Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Частни училища - информативна тема 14

  • 66 087
  • 746
# 15
Мен не ми е ясно с какво днешните матури са по-различни от изпитите за гимназиите по наше време, около 94-та? Пак се ходеше на уроци, но за никой не беше нещо много травмиращо.
Правилно ли разбирам, че разликата е в това, че сега матурите са твърде лесни и децата трябва да се борят за стотни  и от там се покачва напрежението?
Мецане, школите в седми клас ли искаш да избегнеш или по принцип?
Виж целия пост
# 16
Има обаче актуализация в някои от таксите - нагоре.
Скрит текст:
Не съм ровил за всички, но на сайта на Веда скоро бях видял, че вече е 4500 евро за 1-4 клас (остава си 3900 евро за 5-7 клас, както го е дала Онна), отделно 1100 евро транспорт. Дойче шуле вече 5050 евро от догодина, защото приключват с намаленията за българи. Това всъщност обаче не е толкова съществено и едва ли има нужда Онна-бугейша да се рови непрекъснато и да ги поправя, тъй като който се интересува от конкретното училище, може много лесно да си кликне на сайта му и да си види актуалните такси. Много по-важно е другото, което е идеята на темата - как е обучението, езиците, атмосферата, допълнителните занимания и т.н. Таксите всъщност, както ги е обявила Онна, дават добра представа за порядъка, а че някъде има актуализация от 200-300 евро, не е толкова съществено.

С тези частни уроци направо ме разбихте. Андариел, ти си пубер тероризатор бе. Аз пък искам и търся вариант да се разминем без частни уроци, защото нямам намерение да побърквам нито детето, нито себе си. И такива варианти има. Или Дойче шуле, където да не ти дреме за никакви НВО-та, или частна гимназия, или пък някоя от елитните гимназии, където не са толкова важни чак пък стотните, примерно ФЕГ или Втора Немска, чак пък стотни не ти трябват, и с 5,50 ще влезеш, а нали уроците давали разликата между 5,50 и 6. Или пък АК, за където също за есето няма как да се подготвиш предварително, а и другите раздели може без уроци - в темата за АК едно новоприето момиче написа, че не се е готвила специално, и които отговори не е знаела, ги е оградила на късмет, защото и без това никой не може да реши 50 задачи за 50 минути, въпрос и на късмет било според нея. Аман от истерии.

А и то има нов закон и промени, ето Дидева написа, че ще има промени и в НВО, които ще касаят малките, ще видим кога ще намеря време да го изчета или пък ще съм благодарен на Дидева, ако информира вкратце за основното. То така или иначе след няколко години сигурно и друг закон ще приемат.

Казвайте ги тези неща и ще ги поправям. Peace
Виж целия пост
# 17
Ми супер, лошо ми става вече от тези уроци и как всички твърдят, че непременно трябвали уроци, та уроци. Особено пък ако избереш ЧУ, да плащаш и за ЧУ, и за уроци, е абсолютно ненормално. Ето на Hope for Two казва, че в Питагор не ходят на уроци. Ми значи избираш Питагор и толкоз. Не искам и да си помисля за уроци.

Вярно е,че трябва да мислим в перспектива, НО докато твоето дете изкласи има много време.
Все пак нека да не забравяме, че и ЧУ, и ДУ, подготвят по единния образователен стандарт. Някои по-добре, а други - по-зле. Някои подготвят по-добре по едни дисциплини, други - по други ....

Ходенето на уроци се налага според някои родители, за да може детето да надгради това, което са взели или пък да навакса това, което са пропуснали (зависи от училището).
Да не забравяме, че "елитните" към днешна дата училища трябва да отсеят от огромен наплив и тук именно се явява тази разлика в десетите, стотиците и хилядните, която може да е решаваща.

Така че аз съм на същото мнение като теб, татко Мецан, но в момента не се главоболя изобщо със седми клас (макар че го мисля де), защото по-приоритетно ми беше училището, а сега ми е приоритетно изкласяването от първи до четвърти клас.

Всеки ден се приема нещо различно - било относно оценяването, било относно стандартите, програмите и други подобни. Така че нещата се решават в движение. Не е като едно време..... Naughty
Виж целия пост
# 18
Мен не ми е ясно с какво днешните матури са по-различни от изпитите за гимназиите по наше време, около 94-та? Пак се ходеше на уроци, но за никой не беше нещо много травмиращо.


С нищо не са различни, само сега повече ги галим децата с перце и сакън да не поучи някой час отгоре и да се травмира Laughing
Нищо не им става на децата от една по-интензивна година (и то по-скоро за курсове говорим, защото на уроци точно малко ходят, масовото е съботно-неделен курс).
Виж целия пост
# 19
Моята ходи една година на школа, втория срок включихме и частни уроци по единия предмет, че нещо в школата само дремаха. Хич не се озори. Чак последната седмица се притесни леко....ама леко Laughing. Аз бях като навита пружинка цяла година, не тя.
Виж целия пост
# 20
Като гледам как хората още от детската градина мислят и премислят НВО и гимназии, направо ми става неудобно - още не съм проучила университети за моя второкласник.
Виж целия пост
# 21
Абе не е като да не го юркаш сина ти на доста допълнителни занимания, при това съвсем различни от спорт. Решавате задачи за поне един клас напред. Та не правиш впечатление на някой, който не ги мисли нещата поне година - две по-рано. Поне!
Виж целия пост
# 22
Онна, благодаря за новата тема!
В началото на всяка следваща си пожелаваме да е по-информативна и градивна от предишната, ама накрая пак се омазват нещата.  Crazy

В края на предишната Grumotevitza беше коментирала появили се административни неуредици в новооткритото "Томас Едисън". Ще съм благодарна, ако се включи отново с повече информация за какво става дума, тъй като синът ми е записан в училището и ме интересува живо.
За момента единствения проблем, с който се сблъсках аз, е че не се събраха достатъчно деца за бусчето и съответно първата година няма да има организиран транспорт. Лично за мен това е доста неприятно, защото работата ми е в противоположната посока и ще ми отнема доста време, за да карам младежа сутрин. Няма как да се сърдя на училището за това обаче, тъй като те в крайна сметка не могат да задължат децата да ползват транспорта.
Виж целия пост
# 23
Аз поне засега /все пак хлапето ще бъде първи клас/ мисля, че след като даваме пари за частно училище не би трябвало да се дават пари и за уроци за HBO. Може би ако детето среща затруднения с част от материала или с определен предмет бих платила за уроци за някакъв кратък период от време докато навакса.
Виж целия пост
# 24
Аз поне засега /все пак хлапето ще бъде първи клас/ мисля, че след като даваме пари за частно училище не би трябвало да се дават пари и за уроци за HBO. Може би ако детето среща затруднения с част от материала или с определен предмет бих платила за уроци за някакъв кратък период от време докато навакса.
Моят син ще е пети клас сега и все още мисля по същия начин. Все пак не изключвам вероятността в седми клас да преосмисля нещата
Виж целия пост
# 25
Пролетен дъждец,
Скрит текст:
съвсем правилно си отбелязала, че  НВО с нищо не се отличава от нашите изпити след 7  клас някога. Даже смея да твърдя, че са по-лесни НВО. Но има нещо друго. Някога за ЕГ/МГ/добър техникум (сега ПГ) след 8-ми клас кандидатстваха само отделни деца. И да, доста ходеха и тогава на уроци. Но много деца, които принципно не бяха зле с материала, не кандидатстваха и си оставаха в така наречените обикновени гимназии, класирайки се само по диплома, за което уроци не трябват. И така от дистанцията на времето процентът  на ходещите към  този на непомирисващите  към днешна дата допълнителни занимания изглежа съвсем различно  спрямо тогава. 10-20-30 години по-късно  местата в добрите училища са горе-долу  същите като бройка, но за тях се борят повече деца, ама доста повече. Защото сега апетити към тях има и тази категория  деца, която някога не кандидатстваше, но си завършваше хубави гимназии. Сега дори спряганите за елитни имат множество кусури, какво остава за тогавашните обикновени... Затова всичко живо се бута, за да се намести във все още  минаващите в графата добри. Защоти AfterShock говори откровни недомислици, казвайки че няма значение къде учи гимназистът и че учителят само е важен. Само добър учител не стига, комбинацията от  такъв и заинтересовани, мотивирани деца дава вече наистина плод. Такива деца се дърпат взаимно.  Разбира се съм далеч от мисълта, че всички учители в така наречените елитни гимназии са на ниво, но все пак си остава  подбраната донякъде среда. Казвам донякъде, защото между капките винаги са се промъквали, промъкват се и ще се промъкват и в бъдеще  доста слаби елементи. Peace

Което, между другото, налага един извод, донякъде субективен и все пак... Независимо дали става дума за основно или средно образование, най-добре на  единствените засега измерители на  ниво на випуска (НВО и ДЗИ) се справят възпитаниците на училища с подбор на входа. При децата на по- малка възраст (седмокласна) това са частните, в по-голяма са предимно държавните и  онези частни, в които има конкуренция, а оттам и подбор. Пък Следшоковата нека твърди, че няма значение къде учиш и че всичко зависи от "лелките"... Ужас, неприятмо ми е така да назова учител, дори и да е цитат на чужди думи..
Виж целия пост
# 26
Онна, благодаря за новата тема!
В началото на всяка следваща си пожелаваме да е по-информативна и градивна от предишната, ама накрая пак се омазват нещата.  Crazy

В края на предишната Grumotevitza беше коментирала появили се административни неуредици в новооткритото "Томас Едисън". Ще съм благодарна, ако се включи отново с повече информация за какво става дума, тъй като синът ми е записан в училището и ме интересува живо.

Ще споделя на лични, Соник, това, което съм разбрала от съседите.
Виж целия пост
# 27
Цитат на: Grumotevitza в пт, 22 юли 2016, 13:35
" Каква е гаранцията, че щом детската градина е успешна, то и училището им ще е успешно?! Доколкото знам, има голяма разлика между организацията на обучението и куп други неща в една детска градина и в училище. От съседи, чието дете е посещавало детската градина "1001 защо", но е завършило първи клас в едно от престижните ЧУ, зная, че са им се обадили от новооснованото училище "Томас Едисън", като са ги увещавали и са им сваляли звезди, за да си запишат детето при тях. Съседите са преместили детето си в "Томас Едисън", но май вече им е преминало опиянението от ухажванията и сега са доста разколебани, понеже вече са се сблъскали с някои административни недоумения и недоразумения от страна на ръководството на новото училище. Изглежда по подобен начин стоят нещата и с "Откривател", а и с Прогресивното училище."
Никой не може да даде гаранция, особено с училище, което не е изкарало и година. Съседите ви, предполагам, са наясно с това. Що се отнася до " административни недоумения и недоразумения " - срещу това никой не е засрахован, за съжаление. Моят син е в училище с традиции, уж едно от най-добрите ЧУ, но в него направиха едни нововъведения  и докато нацелят вярната формула, доста разочаровани деца си тръгнаха оттам. Наистина жалко.
Може би понякога трябва да дадем малко повече време на училища и учители, докато потръгнат нещата. А за Томас Едисън е рано да се каже каквото и да било. Знам само. че директорката не е комерсиално настроена (рядко срещано) и прави нещата наистина от сърце и с любов към децата-ето това вече, наистина не съм го виждала другаде.  Знам, че поне за момента нямат проблем за деца, защото желаещи има достатъчно. Ако вашите съседи имат съмнения, не е късно да потърсят нещо друго. В крайна сметка-изборът в София е голям. А аз ще следя с интерес ТЕ и как ще се впишат в общата картинка. Познавам лично пет деца, които вече са записани там и мога само да кажа, че те са прекрасни деца. Желая им успех!
Виж целия пост
# 28
Цитат на: Grumotevitza в пт, 22 юли 2016, 13:35
" Каква е гаранцията, че щом детската градина е успешна, то и училището им ще е успешно?! "
Никой не може да даде гаранция, особено с училище, което не е изкарало и година. Съседите ви, предполагам, са наясно с това. Що се отнася до " административни недоумения и недоразумения " - срещу това никой не е засрахован, за съжаление. Моят син е в училище с традиции, уж едно от най-добрите ЧУ, но в него направиха едни нововъведения  и докато нацелят вярната формула, доста разочаровани деца си тръгнаха оттам. Наистина жалко.
Може би понякога трябва да дадем малко повече време на училища и учители, докато потръгнат нещата. А за Томас Едисън е рано да се каже каквото и да било. Знам само. че директорката не е комерсиално настроена (рядко срещано) и прави нещата наистина от сърце и с любов към децата-ето това вече, наистина не съм го виждала другаде.  Знам, че поне за момента нямат проблем за деца, защото желаещи има достатъчно. Ако вашите съседи имат съмнения, не е късно да потърсят нещо друго. В крайна сметка-изборът в София е голям. А аз ще следя с интерес ТЕ и как ще се впишат в общата картинка. Познавам лично пет деца, които вече са записани там и мога само да кажа, че те са прекрасни деца. Желая им успех!

Въпросът ми е по-скоро реторичен, Елица!  И аз пожелавам успех на новоткритите ЧУ, имащи шанс да разнообразят предлаганото от съществуващите до момента ЧУ! А щом директорката на "Томас Едисън" не е комерсиално ориентирана, макар да е на пазара на образователните услуги, сигурно ще има невероятно благоприятен микроклимат в това ЧУ! Предполагам, че впечатленията Ви са лични или от първа ръка, а може би Вашето дете е неин възпитаник и бъдещ ученик на това ЧУ, което би било достатъчен аргумент за истинноста на твърденията Ви.
Виж целия пост
# 29
Цитат на: Grumotevitza в пт, 22 юли 2016, 13:35
" Каква е гаранцията, че щом детската градина е успешна, то и училището им ще е успешно?! "
Никой не може да даде гаранция, особено с училище, което не е изкарало и година. Съседите ви, предполагам, са наясно с това. Що се отнася до " административни недоумения и недоразумения " - срещу това никой не е засрахован, за съжаление. Моят син е в училище с традиции, уж едно от най-добрите ЧУ, но в него направиха едни нововъведения  и докато нацелят вярната формула, доста разочаровани деца си тръгнаха оттам. Наистина жалко.
Може би понякога трябва да дадем малко повече време на училища и учители, докато потръгнат нещата. А за Томас Едисън е рано да се каже каквото и да било. Знам само. че директорката не е комерсиално настроена (рядко срещано) и прави нещата наистина от сърце и с любов към децата-ето това вече, наистина не съм го виждала другаде.  Знам, че поне за момента нямат проблем за деца, защото желаещи има достатъчно. Ако вашите съседи имат съмнения, не е късно да потърсят нещо друго. В крайна сметка-изборът в София е голям. А аз ще следя с интерес ТЕ и как ще се впишат в общата картинка. Познавам лично пет деца, които вече са записани там и мога само да кажа, че те са прекрасни деца. Желая им успех!

Въпросът ми е по-скоро реторичен, Елица!  И аз пожелавам успех на новоткритите ЧУ, имащи шанс да разнообразят предлаганото от съществуващите до момента ЧУ! А щом директорката на "Томас Едисън" не е комерсиално ориентирана, макар да е на пазара на образователните услуги, сигурно ще има невероятно благоприятен микроклимат в това ЧУ! Предполагам, че впечатленията Ви са лични или от първа ръка, а може би Вашето дете е неин възпитаник и бъдещ ученик на това ЧУ, което би било достатъчен аргумент за истинноста на твърденията Ви.

Да, лични са. От над 7 години имам впечатления-и двамата ми сина отраснаха във вещите ръце на директорката. Уникален преподавател, но най-вече човек. Мога да ви пиша повече на лични, ако темата ви интересува.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия