Шести клас

  • 78 713
  • 786
# 570
За лятото- прочитане на произведенията и учене на стихотворенията наизуст. Произведенията, ако е възможно, ще се прочетат повече от веднъж, защото със сигурност от едно прочитане няма как да се разпознае герой по реплика, а такива въпроси има много. Те всъщност са лесни, но трябва да си чел произведението.

Чудя се, дали да не се засили изучаването на англ. език/ досега детето не го е правило/, поради това, че през годината една ли ще има време за уроци и по англ. език.А децата в класа са доста напред, защото ходят по школи и уроци изпреварващо и повечето са учили досега и през лятото.

Ако има домашни за писане през лятото- ще ги напише, надявам се.

Иска ми се и поне няколко преразказа, защото до момента децата са правили само сбит преразказ, но не и трансформиращ на непознат текст.

Синът ми е много разсеян и не мога да си представя как с едно прочитане на непознатия текст ще запомни имена , аз самата трудно помня имена.
Виж целия пост
# 571
Синът ми е много разсеян и не мога да си представя как с едно прочитане на непознатия текст ще запомни имена , аз самата трудно помня имена.
За петнадесет минути със сигурност ще го прочете повече от веднъж. Текстът е неизучаван, не е задължително да е непознат. Може пък случайно детето да го е чело.
Виж целия пост
# 572
Да, на моята да се беше паднала "Войната на таралежите"! Знае наизуст всички книги та бр. Мормареви. Шанс за четящите деца.
Виж целия пост
# 573

 Текстът е неизучаван, не е задължително да е непознат. Може пък случайно детето да го е чело.


Едно роднинско дете така беше уцелило с разказ на Ангел Каралийчев, но неговите разкази повечето деца са ги чели.Този автор май се е падал два пъти за последните 10 години, ако не се лъжа.

Обаче има и доста странни избори, до късмет е.

И все пак, има хора, които лесно помнят непознати имена на хора, географски понятия и др и такива, които не помнят.то май главно памет се тренира с тези преразкази, останалото не е сложно.

"Войната на таралежите", да, ама Михаил Вешим и то сборника му "Текила на разсъмване", едва ли някое дете се е засилило да чете. И тук е шанс за паметливите.


Виж целия пост
# 574
Моят син също беше чел " Снежният човек и врабчето", който се падна в годината, в която кандидатства.
Много неща се тренират с преразказа. Не само памет.
Виж целия пост
# 575
Не споря, но намирам, че най-трудно е запомняне на имена и евентуално, дати ако има.

Другото децата го усвояват и чрез др. упражнения, но конкретно аз най-много за имената се притеснявам

Скрит текст:
Хиляда пъти ме пита при подготовка за класно Серафим в Белица ли е работил. А е ходим там, има с какво да го свърже и пак.Ако е нещо съвсем непознато звучащо, шансът да се запомни е много малък.Точно механична памет няма.Аз- също, никога не запомням имената от първия път
Виж целия пост
# 576
Светкавица, не гледай от наша гледна точка. Ние сме обременени. Децата помнят. С упражняване ще свикне.
След като го прочете 3-4-5 пъти и върне текста, първата им работа е да си запишат имена, дати, подробен план. Всичко друго да му е вярно, 1-2 фактологически грешки не са чак такъв проблем. Непознати думи им записват на дъската.
И да, като се погледнат критериите за оценяване на преразказ, се вижда колко компоненти има - правописни и пунктуационни грешки, лексика, правилно глаголно време, правилно преобразуване на пряка реч, графично оформление, предаване само на необходимите за дидактическата задача моменти.
Като при "Снежният човек и врабчето" - знаел ли е Снежко, че врабчето  му е изяло моркова Simple Smile
Виж целия пост
# 577
Милена, за кое училище става въпрос?

ОУ "П.РСлавейков" е училището.
Надявам се да няма промени. Омръзна ми от промени. Баткото мина миналата година през това , сега пак новости. 
Видях новата книжка за кандатстване на Векторче. Махнали са профилите на паралелките във всяка гимназия. Това е добре. По- лесно ще се подреждат желанията. Не е  и редно да избират профилите преди да са  приети.
Но за нас догодина ще има нова книжка.

 
Виж целия пост
# 578
Всяка профилирана паралелка има два задължителни профила, посочени в наредбата за профилираната подготовка. Третият и/или четвъртият се определят с училищните учебни планове, които пък се изготвят година за година.
Виж целия пост
# 579
Днес г-жата по БЕЛ е съобщила на децата, че е била на семинар в събота във връзка с изпита им догодина. Обсъждали са три варианта за втори модул - характеристика на лит.герой, сбит преразказ и трансформиращ преразказ. Решение не е взето. Тя се надявала да има такова до началото на идната учебна година. Дотогава щяла да ги готви и за трите варианта.
Явно наистина вървят някакви действия в посока на промяна, да видим каква ще я измътят.

Та се размислих и аз, възможно ли е наистина да спретнат промяна през януари догодина например?




Виж целия пост
# 580
Какво е това характеристика на герой?
Виж целия пост
# 581
Какво е това характеристика на герой?

http://www.referati.org/plan-za-harakteristika-na-literaturen-geroi/9006/ref

https://ucha.se/watch/7175/harakteristika-na-literaturen-geroy
Виж целия пост
# 582
Благодаря. А това как ще стане от таблицата текст. А като си помисля колко много герои има в текстовете на всички ли трябва да се правят такива таблици.
Виж целия пост
# 583
Мисля, че не се прави в таблица. Таблицата по-скоро като план, да си помогне детето. Преди малко писахМЕ на Серафим или Еньо. Нашият, понеже обича да е нестандартен, избра Еньо Confounded
Виж целия пост
# 584
За лятото- прочитане на произведенията и учене на стихотворенията наизуст. Произведенията, ако е възможно, ще се прочетат повече от веднъж, защото със сигурност от едно прочитане няма как да се разпознае герой по реплика, а такива въпроси има много. Те всъщност са лесни, но трябва да си чел произведението.


Знаете ли кои са?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

X Реклама

Общи условия