За нарочените деца..

  • 10 804
  • 154
Синът ми е във втори клас. От тази година е в ново училище и му трябваше време да се адаптира, т.е новото е доста по-различно от старато като система..
Още от първия месец беше обявен за буен и неконтролируем и сложен в групичка заедно с още 2 от "лошите" деца.. Rolling Eyes
Миналата година се разделихме с баща му и това се знае в училището..Оказа се, че и другите две деца са в аналогична ситуация. Т.е - някавъв вид дискриминация се е оформила, че те са по-трудни и оттам автоматично-лоши.
Непрекъснато слушам от госпожата, как синът ми не се държи добре, как е лош, как всички останали деца са добри и тн..Че те не могат да се справят, искат периодично да взема мерки и тн..
Правя каквото мога - и по психолози ходихме и книги изчетох и тн.. В резултат се научих да го управлявам и контролирам..Приятели сме и в къщи почти нямаме проблеми..
Буен е, палав е - но също така е много изпълнителен и отговорен.Спазва строго режим и домашните правила..

В училище е на приливи и отливи - от време на време има по някое по-сериозно избухване и оплакване от госпожите. Учи се добре и има добри оценки.. newsm78
Провинението е - поведението..отговаря, не търпи критика, бие се и тн. Иначе успехът му е отличен - и все се напъва да го изпитват, и ми се оплаква, че не го вдигат ( също е преместен от месец на последния чин) 

От вчера съм потресена и от нещо друго - в края на април се разбра, че ще имат зелено училище..На няколко пъти питам какви са условията и ми се казва, че не искат той да идва..   Shocked
Вчера се заинатих и поисках да видя условията - оказа се, че били раздадени преди 2 седмици и вече местата били запълнени..И пак ми се казва, че не биха го взели..   
Побеснях - откъде накъде ще го игнорират така? Имат ли това право? След като твърдят, че има проблем със социализацията - не е ли това точно правилното място, където тя би се получила най-добре? Нали тези зелени училища са точно с такава цел - вид тийм-билдинг за децата, изграждане на взаимоотношения, отговорности и тн.. newsm78

И това не е всичко - казах си - айде да се прибере и ще го разпитам..
Подхождам внимателно, детето се отпуска и си говорим свободно. Питам го дали са му дали лист с офертата за училището - и той твърди, че не. Питам го дали е сигурен, щото г-жта твърди, че ги е раздала на всички деца..А той ме поглежда и казва; ама тя мен ме наказа да не ходя на зелено училище (заради някво си провинение към онзи момент).   И твърди, че заради това въобще не му е дала офертата..   
Бясна съм направо..

Стана малко дълго - но наистина съм голяма чуденка как най-правилно да постъпя..
След последното посещение при психолог се оказа, че детето най-вероятно вече е заело позицията "щом всички ме смятат за лош и отказват да ми повярват - сега ще видят какво е да съм наистина лош".. #Crazy
 newsm78

Виж целия пост
# 1
Това което се случва и споделяш за детето е много тъжно ,конкретен съвет не мога да дам защото и аз имам подобни проблеми с моя син и то защото е различен ,може би наистина един  психолог ще ви даде добри съвети ,единственото което аз си мисля за правилна реакция в момента от твоя страна да обясниш на детето че хората са различни и че тяхното мнение не е определящо затова как да се чувстваш и какъв човек си реално ,много объркано стана ,с други думи да работите с него в посока самочувствие и самооценка,това че някой твърди че е лош не го прави такъв ,това не се превръща автоматично в истина  !
Знам че е много сложно  особено при децата ,предстоят ви битки ,но с професионална помощ ще се справите ,дори и да има проблем с твоята подкрепа ,положителна нагласа и положителна самооценка ще успеете дори да промените и отношението на околните  PeaceУспех !
И за зеленото училище неприятна ситуация ,но ти можеш  да му какажеш ,че това решение може би не е най-правилното,но намери някакво занимание за вас което да компенсира отчасти случката ,и когато стане въпрос за това не бива да влагате лоши чувства просто случило се е но какво от това има и други забавления  Wink,не  фокусирайте ,така и той по-лесно ще го приеме  Simple Smile
Виж целия пост
# 2
Фен, аз това го разбирам много добре и се старая - виждам и добрите резултати от това..
Но как да им влея акъл и на госпожите, и то без да ги засегна?  Twisted Evil
Щото няма да стане без и те да си мръднат поне малко пръста.. #2gunfire
Виж целия пост
# 3
Фен, аз това го разбирам много добре и се старая - виждам и добрите резултати от това..
Но как да им влея акъл и на госпожите, и то без да ги засегна?  Twisted Evil
Щото няма да стане без и те да си мръднат поне малко пръста.. #2gunfire
да права си ,процеса е двустранен ,имате ли училищен психолог нека да си влезе в ролята и да ви помогне
говори пак с класната обясни че се стараете да се промени и ако тя е разумен човек ще оцени усилията ,даже може да кажеш че търсиш съдействие от нейна страна ,защото от нея зависят настроенията  най-много  Peace
Виж целия пост
# 4
Има, разбира се - таман двама.. И през двамата минах. Първите две срещи - ок. После не мога да ги накарам да му обърнат внимание..Занимават се по принцип с по-големите деца..
А и госпожите нещо също ги недолюбват..
Виж целия пост
# 5
Има нещо куцо у вашата госпожа, да знаеш.
И в класа на дъщеря ми има едно буйно дете. То е толкова сладко, находчиво, вироглаво, но и оригинално. За жалост нито децата, нито класната го оценяват откъм добрите му страни. Лепнат му е етикет, че е от "неконтролируемите" деца и толкоз. Вчера майка му ми се оплака, че, за да го допуснат до зеленото училище, ще трябва и тя да го придружи.
Не знам какво да те посъветвам, мога само да ти съчувствам. За жалост "различните" винаги са били дискриминирани от обществото. Дано детето ти да намери верния път и вярното поведение, защото много рядко хората /и възрастни, и малки/ си правят труда да приобщят такива деца.
Виж целия пост
# 6
Много неприятно, магаренце!
За мен даскалицата и психолизите в даскалото си измиват ръцете.Нямат право да игнорират детето ти.
До 4 ти клас най-голямото хулиганче на випуска( без да намеквам нещо за сунът ти) беше в нашия клас.Класната винаги намираше подход към него, много разговаряха и с децата за него.Нявсякъде е бил с класа и точно извън у-щето е нямало проблеми с детето!
Така, че говори с тая госпожа, ако няма да взема мерки отиди и говори и с директора за дискриминацията!
Виж целия пост
# 7
baibibi,

и намен ми е адски тъжно и същевременно много ме е яд и си блъскам главата как да "помогна"..
В първи клас също в началото имаше подобни проблеми - но го овладяха и стана един от любимците..  
Значи може. И зависи много от педагога..
Как да го накарам да си свърши работата, без д азасегна крехкото им его? newsm78
Синът ми е без това стоически се справя с всичко, което му се струпа досега..в момента явно е на етап, да махне с ръка и да се откаже от всякакви опити да се старае..

Франческа, именно - според мен те го заклеймиха автоматично, без изобщо да положат малко повече усилия..
В първи клас как се постараха?
И досега ми реве, че иска да е в старото си училище..
Виж целия пост
# 8
Смени госпожата, ако нищо не се промени смени училището.
Не мисли,че този начин е някаква слабост или несправяне със ситуацията, важно е детето да се чувства в добре и да не му се вмвнява от малко, че е аутсайдер, различен и по-лош. Имах такава ситуация преди години, много се борих и с учителката и много приказки изприказвахме с психоложката, с директора....е не стана нищо, просто на някои госпожи не можеш да им налееш мозък в главите, тъпи са си по природа и не подлежат на дресировка. Като не поставям всички учители под един показатаел, сега синът ми учи при госпожа,която обръща голямо внимание на по- буйните деца, намира подход, без да ги игнорира, наказва ги, но без да ги лишава от каквото и да е участие в дейноста на класа, даже напротив, дава им повече задачки. Намира начин жената да ги обуздаее, защото се паднаха в един ккас 5-6 момчета, с голяма енергия и все им се играе, бият се....еми момчета нормално е.Важното е да се намери подход, без да ги кара да се чувстват игнорирани.
Сега си имам проблем с дъщеря ми, която слава богу е 12-ти клас и завършва- е класният и като се е заял с нея от две години, няма разбирателство с него. Тя след 1 месец завършва, той още я заплашва,че ще я изключи...Като имате на пред вид, че дъщеря ми е с 95% инвалидност, но болестта не и личи и не и е написана на челото, той си мисли,че тя симулира и куп такива простотии. През годините съм се нагледала на какво ли не от учители, видяла съм и хубаво и лошо, за това, че моя съвет е смяняй даскала, ако не става отивайте в друго училище, лепната ли ти етикета " лош" и да не си ставаш гаден, защото се озлобяваш.
Виж целия пост
# 9
Анет, не мога да сменям всяка година училището.. newsm78
Все пак той е само на 9 г.. #Crazy
Виж целия пост
# 10
magarence, а психолозите говириха ли с госпожата ?
Относно училището и аз мисля че едно преместване не е решение ,само в краен случай ,най-добре говори пак с госпожата нали е педагог да предложи варианти и решение на проблема покажи й ,че искаш да се промени положението !
Виж целия пост
# 11
Авторката, защо не го върнеш веднага в старото у-ще?
Нали там му е харесвало, отношението е било друго.
По мои спомени става дума за 21 СОУ?
Ако сега сте в 120 - там са едни даскалици - ужас.
А схващането, че дете с 1 родител е винаги с проблеми си върви с тях до завършването. Просто даскалиците обичат класическо семейство, смятат, че разведените ощетяват децата. Даскалска му работа, много са закостеняли.
Имахме тия проблеми още от яслата. Реших ги лесно - с пари, подаръци, спонсорство. Отивах директно при директорката, водех спонсор, отделно имаше и за нея.
Детето ми беше кротко, насила го караха да се озлобява, измисляха му прегрешения за които тя дори не беше помисляла. Не съм ходила при учил. психолози - това е поредната лелка, мотаща се за да си избута трудовия стаж  и заплатата. А и нали пие кафе с даскалките....
Просто покажи, че въпреки развода имаш мъж до себе си, че детето има и мъжко присъствие.
Ако трябва им направи театър, но в нашия квартал е така. Като се разбереше, че някоя разведена майка се е събрала с мъж детето и венага си подобряваше характера.
Не съжелявай за зеленото у-ще. Толкова поразии стават всяка година там, все четем ужасии хо вестниците. Даскалите ходят там като на купон, забравят си задълженията, пият и ядат като изтървани. После все нещо се случило и те са невинни.
Знам, че сега ще има много мнения против мене. Но това беше моя успешен начин за борба.

Виж целия пост
# 12
Преместихме са да живеем за постоянно на ново място, което е точно срещу новото училище ..Ходи и се прибира са - супер удобно е. Ако го върна в старото ще трябва да го карам и прибирам с кола..

За метода ти - съм съгласна.. Но нямам средствата и възможностите към момента..

Засега се разбрахме с мъжа ми през седмицата да се появи в училище и малко да внесе респект..той поне добре ги "омайва" лелките.. hahaha
 Относно мъжът до мен - имам такъв, и се разбират добре с хлапето. Не мисля, че на някого му влиза в работата дали съм с мъж или не - справям се добре..

Виж целия пост
# 13
magarence и ние живеем точно до училище, ама като не става, пътуваме какво да се прави, то винаги едното за сметка на другото, рядко се среща идеалната ситуация. Аз предпочитам да ми е мирна главата, докато е на училище...Няма ли друго училище в кваратала, да не е толкова надалеч, знам ли. Минала съм по този път и знам колко е кофти.
Дано намерите решение.
Виж целия пост
# 14
Мисля, че е безмислено да говориш с госпожата -тя си е заела позиция-не е права но за съжаление това е ситуацията в българското училище.
На твое място не бих настоявала за зеленото училище-за да скрие от теб офертата явно госпожата не се чуства способна да се справи със сина ти. Да дискриминация е не е честно- но това няма да я направи по-добър учител или да промени подхода й .
Не е приятна ситуацията , преместването също не е решение -това е бягство от решаване на проблема.
Конкретен съвет не мога да ти дам.
 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия