Как детето ми обожаваше детската градина

  • 7 658
  • 52
# 45
Чудесно е, че всичко се разрешава по този начин. Пожелавам ти да се върне желанието на детенцето ти да ходи на градина!   bouquet
Виж целия пост
# 46
Браво на вас!
Поздравления и за заиграването снощи Simple Smile. Със сигурност ще се оправят нещата много бързо.
Виж целия пост
# 47
Радвам се, че имате решение.
 Grinning
Виж целия пост
# 48
За любопитните какви са стандартите ще напиша Наредба № 4, която излезе през2000г. и определя Държавните образователни изисквания за предучилищно възпитание и подготовка. В нея се определят 6 образователни направления, всяко от които с по няколко ядра. Първоначално бяха дадени за 3 възрастови групи- 3-4 годишни (1-ва група), 4-5 годишни(2-ра) гр. и 5-7 годишни(3-та и 4-та група). Тази учебна година излезе изменение и допълнение към Наредба№ 4 и се определиха и ДОИ специално за подготвителна група.
Тъй като става дума за дете в 3-та гр. ще напиша ДОИ за тази възраст. Някой ,ако се интересува за другите възрасти мога да ги напиша и тях.

Образователно направление Български език
Ядро - Свързана реч-говорене и слушане
Детето задава въпроси;разказва за себе си;преразказва позната приказка; довършва разказ или приказка;съставя разказ по картинка;съчинява приказки, гантанки, римушки.
Ядро - Граматически правилна реч
Използва сложни съставни и сложни съчинени изречения. Практически разпознава сегашно, минало и бъдеще време.
Ядро - Звукова култура на речта
Различава елементите на езика и речта: изречение, дума, звук. Различава звуковете в думата и определя броя и последователността им.
Ядро -  подготовка за ограмотяване
Разбира връзката между звуковия състав и графичното му представяне. Графично репродуцира фигура, знак, прави и криви линии, извивки, компоненти от букви. Разпознава и пише печатни букви. Разчита отделни думи и надписи.
Ядро- Семантична страна на речта
Използва думи и фрази, като се съобразява с контекста. Разбира многозначността на думите и употребява в речта си синоними, антоними и омоними.


Математика
Ядро - Количествени отношения
Брои от 1 до 10 във възходящ и низходящ ред. Установява равенство и неравенство на множества. Разпознава и назовава знаците за количествени отношения и математически операции "събиране" и "изваждане". Разбира релациите "по-голямо" , "по-малко" и "равно". Групира, сравнява и подрежда обекти по определен признак.
Ядро - Измерване
Измерва обекти по дължина, тегло и обем. Сравнява измерените количества. Разбира връзката между измерено количество и мерна единица.
Ядро - Пространствени отношения
Графично моделира пространствени отношения. Подрежда обекти в низходящ и възходящ ред по големина, височина и дължина.
Ядро - Времеви отношения
Разпознава и определя времето чрез часовник. Назовава дните от седмицата и сезоните. Използва календар и се ориентира по данните му.
Ядро - Равнинни фигури и форми
Различава и назовава геометричните фигури кръг, квадрат, триъгълник и правоъгълник. Различава и назовава основни елементи на геометрични фигури - срана и връх. Сравнява и класифицира предмети по форма.


Ориентиране в социалния свят
Ядро - Общуване с околните
Взаимодейства и сътрудничи с връстници и възрастни. Проявява емоционално и оценъчно отношение към партньора. Взаимодейсва с учител в учебна ситуация.
Ядро - Светът на а-за
Разбира и назовава частите на тялото си. Оценява собствените си умения и постъпки в конкретни ситуации. Утвърждава собствената си индивидуалност. Самоконтролира се в зависимост от задачите на ситуацията.
Ядро - Предметна среда
Целенасочено възприема предмете от бита на хората. Обяснява употребата на предмети от бита на хората. Разбира функционалните връзки между предметите при използването им.
Ядро - Здравословна среда
Различава проявите на здравето и връзката им с хигиената. Познава някои видове дейности на медицинските работници.
Ядро - Социално и културна среда
Оценява поведенческите прояви в практически ситуации. Разбира и прилага правилата за безопасност на движението. Разграничава видовете труд. Проявява познавателно и емоционално отношение към социалната роля "ученик".
Ядро - Културни и национални ценности
Описва национални обичаи и традиции. Разказва за национални герои. Проявява емоционално и познавателно отношение към народното творчесво.



Ориентиране в природата
Ядро - Животински свят
Класифицира видове животни.
Обяснява поведенческити реакции на животни. Участва в грижи за животни и защитава правото им на живот.
Ядро - Растителен свят
Сравнява събло, листа, плодове и цветове на растения. Обяснява процеса на развитие на растенията. Класифицира плодове и зеленчуци. Грижи се за растения.
Ядро -  Ектествена физическа среда и природни явления
Наблюдава и сравнява природни явления. Обяснява преобразуването на водата. Експериментира свойствата на въздуха и водата.


Изкуства
Ядро - Художествена информация и възприемане
Разпознава познати художествени произведения. Оценява герои от литературни произведения. Избира любими произведения в самостоятелната си дейност.
Ядро - Художествено пресъздаване и изразителност
Планира действията си в самостоятелни художествени изяви. Използва средства на художествена изразителност в художествени дейности.
Ядро - Художествена литература
Открива познато литературно произведение в куклен театър, балет, мюзикъл, комикси.Илюстрира съдържанието и героите от литературни произведения.Сравява определено литературно произведение с неговото пресъздаване в различните изкуства.
Ядро - Музика
Пее индивидуално и в група, подходящи за възрастта песни.Разпознава основните изразни средства:мелодия, темпо, тембър, динамика. Разпознава връзката между тембъра и изразителността в музиката.
Ядро - Изобразително изкуство
Изполва адекватно различни видове материали и пособия за изобразяване. Познава основните средства за рисуване, моделиране и апликиране: композиция, цвят, форма, пространствено разположение. Осъществява тематично изображение при рисуване ,апликиране, и моделиране.
Ядро - Техническо и художествено конструиране
Консруира по модел и схема. Изменя вариативно модели за конструиране. Установява връзка между реалните и конструираните обекти.


Физическа култура
Ядро - Двигателна дейност
Описва изисквания за правилно изпълняване на основните движения. Комбинира подходящи движения съобразно задачите на конкретната двигателна дейност.
Ядро - Физическа дееспособност и двигателни качества
Проявява бързина, сила, ловкост, координираност, точност и издръжливост при изпълняване на основните движения: катерене, хвърляне. Контролира движенията си според целта на конкретната двигателна дейност.
Ядро - Форми на двигателна активност
Различава основните форми на физическа активност: подвижни игри, двигателни упражнения, спортни игри, турзъм.Описва и изпълнява правила на игри. Използва адекватно пособия, необходими за игра, упражнения и туризъм: топки, въжета, греда, катерушка, пейка, гимнастическа стена, волейболна мрежа, баскетболен кош, шейни.
Виж целия пост
# 49
Papi, дори не подозираш колко съм ти благодарна.  Hug
Виж целия пост
# 50
papi, мен ме интересуват стандартите и за 1 и 2 група, но има ли начин да ги дрпна от някъде, за да не ги изписваш? Благодаря.
Виж целия пост
# 51
И моята е в 3-та група но още не са учили буквите. Учили са само цифрите до 10 да ги пишат. Днес попитах госпожите и те ми казаха че буквите ще ги учат в 4-та група. Незнам нашта градина ли е назад с материала или така трябва бъде! smile3529
Виж целия пост
# 52
В нашата градина също май не ги занимават кой знае колко. Това не пречи обаче синът ми да познава и пише/горе долу/ всички букви , да познава цифрите до 100 и да ги пише до 10. Разбира по-голямо и по-малко , извършва елементарни операции като събиране и изваждане с цифрите до 10. Според мен е нужно задължително да се занимава в къщи , но всичко е под формата на игра. Сега дори са пуснали и нови книжки с героите на Дисни и той много ги харесва. Вътре има цялата нужна информация за първоначална подготовка на 4,5 годишни деца , както и отделни книжки за буквите , цифрите и часовника.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия