eyes
Виж целия пост
# 124
Благодаря на последните двама участници.
От линка, препоръчан от Жасмин:
"Математика
 На занятията по математика Доман предлага да се избяга от абстрактните числа. Вместо тях на детето се показват карти с определено количество точки (от една до безкрайност), като се казва колко кръгчета са изобразени. Картите се показват последователно, регулярно и бързо. Постепено детето развива способност да преценява количеството видяни точки без да ги брои. Тук може да прочетете как да се подготвят материали по математика и как точно да се показват  http://www.danilova.ru/publication/math_13.htm"
В тази връзка имаме две игри от такъв характер, може би точно те събудиха интереса на големия ми син по отношение на математиката, който той си поддържа в училище.
Едната има няколко големи картона. На всеки от тях има точки с дадено действие /+ или -/ между тях /четири точки плюс три точки/ и изрязано празно място след поставен знак за равенство. Същевременно има малки картончета с резултат /също с точици/ и детето трябва да постави верния резултат на съответното място.
Другата игра е Лото. Тя е останала... от мен. Това е заглавието й. На големи картонени квадрати, разграфени на 9 по- малки квадратчета всеки, има написни задачи. Тук вече е с цифри. Има и малки цветни картончета с резултат, които се поставят като отговори на задачите от големите картони..
Имаме и малка книжка /става и за 2- годишни деца, сега малкият я "наследи" от баткото/. На всяка страница има определен брой фигурки /мишки, феи, сладоледи и т.н./, като тръгваме от един брой и стигаме до десет на последната страница. Освен наименование и картинката с фигурките има и запис на цифрата, обозначаваща числото- брой на фигурките. На края има нарисувани десет бонбона. Може да се закрият определен брой с ръка и детето да преброи останалите. Следващ етап- да каже колко са скритите.

Виж целия пост
# 125
Не ми се отвори линка от архивите, но го намерих по друг начин, участвала съм там. Тъй като се интересувам от метода на Доман по други причини, подробно съм се интересувала от методиката за ранно развитие на детето. Според автора на тази методика, физическото и психическото ранно развитие вървят ръка за ръка. Мозъкът на малкото дете не се развива единствено с четене и писане, а и с движение, поне до определена възраст. В Русия са доразработили тази методика Никитини, а кубчетата на Зайцев там са много популярни. В книгата на Доман за ранното развитие http://www.kid.ru/rebenok/index.php много подробно се обяснява ка се правят картите, как се показват и ЗАЩО се показват така.
Ако не ви се отваря линка от архива, можете да разгледате темата, като я потърсите в Гугъл "Глен Доман. Ранно развитие." и кликнете на кеширана
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия