Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Над задачка пак се мъчиш, тук отговора ще получиш. :)

  • 67 387
  • 743
# 615
4 клас - задача от сборник.
Имаме съд с 18 л. мляко, две кофи, които побират по 7 л. мляко и черпак, който побира 4 л. Как да налеем по 6 л. мляко в двете кофи?
/приятел ми я реши с 14 операции. Не ми се вярва да няма по-лесен начин като за 10 годишни/
Виж целия пост
# 616
От голямата кофа ще сложа в едната 4 и в другата 4. После ще налея нов черпак и понеже кофата е само 7л, в черпака ще ми остане 1л., който ще сипя в кофата с 4л. Така в едната кофа има 7, а в другата - 5. Ще върна седемте литра в голямата кофа и ще налея в празната 4л. После ще налея нов черпак с 4л. И сипвам до горе при петте, така в черпака ми остават два, които изливам в кофята с четирите. Може да има и по-лесен начин Simple Smile

Опа, сега видях, че и в двете трябва да има 6л. Ще ми трябва листче да го помисля Simple Smile
Виж целия пост
# 617
Може ли помощ - ЧХ 5-6 клас:
Скрит текст:

SNBC=1/5SABC     Двата триъгълника имат еднакви височини през върха С, следователно NB=1/5AB= 9 см. и AN=45-9=36 см.
SPMN=1/3SAMN     Двата триъгълника имат еднакви височини през върха Р, следователно MN=1/3AN=12 см.

Виж целия пост
# 618
МБГ есен 2013 4клас,
една задача не знам как да я обясня на детето, и  на още 1 намираме различен верен отговор

За разбираемо решение:
В един клас има 23 ученици. Всеки от точно 7 ученици от тях имат по-малко от четири бонбона, а точно 18 - повече от 2 бонбона.Колко ученици от този клас имат повече от три бонбона?

Другата е :
Сред числата 1,2,2 и 0 са делимото,делителя, частното и остатъка.Най-големият възможен остатък е ..2..(според детето,и според майка му)  1:2= 0 ост 2
, но отговорът от организаторите е 0 . Има и други задачи с остатъци, така,че се предполага да знаят деление с остатък




Виж целия пост
# 619
За разбираемо решение:
В един клас има 23 ученици. Всеки от точно 7 ученици от тях имат по-малко от четири бонбона, а точно 18 - повече от 2 бонбона.Колко ученици от този клас имат повече от три бонбона?
Само това изречение е важно според мен. 23-7=16 имат 4 и повече бонбона. Търсят се ученици, които имат повече от три, т.е. с 4 и повече.
Виж целия пост
# 620
Ясмина, благодаря ! А аз минах през неравенства, та кой колко, кой по-малко .. и стигнах до отг 16
Виж целия пост
# 621
Дидева, благодаря!  bouquet
Виж целия пост
# 622
МБГ есен 2013 4клас,
една задача не знам как да я обясня на детето, и  на още 1 намираме различен верен отговор

За разбираемо решение:
В един клас има 23 ученици. Всеки от точно 7 ученици от тях имат по-малко от четири бонбона, а точно 18 - повече от 2 бонбона.Колко ученици от този клас имат повече от три бонбона?

Другата е :
Сред числата 1,2,2 и 0 са делимото,делителя, частното и остатъка.Най-големият възможен остатък е ..2..(според детето,и според майка му)  1:2= 0 ост 2
, но отговорът от организаторите е 0 . Има и други задачи с остатъци, така,че се предполага да знаят деление с остатък



мисля, че за първата става и с кръговете  Blush не мога да го начертая тук

7 деца имат по 3 или 2; 18 деца имат 3 или 4; а общо са 23, значи точно 2 деца имат по три бонбона.
и тогава от 18 с повече от два, се вадят тези с точно три бонбона и оставащите (16) имат повече от 3  Blush

за втората задача  Blush третокласника каза, че не би написал 1:2 = 0  Blush защото не му излиза проверката 0х2=1, единственото възможно разпределение на цифрите  е 2:2=1 и остатък 0
Виж целия пост
# 623
третокласника каза, че не би написал 1:2 = 0  Blush защото не му излиза проверката 0х2=1, единственото възможно разпределение на цифрите  е 2:2=1 и остатък 0

Проверката (ако са учили делене с остатък) е: частно*делител+остатък=делимо, т.е. 0*2+2=2 (но числата са други в условието).

И на мен ми е странно, защо отговорът е 0  newsm78

Допълвам, ето защо Значи:
1/2=0 (1) - не може, защото имаме само една 1
2/1=2 (0) - да
2/2=1 (0) - да
ако 0 е делимото, частното е винаги 0. На 0 не може пък да се дели.

Излиза, че остатъкът е винаги 0.
Виж целия пост
# 624
2, 2, 1, 0
Като вземем предвид, че на нула не се дели, възможните частни са:

2:2=1 ост. 0
2:1=2 ост. 0
1:2=0 ост. 1, не отговаря на условието
0:2=0 ост. 0, не отговаря на условието
0:1=0, ост. 0, не отговаря на условието
Виж целия пост
# 625
2, 2, 1, 0
Като вземем предвид, че на нула не се дели, възможните частни са:

2:2=1 ост. 0
2:1=2 ост. 0
1:2=0 ост. 1, не отговаря на условието
0:2=0 ост. 0, не отговаря на условието
0:1=0, ост. 0, не отговаря на условието


Ужас, ще си посипя главата с пепел и след 20ч няма да решавам задачи , как се подведох по остатъка на 0:2 , който е изчислило детето. Ще трябва да му обясня ПАК кое се взима за остатък Simple Smile


@St Dobri, и аз с кръговете на Ойлер Вен се опитвах да я обясня.. , но стана прекалено сложно
Виж целия пост
# 626
 Blush пак аз  Blush

3 клас, МБГ-есен 2014 аз не разбирам задача 16  Blush
възможно е той довечера да я разбере, но мен сега ме гризе любопитството  Blush


ако б@=б-1, а @б=б+1, пресметни @2+3@+@4+5@+@6+7@+@8+9@
Виж целия пост
# 627
Blush пак аз  Blush

3 клас, МБГ-есен 2014 аз не разбирам задача 16  Blush
възможно е той довечера да я разбере, но мен сега ме гризе любопитството  Blush


ако б@=б-1, а @б=б+1, пресметни @2+3@+@4+5@+@6+7@+@8+9@
(2+1)+(3-1)+(4+1)+(5-1)+(6+1)+(7-1)+(8+1)+(9-1)=44
Виж целия пост
# 628
ако б@=б-1, а @б=б+1, пресметни @2+3@+@4+5@+@6+7@+@8+9@
@2  се пресмята като образеца  @б=б+1
@2 = 2+1 = 3
Виж целия пост
# 629
благодаря, момичета  Hug

 Blush и аз в пепелта, като крилатата вещица  Blush
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия