Етажна собственост - между танц със саби и етажна гроздова - тема 4

  • 73 397
  • 763
# 510
Как се спряхте на фирма за подмяна на щрангове?
Последните не бяха много точни.
Първия път по случайност. След това още два пъти ги виках и поне 3 пъти ги препоръчах.
4 щранга и линия - за ден и половина.
Става дума за панелка.

Ако е за Сф - пишете ЛС.
При предаване на касовата книга, касата - ревизия - как се процедира?
Колко струва най-малко чистачка за вход и какво включва?

ПП: Живущи, които не са собственици - трябва ли да участват в събранията?
1. Предаването на касата става с резивизия "+" и "-",кой не е дал пари, трябва да се съберат или от досегашния аксиер или новия поема щафетата.
2. Нашата чистачка е 50лв на месец,минава с парцал 1 път в седмицата уж и стъклата трябва да мие,Но уви.. 6 етажна сграда сме.
3.Живущи,които не са собственици не могат и нямат право да участват в ОС,оСВЕН,ако не са упълномощени от собственика(по закон).Как действаме при нас: ние предаваме на собственика,какво ще се обсъжда и какви решения ще се вземат и той си казва мнението и го зачитаме.Все пак трябва да се събере мнозинство (:
Виж целия пост
# 511
А ако собственикът е в чужбина?
Виж целия пост
# 512
А ако собственикът е в чужбина?

Ако няма как да го уведомите,просто не се зачита гласът му.Но винаги можете да си интерпретирате ситуацията (:,ако не желаe да плаща и се окажe,че гласът му е зачетен,може да имате проблеми.
Виж целия пост
# 513
Честно си признавам, че не знам дали е предвидено такова нещо в закона, затова питам някой от вас има ли опит с такъв казус:
Предстои ни ремонт на покрива на кооперацията през пролетта. Събираме оферти и пр. предварителна подготовка - това е ясно. Но предвиждам проблем с разпределението на финансовата тежест, затова искам да се подготвя и за него.
Става дума за това, че конструкцията на покрива е такава, че над 50% от жилищата има около 15-20% покрив (който е даже и в добро състояние), а над останалите 50% от жилищата е по-голямата (и по-проблемната) част от покрива.
Възможно ли е ОС да приеме решение тези, които "имат повече покрив", да платят и по-голяма част от разходите? Независимо от % разпределение на собствеността.
Виж целия пост
# 514
Покривът си е ваш, вие сте собствениците, така че можете да вземете и такова решение.
Обикновено в практиката се дели на брой апартаменти, за по-лесно, както беше и е при нас, например.
По ЗУЕС знаете, е съгласно идеалните части...

Дано всички собственици се навият да извадят и дадат пари, ако нямате събрани вече, другото - как ще ги разпределите, е по-маловажно, струва ми се...Simple Smile
Виж целия пост
# 515
Каква е гаранцията ,че след време тези безпроблемните няма да станат проблемни и ситуацията да се измени
Виж целия пост
# 516
Според мен протоколът с подписите е гаранцията.
Аз не смятам да налагам нечия воля над мнозинството - искам ОС да реши.
Но искам да съм подготвена за противопоставяне от 1-2 лица, евентуално. И да натрупам аргументи в защита на тезата си.
А щом ОС реши и това решение е документирано, предполагам, че ще е трудно да бъде оборено след време.

Досега не сме се карали за съществени неща извън нормалните съседски дребни дрязги.
Имам си достатъчно проблеми с узаконяването на сградата, която е строена преди 20 години и още няма Акт 16... Засега печеля точки пред останалите собственици с това, че изобщо се ангажирах да се занимавам с това, след като никой не го е направил за толкова години и сме изтървали всички законови "амнистии" за такива сгради като нашата.
Надявам се да използвам този "капитал" и при решаването на въпроса с ремонта на покрива. Wink
Няма гаранция, че ще успея, но искам да опитам все пак.
Виж целия пост
# 517
За тежест може да им цитираш Закона за собствеността, член 38 ЗС:

Скрит текст:
Чл. 38. При сгради, в които етажи или части от етажи принадлежат на различни собственици, общи на всички собственици са земята, върху която е построена сградата, дворът, основите, външните стени, вътрешните разделителни стени между отделните части, вътрешните носещи стени, колоните, трегерите, плочите, гредоредите, стълбите, площадките, покривите, стените между таванските и избените помещения на отделните собственици, комините, външните входни врати на сградата и вратите към общи тавански и избени помещения, главните линии на всички видове инсталации и централните им уредби, асансьорите, водосточните тръби, жилището на портиера и всичко друго, което по естеството си или по предназначение служи за общо ползуване.

Може да се уговори частите на сградата, които обслужват само някои от отделно притежаваните етажи или части от етажи, да бъдат общи само на лицата, чиито помещения обслужват.

Общите части не може да се делят.
 

Ако някай възрази, че над негов апартамент няма покрив - може да се реплекира и с друго - според ЗС общи са и плочите между етажите. Положенето е аналогично с покрива - може даден съсобственик да не стъпва на плочата между 6 и 7 етаж, но пак дължи пари за нейният ремонт, тъй като тя е обща част според закона. С покрива пак така - независимо, че не покрива или покрива само частично даден апартамент, той си е обща част по дефолт.
Виж целия пост
# 518
Здравейте,имам въпросче,не е за темата,НО никъде не намирам информация,а в информационния център на Община София,според мен не ми дадоха вярна информация.
Искам да регистрирам апартамент ,имам НА,бележка от агенцията за вписванията(платена такса) и от Местни данъци и такси бележка за плащане.Въпросът ми е..сега,за да се регистрирам къде трябва да отида,в Общината или в местните данъци и такси, и след това ще отида да прехвърля партидите за ток и вода.
Виж целия пост
# 519
с нотариалният акт обикаляш и прехвърляш ВиК и тока Simple Smile там няма връзка с общината;
за другото:
от сайта на Агенция по вписванията
Цитат
Съгласно Закона за местните данъци и такси всеки, който е придобил нов имот, независимо дали е ново или старо строителство, или става въпрос за замяна, е длъжен в двумесечен срок от изповядването и вписването на съответната сделка в Агенция по вписванията да подаде данъчна декларация за облагане с годишен данък.

Такава данъчна декларация се подава не само при придобиване на имот, а и при учредяване на право на ползване. Тук задължен да декларира е ползвателят. Декларирането се извършва в отдел „Местни данъци и такси" към общината по местонахождението на имота.
Виж целия пост
# 520
Ще допълня само Добри, че при попълването на декларацията в отдел "Местни данъци и такси" към съответната община, да обърнеш внимание на следното:
1.ако апартамента е основно за вас жилище, отбележи това в декларацията, за да ти се намали данъка.
2. ако апартамента няма да се ползва през следващата данъчна година /не се живее в него/, ноември месец се подава отделна декларация, с която ти се намаля ТБО.
Виж целия пост
# 521

какво е ТБО
Виж целия пост
# 522
такса битови отпадъци = данък смет Simple Smile
Виж целия пост
# 523
Моята сага с улуците продължава. Още не са сложени.
Тая сутрин ми изкл. едната защита на електромера- нищо не работи от контактите. Дойде майстор, направи така че да работят уредите- тв, печка, хладилник, и "зазими" спалнята. Понеже оттам бил проблемът- контактът за климатика е мокър и аз съм побесняла в момента.
Виж целия пост
# 524
Чип на входна врата алуминиева/ПВЦ - препоръки за вид, мнения, цени.
Моля, спешно е!

пп Някъде четох за чипове, от които не може да се вади дубликат - това не ни устройва, защото Касата плаща устройството и по 1 чип.
И какво става, когато токът спре....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия