Това, което не одобрявам в българското училище...

  • 37 780
  • 426
# 315
А ти като техен потомък какво правиш за благото на бг училпището, Ежко? Освен да сипеш хули във форум по всички ДУ? С чесане на клавиатурата ли помагаш?

Райчун, ето че правилно сме разбрали почти всички поста на Амбър, че дадените теми не са с цел  информиране/подкана към децата за участие по ЖЕЛАНИЕ в конкурса, просто са заимствани от него, а после и оценявани. Тоест няма две отделни неща в поста й, има две тясно свързани едно с друго. И ако щеше да е похвална инициативата  на учителката да прикани децата да участват в конкурс, то оценявнато им ( при това с такива  оценки като 3 с 35 минуса)  на такива теми е напълно неуместно.
Виж целия пост
# 316
....... Откровено неграмотни деца минават от клас в клас.....
Абсолютно!
В малките населени места се сформират класове с 95% такива неангажирани с учебния процес ''бройки'' ,които обаче пълнят бюджета.
Те не напредват в материала някои имат сериозни проблеми с дисциплината и не само.... ,но учителя е принуден да се съобразява с групата.
След години тези 95% не са научили ,но са попречили и на останалите 5% да бъдат научени ,защото учителя трябва да се съобразява с групата и ако нивото е м/у 2 и 3 то той работи за 3.
Виж целия пост
# 317
И какво правиш ти като техен потомък? Гледам, че доста активно плюеш по определени държавни училища и се опитваш да убедиш всички, че истината е в частните, а още по-добре, ако са и чужди. Ако не греша, останала съм с такива впечатления от това, което съм чела в твои постове.
Грешиш.
Това, което правя, е че "напук на всички спънки, създавани от корумпираните власти" доброволно плащах на читави български училища, достатъчно за да наемат читави учители и да им създадат условия, при които образованието на децата ми ще има абсолютен приоритет пред безумията на МОН.
Един път се отклоних от този път, надявайки се, че има ДУ, където ситуацията не е безнадеждна и положих съответните усилия...Бях доста грубо поправен от действителността. Няма начин да контролираш нещо, за което не плащаш директно.

Предпочитам български. Но не бих избрал учебно заведение, само защото се води българско. А за средно и нататък образование, явно ще трябват нови Васил Априлов и Евлоги и Христо Георгиеви...

А какво правиш ТИ? Търсиш виновни или начини?
Виж целия пост
# 318
Хайде, пак е време да докараме разговора до АК, няма как иначе... Simple Smile С избора му обаче ти не правиш НИЩО за бг училището, правиш правилното според теб за детето ти в частност.Тоест ти откровено бягаш оттова, което не харесваш, а не допринасяш...  И не би било нищо кой знае колко изненадващо това, че гледаш интереса на детето си, нито си първият, ни последният с  естествена според разбиранията ти реакция. Но си от много малкото, които си вярват, че така са в полза на бг училището в цялост.
Виж целия пост
# 319
Възпитах деца, които винаги са били отлични ученици, участвали са активно в училищния живот, носили са награди именно на училищата, в които са учили, и са положителен пример и гордост за всеки учител и всяка училище. Впрочем съвсем документирани при това.

Ти си кеш-енд-кери - нищо повече.
Виж целия пост
# 320
С избора му обаче ти не правиш НИЩО за бг училището, правиш правилното според теб за детето ти в частност.Тоест ти откровено бягаш оттова, което не харесваш, а не допринасяш...  И не би било нищо кой знае колко изненадващо това, че гледаш интереса на детето си, нито си първият, ни последният с  естествена според разбиранията ти реакция. Но си от много малкото, които си вярват, че така са в полза на бг училището в цялост.
БГ училището започва с БГ учителите. А такива без достойни заплати и условия за работа и развитие няма. Така че инвестирам там, където БГ учителите са уважавани, труда им е оценен съответно и са им създадени условия за работа и развитие. Да не говорим, че има вече възпитаници, които работят за алтернатива на сегашната неработеща система. А дай боже, ще се появят оттам и достатъчно заможни хора да инвестират в образование.
Защото видях, че със свикналите на "аванта" не се работи. Не е като да не съм пробвал...

Ти си кеш-енд-кери - нищо повече.
Поне съм И кеш. Защото ти си само кери...
Виж целия пост
# 321
Парадокса е че хората които имат властта и са на постове да оправят кривините са толкова над нещата ,че като им отидеш на крака и им съобщиш  за  наистина невероятни абсурди , които са ти ежедневие не вярват или се чувстват прекалено високо че да се занимават с теб.
Обаче всички смятат че родителя може нещо да направи.
Освен да си извърви пътя по институциите и лично да се убеди ,че неговите проблеми не ги вълнуват ,аз друго не виждам какво може да направи освен да намери начин да се ''спасява'' сам.
За огромно съжаление говоря от личен опит.
Виж целия пост
# 322
Верно ли съм само кери? За да се кичат училищата с успехите на децата ми съм се кешвала години наред в извънкласни занимания, както и с лично време и усилия да се развият. С готови, мотивирани деца и т.н. всеки иска да работи, защото успехи се постигат относително по-лесно.
Виж целия пост
# 323
   
     Ежко, от една страна идеализираш миналото , от друга въвеждаш някаква връзка за елитарно образование срещу заплащане. Училището и преди сто години не е било толкова идеално и даскалът не винаги е апостол. А за зависимостта заплащане-качество , вадиш някакви кардинални и обобщени изводи само на базата на едно, две училища в страната. Понеже ме интересува много въпросът за образованието ,освен че следя и си пиша с МОН, чета и почти всички теми за образованието във форума, а и доста си споделяме в наборната тема и имам също впечатления. Не си вади изводи само и единствено от твоето дете и избраното от вас училище. Оставам с впечатление, че имаш някаква подчертана субективна настройка и всъщност не се интересуваш от обективното . В Русе,например, частните училища, изобщо не са място,където бих пуснала детето си ако искам добро образование. Казвам го съвсем категорично, доколкото имаше един момент, когато го обмислях като евентуална възможност и направих съответно проучване за програма и ниво на подготовка на децата. Отделно не знам колко по-достойно трябва да е заплащането на един учител, чията работа ни най-малко не омаловажавам, както и работата на полицая и медицинската сестра, например. Все бюджетни
   
 
Виж целия пост
# 324
Интересен завой взе дискусията и всъщност ми харесва. Мисля, че се доближава до основната моя идея, а именно какво не харесваме и как да го поправим. Защото на принципа на хейта и на общо основание приказки, като припяване един другиму, колко нищо не става от БГ училището никой няма полза.
Обсъдихме, храната в уч. заведения, двусменния режим, неоптимизираните учебници и учебни помагала и беше крайно време да се стигне до "какво правим"
Според мен, основното което се иска, за да се променя нещо изобщо е да знаем какво искаме да постигнем. И чак след това идват подробностите относно дневен ритъм, пособия и храна. В този ред на мисли е също толкова важно какво не искаме да има в бг образованието. След като веднъж сме намерили изходната точка - искам и не искам, е добре да имаме пример от къде какви добри практики да ни послужат като пример. Имайки впредвид факта, че българското училище е институция служеща на огромен брой хора с различни възгледи, разбирания, изисквания, доволност на получаване, очаквани резултати и изобщо представа като цяло, за мен добрата промяна е възможна да се случи само тогава, когато достатъчен брой хора придобият представа за другия възможен начин на работа и другите възможни практики, методи и съответните резултати. В този ред на мисли, мисля, че темата най-накрая стигна целта си да ни изведе на една друга плоскост относно проблема в БГ училищата.

Мисля ще се съгласите, че когато преди години показаха по телевизията филма за образованието във Финландия, всички мечтателно замълчаха и общия коментар беше в стил "евала". Филми, репортажи, дискусии в тази посока са важни, защото пробуждат.
Така че, за мен мненията на Еzhko никога не са били повод за ядосване. напротив навеждал ме е на размисъл, с което е провокирал да търся още повече информация и още повече да разсъждавам. Дори само с мненията и провокациите си, мисля, че побутва в добра посока. Русалката ме е карала да се замисля какво толкова не му харесвам на българското училище. Ами пресен пример - езиковата в Сливен - не бях влизала с години. Шашнах се. Имат си мултимедия, страхотни стаи, честно. Коридори обсипани с картини, снимки, даже рафтове с книги. И ми трябваше малко време за да разбера от родители колко всъщност надолу е училището!Значи не е в парите проблема. До методика е! тя просто не отговаря на децата! представяте ли си тези деца, които са постигнали невероятни успехи, колко по-интересни и колко по-ценни неща могат да получават! Съответно колко много повече деца е можело да дръпнат напред при неотегчителна система!
За мен Българското училище не е по презумпция моментален избор, само защото е българско.
Но всяко мнение споделено по темата за мен е страхотна провокация да мисля повече и повече и да гледам от неподозирани за мен гледни точки (например храната изобщо не ми е била фокус на разсъждения)

Кой какво прави. Мисля, че всички сме си давали парите на всяка първа родителска среща в началото на уч. година. Някои дават и много повече от това и въпреки всичко нещата на мръдват напред.

Лично аз в първи клас, бях отправила предложение към класната и директора на училището да направя доброволно, изцяло с мои средства и труд целия първи етаж (и класната стая на класа на моето дете) в стенописи, за чийто избор бях готова да им предложа различни проекти , така че екипа на училището да се събере и да си умува кой избира. Познайте - нищо не стана. Цяла лятна ваканция им висях на главите, докато учителката не си каза, че не искала. Мда, след една година си преместих детето. Три години преди това с родителите от класа на голямата щерка бяхме купили цялостно техническо оборудване - принтер, телевизор, мултимедиен апарат, дискова колекция с мултимедийни образователни филмчета......ей така си останаха неизползвани...

В следващото училище, учителския екип беше превъзходен, помагала съм изцяло с труда си, като съм водила и битки с преподаватели, чиито място не е там. Бях се засилила да купувам колби и епруветки, да правя филми с интересна материя за да се възприема материала по-лесно....Познайте! оказа се, че колбите и епруветките, цялото оборудване така си стои. просто учителя по химия (и изобщо науки) беше там ден да мине друг да дойде....

Лошото е, че тази рутина от отминалите години тотално не отговаря на потребностите на децата. Учителите не получават никакво съдействие и средства за да отговорят подобаващо на летящите в техническо отношение поколения. Едно мултимедийно устройство би могло да позволи достъпа до стотици хиляди супер интересни клипове (и професионални и любителски) в елементарния ютюб.

Много ми е интересно да чета мненията на gargamela Когато се коментираха малките редчета, тя веднага излезе с едно доста разумно мнение. Ето, значи не е като учителите да нямат представа какво как. Или поне тези от тях, които могат да са адекватни на учебния процес и "новите ученици" . Защо никой не ги пита? Защо онези учители, който стоят и смучат системата за едни заплати все още са в системата?

Защото хората възприемат образованието като "необходимо зло". Моето наблюдение ме води до извода, че е много малък процента на осъзнато учещи деца!!! И заинтересовани родители за съжаление!

Според мен, проблема не е толкова в парите (или в тяхната липса), а в пагубната незаинтересованост. Въпреки, че наблюдавам все повече НПО-та работещи с децата.
Пресен пример е турнира по дебати и  проза в Сливен от Бестфондация. Огромно удоволствие ми донесе да наблюдавам децата по коридорите. Турнир , който е за цяла България, имаше състезатели само от Варна, Шумен, София, Габрово и Сливен. Единственото, което ми хрумва, защо останалите не са се включили, е НЕзаинтересованост от страна на училищата.
Значи желание за промяна има, тя отново идва от частни лица и организации. Точно както преди 120 г. е било основано предното (не първото) училище на децата ми. С частни дарения, вперен поглед в науката и една печка на дърва. Няма ли желание, няма успех!

Имам една молба- нека не разделяме нещата на частно vs държавно, а на добри практики, избрани методи  в едното или другото. Два различни спора са! Нямам против да се дават като примери, но нека служат за развитието на дискусията, а не за хейтърски спор!







Виж целия пост
# 325
 
Имам една молба- нека не разделяме нещата на частно vs държавно, а на добри практики, избрани методи  в едното или другото. Два различни спора са!

  Обърни се към Ежко, конкретно. Той ги диференцира. Според останалите не е определящо.
    И само да помоля, ако е възможно - по-стегнати и конкретни аргументи, че вършим и друга работа освен да пишем във форума.
Виж целия пост
# 326
Ами значи пак стигаме до учителя. Моят петокласник редовно прави опити в часовете по ЧП, а учителката сподели на родителската среща колко интересно им е било и как ентусиазирано работели всички деца. Защо в едно училище могат да се правят всички лабораторни упражнения, а в други - не?
Въпросът е как може всички учители да са на ниво и да не е въпрос на късмет.
Как е решено това в толкова прехвалената чужбина? Не мога да повярвам, че видиш ли, всички учители там са кадърни, мотивирани и прочие, а пък нашите не ставали.
Виж целия пост
# 327
   
    В Русе,например, частните училища, изобщо не са място,където бих пуснала детето си ако искам добро образование.
   
 

Във Варна- също.Като се почне от първи клас до 12.Като се вземе първото частно училище"Знание и сила" с печална слава/ вече отдавна закрито, до последното открито на наша територия.

Виж целия пост
# 328
Скрит текст:
    Ежко, от една страна идеализираш миналото , от друга въвеждаш някаква връзка за елитарно образование срещу заплащане. Училището и преди сто години не е било толкова идеално и даскалът не винаги е апостол. А за зависимостта заплащане-качество , вадиш някакви кардинални и обобщени изводи само на базата на едно, две училища в страната. Понеже ме интересува много въпросът за образованието ,освен че следя и си пиша с МОН, чета и почти всички теми за образованието във форума, а и доста си споделяме в наборната тема и имам също впечатления. Не си вади изводи само и единствено от твоето дете и избраното от вас училище. Оставам с впечатление, че имаш някаква подчертана субективна настройка и всъщност не се интересуваш от обективното . В Русе,например, частните училища, изобщо не са място,където бих пуснала детето си ако искам добро образование. Казвам го съвсем категорично, доколкото имаше един момент, когато го обмислях като евентуална възможност и направих съответно проучване за програма и ниво на подготовка на децата. Отделно не знам колко по-достойно трябва да е заплащането на един учител, чията работа ни най-малко не омаловажавам, както и работата на полицая и медицинската сестра, например. Все бюджетни
Далеч съм от идеализиране на миналото, но ми е трудно, да не отбележа, че преди АКТИВНО И ЗАДРУЖНО са градили образование, при далеч по-лоши условия от сегашните.
Няма линейна зависимост между цена и качество в образованието. Плащането не гарантира качество, но скръндзалъка гарантира лош резултат... Не на последно място, защото изразява незаинтересованост.
Колкото до субективизма - всички мнения са такива per se. За обективна оценка, трябва да има общоприети критерии... И за да продължа да бъда субективен - критериите, които виждам да се споделят от болшинството във форума, не ме изпълват с оптимизъм за бъдещето ни. Основни моменти, като значението на културата и ползата от хуманитарното образование се подминават с пренебрежение.
И учителя и полицая и медицинската сестра следва да имат заплащане, което им позволява да живеят достойно (600 лв. е позорна подигравка за София). И също така, следва да имат дължимото им уважение. При АКТИВНО родителско участие. Което съм се убедил на практика идва,макар и не винаги,  само когато родителите плащат директно.
ПС докато без полицай и медицинска сестра може да минем някакси, без читави учители и училище сме за никъде.
ПС да обсъждаме тесните и широки редове, както и носенето на хартиени учебници или въобще изработката на същите от един малък колектив... в епохата на интернет и таблетите... Безумна ретроградност!
Виж целия пост
# 329
Ameli,  пак не може да се обобщава как не се мръдва напред никъде на база само твоя опит.. Моят като е тъкмо обратният да не би това да значи, че нещата навсякъд са така? Под мой визирам следните случаи:
- основен ремонт на класната стая на децата в периода 1-4 клас с помощ под формата на личен труд и финансиране от страна на родителите, направен с благословията на учител и директор, направа на шкафчета за  съхранение на екипи по физическо, монтиране на закачалки за  якетата и т.н.
- закупуване  от родител на  мултимедия "Енвижън", с която активно се работи в класа на конкретна госпожав същото ОУ.
- прекрасно обзаведени кабинети по химия, биология, физика в няколко държавни столични гимназии - 73 СУ, 91 НЕГ, 2 АЕГ, чух напоследък и за обзавеждане на такива в СМГ. За другите училища не знам, но в едно от изброените гарантирано въпросните кабинети и оборудването в тях се ползват по предназнчение, не са за украса.
- И не, не навсякъде взимат пари в началото на учебната година.  В основното определено събираха фиксирана сума на дете, хем много по-малко материали се даваха на децата  на хартиен носител. Караха ги и сами да носят маркери в несесера си..В гимназията им обаче , колкото и да критикувам  управата й за ниски стипендии, за неподдържан сайт и наличие на някои незаинтересовани учители,  събиране на средства за консумативи/ремонти никога е нямало. Имам вече  7 поредни години наблюдения. А не е като да не се раздават множество разпечатани материали за тестове, домашни, упражнения, не е и да не се пише интензивно на белите дъски с маркери... Тоест и по този параграф  обобщенията не вършат работа.

И сега какво излиза  - имаме коренно противоположни наблюдения , за  радост/ за жалост нито едно от които не е общовалидно.

Ежко, до доста елементарно ниво свеждаш инетереса на учителите да работят. Да, доста са на принципа "Те ме лъжат, че ми плащат, аз ги лъжа, че работя". Но далеч не са всички и е обидно да се подчинява работата им на подобна корелация. През годините заради интереса  ми към мат съм  овършала буквално нета за сайтове със задачи. Ами има не един или двама учители, които имат създадени блогове, страници, в които постват  задачи за упражнения, примерни за класни работи,  такива с по-висока сложност за олимпиади. Не е по-различно и положението по БЕЛ или при началните учители. Попадала съм на множество дискусии в учителски форуми, в които се споделят  интересни, по-разчупени, успешни практики за усвояване на материала,  дистанцирани от сухотата на  заложеното от МОН. Има и платформи в някои гимназии, с които дистанционно се работи по подготовка приемерно за  ДЗИ. Нима тези инициативаи на учители са плод на активно родителско участие, подплатено с финансиране от родителското тяло? Или са все пак са показател за интерес на учителя да  научи ученика на нещо въпреки мизерното заплащане.. Няма само черно и бяло, има много нюанси по средата. И децата на "скръндзите"не получават непременно само ниско качество..
Амели, Амбър го е казала, пак Ежко е този, който разделя и в тази тема нещата на държавно срещу частно..Така че призивът ти следва да е към него. Плаща ли си човек според тезата му, ок ще са нещата, не си ли - загубено е детето му в джунгалта на ДУ. Само дето не е съвсем така, пресен пример от днес сутринта. Познат ми сподели  какво се случва с детето му в ЧУ... Sad Сърцето ми се сви от чутото...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия