Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Има ли достатъчно на брой читави средни училища за всички талантливи деца?

  • 8 688
  • 95
# 90
След последните няколко страници, някой още да има въпроси относно целта на темата?
Виж целия пост
# 91
Скрит текст:
А да смятаме ли, че читавите училища в София са достатъчни за децата от София (даже без да броим Софийска област)?
Въртим се в кръг..  Ако не бяха достатъчни тези за изкуствата, спорта,  на изпитите за тях щяха да се явявавт  стотици деца, борбата на входа  щеше да е ожесточена, а не е съвсем така. Което означава, че капацитетът им е предостатъчен за желаещите да доразвиват даденостите си в областта на танци,спорт, музика, приложни изкуства.
За другите училища ЧС отдавна каза и моето мнение по въпроса. Съществуват, нека ги наречем аналози на утвърдените, имащи същия хорариум от часове, същата програма.. Защо въпреки наименованието им в пространството, спрягани примерно като трета/четвърта и не знам коя  английска, нещата не се получават?  И под не се получават нямам предвид само, че училището е  надолу в класацията по резултатите от ДЗИ. Нямат в масовия случай представители на състезания/ олимпиади. Или ако имат, са  отделни деца, които нищо чудно странично да се занимават с предмета, в който са добри.  Процентът на продължаващите да учат (независимо дали в наши или чужди университети) и след гимназия е по-малък в сравнение с другаде. Дали е само защото училището не става, не е читаво, или има все пак пряка  връзка и с това, че в него са, да кажем, не по-глупави, а просто по-малко мотивирани, по-слабо заинтересовани и не кой знае колко амбициозни деца? Нека не приписваме всичконегативно на училищата/учителите. Процесът е двустранен все пак. И  във форума има учители, които са работили и в училища, които не се спрягат като  особено добри, и в такива с претенциите да са  сред най-предпочитаните. Споделяли са интересни неща.. Как със  същите умения и знания не успяват да изведат до същото ниво на децата във второто и тези от първото? Какво ги спира? Защо се налага напасване (в посока редуциране на сложност и изисквания) на подхода им спрямо нивото на аудиторията срещу тях?  Колко немски, френски, английски, испански и патагонски гимназии трябва да има,. че да се счита  предлагането за достатъчно? За илюстрация мога да дам  един пример с немски. В двете  земни полукълба, в почти всяка държава,  има оторизирани от Германия гимназии,  в които на финала се провежда сертификатен изпит (след  гимназиално обучение, подчинено на формата), издържането на който позволява следване в Германия. Ако се кликне на картата, представяща тези училища по света, България е сред страните с най-много представители в  големите и в не толкова големите градове. Защо да са нужни още? С какво ще помогне  наличието на още едно СМГ в този смисъл? Дори и с този прием като бройка в гимназиален етап (заради лекотата на НВО) там се промъкват и недотам добри математици, а просто деца без пропуски. Да кажем, че и те имат потенциала да доразвият наличното, та дори и то да не е талант. С какви ученици ще се запълни обаче  второто/третото СМГ? И с всеки тип гимназия е същото. Имаме НФСГ/ НТБГ (последната с огромен брой паралелки). За искащите да задълбаят в сферата на счетоводството/финансите/маркетинга/икономическата информатика/митническото дело тези две училища съвсем спокойно покриват търсенето. И резултатите на възпитаниците им по олимпиади, международни проекти, специализрани състезания показват повече от добра успеваемост. Значи за избралите да поемат в тази посока са  съвсем читав избор тези училища.
Русалка, напълно си права, че училището го правят основно децата. Затова е добре да има конкуренция на входа, за да се мотивират децата да работят, за да влязат, което пък после осигурява добра среда на учителите да работят с тях. Познавам и по-стари, и току-що завършили учители - тръгват с желание да дадат, да научат децата на нещо, и ако срещнат незаинтересована среда, се обезсърчават и или напускат, или започват да си глкедат работата през пръсти. Затова смятам, че основната грижа и отговорност за нашето образование е на нас, родителите, да създадем такива деца, които да искат да бъдат научени. Колкото и да плачат по медии и по форуми, все още има такива деца и такива държавни училища в България, поне в София има. В този смисъл училищата са достатъчно и няма нужда от повече. Това, че има конкурецния на входа, само ги прави по-добри. Ако тази конкуренция изчезне, те вече няма да са добри.
Виж целия пост
# 92
След последните няколко страници, някой още да има въпроси относно целта на темата?

Аз се присъединявам към въпроса на русалка - на какво основание се изказваш изключително негативно за училища, където нямаш деца и личен опит, а опонираш на родители, които се изказват за АК, без да имат деца там?
Виж целия пост
# 93
      Темата е за училищата, но тъй като е и за таланти, ще споделя нещо.
Талант може да се развива не само в училище и добре, че е така.След поредния коледен концерт на сина ми, останах възхитена не само от изпълненията на децата, а от това, как са създали една здрава общност.Две школи- по пиано и класическа китара изнасят съвместно концерт.Сред децата има "куклички" на 6 години в красиви роклички, има ученици в основно училище и тинейджъри в гимназиите. В китарните състави винаги свирят деца, разпределени по различен начин .Тези деца са от различни училища- имаме от МГ математически талант, който не пропуска да вземе медал от състезание, има деца в езикови училища, има момичета, които освен музиката се занимават и с балет.Не може да се опише каква задружност има сред децата, макар, че в общи линии се виждат само за репетиции и на концерт.За качеството на изпълненията, особено на големите да не говорим.

Идеята ми е, че ако става въпрос за художествен талант, а и за спортен, не е чак толкова необходимо да е обхванат от училище. Математически таланти, макар и рядко също има извън МГ.

А за самите деца, според мен е полезно освен училищен живот, да имат и някаква друга общност, в която да развиват уменията си и да споделят интереси.Така че и да няма достатъчно училища, има невероятно много възможности за развитие, стига да има желание.
Виж целия пост
# 94
     
А за самите деца, според мен е полезно освен училищен живот, да имат и някаква друга общност, в която да развиват уменията си и да споделят интереси.Така че и да няма достатъчно училища, има невероятно много възможности за развитие, стига да има желание.

Няма как да  не се съглася с горното. Заниманията за децата с дадености навън хем в общия случай са на  ниво, по-високо от това в  масовото училище (изключвам специализираните), хем дават възможността за попадане на детето в среда, различна  от училищната. А контактите с  други деца/учители са несъмнен плюс, необходимо разнообразие.
  Затова дори и да има още едно-две музикални, още едно-две НУТИ, още едно-две спортни в София,  едва ли ще има кой знае какъв  небивал интерес към тях.  Голяма част от децата/родителите пак ще изберат доразвиването на дадена заложба да става извън училище. Оттам и изводът, че  съвсем не са недостатъчни наличните училища за  децата с дадености в  областта на музиката, танцовото изкуство, приложното, спорта..... Предполагам, че и  в други градове ситуацията е подобна.
Виж целия пост
# 95
      Темата е за училищата, но тъй като е и за таланти, ще споделя нещо.
Талант може да се развива не само в училище и добре, че е така.
Скрит текст:
След поредния коледен концерт на сина ми, останах възхитена не само от изпълненията на децата, а от това, как са създали една здрава общност.Две школи- по пиано и класическа китара изнасят съвместно концерт.Сред децата има "куклички" на 6 години в красиви роклички, има ученици в основно училище и тинейджъри в гимназиите. В китарните състави винаги свирят деца, разпределени по различен начин .Тези деца са от различни училища- имаме от МГ математически талант, който не пропуска да вземе медал от състезание, има деца в езикови училища, има момичета, които освен музиката се занимават и с балет.Не може да се опише каква задружност има сред децата, макар, че в общи линии се виждат само за репетиции и на концерт.За качеството на изпълненията, особено на големите да не говорим.

Идеята ми е, че ако става въпрос за художествен талант, а и за спортен, не е чак толкова необходимо да е обхванат от училище. Математически таланти, макар и рядко също има извън МГ.

А за самите деца, според мен е полезно освен училищен живот, да имат и някаква друга общност, в която да развиват уменията си и да споделят интереси.Така че и да няма достатъчно училища, има невероятно много възможности за развитие, стига да има желание.

Така е.
Но темата е дали има училища за развитието на талантите на децата.
То иначе таланти могат винаги да се развиват по школи и частни уроци. Това е ясно и безспорно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия