Некоректен търговец – ТЕХНОМИКС

  • 21 041
  • 26
# 15
Тези 20лв са му удържали от доставката на стоката.
Доставката първоначално се е поела от магазина.
Човека си е платил само артикула.
Повечето магазини имат и % намаление+ безплатна доставка, когато си поръчаш он лайн.
Не го е харесал и е решил да го върне.
Не разбирам защо при положение, че има магазин не отидете първо да видите стоката там и тогава да си поръчвате.
Виж целия пост
# 16
И аз в началото реших, че са за доставката, но доколкото разбрах не е била безплатна. Иначе точно обяснява нещата.

la3ev, освен стойността на продукта имаше ли и такса за доставка при получаването й?
Виж целия пост
# 17
Не нямаше допълнително такса за доставка.

Извадка от праватами

http://pravatami.bg/107

Цитат
Без да има нужда да доплащам, мога от сключването на договора – при договори за услуги и от получаването на стоката, в рамките на 14 дневен срок да се откажа от нея. Не дължа никакви обезщетения, неустойки или други разходи с изключение на тези, които съм направил за връщането на стоката. За това си право трябва да бъда известен от търговецът, а  в случай че той пропусне да ме информира, срокът, в който мога да се откажа от договора се удължава на една година и четиринадесет дни. Транспортните разходи обаче са за моя сметка. Продавачът е длъжен да ми върне парите в срок до 14 дни, като използва същото платежно средство, използвано от мен при първоначалната транзакция.За мен остава задължението да изпратя или да предам стоката обратно на търговеца, без неоправдано забавяне и не по – късно от 14 дни, от датата на която съм съобщил за решението си на търговеца да се откажа от договора.
Виж целия пост
# 18
Не нямаше допълнително такса за доставка.
В този случай не мисля, че ще постигнете нещо...

Да, по принцип е така като в цитата, но това важи, когато при получаването сте платили:
- стоката
- доставката (от магазина към вас)

Доставката (от магазина към вас) е била поета от тях, като подарък, защото сте купили техен продукт, но ако откажете да го купите няма как да ви подарят доставката.
Виж целия пост
# 19
Не съм съгласен,

В закона е казано ,че мога да върна стоката без допълнителни разходи освен тези които ще направя аз за самото връщане. В конкретния случай търговецът е предоставил "безплатна доставка". Но дори да бях платил за доставката сумата трябва да се възтанови в пълен размер.
А дори и да не е така за 2 километра транспорт 20лв. е малко прекалено Simple Smile
Еконт взимат по-малко за транспорт през цялата страна.
Виж целия пост
# 20
...Но дори да бях платил за доставката сумата трябва да се възстанови в пълен размер.
Не. Възстановяват само сумата на продукта. Поне така пише.
Много са 20 лв., да, но те работят по други тарифи, не на физическите лица.

Ако беше платил доставка, когато си го получил щях да ти кажа да продължаваш да се бориш, но в този случай смятам, че са прави.

Друг пък питай предварително, за да няма изненади  Peace
Виж целия пост
# 21
Не би трябвало да си удържат пари при условие, че той(клиента) връща закупеното на адреса, който те са посочили. Друг е въпроса защо в сайта никъде не пише кой(или кои) е адреса за връщане.
Ако в поръчката му пише:
Цена на продукт: 100лв.
Цена на доставка: 20лв
Цена на всичко: 120лв.
Тогава няма как да му върнат 120лв., а ще му върнат 100лв, колкото е цената на продукта, а парите за доставката ги губи. В случая явно е пишело 0лв доставка и нямат причина да не му върнат цялата заплатена сума за продукта. НИКЪДЕ не пише в техните условия, че ще си удържат Xлв.! Колко? Не пише, значи нищо. Това е.
Разбира се, ако е всичко така, както казва потребителя и не пропуска нещо.
Виж целия пост
# 22
Така е. Но и никъде не пише, че доставката до него е безплатна.
Виж целия пост
# 23
Потребителите да бъдат внимателни при онлайн пазаруване и да се информират за крайната цена и условията на сделката преди да я сключат, предупреждават експертите на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

КЗП: Връщането на стока без дефект е въпрос на добра търговска практика
До 14 дни може да бъде върната единствено покупка от разстояние

Връщането на закупена стока е един от начините за удовлетворяване на рекламация в случай на дефект. Без проява на несъответствие потребителите могат да се откажат от сделката в срок от 14 дни само ако са я сключили от разстояние. Това са възможностите за отказ от покупка, предвидени в Закона за защита на потребителите, който е хармонизиран с европейското законодателство в тази област.
Комисията за защита на потребителите (КЗП) напомня този факт в рамките на провежданата от Европейския съюз Информационна кампания за правата на потребителите.
Една от хипотезите, в които потребителите могат да върнат на търговеца закупена стока, е при наличие на дефект, проявил се в рамките на законовия гаранционен срок (до две години от датата на покупката) или в периода на валидност на търговската гаранция, съгласно условията в нея. След предявяването на рекламация пред търговеца, той следва да ремонтира безплатно за потребителя дефектната стока или да я замени с нова в срок от един месец. В случай че не успее да стори едно от двете, следва да направи отбив от цената или да върне парите на клиента. До връщане на парите може да се стигне и в случаите, в които дадена стока в двугодишния гаранционен срок отново прояви дефект след като вече три пъти е била ремонтирана.
Връщане на стока с аргумент, че не допада на потребителя, не е правилен размер или подходящ цвят и пр. не е предвидено в закона, освен в случаите, когато сделката е сключена от разстояние или извън търговски обект. В тази хипотеза потребителят има право да претендира за разваляне на договора в рамките на 14 дни след доставката и връщане на парите. Законодателят предвижда тази опция с презумпцията, че потребителят не е имал възможност да се запознае с реалните характеристики на стоките само по техни снимка или описание. Правото за връщане на стока, закупена от разстояние или извън търговски обект, обаче, е различно от правото за предявяване на рекламация във връзка с установен дефект, независимо от това дали стоката е придобита от традиционен магазин или от електронен такъв.
Връщането на закупена от традиционен магазин стока без дефект или след изтичане на 14-дневния срок при сделките от разстояние и извън търговски обект е въпрос единствено на добра търговска практика от страна на конкретния икономически оператор и не е нормативно уредено.
Виж целия пост
# 24
Здравейте, въпреки че прочетох доста негативни мнения и аз се подлъгах по ниската цена на електроуредите и реших да поръчам онлайн фурна за вграждане от тях. Само че когато включих фурната установих, че лампата е изгоряла и не свети... помислих си ще им се обадя да ми пратят една лампа и аз ще си платя да имам още една резервна. Продължих да изпробвам фурната и да я разучавам, когато след 5-10мин вентилаторът не започна да бучи и да дрънчи. Сметнах, че това не е нормално за нов уред  и реших да им се обадя. Звънях и звънях и никой не ми вдигаше на посочения номер в сайта 0700 13 222. Писах им в контактната форма на сайта, понеже нямат посочен имейл, междувременно мой приятел изнамери други техни телефони и се свърза със тях. От там му казаха че ще се свържат с whirlpool, за да пратят човек, който да дойде да установи повредата (това се случи в петък ). В понеделник никой не ми се обади през деня и реших да се обадя за да знам кога ще дойде този техник, защото все пак стоя без печка... и пак с много зор се свързах с тях и те ми обясниха, че от whirlpool са им отказали да пратят човек и трябвало лично да звънна.... Съгласих се и се обадих и от там ми заявиха, че могат да пратят техник, който обаче ако установи проблем, да вземе електроуреда за ремонт, което няма как да допусна и да остана пак без печка. Казаха ми, че ако искам да я заменя да се свържа с Техномикс - съответно ако искаха да ми я сменят щяха да са го направили до сега и реших, че няма смисъл да си хабя нервите. Върнах електроуреда като приложих заявление че прекратявам договора на основание член 50 от закона за защита на потребителите за извънтърговски сделки и те са длъжни да ми възстановят сумата. Платих 20лв, за да върна артикула обратно. Писах им че искам да ми върнат парите и за това как смятат да го направят, а те ми отговориха:
Здравейте,
Обаждахте ли се на КОЛ центъра на Whirlpool? За да върнете фурната има законов ред, необходимо е техническо становище от оторизирано техническо лице, че фурната има фабричен дефект.

Само че аз си подадох жалбичка до КЗП и сега очаквам да видя как ще се развият нещата и дали ще ми възстановят сумата. Дано да съм помогнал на някого. В интерес на истината само лоши коментари бях чел и бях си казал, че ако съм доволен ще пиша един хубав коментар, но загубиха коректен клиент в мое лице.
Виж целия пост
# 25
Имам подобен случай с един хладилник поръчан онлайн. Описанието не отговаряше на това което получих,пожелах на другия ден да го върна за моя сметка  и да поръчам друг по скъп. От там управителя ми каза ,че не мога да го върна такава е политиката на фирмата. Подадох жалба в КЗП и те ми казаха ,че имам право да го върна в 14 дневен срок. Обадих се пак и им казах за жалбата,управителя каза,че него интересува и не мога да го върна и да пия една студена вода. Така сега започвам съдебни дела защото няма друг начин да ме компенсират. ОТ КЗП нищо друго не могат да направят и трябва сам да ги съдя.

Пиша го за бъдещите измамени да не си губят времето в мрънкане  а да ги съдят. Защото си мислят ,че на никой няма да му се занимава със съдебни дела.
Виж целия пост
# 26
Здравейте, както бях писал върнах фурната в определения от закона срок с молба за възстановяване на сумата в която се основавам на член от закона имах също така и пусната  жалба до КЗП и ми остана да чакам да ми възстановят сумата в срок от 30 работни дни. След около 2 седмици от Техномикс ми писаха че и те са установили фабричен дефект и дали желая да ми възстановят сумата или да ми заменят фурната. разбира се им пратих ибана си, тъй като нямах намерение да чакам и  си бях купих друга фурна и така в крайна сметка си получих парите. Известно време след като си получих парите получих обаждане от Техномикс искаха документ от мен който да представят пред КЗП че са ми възстановили сумата. Изпратиха ми готова бланка подписах я сканирах я с телефона и им я пратих по имейла и така приключи всичко.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия