Шести клас

  • 78 611
  • 786
# 555
Здравейте,
някой знае ли къде могат да се прочетат изискванията по НВО по БЕЛ за догодина?
Разбрах, че вече няма да има преразказ, а характеристика на герой.
Много интересно... при нас имаше такава РС и казаха, че още се обсъжда какви ще са НВО-тата догодина, но едва ли ще има съществени промени по БЕЛ
Виж целия пост
# 556
Не съм проверявала за конкретни срокове, но обичайно учебно-изпитните програми се утвърждават някъде през януари в годината на кандидатстването. Естествено поне месец преди това се пускат за обществено обсъждане. Тъй като за вашите деца НВО ще е през юни, това може да стане и малко по-късно.
Ако предстои подобна промяна, убедена съм, че това ще стане ясно още от първите пробни изпити на големите школи.
Ако ми попадне нещо за работна среща по въпроса, ще го споделя тук.
Виж целия пост
# 557
Ако предстои промяна не следва ли тя да е известна още в началото на учебната година? newsm78
Започвайки през септември школи или уроци по БЕЛ,децата ще се подготвят върху писането на трансформиращ преразказ.През януари или февруари може да стане ясно,че вторият модул няма да включва праразказ,а отговор на литературен въпрос /примерно/.
Дали оставащо време ще бъде достатъчно да се усвои техниката на писане на новия формат?
Ей такива едни мисли витаят из главата ми. Thinking
Виж целия пост
# 558
М-р Дидева, ти си ни спасението! Все пак в тая държава някой трябва да ги знае тези неща. Къде изрично е уточнено, че уч. година приключва на 30 юни? Аз гледах в нещата на Дидева, но не разбрах.
Виж целия пост
# 559
М-р Дидева, ти си ни спасението! Все пак в тая държава някой трябва да ги знае тези неща. Къде изрично е уточнено, че уч. година приключва на 30 юни? Аз гледах в нещата на Дидева, но не разбрах.
Наредбата за учебния план. Беше една от първите, утвърдена е през 2015.
Краят не е фиксиран с конкретна дата, но продължителността на учебната година  за седми клас вече ще бъде 36 учебни седмици ( досега бяха 34). Ако някой има бъдещ четвъртокласник, при тях също учебната година ще е по-дълга - 34 учебни седмици при 32 досега.

Ако предстои промяна не следва ли тя да е известна още в началото на учебната година? newsm78
Започвайки през септември школи или уроци по БЕЛ,децата ще се подготвят върху писането на трансформиращ преразказ.През януари или февруари може да стане ясно,че вторият модул няма да включва праразказ,а отговор на литературен въпрос /примерно/.
Дали оставащо време ще бъде достатъчно да се усвои техниката на писане на новия формат?
Мисля, че при последната промяна, която засягаше първия модул, нещата станаха ясни преди началото на учебната година.
Споменах школите, тъй като мисля че разполагат с достатъчно връзки в МОН, съответно - информация.
Точките от изпита нямат някакво значение сами по себе си. Важно е къде те поставят сред другите кандидатстващи. В този смисъл всички деца ще разполагат с еднакво време за напасване към новите изисквания, ако има такива.
Виж целия пост
# 560
Има нормативни документи

НАРЕДБА № 10 ОТ 1 СЕПТЕМВРИ 2016 Г. ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТИТЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Чл. 4. (1) Учебната година включва два учебни срока.
(2) Продължителността на първия учебен срок е 18 учебни седмици, а в спортните училища - 20 учебни седмици, от които две учебни седмици се използват за провеждане на тренировъчни лагери за обучение по вида спорт за учениците от V до XII клас при условия и ред, определени от министъра на младежта и спорта.
(3) Продължителността на втория срок се определя със заповед на министъра на образованието и науката по чл. 104, ал. 1 от Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО).

Чл. 104. (1) За всяка учебна година министърът на образованието и науката определя със заповед:
1. началото и края на ваканциите с изключение на лятната;
2. неучебните дни;
3. началото и края на втория учебен срок.
(2) Заповедта по ал. 1 се издава не по-късно от две седмици преди началото на учебната година.
(3) За всяка учебна година директорите на спортните училища в съответствие със заповедта по ал. 1, държавния спортен календар и училищния учебен план определят със заповед началото и края на ваканциите, времето за учебно-тренировъчни и възстановителни лагери и за производствена практика.

НАРЕДБА № 4 ОТ 30 НОЕМВРИ 2015 Г. ЗА УЧЕБНИЯ ПЛАН

Чл. 4. (1) Общият брой учебни седмици за една учебна година е, както следва:
1. тридесет и две учебни седмици - от I до III клас включително;
2. тридесет и четири учебни седмици - от IV до VI клас включително;
3. тридесет и шест учебни седмици - от VII до ХI клас включително, а паралелките за професионална подготовка в Х и в ХІ клас - и две учебни седмици допълнително за производствена практика;
4. до четиридесет учебни седмици - за обучението чрез работа (дуалната система на обучение) в ХI клас;
5. тридесет и една учебни седмици - за ХII клас, от които в паралелките за професионална подготовка две седмици са за производствена практика.

Преходни и Заключителни разпоредби

§ 1. (1) Учебните планове, утвърдени при условията и по реда на тази наредба, влизат в сила за учениците, които през учебната 2016 - 2017 година постъпват в I и в V клас, учениците, които през учебната 2017 - 2018 година, учебната 2018 - 2019 година и учебната 2019 - 2020 година постъпват в I, в V и в VIII клас, както и учениците, които през учебната 2020 - 2021 година постъпват в VIII клас.
(2) През учебните години по ал. 1 учениците извън посочените в ал. 1 се обучават и завършват обучението си в съответния етап по учебни планове, утвърдени въз основа на отменената Наредба № 6 от 2001 г. за разпределение на учебното време за достигане на общообразователния минимум по класове, етапи и степени на образование и по реда на Закона за народната просвета, Закона за степента на образование, общообразователния минимум и учебния план и подзаконовите актове за прилагането им.
Виж целия пост
# 561
Благодаря,
явно не съм разбрала добре.
Виж целия пост
# 562
 И при нас говорят за промяна във втори модул. В петък казала г-жата по БЕЛ на децата.  Характеристика на герой или сбит преразказ,но по вероятно било характеристика на герой. По новата програма трансформиращ преразказ не се изучава нито в 6 клас нито в 7 клас ,затова и очакват учителите да се промени задачата във втори модул. Утре ще имаме родителска среща , надявам се да разберем повече.
Виж целия пост
# 563
Милена, за кое училище става въпрос?

Ще е доста амбициозно от страна на МОН да правят генерални промени в последния момент си мисля аз. Колкото по-късно го направят, толкова по-голям вой ще настане. Към момента и да имат някаква идея, даже не са я представили за обсъждане, или поне не официално.

Не знам каква им е програмата, но нашите са правили трансформиращи преразкази със сигурност.
Доколкото си спомням и по старата програма въпросният преразказ не се изучаваше в седми клас.

Виж целия пост
# 564
Правилно си спомняш.
По новата програма трансформиращият преразказ присъства в учебната програма по литература за V клас в сила от учебната 2016/2017 година. Проверих старата програма. Там също е в пети клас.
Погледнах и регламента за олимпиадата по БЕЛ. И преди, и сега за пети клас е трансформиращ преразказ на неизучаван художествен текст (от името на неутрален разказвач или от името на герой).
Виж целия пост
# 565
Може би ще се запази съшия изпитен формат, тъй като трябва да започнат да се издават сборници от печатниците и да се печелят пари още отсега. Иначе този преразказ е измислен много глупаво тъй като на децата в живота изобщо няма да имат никаква ползва от него. По добре според мен е да се научат да измислят разни текстове в тази възраст те вече имат мнение, нещо от рода на есе, което ще ги кара да дават нещо от себе си и да мислят
Виж целия пост
# 566
...Иначе този преразказ е измислен много глупаво тъй като на децата в живота изобщо няма да имат никаква ползва от него....
Моля?
Как никаква полза?
Първо е много по-удобно за проверяване и субективният фактор на проверяващия е сведен до почти нула.
А децата в живота имат нужда да разбират и извличат информация от текст, което умение, видно и тук във форума, не се усвоява добре.
Виж целия пост
# 567
Първо е много по-удобно за проверяване и субективният фактор на проверяващия е сведен до почти нула.
А децата в живота имат нужда да разбират и извличат информация от текст, което умение, видно и тук във форума, не се усвоява добре.

Това че на проверяващия му е лесно не означава, че за детето ми ще е от полза в живота. Претендирам, че моето дете МОЖЕ да чете с разбиране, но то не е усвоено с писане на преразкази като лудо от името на неутрален разказвач. Няма да влизам в спор с когото и да било. Така или иначе работим по модела на МОН, но смятам че недомислиците тепърва ще излизат наяве...
Имате ли идеи за лятото на децата - мислите ли за организация  - да учат или пълна почивка? Ние днес имаме спортен празник, после неучебен и някъде 20-ина дни остават учене. Юни много много не го броя..
Виж целия пост
# 568
Нямам планове за учене през лятото. Имам планове за пълна почивка. Може би само четене.
Виж целия пост
# 569
За лятото ще напише преразказите, които учителката по литература ще даде за ваканцията. Вероятно ще има и някое стихотворение наизуст, както и книги за четене. Вече сме го минавали това лято между 6 и 7 клас с баткото и знае, че няма как да се скатае. Ще ходи при бабите за по 2-3 седмици, ще продължи с тренировките по футбол, малко море/планина и лятото свършило. Преди началото на новата учебна година ще преговори по математика и другите предмети и това ще е.

Имахме родителска, но госпожата по литература каза, че освен отпадане/замяна на някои произведения, нищо повече не знае, поне засега.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия