преместване на дете в друг клас - без да бъде информиран родителя

  • 6 007
  • 43
# 15
За мен не е нормално родителите да не са информирани. Естествено, че те трябва да знаят първи, а не да дочуват отнякъде.
Самата политика на училището не бих коментирала, въпреки че ми е адски любопитно кое е това училище.
Виж целия пост
# 16
Не на последно място, поненеже се споменаха напредналите математичета. В трети клас не е задължително, те да се справят най—добре и с разказвателните предмети.
Та етикетите поставени неясно как може и да са неточни.
Виж целия пост
# 17
Не на последно място, поненеже се споменаха напредналите математичета. В трети клас не е задължително, те да се справят най—добре и с разказвателните предмети.
Та етикетите поставени неясно как може и да са неточни.
Това имах предвид и аз. Лепят се етикети и то с такава лекота. Отделно понякога родителите малко прекаляват или им се иска всичко да се случва бързо и пресират учители, деца и т.н. Отделно, че самите деца се стресират.

Аз присъствах на събиране с родители в едно училище, на което една майка много държеше да попита, дали детето ѝ в първи клас ще учи програмиране, защото много държала и щяла да го изисква. Малко след това се оказа, че детето ѝ все още не може да си напише правилно трите имена на лист хартия. Та не викай "хоп", преди да скочиш!
Виж целия пост
# 18
 Аз не разбрах детето как приема тази ситуация, защото това е най-важният въпрос, другото е второстепенно. И родителите бяхте ли информирани още в началото, че има такова разделение на класове и рано или късно вашите деца ще бъдат избирани на този принцип т.е. ще се местят от паралелка в паралелка според възможностите, които покажат? Ако да, мисля, че няма основание за притеснение.
[/quote]

Детето е прекрасно и приема ситуацията много спокойно. Нямаме навика да го лъжем или да го будалкаме с безумни обяснения за каквото и да е и той е много наясно със ситуацията. Не е травмиран, но е тъжен, че го разделят с другарчетата му.

Миналата година от ръководството на учлището ни обясниха, че вече класовете ще се определят на база показани резултати. Обещаха, че децата от по-горните класове няма да бъдат засегнати, защото са заварено положение, но ако все пак има риск някое дете да се премести поради несправяне с материала, родителите ще получат информация и план за наваксване. Евентуално преместване ще е крайна мярка и никой не го иска... Проблемът ни е в това, че никой не е комуникирал с нас каквото и да е било - нито, че детето изостава, нито, че е застрашено от преместване, нито че е преместено. Най-големият ни проблем е, че собствения им възпитаник, какъвто е нашето дете от почти 5 години, не може да покрие някакви техни изисквания, за които отново не знаем какви са... Тестовете и оценките му са много добри и отлични... Винаги са го хвалили и обявявали за един от отличниците - в топ 5 на класа. Или са ни лъгали през тези 5 години, или сега ни лъжат, или и двете...
Виж целия пост
# 19
Според мен, за да угодят на някои родители от Б клас, са преместили децата им в А клас. И за да не стане пренаселено е трябвало да преместят някои деца. Вероятно са преместили тези деца, чиито родители биха им създали най-малко проблеми.
Виж целия пост
# 20
  Това е една недостойна история.Може да си оберат генийчетата в една паралелка, ама много грозни житейски уроци се дават в тази крехка възраст.

Има ли подобна клауза в предварителния договор?И да има, пак не е редно, противоречи на маса други норми, но ако няма, мисля че училищната политика е подчертано дискриминационна и родителите трябва да си търсят правата.


Виж целия пост
# 21
Най-големият ни проблем е, че собствения им възпитаник, какъвто е нашето дете от почти 5 години, не може да покрие някакви техни изисквания, за които отново не знаем какви са...
Това, че е техен възпитаник, нищо не значи. Възпитанието и обучението са едно на ръка, но крайният резултат и от детето си зависи. Това го казвам по принцип, не познавам това дете.

Тестовете и оценките му са много добри и отлични... Винаги са го хвалили и обявявали за един от отличниците - в топ 5 на класа. Или са ни лъгали през тези 5 години, или сега ни лъжат, или и двете...
А, тук вече си съвсем права. Ако са го поставяли в топ 5, а сега се отмятат, си напълно права да се заяждаш. Ама да беше почнала с това, нямаше да пиша някои неща от предния си пост. Но правото ти е главно морално, закон за това няма. Освен ако не намериш някой много печен адвокат. Според мен други родители с амбиции я са дали рушвет, я са упражнили влияние, и сега твоето дете прави място на техните.
Виж целия пост
# 22
Има и друг момент. Дори и всичко да е ОК, да е включено в договор, да се знаят критериите и т.н., пак ме смущава изказа. А клас може да се нарича, класа на състезателите, но другият клас не бива да е на изоставащите. Не става въпрос за чувствата на родителите, ама втълпи на едно дете, че не справя и че не може и го чакай после да напредва.
Отделно, да не са се нагласили сега като обясниха на родителите, че децата им не могат, да не стараят при работата с тях. И пак ми е чудно във втори клас, колко да са напреднали другите, изключая някои дето вкъщи работят с тях със състезателни задачи. Другият клас ще подкарва ли диференциалните уравнения вече...
Виж целия пост
# 23
Линка, като майка на дете учило в ЧУ с подобни похвати, ще ви дам съвет, пък вие сами преценете как да постъпите. Моят съвет е: не ги хранете повече. За тях децата и психическото им състояние явно не са ценност. Днес така, утре ще е друго-и все по тоя път. Подобен сорт училища карат определени деца и родителите им да се чувстват ненамясто там, с етикети " несправящи", ама установено след като за пет години са прибрали хиляди евра за обучение -направо като за половин жилище в София! Само за сравнение-в сегашното  В ЧУ на детето дори екскурзия не биха направили, без да пуснат предварително анкета до родителите, камо ли промени в класа, без уведомление. Най-интересното е, че училища, на които не им пука за децата, и които се отказват да гонят наваксване с тях, толкова обръщат внимание и на уж напредналите си медалисти. Кой знае каква заслуга за медалистите си нямат, но се кичат с медалите им и се фукат из ФБ групи и сайтове, "Златни страници" и прочие показни странички специално направени примамки за родители ....

Освен това, критерий за справяне не са медалите. В някои трудни турнири и грамотата е награда, в други е престижно и десетото място, макар и без награди-да се слагат под общ знаменател е малоумно. Критериите за справяне следва да са няколко: :градация в процентното справяне през годината; по-висок резултат спрямо предна година, съобразено с по-голямата трудност на задачите; 50 и повече процента резултат на повече от едно състезание през годината. Медалите и купите са резултат, но не и цел. Да не говорим, че в различни градове и дори в различни училища от един град дават различни награди за едни и същи  в проценти резултат. Това създава  фалшиво самочувствие за  успех у някои, което после  им играе лоша шега на националните и международни  състезания с единно оценяване. Един педагог следва да знае това. Ако го е грижа, де. Та-какви критерии за "справяне " са използвали в това ЧУ при определяне на паралелките е интересно да се види. Със сигурност имате право да изискате и получите подробна информация по метода им за определяне на паралелките и да видите в списъка с деца  на кое място по справяне е вашето дете.
Най-добре им го поискайте писмено обяснението. За доказателатво.

Виж целия пост
# 24
........ Тестовете и оценките му са много добри и отлични... Винаги са го хвалили и обявявали за един от отличниците - в топ 5 на класа. Или са ни лъгали през тези 5 години, или сега ни лъжат, или и двете...
Ако това е вярно, значи у мен възниква въпросът, дали детето не е преместено, за да се угоди на някой друг родител? Виждам, че и в други постове се прокрадва тази идея, което пък говори зле за училището.
Виж целия пост
# 25
С риск да разбуня кошера: различните деца се развиват различно и неравномерно. Това никое училище или учител не може да го промени. ЧУ, за разлика от държавните обаче, могат да реагират гъвкаво и да предложат подходящата скорост за учене на различните групи деца, без на едни да им е скучно, а други да изостават безнадеждно и да зарежат всякакво учене (както е в паралелките на ДУ).
Разбира се, има амбициозни родители, които не искат да разберат горния подход и вместо да се радват, че децата им получават най-доброто, пречат на учителите да си вършат работата и създават излишен шум...

За конкретния пример: Детето може да е отличник по всички останали предмети, но в конкретната година да се справя по-бавно по съответния чужд език. И го местят в съответната група (която НЕ Е на бавно развиващите се). Нормално.
Което не е нормално е липсата на комуникация с родителите. Ако е такъв случая.
Виж целия пост
# 26
Не го намирам за нормално да ти съобщават чак сега, че детето е преместено в друг клас. Като искат да сформират паралелка по дадени критерии, е редно да ги споделят с родителите предварително. А да лепват етикет несправящ се клас е направо малоумно.
Ежко, по езика в общия случай разделят децата по нива, но не разместват класовете. Децата от дадено ниво карат часовете по език заедно, а останалите часове с класа си.
Виж целия пост
# 27
Ежко, по езика в общия случай разделят децата по нива, но не разместват класовете. Децата от дадено ниво карат часовете по език заедно, а останалите часове с класа си.
Различните частни училища са с различни подходи. При някои нивото е едно и също за даден клас, но има различни групи, които се движат с различна скорост (и усвояват различен обем от дадено ниво) според скоростта на възприемане.

А да лепват етикет несправящ се клас е направо малоумно.
Не съм виждал толкова малоумно частно училище. Но съм виждал деца на малоумно амбициозни родители да повтарят в класа това, което чуват вкъщи: "Учи, или ще влезеш в групата на бавно развиващите се".
В интерпретация: "Ти си в глупавата паралелка (а аз съм по-умен от тебе)".
Е, задача на родителите е да подготвят детето си за (неминуемата) среща с това явление. Ако и учителите помогнат - берекет версин!
Виж целия пост
# 28
Но на една родителска среща с ушите си невярващо чух от учителката, че децата в Б клас били "слабият" клас. Оказа се, че е истина! Имало деление на А и Б паралелка, само дето не сме знаели.
Не било несправящ се клас, а слабият клас. Едно и също. Казано от учител!

Ежко, по езика в общия случай разделят децата по нива, но не разместват класовете. Децата от дадено ниво карат часовете по език заедно, а останалите часове с класа си.
Различните частни училища са с различни подходи. При някои нивото е едно и също за даден клас, но има различни групи, които се движат с различна скорост (и усвояват различен обем от дадено ниво) според скоростта на възприемане.

Да и в нормалния случай и деца, и родители знаят, че ще има такова делене. При авторката обаче са преместили детето в ДРУГ клас, без изобщо родителите или детето да са били информирани преди това. За какви амбициозни родители става дума тук? Догодина могат да решат и в друг клас да го преместят, щото са си измислили други критерии. Това дете да не е парцал?
Във Френския лицей разместват класовете всяка година, но и деца, и родители знаят за това предварително.
Виж целия пост
# 29
Това с местенето без предупреждение е възмутително. Доколкото знам, по закон преместване на дете в друг клас е крайна наказателна мярка за ДУ. Това, че се случва в ЧУ е още по-странно, защото пазарът може и да е пълен с търсене, но родителите бързо се пре-ориентират. В правилника на всяко ЧУ  и в договорите , подписани с него пише, че училището задължава да предоставя информация за напредъка на детето, т.е. Те са нарушили вероятно собствения си правилник и подписан договор.
Не е най-лошото, че са преместили детето. А че не са ви уведомили, че не се развива според очакванията ИМ, които може въобще да не се припокриват с вашите, може и дори да не са разумни. Но вие няма как да знаете дали са такива или не, защото не сте надлежно уведомена. За вас това може да значи и че детето изостава и е нормално, след като не си обясняват действията. А този, дето е бил класен на преместените неуведомени деца и не се е намесил,  няма да го коментирам въобще.
Знаете ли какво, не сте непременно в шах и мат. Всъщност, който иска, ще разбере кое е училището и ще си извади изводите. И ще помисли дали да избере това училище за детето си, дали да го препоръча на приятели.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия