Да, понякога им е скучно, но педагогиката не се състои в това всеки час да се преподава нещо ново, а да се гради върху вече наученото. Една песен например се учи в продължение на 8 часа - в началото децата учат думичките, мелодията; след това няколко часа я затвърждават, а накрая 2 часа имат художествено изпълнение т.е. за удоволствие. На по будните деца, макар и да не са я донаучили, отдавна им е омръзнала. Ей с това не знам как да се справя. Старая се да го карам по план, но понякога се водя и по децата и... току забравя нещо. Защо имаше успех с музикалните инструменти от оркестъра - ами всеки час преподавах по една група инструменти, като припомняхме вече изучените.Накрая направих една игра, в която децата трябваше да разделят инструментите на групи - дървени духови, медни духови, струнни, клавишни и пр. Справиха се блестящо и... ми напълниха душата естествено. В последните часове изучихме ключовете, нотичките. Другия час смятам да им направя един преговор и започвам с различните стилове музика... Освен това пеем по 7-8 песнички на час, като в процеса на работа някоя отпада, идва нова на нейно място... С всичко това искам да кажа, че на децата не би трябвало да им е скучно, но пък не всички могат да вървят с толкова бързо темпо (като онези двамцата, на които хем им е скучно, хем правят магарии).
@ Анаид , благодаря ти за практичните съвети. Права си за педагога, както казах си е нож с две остриета. Досега не ми се бяха бъркали с работата, но ето тази последната госпожа взе и мене да учи как се свири на детски муz. инструменти. Точно това смятам да споделя на директорката, че въпросната госпожа се намесва в урока ми и неговото провеждане, а не затова е пратена там. Не тя е педагогът и не тя се занимава с музикалния урок. Ама знаете ги лелките в детските градини с мнoгoто стаж, само като скръцнат със зъби и всеки се строява, та и аз... Но човек се учи и дори и лошият опит е опит.
По въпроса с наградите, трябва да помисля...
Иначе ги хваля, когато отговарят на въпросите или се държат добре не се скъпя на хвалби.
Тук например не правят тържества. Дали не трябва да обсъдя едно такова с директорката. Да направя един открит следобеден музикален урок, поне родителите да видят, че парите им не отиват на вятъра. Хем и децата ще имат стимул да се представят добре. Можем и детски хор да направим...