Пети клас - 2017/18 - тема 2

  • 59 068
  • 743
# 660
В момента на К.Величков и Т.Александров има и цирк Иванов. https://www.facebook.com/pages/%D0%A6%D0%B8%D1%80%D0%BA-%D0%98%D … 2/416943311738449, но не знам до кога ще са там. Ходили сме преди време, беше хубаво.
Виж целия пост
# 661
Ако не е късно за цирк Иванов мога да проверя в понеделник (ще бъда в района)
Виж целия пост
# 662
Имат фейсбук страница, и представленията им са хубави
Виж целия пост
# 663
И моето момиче е родено през декември. Ние планираме кротко парти в къщи с приятелки през деня, а вечерта - с бабите и дядовците. За подарък ще получи неща, които са й необходими за художествената гимнастика. От лятото ходи, без да имаме никакви амбиции. Просто за удоволствие. Сега е изключително щастлива, защото от другата седмица ще тренира вече с по-големите и тренировките ще бъдат по-интензивни. Досега беше в група начинаещи и имаш малки дечица. Харесва ми, че непрекъснато се движи и спортува. Иначе продължава с народните танци и пианото.
На уроци не ходи по нищо. По математика, БЕЛ и английски език помагам при нужда.
Виж целия пост
# 664
Рожденият ден на сина мина скоро. Получи в края на лятото ново колело и се разбрахме, че ще е и като подарък за него. Предстои обаче Коледа и ми е пълна мъгла какви подаръци ще купувам. И двамата реално си имат всичко. Малкият получи за рождения си ден нов голям сак и раница, защото започна да ходи по доста лагери и състезания сам и му бяха необходими. Преди това му купих нови каишки за халки. Големият пък получи ново колело. Уейвборд взехме това лято, ролери имат. Шейна имат. С играчки не си играят почти. Настолни игри има страшно много вкъщи. Зимата играем вечер, но определено нямаме нужда от нови.
Единственото, което и двамата искат, са нови телефони. Аз обаче съм против, защото телефоните им са съвсем здрави. Е, според тях, постоянно бъгвали, но така ще е като постоянно се инсталират и трият игри. Моят що не бъгва? Обещах на големия лаптоп, но за 6ти клас. Отдавна си прави устата за такъв. Досега бях против, защото никой не му пречи да ползва настолния компютър за игри или за нещо друго. Не исках още една електронна джаджа вкъщи, която да се чудим къде да подхвърляме. Сега обаче започна да има доста домашни в училищния сайт, проекти, презентации, а малкият учи на бюрото, където е компютърът и големият трябва да чака за да се освободи мястото. Та му обещах, че ще получи лаптоп за шести клас при изпълнени определени условия.
Обаче дилемата Коледа и подаръци остава.
Виж целия пост
# 665
Като никога тази година подаракът е ясен - нов скейт. Увлича се от всички видове дъски (сноуборд, сърф, уейвборд, скейт). Пратих я на няколко урока по скейт и се оказа, че сегашнит й вече не е добър за нея, така че за Коледа ще получи нов.
Относно РД при нас най-желани са тези на лазарното парти и стаите със загадки.
Виж целия пост
# 666
При нас нещата с подаръка за Коледа са ясни. хареса си сет с парфюм и несесер на АРиана Гранде. ИМа специално отношение към парфюмите и това пожела Wink Ще й измисля и някаква изненадка като допълнение.
Виж целия пост
# 667
Ние сме рожденици точно на Коледа. Затова и винаги има доволно подаръци. Тази година ще има фифа 18, блутуут слушалки и нов телефон. Спираме вече с легото, до миналата година и това получаваше. Обичаме да се комбинираме всички роднини и детето да получава желаните подаръци. За празнуването на рождения ден още не сме говорили, че някакъв друг план имахме, но ще видим.
Виж целия пост
# 668
Здравейте.Как изпитват децата ви по т. наречените разказвателни предмети? ДЪщеря ми среща трудност в разказването и постоянно  ме кара когато я препитвам да го правя по точки, което ме влудява.Как да й помогна да разбере материала в цялост и да не се ограничава в тази " точкова " рамка.Този метод, пльс тестовете като изпитна форма осакатяват обучението.ПРиемам всякакви съвети по темата.Усещам че ако не се захванем сериозно  в тази част, ще имаме проблеми  в бъдеще...Детето се притеснява и не е спокойно  в тези материи
Виж целия пост
# 669
Точно снощи проведохме с детето по-обстоен разговор на тема "как ни изпитват в училище" и този път можах да изкопча малко повече информация.
Така, оказа се, че стандартното изпитване "стани и разкажи урока" при тях липсва. Долното важи за всички учители. Поставяли си плюсове, минусу и някакви междинни бележки. При три минуса получаваш 2, три пълни плюса са ти 6. Тоест изпитването не е един час и на един урок, а си тече във времето. Например, за липса на домашни, се поставяли минуси. Учителката по история изпитвала повече по желание. Обаче, там уловката била, че първо вдигаш ръка и после чуваш въпроса. Които не вдигат ръка, ги изпитват принудително. Впечатлението му е, че почти по всички предмети имаш преимущество, ако вземаш участие. Дори по така наречените разказвателни предмети, винаги ми е било странно това наименование, не разказват. Задавали им въпроси нещо да обяснят, да посочат. Това в рамките на няколко изречения максимум, в зависимост от въпрода.
Като си натрупат достатъчно плюсове, минуси и други бележки, им оформят оценки и ги нанасят в бележниците.
Дотук впечатлението му е, че пети клас е много по-лесен и интересен от началните класове. Според него било лесно, защото всички тези неща вече ги били учили под някаква форма и реално нямало много действително нови неща.
Цитирам го - математиката дотук била само умножение/деление, дъвчели го от втори клас
По английски - ами тези неща сме ги учили вече, а и сега е по-лесно, защото знаем какво е местоимение и т.н.
По ЧП - а, че ние за тези неща вече сме говорили, сега е просто по-подробно
По история и география били нови нещата, но от ЧО бил свикнал как се учи по тези предмети и сега било лесно
По БЕЛ реално досега не са взели някакъв нов материал. Ще видим като задълбаят в граматиката какво ще мисли. Засега по БЕЛ му било много интересно ( не беше така до 4ти клас).
Та така, твърди, че е по-лесно и интересно  от началните класове. Че е по- интересно, аз не се съмнявам, а дали е по-лесно, ще видим след първите срочни оценки.
Виж целия пост
# 670
По математика - за дробите би трябвало да им е ново.
Виж целия пост
# 671
Ами дробите като понятие наистина са нещо ново, но дори детето само се досети, че те са просто като деление - числителят ти е делимото, знаменателят, делителя, а дробната черта е знакът за делене. Реално, според него, новото е намиране на НОК и НОД (малко ги бъркаше в началото). От там нататък, ако си схванал НОК, всичко било лесно.
Виж целия пост
# 672
Според мен пък това изпитване на разкажи целия  урок е безумно и се радвам, че вече го няма. Достатъчно е да се зададат 1-2 въпроса, по които да разкаже, за да се разбере дали детето е разбрало или не.
Виж целия пост
# 673
При нас по История и Човек и природа ги изпитват да разказват урок. Когато учех това ми беше крайно неприятно, но сега осъзнавам, че този подход ме е научил да се изразявам пред хора и се радвам, че го има.
Виж целия пост
# 674
А според мен точно защото не разказват, а разчитат на тестове, трудно връзват 2 изречения и има едно постоянно ъъъ, мъ, ъм,  и т.н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия