Етажна собственост - между танц със саби и етажна гроздова - тема 4

  • 73 569
  • 763
# 600
Гласувахме по 50 лв. на всеки един от тях, общо 100 лв., но като се разпределят на 30 човека се получава по 3,33 на човек. За нашето семейство се получават 13,40 лв, като добавим и останалите разходи, плащаме 39 лв. за входа на месец.
Въпреки всичко приемам идеи, как да убедя съседите да се разпределят на апартамент, а не на човек?
Виж целия пост
# 601
А какво събирате до момента като такса във входа?
Едва ли ви е разделено на две такси, както е по закон, то и при нас не е разделено.
По ЗУЕС се събират две отделни такси:
1. Фонд Ремонт общи части
2 фонд управление и поддържане на общите части.

Ако събирате на брой апартаменти, предложи и при възнаграждението да се процедира така?

За такса управление и поддържане на общите чакти, от закона - децата на колко са години? Ако са под 6г-не дължат такса:
Скрит текст:
Разходи за управление и поддържане на общите части на етажната собственост (Загл. изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.)


Чл. 51. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 57 от 2011 г., доп. - ДВ, бр. 26 от 2016 г.) Разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците, ползвателите и обитателите и членовете на техните домакинства независимо от етажа, на който живеят.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Не се заплащат разходите по ал. 1 за деца, ненавършили 6-годишна възраст, както и от собственик, ползвател и обитател, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).

(4) Когато по решение на общото събрание на собствениците или на сдружението в сградата има портиер, разходите за него се разпределят при условията и по реда на ал. 1 и 3.

(5) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Собственик, ползвател или обитател, който упражнява професия или извършва дейност в самостоятелен обект на етажната собственост, свързана с достъп на външни лица, заплаща разходите за управление и поддържане на общите части в размер от трикратния до петкратния размер, определен с решение на общото събрание.

(6) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Собственик, ползвател или обитател по ал. 5 заплаща разходите за управление и поддържане на общите части на сградата в размера по ал. 1, когато за самостоятелните им обекти е предвиден отделен вход.

(7) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Собственици, ползватели и обитатели, които отглеждат в етажната собственост животни, подлежащи на извеждане, заплащат разходи за електрическа енергия, вода, отопление, почистване на общите части и абонаментно обслужване на асансьора за всяко животно в размер като за един обитател.

Легална дефиниция на това що е то разходи за управление и поддържане - от допълнителните разпоредби на закона:

Скрит текст:
11. (предишна т. 9, изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) "Разходи за управление и поддържане" са разходите за консумативни материали, свързани с управлението, за възнаграждения на членовете на управителните и контролните органи и за касиера, както и за електрическа енергия, вода, отопление, почистване, абонаментно обслужване на асансьор и други разноски, необходими за управлението и поддържането на общите части на сградата.

ЗУЕС - https://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135614516
Виж целия пост
# 602
Всички разходи във входа /асансьор, чистачка, ток, консумативи/ се разпределят на човек само фонд "Ремонт" е на апартамент според квадратурата.
Професионалните домоуправители събират такса на апартамент, а не на човек, затова предполагам, че така е и редно. Но домоуправителката, понеже е 1 човек в апартамента не й е изгодно да плаща на апартамент си е написала един правилник на входа и не иска да промени разпределението на тази такса. Останалите във входа не им се занимава и така остава аз да ги убедя, че е редно таксата да се разпределя на апартамент, а не на човек. Затова търся помощ тук.
Виж целия пост
# 603
Какво значи да е редно?
Допълних си поста с извадки от закона, от които се вижда, че е РЕДНО това възнаграждение да се събира на брой обитатели!

От там нататък как ще ги убедите - зависи от вас.
Но законови лостове НЯМАТЕ!
Вадете аргументи, които намерите за добри, вкл. и да прегласувате нов правилник, ако сметнете за нужно..

Законът си е закон, но ако имате обща воля, може на ОС да си гласувате друг начин на събиране на тази такса - свиквате събрание, обявявате дневният ред и гласувате...
Виж целия пост
# 604
vesssrusss Професионалните домоуправители си събират както и колкото решат, а не на апартамент, не е вярно това което казваш. Нашата оферта от Сити Стандарт: "..... Офертата е изготвена на база 48-50 живущи във входа. В цената от 4,30лв. на живущ са включени всичките услуги които са посочени в офертата. Не са включени само разходите за ток и абонамент на асаньора. Не е включено и почистването ..."
Виж целия пост
# 605
Благодаря. Бяхте ми много полезни. По-добре от форума да разбера, че не съм права. Що се отнася до професионалните домоуправители аз събрах 3 оферти, в които ми предлагат цена от 4 лв. на апартамент. В тази цена не се включват ток, асансьор, чистачка и др. консумативи. Виждайки тези оферти си мислех, че всички проф. домоуправители събират такса на апартамент, а не на човек.
Пък и друго е, когато някой законово те убеди, че не си прав. Друго е, котгато домоуправителката ти каже, че на нея не й е изгодно да плаща на апартамент, затова таксата се разпределя на човек.
Виж целия пост
# 606
Ами след като имаш оферти от фирми за цена на апартамент може да поговориш с комшиите, които са също повече от един човек в жилище и да намериш съмишленици. На събрание може да освободите домоуправителката и да наемете фирма, ако решите, че ви е по-изгодно. Това е вариант.
Виж целия пост
# 607
Хич не вярвайте какво казват професионалните и не се хващайте. Със сигурност ще ви излезе по-скъпо, а за качество - едва ли. И при нас уж трябваше  да са 5 лв. на апартамент, но реално си заделят от всеки живущ. Мисля, че единствения изход е да говорите със съседите и да съберете максимално много подкрепа, за да прегласувате.

3 лв. на месец, дори да са сами, са 36 лв. годишно. 72 лв. за двама, което всъщност не е малка сума. Ако сте малко хора, значи касиера и домоуправителя ще имат по-малко работа.
Виж целия пост
# 608
Още един вариант - може да гласувате да се сменяте на ротационен принцип - една година ап.1 е касиер и събира парите, следващата-оп.2 и така докато се извъртите всички и после сначале.
При нас е така, просто защото никой не иска да е за постоянно касиер и да си губи времето да обикаля по етажите всеки месец.

А домоуправителят ви каква точно работа върши, освен името му да фигурира в домовата книга и в регистъра на етажната собственост в общината? Че пък и 50 кинта всеки месец....бреййй.... освен да го смените с някой, който ще се навие на заплата от 20 кинта месечно... Simple Smile
Виж целия пост
# 609
Съпругът ми беше 10 години домоуправител точно, защото никой не искаше. След като никой не се нави да го смени, един съсед предложи 50 лв. да му се плаща и всички вкупом се съгласиха. Веднага се намери желаеща да стане домоуправителка. След като я питах, каква работа ще върши и смята ли, че е редно да взема тези 50 лв. месечно, тя каза че мъжът ми бил прост, че и той не си бил поискал такова заплащане. Никой не вършел работа без пари.  
Виж целия пост
# 610
При нас също никой не ще да обикаля за пари, така че се редуваме. Всеки апартамент събира парите по три месеца и после следващия.
Виж целия пост
# 611
И ние се редуваме по тази причина.
За касиер съм съгласна, че си е торпулак и обикаляне по етажите, но домоуправителя реално нищо не върши....

Бих говорила с останалите поотделно и после свиквам общо събрание, след като съм ги подковала предварително. Да се намали сумата за бабката...може да се навият и останалите, все пак и те ще плащат по-малко.

Този въпрос към бабката е трябвало да го зададеш на събранието, а не на четири очи....повдигни го публично. Това, че веднъж сте гласували 50 лева за бабето, не пречи да го прегласувате! Действай....
Виж целия пост
# 612
За съжаление домоуправителката не е бабе, а нахакано младо момиче на 25-26 годишна възраст.
Виж целия пост
# 613
Ами детронирайте я от поста...вие сте сила, ако се обедините. Виж в ЗУЕС, горе качих линк, колко ид.части ви трябват за гласуване на нов управител.....не е невъзможно я.
Виж целия пост
# 614
Ние от малко по-старата генерация на 40+ годишна възраст сме свикнали, че за да вземаш пари е необходимо да направиш нещо насреща, но младите смятат явно по друг начин. Всъщност домоуправителят не, че няма баш никаква работа, но по-скоро смятам че количеството й не е такова, че да струва 50 лв. на месец. Например съпругът ми като беше домоуправител, колко пъти е поправял разни дребни нещо във входа и мазата, най-вече смяна на брави, прекъснати кабели , поставяне на врата на мазата и др.подобни. Дори на майсторите, които правиха покрива им вдига материалите на покрива, защото в договора не пишело, че те трябвало да си ги вдигнат. Все ми е на акъла, че това момиченце ще свърши тези неща, просто ще повика майстор и ще плати от общите пари.
Просто по-малко от 20г. разлика във възрастта имаме, но ето че разсъжденията ни са различни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия