Счетоводни въпроси

  • 127 929
  • 1 044
# 660
Сблъсквали ли сте се в личната си практика или да сте попадали на казуси, в които МОЛ отказва да подпише инвентаризационния листпоради нередности при извършването на инвентаризацията и при излишъци, а не липси?
Какво следва за МОЛ-а, участниците в комисията носят ли някаква отговорност?
Виж целия пост
# 661
Сблъсквали ли сте се в личната си практика или да сте попадали на казуси, в които МОЛ отказва да подпише инвентаризационния лист поради нередности при извършването на инвентаризацията и при излишъци, а не липси?
Какво следва за МОЛ-а, участниците в комисията носят ли някаква отговорност?

Ако инвентаризацаята не извършена според изискванията и има нередности, то е напълно нормално МОЛа да откаже да подпише инвентаризационния протокол. Само излишъци (без сходни липси) са резултат от документални неуредици и грешки.

Участниците в инвентаризационната комисия носят отговорност за правилното провеждане на процедурата и за точното отразяване на резултатите  в протокола.
Виж целия пост
# 662
Благодаря на всички, включили се по моето питане bouquet
Разбирам, че е въпрос на тълкувание. За момента казусът ми е чисто хипотетичен, но ако има развитие, ще пиша какво е.
Виж целия пост
# 663
Без изчисления ти казвам, че да се внасят суми за осигуряване с цел по-високо майчинство.
Иначе времето без осигуряване се включва с МРЗ.
Извинявам се, но неразбрах,  да се внасят в такъв случай или е без значение.  Благодаря  bouquet

Съжалявам, Sause baus, ме е допълнила.
Няма смисъл от внасяне на осигуровки, с цел по-високо обезщетение.


Виж целия пост
# 664
Без изчисления ти казвам, че да се внасят суми за осигуряване с цел по-високо майчинство.
Иначе времето без осигуряване се включва с МРЗ.
Извинявам се, но неразбрах,  да се внасят в такъв случай или е без значение.  Благодаря  bouquet

Съжалявам, Sause baus, ме е допълнила.
Няма смисъл от внасяне на осигуровки, с цел по-високо обезщетение.




Много благодаря  bouquet
Виж целия пост
# 665
Здравейте, моля за съвет.
Лице от фирмата се командирова в друг град за обучение, като приемащата организация покрива всички разходи с изключение на пътя.
От фирмата ще му бъдат заплатени само пътните разходи под формата на заредено гориво, за което ще представи фактура.
Трябва ли при това положение да подпечатва командировъчен лист. Ако да, може ли той да бъде подпечатан в хотела, в който лицето ще бъде настанено?

Благодаря
Виж целия пост
# 666
Здравейте, моля за съвет.
Лице от фирмата се командирова в друг град за обучение, като приемащата организация покрива всички разходи с изключение на пътя.
От фирмата ще му бъдат заплатени само пътните разходи под формата на заредено гориво, за което ще представи фактура.
Трябва ли при това положение да подпечатва командировъчен лист. Ако да, може ли той да бъде подпечатан в хотела, в който лицето ще бъде настанено?

Благодаря


Според мен - да - трябва да има Заповед за командировка и може да го завери в хотела, където ще отседне.
Виж целия пост
# 667
Благодаря много
Виж целия пост
# 668
в заповедта за командировка се описват командировъчните пари, и кой какво ще плати, за чия сметка за пътните, квартирата,че е осигурена и т,.н.
Виж целия пост
# 669
Здравейте! Имам няколко въпроса, тъй като ще регистрираме фирма на името на съпругът ми и не знаем как е най-добре да постъпим относно осигуряването.
1. Дали фирмата да бъде ЕООД само на негово име или ООД и да бъдем двамата?
2. Ако е ООД, възможно ли е аз да не се осигурявам, тъй като работя в друга фирма и ме осигуряват достатъчно добре?
3. Съпругът ми също работи в друга фирма на постоянен трудов договор 8ч, осигуряват го на минимума - 460лв. Какви са вариантите за осигуряване в нашата фирма? И кой вариант ще бъде най-добър?
4. Относно регистрацията по ДДС? Какво ще е различното ако е или не е регистрирана по ДДС?
Пропуснах да напиша, че основната дейност на фирмата ще е извършване на ремонтни дейности и изработване на изделия , като например дограма, прозорци, врати и т.н.

Извинявам се за многото въпроси, ще съм благодарна, ако ми дадете съвет или ме насочите къде да прочета относно въпросите ми.  Rolling Eyes Blush

Лека и спокойна вечер!  Hug bouquet
Виж целия пост
# 670
Здравейте! Имам няколко въпроса, тъй като ще регистрираме фирма на името на съпругът ми и не знаем как е най-добре да постъпим относно осигуряването.
1. Дали фирмата да бъде ЕООД само на негово име или ООД и да бъдем двамата?Няма правило -както решите.
2. Ако е ООД, възможно ли е аз да не се осигурявам, тъй като работя в друга фирма и ме осигуряват достатъчно добре?Да,възможно е.Може и той да не се осигурява,ако имате назначен управител.
3. Съпругът ми също работи в друга фирма на постоянен трудов договор 8ч, осигуряват го на минимума - 460лв. Какви са вариантите за осигуряване в нашата фирма? И кой вариант ще бъде най-добър?Няма добър ии лош вариат-зависи от това какви осигуритена тежест ви е оптимума.
4. Относно регистрацията по ДДС? Какво ще е различното ако е или не е регистрирана по ДДС?С информацията до тук-не ви е необходима.За в бъдеще-според мнението на счетоводителя ви
Пропуснах да напиша, че основната дейност на фирмата ще е извършване на ремонтни дейности и изработване на изделия , като например дограма, прозорци, врати и т.н.

Извинявам се за многото въпроси, ще съм благодарна, ако ми дадете съвет или ме насочите къде да прочета относно въпросите ми.  Rolling Eyes Blush

Лека и спокойна вечер!  Hug bouquet
Виж целия пост
# 671
Благодаря ти!  bouquet

Съпругът ми ще бъде управител на фирмата, като самоосигуряващо лице ли трябва да се осигурява?  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 672
Да,това е удачен вариант.
Виж целия пост
# 673
Здравейте. Започнах работа по трудов договор на 11-ти юли, като до този момент бях безработна от началото на годината. Плащала съм си сама здравните осигуровки по 18,40 лв. на месец. Платено ми е до края на юни. Мислех си, а и в този форум така ми отговориха, че щом за юли месец са постъпили данни за осигуряване, лично аз не държа никакви пари за този месец. Днес обаче счетоводителката ми каза, че от около година имало някакво ново правило, според което трябва да си платя в банка за дните от 1-ви до 10 ти юли, в които все още не съм била назначена на работа. Счетоводителката ми пресметна, че дължа 5, 26 ст. за тези десет дни. Искам да попитам това така ли е, и ако отида в банката да превеждам пари точно тази сума ли трябва да попълня и платя, защото не съм сигурна как се смята.
Виж целия пост
# 674
Здравейте. Започнах работа по трудов договор на 11-ти юли, като до този момент бях безработна от началото на годината. Плащала съм си сама здравните осигуровки по 18,40 лв. на месец. Платено ми е до края на юни. Мислех си, а и в този форум така ми отговориха, че щом за юли месец са постъпили данни за осигуряване, лично аз не държа никакви пари за този месец. Днес обаче счетоводителката ми каза, че от около година имало някакво ново правило, според което трябва да си платя в банка за дните от 1-ви до 10 ти юли, в които все още не съм била назначена на работа. Счетоводителката ми пресметна, че дължа 5, 26 ст. за тези десет дни. Искам да попитам това така ли е, и ако отида в банката да превеждам пари точно тази сума ли трябва да попълня и платя, защото не съм сигурна как се смята.
И така, и не е така Simple Smile
Няма да ти се спрат здравните права, ако не ги платиш, месец юли ще ти излиза като осигурен. Но ако някой ден ти потрябва удостоверение за недължими данъци и осигуровки, тази сума ще излезе като дължима и пак ще трябва да я платиш. Иначе се смята като разделиш 230 лева на работните дни за юли /21/ и умножиш по работните дни в този период, и после по 8%. Излиза точно 5,26 лева.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия