Как превъзмогнахте страха си от шофиране? Полезни съвети....

  • 73 142
  • 463
# 240
Благодаря за съвета, Стаси! Все от някъде трябва да започна колкото и да ме е страх! Дано се справя...
От какво те е страх?
Виж целия пост
# 241
Благодаря за съвета, Стаси! Все от някъде трябва да започна колкото и да ме е страх! Дано се справя...
От какво те е страх?
И друг път съм писала, сега като съм с инструктор съм спокойна зад волана. Страх ме когато съм сама дали ще успея да паркирам правилно, да не ми изгасне колата...и тн.Но ще го преодолея този страх.. Peace
Виж целия пост
# 242
Какво, ако изгасне колата? Палиш отново. Ако пак изгасне, палиш пак. Може да пуснеш аварийки, докато го правиш, да не ти свирят много.

А за паркирането пък съвсем... харесваш си място и гледаш накъде отива колата и я насочваш. Няма "правилно". На моя курс ни учеха някакви методи с коя точно част на моята кола трябвало да бъде равна с не знам си коя част на чуждата кола, даже съм писала... ми не, просто гледаш къде отива колата и според нея нагаждаш.
Виж целия пост
# 243
Аз също обмислям да взема няколко часа за опресняване. Дали инструкторите имат такива схеми за заплащането? Имам книжка от три години, карам веднъж месечно, винаги с човек до мен. Карала съм извънградско няколко пъти, от един квартал до друг, но сама се притеснявам. И то е от това, че по време на курса не добих никаква самостоятелност в взимането на решения. Инструкторът до последно се месеше, резултатът книжка - но невъзможност и неуверена преценка на ситуацията на пътя. Като основен кошмар са ми малките улици с паркирани коли и разминаването, направо съм в паника там. Иначе по булеварди със или без сфетофари, съм по-уверена.
Виж целия пост
# 244
Докато си търсите оправдания да не карате сами, няма да станат нещата. 
Виж целия пост
# 245
Докато си търсите оправдания да не карате сами, няма да станат нещата. 

Съгласна съм.  Peace

Вера, повечето на час опреснителни взимат 20-25лв!
Виж целия пост
# 246
zveti81, по мои наблюдения учебните коли отнасят много повече клаксони и нервни изблици. Peace Съдя по себе си - с учебната кола бях претръпнала да ми свирят и не ми дремеше хич. Когато започнах да шофирам се броят на пръстите ми случаите, когато са ми изсвирили. И в повечето пъти е било заслужено. Peace Така или иначе не съм била по-добър шофьор, когато слезнах от учебната кола, за да спрат изведнъж да ми свирят.
Виж целия пост
# 247
zveti81, по мои наблюдения учебните коли отнасят много повече клаксони и нервни изблици. Peace Съдя по себе си - с учебната кола бях претръпнала да ми свирят и не ми дремеше хич. Когато започнах да шофирам се броят на пръстите ми случаите, когато са ми изсвирили. И в повечето пъти е било заслужено. Peace Така или иначе не съм била по-добър шофьор, когато слезнах от учебната кола, за да спрат изведнъж да ми свирят.
Да, това е страшен парадокс. Аз наистина не разбирам защо учебните коли отнасят клаксони Shocked Цялата кола е предупреждение за другите шофьори, че в нея е някой, който често не знае какво да прави... заедно с някой, който му обяснява... Колко малоумен трябва да си, за да свириш на такава кола, независимо каква простотия направи?? Аз, като видя учебна кола пред мен на светофара, учтиво спирам на малко по-голямо разстояние от нея, защото знам вероятността да загасне, да тръгне назад, особено при наклон, и не бих изсвирила, защото също така знам, че вътре седи човек, който се учи да я управлява, заедно с човек, който ще се намеси колкото да предотврати катастрофа.

Всички много са се разбързали да отидат нанякъде, ама много. Проблеми с нервите... И аз, когато карам нормално (с 50, което е ограничението за градско), ме подминават и понякога ми свирят. И аз ги храня Laughing
Виж целия пост
# 248
".. И аз, когато карам нормално (с 50, което е ограничението за градско), ме подминават и понякога ми свирят. И аз ги храня Laughing "
Ей това е малоумното , че никой не спазва ограничението . Всички бързат , все едно , че са на рали . Не ми е ясно какъв е смисълът , да караш с 80-100 , да се "силиш" , когато след 200м има светофар и пешеходци .
Виж целия пост
# 249
Ако подходите със страх към шофирането, чакайте го да си отиде. Той, вероятно, само ще се засили.
Шофирането удоволствие, шофирането е свобода, шофирането е независимост. Няма нищо по-хубаво от час свободно време, което прекарваш, карайки колата си, слушайки  любимата си музика.

Ако шофирането е свързано със страх, с нерви, с напрежение .... по-добре да не се случва, защото тази тревожност от самото действие- управление на автомобил е повече от предпоставка за инциденти.

Не давайте да ви крещят, не давайте да ви дават командват в колата, да ви пипат волана. По възможност карайте сами. В началото сигурно ще сте нелепи шофьори, ще правите грешки, ще ви гасне колата, ще ви псуват /сори ама/, ще ви задминават, ще правите малоумни маневри, изпреварвания, престроявания и пр. За това карайте в неделя сутрин- седем е идеалното време, карайте в познат район първоначално, после в разширете периметъра. От неделя сутрин се преместете в неделя на обяд и така, докато се усетите готови да карате в големия трафик.

И се стремете да поддържате скоростта на общия трафик.
Виж целия пост
# 250
И се стремете да поддържате скоростта на общия трафик.

С това не мога да се съглася. По бул. "България" в София средната скорост на колите е 90-100 км/ч при разрешени 70.
Една вечер се движех с 80 в най-лява лента, защото щях да завивим на светофара. Отзад един моторист светка, свирка, подава се ту от ляво, ту от дясно и накрая, изпреварвайки ме от дясно, удари страничното огледало и го счупи!!! И стигна толкова далече, че на светофара пак бяхме заедно.  #2gunfire Малоумници всякакви има.
Виж целия пост
# 251
Смятам, че основно изискване за придобиване на правоспособност за управление на МПС трябва да е минат психологически преглед, особено преглед на нервите, и книжки категорично да не се дават на избухливи, невротици, хора на медикаменти. Търпението трябва да се тества и според резултата някои хора да не се водят годни за шофьори по закон.
Виж целия пост
# 252
Няма да караш в лява лента на България, нито на Цариградско, където ограничението не е 50.
Да ми се туткаш с 50 там в лява лента, когато аз идвам зад теб със 70, е малоумно. КарАш в средна лента и така даваш възможност да те изпреварят от ляво, както си му е редът.
Виж целия пост
# 253
Няма да караш в лява лента на България, нито на Цариградско, където ограничението не е 50.
Да ми се туткаш с 50 там в лява лента, когато аз идвам зад теб със 70, е малоумно. КарАш в средна лента и така даваш възможност да те изпреварят от ляво, както си му е редът.
Аз пък, ако искам да завия наляво, ще карам с 30 там. А ти ще си ползваш спирачката.
Виж целия пост
# 254
Къде ще завиваш на ляво от светофара на Горубляне до Орлов мост? Я стига писала глупости.
Аз лесно ще те изпреваря от дясно, но гаранция, че някой няма да те изтресе няма.
Несъобразената скорост не значи само високата такава.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия