poli1234, проблемът с Глобул е трябвало да го решите още тогава, при първите 70 лв сметка. Защо нищо не предприе брат ти? Най-малкото жалба е трябвало да пусне. Не е толкова малък. Колкото повече време е минало, толкова повече "задължения" са му се натрупали и става трудно да се оправят бакиите. Аз лично съвет не мога да дам. Успех!
Отговарям на теб, но всъщност не е конкретно адресирано именно към теб...
Изчетох почти цялата тема и до момента не спирам да се чудя: как на никой не му хрумна да поиска съвет не от форума и мненията на други в същото положение, а да потърси специалист- юрист например?
Не защото те (юристите) всичко знаят и разбират, и ще решат на 100% проблема, но дори и третокурсник по право знае повече за изпълнително производство от някой, тотално далеч от тази материя, какъвто съм и аз самия. Някак си ми се струва прекалено тъпо да се (само)убеждаваме, че колекторските фирми нищо не могат да направят (а те всъщност могат, и точно за това е добре да сме подготвени), че в повечето (забележете- в ПОВЕЧЕТО, но НЕ ВЪВ ВСИЧКИ) случаи имат процедурни пропуски, които на (евентуално) дело ще са причина за отмяна на иска срещу вас/нас.
Да, и аз съм в кюпа на получилите обаждане от някакъв представил се за съдия-изпълнител (коректния термин е съдебен изпълнител), и твърдящ, че дължа известна сума на един от мобилните оператори. Ето и моята история, дано да е полезна някому:
Преди повече от 4 години имах неблагоразумието да се съглася да закупя на мое име по една промоция на гРобул телефон+карта за мой „приятел“- той всъщност искаше само телефона, но както е при подбни „мега-сделки“, апарата върви с абонамент на някакъв план. То пък се оказа, че номера, който получих(ме) беше доста хубав, лесен за помнене, и така този приятел започна да го ползва. Около година всичко беше ОК- той си плащаше сметката за изговореното и вноските за самия телефон, понякога с просрочие от ден-два.
Докато в един ден забелязах в ел.си банкиране, където съм включил всички периодични плащания на каквото може, че си седи една сума от около 60 лева. Опитах се да се обадя на „моя“ номер- телефона на абоната е изключен. Така докато успях един хубав ден да видя майката на този „приятел“, и тя ми се похвали, че сина и е заминал за Лондон на гурбет. Обясних и, че ми виси с един 60 лева (разгеле, че апарата беше отдавна изплатен), но женицата не знаеше нищо. Обеща ми като говори с него да го попита, и да ми се обади с резултата. Аз все пак реших, да не чакам от умрял писмо, и колкото и да не ми се искаше, отидох в първия офис на гРобул и платих дължимото. Поисках да прекратя договора, но ми отговориха, че има още 3 месеца докато дойде момента да подам заявлението за прекратяване.
- Ехо, вие наред ли сте, какво ви пречи, да подам заявлението сега, а не ТОЧНО един месец преди изтичане на срока на договора (това беше по времето, когато нямаше законова забрана операторите да подновяват автоматично срочни договори, и те общо взето си правеха всякакви шмекерии с „пациентите“ си)
- Ами нямаме такава практика!
Не помогна и разговора с най-баш главния в офиса. Отказаха да приемат и заведат с входящ номер писменото заявление за прекратяване, с ехидното „…нямаме такава практика, елате след 2 месеца“.
Сега, аз може нищо да не разбирам от право и деловодство, но знам, че всяко юридическо лице, и всеки търговец по занятие е длъжен да има книга/дневник за входяща и изходяща кореспонденция, и има някакви правила, по които се води като цяло документооборота. Но нямах никакво желание да се дърлям с очевидно изпилените мозъци на служителите на гРобул.
Излязох, и потърсих нотариална кантора. Във втората, в която влязох нотариуса се съгласи да изпрати и връчи под формата на нотариална покана моето предизвестие за прекратяване на договора. Струваше ми нещо от сорта на 40 лева, от които 20 са за т.нар. призовкар- лицето, което всъщност носи хартиите, но от името на нотариуса.
И познайте какво- гениите от офиса на гробул нещо не са имали никакви възражения, нито са се опитали да ограмотяват нотариуса, че тяхната практика била друга и пр. Защото ако откажат, това се отбелязва върху документа, отказа се удостоверява от нотариуса, и има сила на доказателство- в случая за неизрядно поведение на оператора. Нейсе, връчиха им го.
Изчаках трите месеца, като плащах месечните такси (разговори нямаше), и когато на четвъртия месец отново се появи поредната месечна такса, отидох в офиса, въоръжен с копието на моето предизвестие, нотариално удостоверено, че е връчено на конкретна дата. От начало се опитаха да обясняват как черното е бяло и обратното, но след 20 мин. тел.консултация с някого от централата, разбраха, че те неправомерно са удължили договора, за който своевременно са били уведомени, че следва да бъде прекратен след изтичане на срока му. Е, пак се оказа, че дължа някакви 0.83 ст., така и не ми обясниха за какво точно, но си ги платих, и си поисках извлечение какво дължа към датата, и уверение, че договора ми е прекратен.
Естествено, пак се опитаха да минат с номера- ама нали ви казваме, и нямаме такава практика. Тогава заявих на дрисльото (без извинение!)-шеф на офиса, да ми даде изказването си написано на лист, и с неговия подпис, щом неговото твърдение е абсолютно вярно, за да мога ако се наложи да се позова на него. След малко дърляне, и след като разбраха, че все пак ще изискам такова писмено потвърждение (за прекратен договор и дължими суми)- но пак чрез нотариуса, и придружено с жалба конкретно срещу офис-мениджъра, да видиш как намериха бланки, и за нула време имах няколко листа с подпис, печат и изх. Номер, че не дължа нищо, и договора с еди кой си номер N е прекратен от дата Х.
И кулминацията от преди 8 месеца- звъни ми някакъв, и след като му потвърдих с кой говори, ми се представи като Пламен някой-си, съдия-изпълнител, по изпълнително производство срещу мен, защото дължа за 24 месеца х 14.80 – общо 355.2 лева към гРРРРобул, неплатени месечни такси по договор с номер N, и имал предложение как да се издължавам. Казах му да изчака, докато по другия телефон се обадя в камарата на частните съдебни изпълнители, да го проверя по номера, който трябва да ми даде. Момъка бързо свири отбой- той всъщност бил помощник, и не знаел номера на ЧСИ, това е все едно да не знаеш името на фирмата, в която работиш. Заявих му, че незабавно ще подам жалба срещу него в полицията, че се опитва с измама- представяйки се за длъжностно лице, каквото не е- да ме изнудва за суми, каквито не му дължа. Докато сумтеше от другата страна, му казах да ми се обади отново утре, но с точна информация кой е, от чие име се обажда, за да го свържа с адвоката, който ще ме представлява от тук на сетне, и му затворих телефона.
Незабавно се свързах с моя позната- адвокат, уговорихме си среща, и и занесох бележките от плащанията и всички документи, които имах от взаимоотношенията си с този т.нар. мобилен оператор. Срещу 20 лева хонорар жената прегледа всичко, и ме увери, че грррррробулци нямат никакви основания за тези парични претенции. Съгласи се да дам номера и ако ми се обади „съдия“ Пламен, да му обясни че е, и защо е в грешка. Поразговорих се с адвокатката относно правомощията на такива фирми за събиране на задължения. И тя ми разясни доста подробно правните аспекти на тяхната дейност, какви правомощия имат, до къде стигат и пр. От нея всъщност разбрах, че не е добра идея да ги отсвирваш безгрижно, защото все пак има варианти в които могат да ти причинят доста неприятности, вкл. и да бъдеш осъден, и на вратата ти да почука истински съдебен изпълнител, дошъл да ти опише имуществото, заради 30-40 лева дълг (+още една камара такси, все за твоя сметка).
Въпросния момък Пламен ми се обади след 2-3 дена, и все едно не бяхме говорили- явно карат по наизустен сценарии. Прекъснах го, и му продиктувах номера на адвокатката, накарах го да ми го изрецетира за да знам, че го е записал вярно, и затворих телефона. Малко по-късно ми се обади и адвокатката, онзи действително и е звъннал, е, след като е разбрал, че действително говори с юрист а не с някой самозванец е прехвърлил разговора към друг, вече адекватен техен служител, на който адвокатката е пратила по факса документите и са се разбрали.
Повече не са ме търсили.
И последно, че стана цял ферман:
Не действайте първосигнално, можете да загазите! Ако смятате, че не дължите сумите, които ви искат- направете си една консултация с някой, който има опит в такава материя! Кътайте си договорите поне 3 години след като са изтекли, а при прекратяването си изисквайте от съответния оператор (или който е там другата страна по договора), удостоверение, че не им дължите нищо към еди коя си дата. Изобщо, искайте им ПИСМЕНИ документи за всичко- спомнете си за да станете абонат колко неща ТЕ ви поискаха! Ако ви откажат- веднага, моментално, ЖАЛБА срещу лицето, което ви отказва, и ново искане. Уверете се, че си знаете правата (но не от някой си тук във форума), и си ги отстоявайте!
Успех!