Етажна собственост - между танц със саби и етажна гроздова - тема 4

  • 73 396
  • 763
# 480
Аз пък търся вариант как да "запечатат" асансьора, защото шуми и се клати доста застрашително, засяда; като спре на нашият етаж е като пропаднал с 30 см; от тавана стърчи кабел, понякога с работеща крушка и не мога да разбера кой и как го поддържа, иначе има стикер за преглед, но само това. Ако е от значение: на последен 7 етаж сме и имаме 2 малки деца, но още не сме се нанесли, т.к. ремонтът не е завършен
Виж целия пост
# 481
Асансьорът не се плаща само от тези, които го ползват.
Аз правя фитнес и ползвам стълбите, другата жена на моя етаж 4 се страхува от асансьори, третата е стара и никъде не излиза. Да се отцепим цял етаж, и като махнем първия, втория и третия, да останат само тези над нас да го плащат?
Ето такъв хитряга е и нашият домоуправител. Живее на 3-и етаж, асансьорът не спира там, той го ползва до нашия и слиза един етаж пеша. Всички си мълчим, защото една се обади и фарът й беше счупен. На мен ми хвърлиха буркан с туршия върху колата. Няма счупено, но беше гнусна проява. А, да - пукаха ми и и гумите. Не съм го обвинила директно, защото нямам доказателства.
Виж целия пост
# 482
 Ако парите са от фонда"неотложни разходи" и всички дават няма от какво да се притесняваш.Ако  са остатък от "месечните такси",трябва на общо събрание да се реши,дали всички са съгласни да се използват за това.Но при всички положения е нужно да се включи в протокол от Общо събрание,за да има отчетност и после,ако някой има притенции да се покаже протокола.
Виж целия пост
# 483
Не ги обвиняваш ами пишеш репорт. Един за полицаите и един за застраховката.
Виж целия пост
# 484
Аз пък търся вариант как да "запечатат" асансьора, защото шуми и се клати доста застрашително, засяда; като спре на нашият етаж е като пропаднал с 30 см; от тавана стърчи кабел, понякога с работеща крушка и не мога да разбера кой и как го поддържа, иначе има стикер за преглед, но само това. Ако е от значение: на последен 7 етаж сме и имаме 2 малки деца, но още не сме се нанесли, т.к. ремонтът не е завършен

1.Домоуправителят или касиерът имат Ревизионната книга ,там всяка година идва Инспектор с представител на фирмата,която ви поддържа асансьорите и трябва да е упоменат.
2.Задължително има договор при домоуправител.
3.Задължително е да има стикер в или на вратат на асансьора с 24ч номера и име на фирма.
Звънни им обясни им за какво става дума,това им е работата да регулират изпадането на етажите,да видят дали има проблем щом засяда и всичко свързано с кабината.
Виж целия пост
# 485
Аз пък търся вариант как да "запечатат" асансьора, защото шуми и се клати доста застрашително, засяда; като спре на нашият етаж е като пропаднал с 30 см; от тавана стърчи кабел, понякога с работеща крушка и не мога да разбера кой и как го поддържа, иначе има стикер за преглед, но само това. Ако е от значение: на последен 7 етаж сме и имаме 2 малки деца, но още не сме се нанесли, т.к. ремонтът не е завършен

1.Домоуправителят или касиерът имат Ревизионната книга ,там всяка година идва Инспектор с представител на фирмата,която ви поддържа асансьорите и трябва да е упоменат.
2.Задължително има договор при домоуправител.
3.Задължително е да има стикер в или на вратат на асансьора с 24ч номера и име на фирма.
Звънни им обясни им за какво става дума,това им е работата да регулират изпадането на етажите,да видят дали има проблем щом засяда и всичко свързано с кабината.

в допълнение към горното: асансьорните сервизи са обект на лицензиране, проверки и контрол от страна на държавната агенция за метрологичен и технически надзор . ако от сервиза не са склонни да си свършат работата споменаването на агенцията може да ги сбързи. а може да се подаде сигнал 
http://www.damtn.government.bg/index.php?option=com_content& … d=138&lang=bg
Виж целия пост
# 486
Благодаря! Ще попитам отново, но неизменният отговор на лицето, което се представя за домоуправител и касиер е: всичко е наред, Стоян се грижи за асаньора от 30 г, не бери грижи и вие още не сте се нанесли, а вече и сметка ми държиш. Иска ни пари, които сме казали, че ще дадем, но поне да видим някакъв документ или оферта за съответната покупка, кой как плаща и нещо,което да удостоверява, че сме й дали парите и за какво (в случая-входна врата), а не дайте 200 лева, защото сте в най-големият апартамент, другите плащат по 160, а аз-140, защото съм в най-малкият. Ще избухне война с тази жена в най-скоро време.
Виж целия пост
# 487
Не плащайте без да ви представят решение за този ремонт от общо събрание, протокол с подписи и тн. Те още асансьора не са оправили тръгнали входната врата да правят. Има нещо гнило, може и да лъжат и да крадат. Не им плащайте в никакъв случай.
Виж целия пост
# 488
Точно. Подобни решения не се вземат еднолично, а с решение на ОС!
Виж целия пост
# 489
Благодаря! Ще попитам отново, но неизменният отговор на лицето, което се представя за домоуправител и касиер е: всичко е наред, Стоян се грижи за асаньора от 30 г, не бери грижи и вие още не сте се нанесли, а вече и сметка ми държиш. Иска ни пари, които сме казали, че ще дадем, но поне да видим някакъв документ или оферта за съответната покупка, кой как плаща и нещо,което да удостоверява, че сме й дали парите и за какво (в случая-входна врата), а не дайте 200 лева, защото сте в най-големият апартамент, другите плащат по 160, а аз-140, защото съм в най-малкият. Ще избухне война с тази жена в най-скоро време.

парите за входната врата се събират пропорционално на общите части, т.е. наистина най-големия апартамент ще плати най-много, а най-малкият най-малко.
друг е въпросът колко ще струва вратата и по колко трябва да плаща всеки.
само три апартамента ли сте?
Виж целия пост
# 490
...
парите за входната врата се събират пропорционално на общите части, т.е. наистина най-големия апартамент ще плати най-много, а най-малкият най-малко.
...
и дали по строителен план нейния апартамент наистина е най-голям ... не знам в сметката влизат ли дялове и други части, които също могат да варират .
Т.е. в общината взимате плана и си смятате частта и гледате това ли трябва да плащате.
Виж целия пост
# 491
Може и от Агенцията по вписванията да си извадят схема на обект - тоест на отделен апартамент, ще излезе точната му квадратура. Но е платена услугата. Но идеалните части - по нотариалните актове най-лесно се виждат, но може сборът им да не прави точно 100%. Въпреки че и в този случай в ЗУЕС е разписано какво се прави и как се изчисляват.

Също в общината нали вече се поддържа регистър на етажните собственици, може там да са изчислени и вписани  идеалните части също.
Виж целия пост
# 492
В нотариалния акт на всеки му пише идеалната част, така че вски може да си изчисли колко трябва да плаща.
Но преди да плащаш трябва да се убедиш дали офертата е ОК, дали не ви лъжат и не въртят някакви схеми.
При нас една касиерка похарчи парите от общата каса - синът й бил закъсал, имал кредити, били безработни и т.н. стандартната история.... добре, че я хванаха навреме и не продължи да краде.
А въобще входната врата съвсем не е по-важна от асансьора - настоявайте да го оправят и не се оставяйте да ви  манипулират. Ако сте на 7ми етаж не ви виждам как ще се оправяте с този ремонт пеша по стълбите ако не дайсибоже нещо се случи. Фирмата, която обслужва асансьора трябва да е лицензирана, а не някой си Стоян, Драган или Иван, колкото и добър да е. Не бих си пуснала децата в неизправен асансьор, толкова инциденти станаха.
............ неизменният отговор на лицето, което се представя за домоуправител и касиер е: всичко е наред, Стоян се грижи за асаньора от 30 г, не бери грижи и вие още не сте се нанесли, а вече и сметка ми държиш. ...............
Как пък ще й се израдвам на тази касиерка, която ми държи такъв тон.... Една стотинка няма да й дам, преди да дойде най-любезно да ми се помоли с пълен набор от документи с подписи и законосъобразни решения на общо събрание. Никакви пари преди това, не може да ви пипнат.
Виж целия пост
# 493
Благодаря за мненията! Няма да се отказвам да се боря, защото съм адски праволинейна и в един момент се замислих дали пък грешката не е в мен? Но приказки от сорта: миличка, така е било винаги; миличка няма протоколи; на никой не му се занимава и затова само аз решавам кое, кога и ка да стане; нови сте, нямате опит; един приятел ще направи това, един приятел онова т.н и т.н. вече ми дойдоха до гуша.
На ОС 06.2017 каза, че в касата има около 2000 лева, ние сме 21 ап. (нашият е най-голям, защото е взета 1 стая от съседният ап. , спор няма), но за врата около 2000 лева (не съм видяла оферта, това са само нейни думи) елементарната сметка показва: 19*180=3420, 1*140, 1*200___3760? Нещо не е съвсем наред.
Да не говорим, че събрах 3 оферти за смяна на щрангове, лятото, дадох й ги и тя дори не ги е представила на ЕС, което много ме разочарова, а хората гласуваха и аз да съм в УС, но уви тя в прав текст ми каза да не си мисля, че нещо зависи от мен. Разбира се протоколи липсват, а като й представя такива - отказва да ги подпише. Мисля, че 30 г. са достатъчно време да си домоуправител!
Виж целия пост
# 494
mishoto - значи наистина лъже тази касиерка, а може би и краде. Говорете и със съседите за да разберат и те, че има нередни неща.
Не е взела под внимание офертите за смяна на шранговете, защото може би са й дали комисионна от някоя друга фирма. Обикновено не дотам добрите фирми се опитват и понякога успяват да подкупват "отговорните лица", както всички знаем...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия