Добро държавно училище за 5-7 клас

  • 12 901
  • 118
Чета темите за родното ни образование от много време и макар , че децата ми все още са далече от прогимназиалния етап стигнах до извода, че в периода 5-7 клас в повечето държавни училища нивото на обучение /особено по БЕЛ и МАТ/ пада рязко и в 7 клас /а за някои деца и от по-рано/ се започват бясни уроци за наваксване на пропуснатото.
Та въпроса ми е има ли държавно училище, което да не акумулира съществени пропуски и нивото на обучение да е на такова ниво, че да не се налагат допълнителни уроци, курсове и пр. Наясно съм, че това зависи и от самите деца, но поне за тези ,които имат желание и са съвестни дали се създават такива условия?

Ще се радвам да споделите вашето мнение и впечатления Simple Smile
Виж целия пост
# 1
107 ОУ е много добро ДУ, където стига детето да има желание, може да научи много без да посещава уроци, курсове и т.н.
Виж целия пост
# 2
Лекси, благодаря за препоръките   bouquet
Да разбирам, че и в 7 клас няма да има нужда от уроци по БЕЛ и МАТ, при условие, че детето е съвестно и въпреки това би могло да има добра подготовка и съовтетно добри резултати от матурите в края на годината?
Виж целия пост
# 3
Гледайки и слушайки, какво става около мен, определено мога да кажа, че не познавам дете, което е влязло след 7-ми клас в Топ 10 на желаните у-ща, без да е посещавало частни уроци или школи за подготовка на кандидат- гимназисти. Може и да има, но аз не познавам такова дете. Жалко, че децата хем ходят на у-ще, хем после трябва да си доучват навън. Доста порочна система се създаде. Пиша за държавните у-ща. Нямам поглед върху частните.
Виж целия пост
# 4
Звездица, няма такова у-ще, каквото търсиш. Поне няма държавно, а ти питаш за държавни. Най-малкото часовете, предвидени по програмата на МОН за изучаване на БЕЛ и математика не са достатъчни за постигане на максимално високи резултати. СМГ не ходят на уроци по математика (масовия случай), но те имат в пъти повече часове по математика. Децата от някои частни също може да не ходят, но например в Света София доколкото знам в 7-ми клас имат 10 часа БЕЛ и 10 часа математика. Няма държавно у-ще с такъв хорариум и не може да има. Ще трябва да приемеш този неприятен факт. Confused
Виж целия пост
# 5
mamamilk много ти благодаря за това, че ми отваряш очите къде е ключът от бараката, ако мога така да се изразя.. Аз си обяснявах, че проблема в ДУ са по-скоро немотивирани учители с малка заплата, личния интерес на държавния учител да насочи учениците към частни уроци, препълнените класове от над 27 деца, усредненото ниво на децата във всички аспекти и съответно липсата на желание на училищното ръковоство и на учителите да подкрепи по всеки възможен начин изоставащите и проблемните ученици, което дърпа и забавя останалите, липсата на дисциплина ...
А то всъщност най-важен проблем се оказва недостатъчните часове по предмет, при което е напълно обяснимо да има съществени пропуски...

Тоест според ДОИ има минимум часове, но няма максимум? И съответно всички ДУ се придържат само към минимума...а пък частните имат свободата да добавят часове? 
Виж целия пост
# 6
Тоест според ДОИ има минимум часове, но няма максимум? И съответно всички ДУ се придържат само към минимума... 
Мда. Часовете по СИП, донякъде компенсират недостатъчното изучаване на даден предмет, но 1-2 часа седмично не решават проблема.
Виж целия пост
# 7
значи остава алтернативата ДУ+хвърчане по частни уроци за неясни суми или ЧУ без уроци може би... или и те не се отървават от уроци? Говоря за общия случай...
Виж целия пост
# 8
значи остава алтернативата ДУ+хвърчане по частни уроци за неясни суми или ЧУ без уроци може би... или и те не се отървават от уроци? Говоря за общия случай...
Ако детето ти е наистина умно и амбициозно, би могло да мине и без допълнителни уроци в добро у-ще. На практика обаче всички ходят. И децата в ЧУ. Учителката ни по математика и дъщеря ми са много доволни от учителя в училище например, но се презастраховаме и с уроци. Все пак кандидатстването след 7-ми клас може да стане само веднъж, не е като кандидатстване за университет. Сигурна съм, че може и без уроци, но т.к. всички ходят, предпочитам като родител да дам максималното от себе си и равен старт на детето си. В темата на седмокласниците прочетох за няколко деца изкарали наистина впечатляващи резултати без допълнителна подготовка. Може да питаш на ЛС от кои училища са.
Виж целия пост
# 9
СМГ не ходят на уроци по математика (масовия случай), но те имат в пъти повече часове по математика.

По принцип децата от СМГ, които искат да си продължат в СМГ, нямат нужда и от уроци по БЕЛ. Просто при оценка от 5,75 по МАТ ще влязат в СМГ и с 3,50 по БЕЛ. А бих казала, че повечето деца спокойно ще изкарат над 4 и без уроци. Но ходят за да се застраховат.
Виж целия пост
# 10
Здравейте! С чиста съвест препоръчвам СМГ за периода 5-7 клас, но при условие, че на детето му се отдава математиката. Не че и там няма какво още да се желае, но правя сравнение между дъщеря ми и нейни връстнички, които не учат там. Лека вечер
Виж целия пост
# 11
Здравейте! С чиста съвест препоръчвам СМГ за периода 5-7 клас, но при условие, че на детето му се отдава математиката. Не че и там няма какво още да се желае, но правя сравнение между дъщеря ми и нейни връстнички, които не учат там. Лека вечер

И аз се присъединявам.
Виж целия пост
# 12
Здравейте! С чиста съвест препоръчвам СМГ за периода 5-7 клас, но при условие, че на детето му се отдава математиката. Не че и там няма какво още да се желае, но правя сравнение между дъщеря ми и нейни връстнички, които не учат там. Лека вечер

И аз се присъединявам.
благодаря за препоръките. Hug Не изключвам и този /единствен за ДУ/ вариант, но към момента не мога категорично да дам мнение, че математиката й се отдава, е току завършила първи клас, а не искам да й причинявам отвращение към ученето, в случай, че това не е нейната дисциплина.
Лекси, благодаря за отговора, ще се поразровя и в темата за седмокласниците, дано се ориентирам  Simple Smile
Виж целия пост
# 13
mamamilk много ти благодаря за това, че ми отваряш очите къде е ключът от бараката, ако мога така да се изразя.. Аз си обяснявах, че проблема в ДУ са по-скоро немотивирани учители с малка заплата, личния интерес на държавния учител да насочи учениците към частни уроци, препълнените класове от над 27 деца, усредненото ниво на децата във всички аспекти и съответно липсата на желание на училищното ръковоство и на учителите да подкрепи по всеки възможен начин изоставащите и проблемните ученици, което дърпа и забавя останалите, липсата на дисциплина ...
А то всъщност най-важен проблем се оказва недостатъчните часове по предмет, при което е напълно обяснимо да има съществени пропуски...

Тоест според ДОИ има минимум часове, но няма максимум? И съответно всички ДУ се придържат само към минимума...а пък частните имат свободата да добавят часове?  
Има максимално часове за седмица за съответната възраст и като наместиш минимума по другите дисциплини... В СМГ и СИП и ЗИП е математика, така ги докарват, в частните сигурно е на същия принцип... не могат неограничено да рздуват часовете - т.е. имат макс. сума часоове с минимуми по предмети... (това е по изисквания за оптимално съотношение на труд и почивка, дори за децата, и ги контролира РИОКОЗ и Закрила на детето, т.е. не само МОН контролират училищата)
Виж целия пост
# 14
А липсата на повече часове не би ли могла да се компенсира с по-големи домашни за упражняване на материала и по-чести тестове, преразкази, съчинения за проверка? Разбира се това при добри преподаватели и желание от тяхна страна.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия