Невероятно, но факт - МОН планира да премахне информатиката и ИТ

  • 10 072
  • 148
# 135
...
В моето обкръжение от познати колеги няма нито един, който да не знае какво е имейл. Обаче има много родители, включително и в тази тема, които не са много наясно какво се учи по някои предмети и за какво  те присъстват в задължителната учебна програма.
Абе то на ПИЗА-та се видя, че и учениците май не знаят кое и защо присъства в учебната програма...
А ти знаеш ли какво е PISA?
А ти знаеш ли, че резултатите от ПИЗА за Европа, съвпадат с жизненият стандарт на съответните държави? И май онова дето е "сбъркано в чипа", може да се окаже проблем с програмирането му, а не с архитектурата...
Виж целия пост
# 136
.....
А ти знаеш ли, че резултатите от ПИЗА за Европа, съвпадат с жизненият стандарт на съответните държави? И май онова дето е "сбъркано в чипа", може да се окаже проблем с програмирането му, а не с архитектурата...
Знам резултатите, но знам и тестовете, върху които са получени тези резултати. Премахването на важни за развитието на мисленето предмети водят до точно такива резултати.
Виж целия пост
# 137
Те нашите учители не знаят email какво е, ти за таблети ми говориш.  Joy
Вашите може и да не знаят, но не обобщавай за всички.


Не обобщавам. Говоря за нашите в градината. Детето ми е още малко. Помолих да ми изпратят снимките, които бяха правили същия ден на мейла. Ми те не можели да се оправят с такова нещо (точните думи). Предложих да си направим един сайт, където да се качва важна информация. Все пак повечето деца доста боледуват и отсъстват и ние майките изпускме родителски срещи и т.н. Или пък група във фейснук. Ами не било нужно това. Нали всичко е налепено по таблото в коридора. Е, да, ама на нас като ни отсъстват децата по две седмици да ходим всеки ден до градината да гледаме дали има нещо ново на табллото.
Виж целия пост
# 138
Те нашите учители не знаят email какво е, ти за таблети ми говориш.  Joy
Вашите може и да не знаят, но не обобщавай за всички.


Не обобщавам. Говоря за нашите в градината. Детето ми е още малко. Помолих да ми изпратят снимките, които бяха правили същия ден на мейла. Ми те не можели да се оправят с такова нещо (точните думи). Предложих да си направим един сайт, където да се качва важна информация. Все пак повечето деца доста боледуват и отсъстват и ние майките изпускме родителски срещи и т.н. Или пък група във фейснук. Ами не било нужно това. Нали всичко е налепено по таблото в коридора. Е, да, ама на нас като ни отсъстват децата по две седмици да ходим всеки ден до градината да гледаме дали има нещо ново на табллото.
Само че ти сравняваш имейлите с таблетите, като последните се дават за пример за в училищата, не за детските градини. От където не става ясно, че ти имаш предвид предучилищни педагози. Изобщо не е необходимо учител в детската градина да има компютърна грамотност. Препоръчително - да, но не задължително.
Виж целия пост
# 139
Чак пък сайт на класа, че то всяко училище има , че даже и електронен дневник, групата във фейсбук ми идва повечко, сега няма да си правя фейсбук, че да си комуникирам там с учителите.
Нямам фейсбук и нямам намерие да си правя.
А пък за снимките на децата, съществуват родители, които може и да не искат да им се качват снимките на децата по фейсбуци и сайтове.
Виж целия пост
# 140
Часовете по ИТ са крайно необходими и ако материалът е подбран правилно могат да се превърнат и в часове по БЕЛ, и по математика и по рисуване, децата да се учат на екипна работа и на самостоятелна работа..

Офис пакета е абсолютно задължителен, Word какво имало да му учат толкова ли.. Виждали ли сте скоро молба за работа написана на ръка, CV написано на ръка. Е аз не съм, но начинът, по който е написано на компютър ме побърква #Crazy

Срамно е на подобни елементарни неща да ги учим в университета
Виж целия пост
# 141
Наименованието "информационни технологии" е неподходящо за съдържанието на материала, който се изучава. Или трябва да е "начална компютърна грамотност и текстообработка" или "програмиране" за тези, които се учат да правят програми.
Не съм сигурна, че на моите деца им трябва такъв предмет в училище, при условие, че единия на четири, а другия на осем, постепено и естествено се научават да боравят с компа, защото имат достъп до такъв у дома. Много по- важно е обаче да има много часове за упражнения на правописа и часове по родолюбие, както и по природознание, които да им формират една обща култура, която и аз у дома развивам.

КОТЕ, уиндоус не е единствената операционна програма, която има офис за текстообработка. Уиндоус въобще не бива да е "задължителен",тъй като и без това е в монополна позиция.
Виж целия пост
# 142
Всъщност предметите са два и са си с подходящи наименования, защото Мишона не знае какво се изучава и говори наизуст.
Виж целия пост
# 143
И аз да се намеся, че вече цели няколко лаПита между 14 и 21 години, ме застрелват с компютърната си НЕграмотност. Един ми обясни, че изпратен ПДФ бил повреден, понеже Уърд не можел да го отвори, ама пък ми изброява на какви игри играел, втора пикла, която работи в копирно студио отваря файл, за който вика, че е повреден и аз изтръпвам - отивам и гледам - джейпег (jpg) файл се мъчим да го отворим с Уърд и Уърда упорито не ще, трето дебилче, на което не може да му извадиш таблета от ръцете, като наркоманче е - поради конкретна задача, по много заобиколен начин се оказва, че няма представа, за какво може да се ползва този таблет. На друго, 14 годишно, викам да ми напише нещо си на Уърд, не форматиране някакво, а само съдържанието/текста, и тя прави трагична физиономия и казва, че не можела да работи с Уърд. Можела да напише, но само на фейса...  Други ТРИМА, по  различно време съм ги гледала поотделно колеги в офиса имат да сумират цифри на ЕКСЕЛ - вадят калкулатори и почват да преписват числата.... Що да е просто, като може да е сложно....
Виж целия пост
# 144
КОТЕ, уиндоус не е единствената операционна програма, която има офис за текстообработка. Уиндоус въобще не бива да е "задължителен",тъй като и без това е в монополна позиция.

Мишона, това си седнала да го обясняваш на ИТ.. Първо Операционната е СИСТЕМА, Офиса си е офис пакет и не е само за текстообработка. Искам да видя учителките да работят под Линукс, Red Hat  Mr. Green
Но нали Майкрософт предостави безплатни лицензи на училищата, да няма проблем има Open Office и офиси за Андроид дори .. Ама сега колко хора знаят как се казват техните приложения за текстообработка, презентация, изчисление... Mr. Green

И ти си учител, аз съм ИТ.. но с ръка на сърцето ми кажи колко родители ще седнат да покажат на детето си как да напишат и форматират документ, много от родителите не могат да го направят та камо ли да научат и децата си
Виж целия пост
# 145
sinergon02, точно това е и моето впечатление.. децата и родителите си мислят колко много знаят децата, защото видиш ли по цял ден са пред компа и таблета Mr. Green
Виж целия пост
# 146
Не споря въобще, особено пък с Лиляна, тя е като радио. Но ползвам добре лаптопа си в работата си. Правя презентации, клипове, записвам, свалям, качвам, отделно е офиса, без който не мога. Всичко обаче, което ми е нужно към момента го показвам и на децата. Едното е на осем и вече може доста неща: различава файлове от папки по иконите, знае къде са му филмчетата и може да си пусне компютъра само, отваря файл и му запазва промените, може да набира по примерен текст, да сверява правописа. Бавно, наистина, но за осемгодишно е добре. Може да рисува с две програми. Може да променя качени снимки и рисунки.
Малкото още е само на иконите и набирането на числа и пускането на филмче.
Забравих - знаят някои сайтове като tube, например, където си пускат детски песни, клипове и някои предавания като артатак, например.
Виж целия пост
# 147
Това ТИ го правиш, но дали го правят ВСИЧКИ родители или болшинството.. Нали образованието е за всички, а не само за децата на педагози и ИТ-та newsm78
Виж целия пост
# 148
Попаднах на темата случайно, търсейки нещо в гугъл. Признавам, че прочетох само първтаа страница и прехвърлих набързо последната. Струва ми се, че не се е включил колега, ако не е така- извинете. Но да си напиша моето мнение на учител по Информатика и ИТ.
1. Много от вас не знаете изобщо какво представляват предметите, но се изказвате за това дали има смисъл от тях. Умно!
ИТ- практическа работа с програмите и ОС. Изучава се основно MS, защото имат договор с МОМН. Така е и в други държави, но не във всички. Аз лично бих искала да имам свободата да работя и в часовете на Linux, може да се използва Open Office и т.н.
Информатика- обяснява основите на всичко свързано с компютрите- хардуер, софтуер, бройни системи, алгоритми и не на последно място- как се правят елементарни програми на език за програмиране. На децата би им било по- интересно с Visual среда, но не навсякъде базата позволява.
Това е за непрофилирани паралелки. ИТ се учи от 5-ти до 10-ти клас по 1 час седмично. Програмата в 9 и 10-ти е остаряла и няма връзка с програмата от 5-ти до 8-ми(това беше въведено в последствие преди 6-7г.). Вместо да променят програмата, просто премахват часовете по ИТ. Няма часове, няма проблем...
2. Да отпадне ли Информатиката?
Изучава се в 9 и 10 клас по 1 час седмично.
Аз лично съм абсолютно против да отпада. Преподавам в гимназиален етап, непрофилирани паралелки. Имам много бивши ученици, които превърнаха програмирането(или технологиите) в своя професия. Защо в гимназиален етап се учи физика, химия, биология толкова подробно и много повече часове? За обща култура или пък за да имат подготовка, ако решат да учат това. Същото е и с Информатиката. Как иначе ще разберат, че би им харесало да се занимават с програмиране и в бъдеще? Или пък ще се изказват неграмотно за програмирането като тема.
3. Преподава ли се качествено?
След като въведоха ИТ от 5-ти до 8-ми клас нямаше достатъчно преподаватели. Ние квалифицираните учители(които сме си учили 5г за това) си бяхме вече в горен курс. Проведоха едни 3 или 6 месечни курсове за физици, химици, математици които са били застрашени от уволнение поради демографски причини и тевзи колеги си запазиха работата ставайки информатици за 0 време. Ще кажете качествения учител винаги ще си намери работа. Да, ама не. Училищата по синдикален правилник обикновено задържат преподавателите си, ако могат да ги завъртят някак си. Дори и да се освободи място някъде, директорите имат пълни права да определят критериите за назначаване. Може да искат например човек без опит на 50г.(що да не). Така че в долен курс ще продължи да се преподава некачествено.
Какво се случва когато учениците дойдат при нас- те вече трябва да владеят Word, Excel, да знаят доста неща за хардуера. Да, ама не. В 9 клас по програма правим циркулярни писма на Word, а те не могат да форматират параграф и ми пишат интервали за да направят отстъп на първи ред(нещо толкова неграмотно, като правописа да речем). На Excel ще правим валидация на клетки, а те не могат една формула или функция да напишат.
4. Някои от вас казват ИТ трябва да е интегриран по всички предмети.
Да, би било добре. Но какви са уменията на учителите по предмети? Нашият колектив е застаряващ(в повечето училища е така, защото професията е твърде "привлекателна"). Не искам да съм конкретна колко пъти на ден и колко колеги ме молят за помощ за какви ли не неща от работа с файлове, с ОС, хардуер, до Word(да не говорим за Excel, чието име хвърля в луд страх редица учители). Презнетациите са нещо, което се ползва по всички предмети. Някои имат самочувствието, че знаят какви са правилата. Ще се потретя: Да, ама не. "Квалификацията" на някои колеги е вредна за естетическото възпитание на учениците посредством мултимедийни презентации. Да не говорим, че и в някои дискове, придружаващи учебните помагала има хвърлящи ме в потрес материали. И това е така, защото се пишат от доценти(или с друга титла уни- преподаватели), които просто са събрали набързо неща от свои курсисти или дипломанти.
Успяла съм да науча учениците си така, че да ми пишат след като завършат, колко са горди какво знаят и могат.

Аз лично за себе си, си върша работата. Против съм отпадането на тези часове, защото има опасност да нямам "подходящи контакти" и да не успея да се реализирам за в бъдеще. В моята ситуация ще попаднат редица кадърни колеги. От друга страна се чува за въвеждане на информатика от 5-ти клас. Подкрепям такава промяна, стига да няма вакуум(випуски, които въобще няма да се докоснат до информатиката). Вакуумът  по точно този предмет и в тези години ще бъде най- голямата грешка на образованието в България. От друга страна преди да се въведе за 5 клас информатика е нужен много добър подбор на кадри. Нещо, което се съмнявам, че ще се случи както трябва в нашата реалност, както винаги.
Проблемите в образованието ние учителите ги виждаме много добре, но нямаме механизмите да бъдем чути. Всички тръбят как имаме големи заплати(лъжа), как работим половин ден(лъжа). На мен ми се налага да си купувам по 3 маркера на седмица от голямата заплата, да си принтирам в къщи(тонер, принтер- мои), да си плащам обучения и семинари, защитих 3-ти клас квалификация, чиято такса само е 600лв, отделно другите разходи. Последния параграф нямаше връзка с темата, но го написах с идеята, че не винаги нещата в образованието са такива, каквото ги виждат останалите в обществото.
Със здраве!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

X Реклама

Общи условия