ВТОРИ клас - 3

  • 39 874
  • 735
Първи срок изтича вече, втори срок ще бъде песен!



Общност "Начално образование"
Нещо интересно за занимание
Образователни игри и други
Всички актуални новини за образованието
Приказки
Сендовската система



Линк от Лоренца за генериране на задачки
Граматика - линк, предоставен от niky
Какво трябва да знаем по български език - от svetlaem
Скрит текст:
КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК 2 клас
ДУМАТА служи за назоваване на нещо: предмет, признак на предмета или негово действие. Разделя се на СРИЧКИ, в зависимост от гласните които съдържа /ма-ма,у-чи-ли-ще, дом/ ПРЕНАСЯНЕТО на част от думата става, като се раздели на срички и се спазва правилото, че едносрични думи не се пренасят и не може да се оставя или пренася една буква от дума /слон, ри-ба, ба-рабан, бара-бан, оби-ча/. Ако в думата имаме съмнение за някой гласен звук, проверката се прави с друга дума, в която същият този гласен е под ударение – ръка – ръчен, пътека – път, картина – карта. Ако в думата имаме съмнение за някой съгласен звук, проверката се прави с друга дума, в която този съгласен е озвучен от гласен след него – кораб – кораби, ориз – оризова, твърд – твърди.
ГЛАВНИ букви пишем В НАЧАЛОТО на изречението и на ИМЕНА на хора, реки,градове……/В града дойде цирк. Владимир, Искър, Червен бряг, България…./ Думите свързани по смисъл образуват ИЗРЕЧЕНИЕ. /Столицата на България е София./ Чрез СЪОБЩИТЕЛНОТО изречение съобщаваме нещо. В края му се пишеТОЧКА. /Аз обичам България./ Чрез ВЪПРОСИТЕЛНОТО изречение задаваме въпрос. В края му се пише ВЪПРОСИТЕЛЕН знак. /Ще ходиш ли в парка ? /УДИВИТЕЛНИЯТ знак се поставя, когато с изречението изразяваме чувство или издаваме заповед. /Ох, боли ме главата от учене! Не пресичай улицата!/ Изреченията, свързани по смисъл, образуват ТЕКСТ. Всеки текст има ЗАГЛАВИЕ.
СЪЩЕСТВИТЕЛНО ИМЕ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме предмети, животни, хора или техните имена. То може да бъде: нарицателно, собствено и умалително /куче, Шаро, кученце/. Откриваме го с въпрос: Какво е това? Кой е този?. Определяме му род и число: м.р. – самолет, ученик /един/, ж.р. – роза, ученичка /една/, ср.р. – колело, дете /едно/, ед.ч. – град, мн.ч. – градове .
ПРИЛАГАТЕЛНО ИМЕ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме качество или признак на предметите. То се СЪГЛАСУВА със същ. имена – приема рода и числото им и образуват СЛОВОСЪЧЕТАНИЯ – червена роза, умно дете, роден град, палави деца. Определяме му род и число. Открива се с въпросите: Какъв?, Каква?, Какво?, Какви? – голям, сладък, красив, добра, прекрасна, слаба, буйно, гладно, малко, трудолюбиви….
ГЛАГОЛ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме действие или състояние на предметите. Открива се с въпросите: Какво прави?, Какво правят? Определяме му лице, число и време. За целта си помагаме с думите: Аз -за 1л., ед.ч., Ти – 2.л., ед.ч., Той, Тя, То – 3л., ед.ч., Ние – 1л., ед.ч., Вие – 2л., ед.ч., Те – 3л., ед.ч.
ед. ч. мн. ч.
1л.уча 1л.учим
2л.учиш 2л.учите
3л.учи 3л.учат
Когато в 1л., ед. ч. глаголът завършва на –а, -я, в 1л., мн. ч. се пише –м – играя – играем, върша – вършим. Когато в 1л., ед. ч. глаголът завършва на –м, в 1л., мн. ч. се пише – ме – спортувам – спортуваме, спирам – спираме.
В зависимост от това кога се извършва действието: в момента на говорене –СЕГАШНО ВРЕМЕ /уча, пея, играя/, преди момента на говорене – МИНАЛО ВРЕМЕ /учих, пях, играх / или ще се извърши след момента на говорене – БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ / ще уча, ще пея, ще играя /.

обяснение на Morrighan за епитет и прилагателно
Скрит текст:
Прилагателното е част на речта, която означава признак, качество или свойство на предметите и явленията.
Епитетът е художествено/поетично определение, което носи емоционален заряд, или иначе казано има „украсяващ ефект”, за разлика от логически необходимите определения, без които се губи смисъла, т.е. не винаги прилагателното е епитет. Терминът „епитет“ се отнася само до тези думи, без които, ако произнесем изречението, пак ще разберем същото, но някаква подробност няма да бъде подчертана.

Пример: 1. Тя го погледна със слънчева усмивка/стъклен поглед.
2. Разхождам бебето само при слънчево време./ Стъклените маси са по-трудни за подръжка от дървените.

В първия случай определенията „слънчева/стъклен” спокойно могат да отпаднат, без да се губи информация (освен чисто емоционална такава), докато във вторите прилагателното е логически необходимо и не е епитет.

Освен това не е задължително епитетът да е прилагателно, а може да е и всякакви думи или съчетания от думи, които изпълняват службата на прилагателни имена.
Пример: „величествена планина” / „планина, която поразява с величието си”
„поет-гигант”


Нашата поща
 
nabor2004@abv.bg

Нашият албум

Начало и край на ваканциите с изключение на лятната през учебната 2012/2013 година:
01.11.2012 г. – 04.11.2012 г. вкл.    есенна
22.12.2012 г. – 06.01.2013 г. вкл.    Коледна
23.02.2013 г. – 25.02.2013 г. вкл.    зимна
29.03.2013 г. – 07.04.2013 г. вкл.    пролетна за І-ХІ клас
 
Неучебни дни:
 
21.05.2013 г. – ДЗИ по български език и литература и НВО в VII клас по български език и литература
23.05.2013 г. – Втори ДЗИ и НВО в VII клас по математика
 
Начало на втория учебен срок на учебната 2012/2013 година:
06.02.2013 г.
 
Край на втория учебен срок на учебната 2012/2013 година:
 31.05.2013 г. – II-IV клас (14 учебни седмици)

Старите теми

Желая на всички много положителни емоции в тази тема!
Виж целия пост
# 1
Първи срок изтича вече, втори срок ще бъде песен!

  bouquet
Виж целия пост
# 2
Благодаря за темата!
Виж целия пост
# 3
Дзвер   bouquet за темата!
 
По повод линка от предишната тема ,напълно споделям мнението на авторката.

Моя син среща затруднения не в диктовките , а после в упражненията. Условията така са написани,че понякога аз  трябва да ги прочета 2-3 пъти за да разбера въпроса.  От известно време ги наказват, без физическо, нещо което миналата година не се случваше.   Косьо каза, че много се говори в час и затова са наказани. Аз съм против такива мерки. Явно  на госпожата и е трудно да се справи с големия брой деца. И после се чудя защо не е разбрал урока.
Виж целия пост
# 4
За "занимаването вкъщи" - и аз искам да е като едно време - да не знам какво се случва.
Уви, няма да ми се получи. Наистина чак в 5 клас ще се разбере какво натрупват сега като знания.
И като няма затвърждаване, а всеки нов урок поднася нови термини и правила - е нужно допълнителна работа. Защото след 10 урока някое правило, термин вече са забравени като се срещнат отново. Съгласна съм с написаното за занималните в училище. В училище децата разказват устното задание - наум, колективно, по някое време задачите се записват на дъската, деца гледат и решават едно от друго. И за проверката от класния - да, не е като в първи клас да подчертава всеки крив ченгел.

Позволявам си да цитирам от друга тема:


 Има добри деца. Много добри. Мека глина, топят се в ръцете...удоволствие да  ги докосваш и моделираш. Поддават се с лекота и благодарност и възприемат и отразяват най- нежните, смели и натежали от обич форми, които раждаш за тях. Улавят най- благородния дух и чисти стремежи, които им вдъхваш . Изобщо, те са сбъднатата истина на един живот...те са сълзите на щастие в очите на родителите, неосъзнатите усмивки, които извиква само мисълта за тях, неистовото нетърпение да ги разпознаеш във всичко истинско, когато не са до теб...
Обаче има и други деца. Там глината не е мека. Никак даже. Веднъж изтича измежду пръстите, сякаш непознала топлината на ръцете, които я обработват, друг път- сърдито скована и неподдаваща се дори на допир. Истинско предизвикателство е да работиш с този материал...и безумно удоволствие! Защото той притежава характер...непокорен, див, самобитен, твърдоглав...но по дяволите, пленително свободен! И тук, за да постигнеш нещо(за обработка не може да става дума) се изисква много талант, мноооого сила, много ум, много смелост и много, ама най- много обич. Защото не ти вдъхваш дъх в тези деца, а трябва да уловиш техния. И не ти им придаваш желаните, обичани форми, а се взираш до бодежи в очите, за да уловиш техните...и се молиш да ти ги покажат.  Praynig  Веднъж познал очертанията, можеш само да доизгладиш ръбовете...и те ще ти позволят, защото ти ще си един от малкото, който ги е разбрал. Това обаче ще стане тогава, когато/ако те решат! Не по- рано.

Виж целия пост
# 5
Здравейте!
Не съм изчела докрай миналата тема, ще се върна да я прочета, защото сте писали интересни неща.

От 21.01 започваме втория срок, с нова програма, вместо един час математика, имаме още един час рисуване. Дано и втория срок децата ни се справят и накрая завършат всички успешно!
Виж целия пост
# 6
Благодаря за темата!

Вярно, детето ми не ходи на занималня, случвало се е спорадично, но аз нямам доверие в масовостта на затвърждаването на знанията. Защото домашната работа е точно това- надграждане, ошлайфане на трудностите. Как се постига и с какви резултати при 20+ деца, е спорен въпрос.
Виж целия пост
# 7
Дзвер, БЛАГОДАРЯ ТИ за прекрасно оформената нова тема и най-вече за това, че си включила като линкове подадената информация от lorenca и svetlaem!
Виж целия пост
# 8
Привет и благодаря за новата тема! Hug

Дано да е песен вторият срок, както се казва и в началото на темичката! ooooh! Laughing
Виж целия пост
# 9
Чудесно оформена темичка, благодаря!   bouquet
Виж целия пост
# 10
Дзвер-че - благодаря за новата тема. Добре заварили всички - много успехи след ваканцията.
Виж целия пост
# 11
Здравейте!
Не съм изчела докрай миналата тема, ще се върна да я прочета, защото сте писали интересни неща.

От 21.01 започваме втория срок, с нова програма, вместо един час математика, имаме още един час рисуване. Дано и втория срок децата ни се справят и накрая завършат всички успешно!
Аз ли съм в грешка, но...не започва ли вторият срок чак на 6 февруари?

Благодаря за темата, Дзвер!
Виж целия пост
# 12
Много ми хареса оформлението на темата и линковете  bouquet

lorenca  Hug благодаря и цитата е жесток  Heart Eyes
Виж целия пост
# 13
И аз благодаря за цитата.  Hug
Ще има ли междусрочна ваканция?
Виж целия пост
# 14
Да, на 6 февруари започват втория срок - по средата на седмицата - нова програма, ново разпределение I/ II смяна при някои.

Писаната дата 21.януари - може да е при някои училища - изключение.

Междусрочна ваканция няма.
Аз се бях заблудила, че към края на февруари са 4 дни, а се оказаха три дни, по-точно 1 Twisted Evil Sad - на тях казват зимна, междусрочна, всякаква.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия