За тихите занимания и настолните игри с близнаци

  • 3 578
  • 17
Въпросът ми е към майките на по-големи близнаци. Как успявате да се занимавате поотделно с всяко дете и успявате ли изобщо? Или пък с двете заедно, но без да си пречат? Става дума варианта без баби и гледачки и с татко на работа.
Мойте вече са на възраст, когато трябва да започнем някакви настолни занимания - рисуване, оцветяване, апликации и т.н. Проблемът е, че не мога за седна с единия и да се занимавам само с него, защото другият веднага идва да досажда. Ако седна с двамата почват да се бутат и да се карат и да се разсейват и нищо не става. Ако ги оставя двамата сами да си рисуват няма проблем, но така не научават нищо. Вече виждам, че започват да изостават от децата, които са едно дете и с които не е проблем да се занимаваш. Не познават цветовете, не могат да оцветяват, една песничка не знаят... Не се сещам как да се занимаваме без да си пречат?  newsm78 А как ще учим като пораснат не знам...  ooooh!
Виж целия пост
# 1
не мога да ти помогна, защото съм против такова обучение. като училище, днес ще учим за кравата  Rolling Eyes никога не съм правила такива неща. всичко при нас се учи в движение. като видим червена кола, казвам ето това е червено. това като пример. оставям да си рисуват и творят на воля, без да ги ограничавам. според мен в движение могат да научат много повече от такива целенасочени занимания. аз съм и привърженик на монтесори, може би затова. не ме интересува какво могат или не могат другите деца на тази възраст. всяко дете се развива индивидуално и не виждам причина да ги вкарваме всички в един калъп. нека се развиват бавно и споконо, кой с каквото темпо може.
Виж целия пост
# 2
|Мога да споделя и моя опит. Децата тръгнаха на 3 г. на детска градина и бяха много назад. Не можеха да се обличат сами, не говореха и т.н.Там напреднаха много бързо. Всяка вечер, когато ги вземе е 19 часа ни остава малко време за занимания.Когато заспиват, в леглото им рисувах какво ли не, а когато се изчерпах на идеи, започнах да пиша азбуката и се оказа, че на 3 г, единият(непослушкото), се научи да познава буквите,
 а на 5 чете свободно. В този един час преди заспиване, аз съм легнала между тях и всичко се подава под формата на рисунки и игри. Чета приказки с тембрите на различните животни, карам ги да повтарят и да правят диалозите като в театър. Много се забаляват и казват - хайде сега да си сменим ролите. Получава се единство и бързо запомняне. Когато едното дете не може нещо се учи от другото.Единствено събота и неделя сме заедно по цял ден и тогава ходим в планината с колата. Там на живо уроците продължават, но само като игри.Сега през ваканцията сме 2 месеца по цял ден заедно/ осигурих им пластелини, книжки блокчета и цветни моливи и ги оставям да правят каквото искат. Наблюдавам ги и ако ме питат нещо съм готова да помогна. В такъв момент правим и логопедични упражнения с единия, защото му е отвлечено вниманието с играта. Иначе отказва да повтаря думичките.Това е за сега. На 5 години са. Нашите проблеми са от друго естество, както знаеш/
Виж целия пост
# 3
Аз също подхождам като Дж-то.Учим в движение.Когато са дозрели за нещо,те сами желаят да им покажа или обясня.Когато започна да показвам на единия по негова молба, обикновено и другия се присъединява.Ако не го направи ,не го карам.След време установявам,че го е усвоил от брат си.Понякога се чувства гузен,че брат му знае нещо ,а той не и моли да му покажа специално на него.В случаите ,когато съм опитвала програмирани занимания,резултатът е незадоволителен.За това установих че първо трябва да им създам мотивация да научат нещо и после същинското обучение.Например цифрите научиха по номерата на етажите в асансьора-броим на глас и виждат цифрата изписана на вратата.После двуцифрените числа по телефона в желанието си сами да набират номера на баба си и на баща си.Буквите в стремежа да изпишат имената на всички близки и т.н.това е моят скромен опит.Не ги притискам.Водя се от тяхното желание.
Виж целия пост
# 4
  Аз също рядко целенасочено се занимавам с тях, но или обяснявам нещо едновременно и на двете, или се рудават. Едната си рисува или прави нещо, докато обяснявам на сестра и, после се сменяме. Те обаче са доста различни и докато едната има огромно желание да чете, пише, смята и рисува, другата като цяло изобщо не я вълнуват такива неща.
Виж целия пост
# 5
Ние понеже сме по-големи вече се пробваме със семейни игри тип борд геймс или някакви фентъзи игри с карти. Но определено няма тихи игри Mr. Green Не спират да спорят и да се карат. Иначе играят с удоволствие и само двамата, но непрекъснато се налага да съм арбитър в някой спор Twisted Evil Иначе сядат вече да си рисуват сами, но дори и тогава успяват да намерят за какво да спорят - защо ми гледаш рисунката, не прави като моето небе, дай си ми лилавото и прочие Laughing
Няма опция да се занимават и двамата с едно и също и да не се стигне до препирня. Единственият вариант е всеки да се занимава с нещо негово - например той сглобява бионикъли, тя рисува дрешки за куклите и така има известно време мир и спокойствие. Естествено всеки иска да покаже какво е направил, но понеже нещата се случват с различна скорост е по-лесно да обърна внимание на всеки поотделно Flutter
Виж целия пост
# 6
Креми, все едно унас си била  Mr. Green как успяват и не знам, но няма шанс да не скарат, винаги си намират приЧина и накрая се Чува- тогава не съм ти приятелка повеЧе  #Cussing out
Виж целия пост
# 7
Нямаш поводи за оплаквания, значи. Днес не са приятелки - утре пак са Mr. Green При нас е вече не си ми брат/сестра Twisted Evil ГотвИ се Mr. Green
Виж целия пост
# 8
аз тогава няма да съм им майка веЧе  Crossing Arms
Виж целия пост
# 9
А при вас единият поучава ли другия?Моят Богдан е със самочувствие ,че прави по-добре нещата и винаги поучава брат си.
Виж целия пост
# 10
ааа и това го имаме. изпадам в нервна криза. тони се беШе опитвала в детската да не и дава да яде, Щото била дебела  Close инаЧ постоянно Чува тая песен не е така, това не се прави така, а как порти само ...................... не ми се разказва
Виж целия пост
# 11
 О да Николета винаги обяснява всичко на Ваня, реално наистина знае повече към момента, но е с огромно самочувствие, от типа аз знам всичко и често прекалява....
Виж целия пост
# 12
И моите се поучават и критикуват един друг. Много са ми смешни. Николай поучава за рисуването и пъзелите, които наистина му се отдават повече. А Жоро за двигателните умения. Вчера Жоро се опитва да му покаже как се кара тротинетка. След 10-ия неуспешен опит му се изчерпа търпението, врътна се и си промрънка под носа "Оффф че си смотан... " (което си е истина). Умрях от смях.  hahaha
Виж целия пост
# 13
Но определено няма тихи игри Mr. Green

Ето това е първото нещо, което ми идва наум всеки път като видя заглавието на тази темичка   Twisted Evil Звучи по-скоро като пожелание  Grinning
Мисля, мисля в момента и не мога да се сетя за тиха игра... Последно им задържах вниманието няколко минути с низане на гердани, но след това веднага започнаха щастливите викове "Виж колко ми е хубав гердана!" и "Хайде ми го сложи!"  Crazy
Тихо става и когато вземат да вадят всичките си дрехи и играчки  ooooh!
Виж целия пост
# 14
Ама защо така тези деца .....Ето днес пак. Мамооо виж какъв трик научих със скейта!   и показва ,получава похвала.Следва другият-показва и също похвала.А Богдан-"Да обаче той не го прави толкова добре.Не вдига предните гуми,колкото аз ги вдигам"  Следваше лекция как трябва да се гордеем освен със собствените си успехи,а и с успехите на брато.И понеже бяхме на кафене, в края на лекцията се чуха аплодисменти от младежи на съседната маса и дружен смях.Явно чуха незабравени все още поуки. Grinning
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия