Информираха ли ви за гаранционните условl

  • 5 018
  • 26
# 15
Не мога да се съглася, че тъй като продават много артикули, не са длъжни да знаят гаранционните условия. Оказа, че закона е много прост - гаранцията е 2 години, а за повече, вече се изисква да го изпратя този прословут отрязък. НО изискването за монтаж от страна на сервизната фирма го има. И никой не може да ме убеди, че продавач-консултанта не го знае това. Но си го спестява. Въпрос на професионализъм. Когато аз консултирам мои клиенти, се старая да съм максимално изчерпателна и ги информирам за неща, които може и да знаят, може и де не... Но си мисля, че и те ще са доволни и пак ще се върнат при мен, ако си свърша добре работата. Отделен е въпроса, че когато течеше ремонта, бях бременна и всичко чакаше на мен.  Не мога да седна в Техномаркет да чета гаранционните условия, нали? Може би, щях да имам повече време да се информирам, ако не правих основен ремонт и освен ел. уреди, то не бяха плочки, бои, мазилки, втулки, десени и прочие други малки неща, за които, всъщност пак трябваше да се информирам. А последно перални и печки съм купувала през 2001 г., когато нещата бяха далеч по-прости.
Всъщност, пуснах темата за информация, на такива като мен, които не могат да знаят всичко  Peace
П.С. И както написах, по-горе прочетох всичо от - до, но пост фактум. Както се казва - късно е либе, за китка...
Виж целия пост
# 16
Миме, четеш гаранцията като си получиш стоката. Дори по-късно 1-2 седмици да беше изпратила отрязъка според мен нямаше да има проблем. Все пак имаш протокол кога си си получила стоката, нали?
Така да се каже не си чела договора преди да го подпишеш, поне прочети "ситния шрифт" след като си подписала.


Виж целия пост
# 17
Мария, точно през 2001-ва условията бяха същите. Аз тогава си купих първата стока с марка Уърлпул - пералня. Условията за гаранция включваха техен монтаж и изпращане на отрязък Peace
На Десем инфото вероятно е по-актуално от моето, но поне за пералните им миналия декември условията бяха същите. Пералнята, която нашите взеха тогава, не е 6-то чувство.
Виж целия пост
# 18
Голди, това е първия и последен уред, който купувам с тази марка  Crossing Arms Или поне 6-тото ми чувство така показва  Mr. Green
Наистина ми се иска да избягаме от конкретиката на моя случай. Десем - не седмица -две, а два месеца по-късно, когато се нанесохме почнах да чета... И само не ми казвай, че като купуваш уред четеш гаранционните условия в магазина  Wink Може да е моя грешката, че не съм чела когато е трябвало, но наистина, много разчитах по принцип на продавач - консултантите, в много отношения. Е, сега вече не  Naughty
Виж целия пост
# 19
Четенето си е четене, но общуването между клиент и търговец е важно! Много са контактни консултантите, нооо до кога  Wink Видят ли, че разглеждаш, се залепят за теб, а доколко помагат... вече стана ясно от темата.
Да, бе - имам позната, която отишла в банката да вдига скандал за това "защо банката е променила лихвата на заема и". Крещяла на някаква касиерка, докато дошъл управителя на банката и от дума на дума се разбрало, че писмото от оня ден, в пощичката и било именно това уведомление. Тя го била изхвърлила без да погледне какво пише и затова банката и била виновна! Тя мислела, че някой ТРЯБВА лично да я предупреди по телефона! Rolling Eyes Прибрала се, преровила коша, прочела го и ми се обади да се "похвали" как ги е разпердушинила в банката! Shocked Sick #Crazy
 За това колко са компетентни продавачите в Техномаркет не е 1та или последната тема.
 Друг е въпроса, че след-като са ти в писмен вид дадени условия, т.е. някой се е постарал да ти го напише, то ти си длъжен да ги прочетеш. А иначе-незаинтересоваността понякога може да ти изиграе лоша шега!
Виж целия пост
# 20
Радостина, имам добро мнение за себе си, много съм далеч от подобни изпълнения. Незаинтересованост, не съм съгласна! По-скоро - наивно доверие. Все пак - не съм от хората, които могат да махнат с ръка и да прежалят 700 лв.
Що се отнася до това, че някой се е постарал да го напише - о.к. Но никой не се е постарал да го преведе. Затова и всички упътвания за ползване на ел. уредите - фурна, котлони, съдомиялна ми бяха на чужди езици. Добре, че поназнайвам малко.
Но признавам, за пералнята имаше упътване на български.
Не виждам смисъл да се спори по темата вече - нека всички, които са я незаинтересовани, я завеяни или наивни да имат едно наум.  Peace
Виж целия пост
# 21
А, Мария, и мързеливи като мен Embarassed Защото аз при първата покупка Уърлпул прочетох условията, ама ме домързя да изпратя отрязъка Mr. Green За щастие не ми се е налагало да проверявам дали ще ми признаят гаранцията. Все още си работи пералнята след 10-тина години яка експлоатация, вече командирована при свеки Sunglasses
Виж целия пост
# 22
За това колко са компетентни продавачите в Техномаркет не е 1та или последната тема.

Не виждам смисъл да се спори по темата вече - нека всички, които са я незаинтересовани, я завеяни или наивни да имат едно наум.  Peace

Ху де, консултантите са си наред  Wink, мега компетентни, уважаващи  клиента и интересите му Sunglasses, а ние сме завеяни Embarassed  Laughing
Виж целия пост
# 23
Консултатите в тия магазини имат една дежурна реплика:
– Ей сега ще дойде колегата, аз не съм на този щанд.

Задължение на търговеца е да уведоми купувача за условията по гаранцията, после кой квот иска да си чете.Също така е длъжен да приеме рекламацията, да я заведе в дневник под входящ номер и да осигури връзката със съответния сервиз и/или евентуалното транспортиране за ремонт.От този ден нататък в 30 дневен срок уредът или се ремонтира или се подменя.Изобщо да спрат да излизат с тия номера да си търсиш сервиза за един маркуч.

Сравнението с банката не е много уместно, защото всеки кредитополучател се подписва на договор, в койти пише, че банката има право да променя лихвата.

Отваряне на очите на 4 като се купува и търсене на правата до дупка - като чуят КЗП лошо им става и клекват.
Виж целия пост
# 24
НЕЗАВИСИМО какво си е написал в гаранцията който и да е търговец то не може да противоречи на законите.
По закон вече не можеш да си задължен да пращаш каквито и да е отрязъци, писма, регистрации и прочее, за да ти важи гаранцията.

А иначе трябва да се чете, да.
Виж целия пост
# 25
НЕЗАВИСИМО какво си е написал в гаранцията който и да е търговец то не може да противоречи на законите.
По закон вече не можеш да си задължен да пращаш каквито и да е отрязъци, писма, регистрации и прочее, за да ти важи гаранцията.

А иначе трябва да се чете, да.
Напълно съм съгласна. Търговците и производителите могат да си пишат, каквото искат, но важи само това, което е отредено в закона, а то е 2 години гаранция.
Виж целия пост
# 26
Техно-магазините предлагат различни макри и модели техники. Гаранционните сервизи са различни с различни условия.
Не е виновен магазинът, а това, че не сте си прочели правата и задълженията.
А Whirlpool може да се купи и от Зора и от Денси и от много места. Та не ви е виновен пряко Техномаркет.
Гаранционния сервиз на Whirlpool е сериозен, но си имат своите изисквания.
А това дето били с по 6г. гаранция перланите "6-то чувство"... Просто се обадете в сервиза и разберете как точно седи въпросът за да има (въобще) такава гаранция.
Абе Шани, по твоему трябва да си купуваме пералня  с адвокат. Днес ЕС точно това прави - опитва се да избави потребителя от разни хитри условия. Бай Пешо и леля Пена са стискали задника си 1-2 години за да си купят хубава (скъпа в случая) пералня, и когато тя се прецака -  Бай Пешо вината е твоя защото не си прочел правата и задълженията си като купвач и потребител. Днес в ЕС не само правата, но и задълженията ти трябва да ти ги каже продавача, а не адвокат когото си наел да ги изчете и намери "хлъзгавите" моменти. Да не говорим, че това е просто смешно - ако от една страна не се съгласиш с "хлъзгавите" моменти - не можеш да си купиш пералня, от друга - ако се съгласиш дървото ще си го ядеш ти.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия