Общ водомер

  • 17 729
  • 69
# 45
Какъв "всеки месец"? Засичат на тримесечие.
Казвам какво пише във фактурата и какво говорят служителите им.
Като мине инкасаторът казва - пак половината не са засечени, пък те нека си пускат където и когато искат цифрите. И като не са засичани и им сложат 2 куб. вместо 10, всичко отива в общото потребление.
Мисля, че не говорим на еднакви езици... За кой град говориш?
Реален отчет от инкасатор се извършва на всеки 3 месеца и тогава се извършват и изравнителните сметки, НО " Самоотчет можете да подаде и от нашия уеб сайт, ако направите регистрация за "Вход в Софийска вода". От вашия профил също така можете лесно да проверявате графика с обявени дати за отчитане и да подавате показания съобразно с него. Самоотчети през уеб сайта може да подавате всеки месец в съответните от графика дни." или ба безплатен телефон 0800 1 21 21 с клиентски номер.

ОТНОВО казвам, че ако хората си подават самоотчети всеки месец или през сайта или на безплатния телефон, разликите с общия водомер ще са по-малки. Ако искаш разбери какво ти казвам.
Виж целия пост
# 46
За едно и също говорим.
Дни от графика са на три месеца. Сега започнаха на сайта да пишат диапазон от 3-5 дни.
Както и да е. Основният проблем е, че не можеш да влияеш на другите кога какво да правят.
Нищо, че всички врещят от високо доплащане.
Виж целия пост
# 47
За едно и също говорим.
Дни от графика са на три месеца. Сега започнаха на сайта да пишат диапазон от 3-5 дни.
Както и да е. Основният проблем е, че не можеш да влияеш на другите кога какво да правят.
Нищо, че всички врещят от високо доплащане.

Извинявай, би ли ми показала къде на сайта го пише това 3-5 дни? Бих искала да го видя.

Че не можеш да влияеш е ясно, но на едно общо събрание може да се обясни на хората, че има и безплатен телефон, на който могат да съобщят клиентския си номер и показанията на водомера в рамките на едикои си дни от всеки месец.
("Дни от графика" се има предвид графика за самоотчети. За моя блок/район това са дните от 1-7 число всеки месец, за твоя район може да са от 3-до 10 число и т. н.)
Виж целия пост
# 48
Новите им функционалности в сайта:

Oнлайн самоотчети
Можете сами да отчетете водомерите си и да ни изпратите показанията им.
Период 01-07 Ноември 2017

Посещения за отчитане
Необходимо е поне веднъж годишно да осигурите достъп на наш представител до водомерите в имота Ви.
Период 08-14 Февруари 2018

Не мисля, че ще сменят първия период (за онлайн самоотчети) с дати в декември, ноември изтече. Но ще проследя.

Досега винаги във фактурите е 2 месеца - изчислени м3, на третия месец - измерени м3.
При нас инкасаторът си лепва бележката на всеки 3 месеца на коя дата ще дойде. Тогава засича и общия водомер.
И без общи събрания си говорим, но всеки си има своята теория.

Виж целия пост
# 49
Как отчет реален на 3 мес?
При нас - всеки месец. В сайта на В и К дружеството мога да проверя точно на коя дата ще бъде отчетен моя водомер и ако не мога да осигуря достъп имам възможност да изпратя данните он-лайн или да ги подам на посочен телефон в рамките на 24 ч. от обявената дата на отчитането.
За Русе иде реч.
Виж целия пост
# 50
Новите им функционалности в сайта:

Oнлайн самоотчети
Можете сами да отчетете водомерите си и да ни изпратите показанията им.
Период 01-07 Ноември 2017

Посещения за отчитане
Необходимо е поне веднъж годишно да осигурите достъп на наш представител до водомерите в имота Ви.
Период 08-14 Февруари 2018

Не мисля, че ще сменят първия период (за онлайн самоотчети) с дати в декември, ноември изтече. Но ще проследя.

Досега винаги във фактурите е 2 месеца - изчислени м3, на третия месец - измерени м3.
При нас инкасаторът си лепва бележката на всеки 3 месеца на коя дата ще дойде. Тогава засича и общия водомер.
И без общи събрания си говорим, но всеки си има своята теория.


lorenca, аз не мога да те разбера защо въртиш, сучеш и не казваш нищо конкретно, не даваш линкове! Така не си полезна. Сигурно 100 пъти те попитах за кой град говориш. Ако е за София, "новите функционалности", както ги наричаш, са си нови единствено за теб. Стига с тези свободни съчинения. Продължавайте да си говорите на принципа "една жена ми каза" и да се оплаквате по форумите.
Виж целия пост
# 51
Как се определя сметката за вода? - от питанки на Софийска вода:

"Сметката за вода за домакинствата се определя по два начина: по показания на водомерите или на база брой живущи.

В случай че в жилището на всяко водопроводно отклонение (щранг) има монтирани водомери и те са въведени в базата данни на “Софийска вода” след като са пломбирани с пластмасова пломба, сметката се формира по техните показания.

Проверител периодично отчита индивидуалните водомери. В месеците между два реални отчета се начислява служебно изчислено количество вода, определено въз основа на средния разход в имота през предходни периоди.

След извършване на действителен отчет, сметката се изравнява в съответствие с реалното потребление.

За потребители, които нямат монтирани водомери на всеки щранг, водомерите им са неизправни или нямат пластмасова пломба, сметката за вода се формира на база брой живущи.
Съгласно Наредба №4 за всеки обитател се начисляват по 6 куб.м месечно при топлофицирано жилище и по 5 куб.м месечно при нетоплофицирано жилище.

За сгради–етажна собственост, при разлика между отчетеното количество вода по общия (приходния) водомер и сумата от потреблението в обособените имоти (консумация по индивидуални водомери и начислена база на брой живущи), към индивидуалния разход във всеки имот се начислява съответно количество "общо потребление”. Това количество „общо потребление” се включва във фактурите само веднъж на всеки три месеца."

Кое е реално потребление и кое е действителен отчет?
гр. София, дистанционни водомери, домоуправител е питал лично- няма такова нещо като наредба N 4  Crazy
няма бележка, няма подпис, никой не е чул, че веднъж  годишно трябва да осигуриш достъп ...

Защо аз трябва да се самоотчитам по телефон или другаде, когато си има хора за това?
Моя работа ли е да ходя по етажите и да отчитам водомерите?
Ако крада вода дали пък някой ще ме пусне?!  ooooh!
Виж целия пост
# 52

Защо аз трябва да се самоотчитам по телефон или другаде, когато си има хора за това?

Защото е в мой интерес да доведа до знанието на В и К дружеството реалното ми потребление, а не да ме отчетат по брой живущи, когато не мога да осигуря достъп на хората (на които това им е работата), защото аз и мъжа ми сме на работа, а децата на у-ще.
Виж целия пост
# 53
Трънке и ти май не схващаш. Кой те кара да ходиш по къщите?! Нали всички ревете от изравнителните сметки от реалните отчети (тези извършени от инкасатор на Софийска вода на всеки 3 месеца). Ами простичко е и хората са го направили за твое  удобство: ако всеки във входа си подава всеки месец сам показанията извън времето когато минава инкасатор, то изравнителната сметка ще е минимална. Когато има неподадени показания, тази вода на съответния потребител отива към общия водомер и я плащат всички, а после когато въпросният потребител бъде отчетен я плаща пак. Демек има едни кубици., които се плащат двойно.
Виж целия пост
# 54
Написала съм, че се отчитат водомерите ни ДИСТАНЦИОННО ! Кое точно трябва да схвана?
Защо /по показания на моя водомер/ аз трябва да доплащам разликата?
Виж целия пост
# 55
"Кое е реално потребление и кое е действителен отчет?
гр. София, дистанционни водомери, домоуправител е питал лично- няма такова нещо като наредба N 4  Crazy
няма бележка, няма подпис, никой не е чул, че веднъж  годишно трябва да осигуриш достъп ...
"

И как аз да разбера за кого се отнася това на фона всичките червени и черни изречения? Кой къде е питал и за какво, за какви бележки иде реч?!
Виж целия пост
# 56
При мен какво се случи...
Отидох аз към 20.11, да напомня на експерт "Продажби" (тя не можела да си запише и да си спомни, че си е записала), че желая да се направи проверка на общия водомер съгласно начините, предвидени в Наредба 4. Преди това ми пратиха един Иван, който да провери данните, които инкасаторката последния път е подала - защото показах снимка на общия водомер, на която се вижда, че тя си е измислила показанията. Дойде въпросния Иван и потвърди грешно отчитане, но нищо писмено. Та, отивам аз на 21.11 да напомня, че желая проверка на общия водомер. Служителката съответно се прави на ударена и ми отговаря "момент, да видя...а, да, вашите данни трябва да влязат в системата на 29.11, записвам си проверка, инкасатора ще постави бележка на видимо място във входа, ще присъствате заедно с него, когато записва показанията от общия водомер. А, това, дето се разминават показанията на инкасатора предишния път, това е защото ние ви пускаме само 20%, можем да ви пуснем и 100%, ако искате...". Викам "моля?!? Какви 20%, какви 100%, за какво ми говориш?! Да дойде инкасатора да отчете правилно водомера!" "О, да, да, ще бъдете уведомени с бележка". На следващия ден се прибирам аз и гледам бележка лепната на вратата на входа, качвам стълбите и гледам бележка лепната на моята врата, че "в 17 ч. ще се извърши проверка на индивидуалните и общия водомер, съгласно Наредба 4. Моля, да осигурите достъп..." Викам си супер, ще има проверка... На другия ден търча да взема детето от градина, само и само да не изпусна проверката. Хванахме едно такси и в 17:11 бяхме пред нас. Ослушах се, огледах се, не се чува инкасатор да минава по етажите. След още десетина минути чакане, се качих до съседката, да я питам дали е минала инкасаторката въобще. Каза, че преди 10 минути била минала, сигурно е отишла до съседния вход. След още една минутка, докато сляза с детето до нашия етаж, гледам инкасаторката влиза отново във входа. Пуснах я да запише нашия водомер. Записа с 1 кубик отгоре (закръгляла била червените цифри). Викам "от кога закръгляш червени цифри?". Както и да е. На следващия въпрос за показанията на общия водомер дали е записала и какво е записала, да ми покаже да видя, ми направи жест "отсвирвам те" с ръка и си излезе от входа, без да ми отговаря нищо. Побеснях... Къде остана проверката?! Оная си засече водомерите както по принцип и офейка. Толкова много се ядосах, за целия цирк, който ми разиграха, че се бях наканила да пусна официална жалба срещу нея. За неен късмет, малкия се разболя в понеделник... Ама следващия път, като дойде да отчита, ще види какво съм й приготвила...
Виж целия пост
# 57
Не изпускай момента. През сайта на Софийска вода има поле "подайте сигнал" опиши накратко проблема. Грантирам ти, че ще ти обърнат внимание. Ако идеш в център за обслужване, ще те размотават.
Виж целия пост
# 58
Петя, не сме в София, нямаме ги вашите екстри и се занимаваме с гонене на инкасатори.
Виж целия пост
# 59
Петя, не сме в София, нямаме ги вашите екстри и се занимаваме с гонене на инкасатори.
Неприятно! Успех и не им се давай! newsm10
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия