Коя е причината на огромните разлики в обслужването в чужбина и страната?

  • 43 100
  • 1 166
След едноседмичен престой на Златни пясъци в 4звезден хотел съм леко шокирана, защото миналата година бях в Испания на почивка.
В хотела в България почти не поздравяваха гостите, нямаше дори Добър ден.
В Испания на всяка вечеря се нареждаше готвачът, управителката, поздравяваха, подаваха ръка.
Отказвам да повярвам, че е въпрос на възпитание, по-скоро е някаква менижърска стратегия.
Някой има ли повече инфо по въпроса?
Виж целия пост
# 1
........
В хотела в България почти не поздравяваха гостите, нямаше дори Добър ден.
...........
...........

Някой има ли повече инфо по въпроса?

Не. Stop
Виж целия пост
# 2
ако трябва всяка вечер като на строева подготовка да изреждам и поздравявам готвач, управител, и прочие персонал, меко казано ще съм напрегната и много шокирана.

в крайна сметка нали не съм на конференция, а на почивка  newsm78 .

и аз нямам инфо впрочем относно мениджърските стратегии нито по нашето черноморие, нито пък в испания.
Виж целия пост
# 3
предполагам, че MamaEli4ka просто дава пример, не се хващайте буквално за думите и. Факт  е че българите не се славим с любезността и лъчезарността си, когато говорим за сфера на обслужване. Аз самата сьм работила в такава сфера (не туризъм) и никога не са ми провеждали тренировка как да обслужвам клиента или как да се справям при трудни ситуации/клиенти. Някои от колежките ми направо си викаха на хората и никой не е бил санкциониран за това. Да не кажа голяма дума, но си е останало от времето, когато всичко беше държавна собственост, курорти, хотели, заведения...и не се налагаше на управителите да си правят труда да предлагат добро обслужване.   
Виж целия пост
# 4
Няма мениджъри, няма качествен управленски състав, няма ни тактика, ни стратегия.
Приемственост няма (колкото и като клише да звучи това)
Персоналът на един хотел тази година е един, а следващия сезон на 100% нов.
Кой да го проведе това обучение и какво точно да включва?
Не ги оправдавам, но, за да не се нервя, не мисля в скоро време да посетя БГ Черноморието.
Виж целия пост
# 5
С лошо обслужване се сблъсквам, където и да отида.
Това не е наш патент. Зависи си от конкретен хотел, завдение и пр.

В някои съм била доволна, в други - не.
По нашето Черноморие съм всяка година и обикалям много.
Имало е ресторанти с ужасно отношение към клиента,
имало е и такива с отлично. Същото важи и за хотелите.

Виж целия пост
# 6
Аз досега никога не съм била в 4 звезден хотел в Златни пясъци и си го представях много бляскаво и луксозно, за това и се изненздах от обслужването и обстановката. Имах съвсем различни очаквания. Нелюбезността беше не само към мен, но и към останалите гости, независимо от националността им.
Например слизам за закуска, питиетата си ги поръчвахме отделно, не влизаха в цената,
идва сервитьора и стои до масата, аз му казвам Добро утро, той не ми отговаря, като поръчвам и ми носи кафето и колата, не казва заповядайте, само ми ги тръшва на масата. Аз обичам да си хапвам, понапълнях в последно време, но на няколко пъти чух коментари, че съм се освинила, ама пълня втора чиния, от което ми стана доста неприятно.
Виж целия пост
# 7
....по-скоро е някаква менижърска стратегия.
Майка ми работи в хотел и миналата година шефката им ги беше наритала да не разговарят по никакъв повод с гостите Shocked да ги подминават като малки гари. Така й не разбрах какво целеше тази жена и толкова ли няма представа от туризъм. Специално западният турист много държи на тези неща- да го поздравят, да го питат как е и т.н., и едно такова подминаване се приема като обида, но не- забрана отгоре  ooooh! Далеч съм от мисълта, че всички мениджъри разсъждават така, но явно има и достатъчно такива Peace
Останалото е лоша подготовка и обучение. Средното ми образование е в сферата на туризма и нямам спомен някой преподавател да е наблягал особено на обслужването на клиентите, явно не е било важно Rolling Eyes
Друга причина е и всеобщото мислене, че туристите са даденост и няма нужда да се напъваме много за тях Confused Те едва ли не имат излишни пари и се чудят къде да ги хвърлят. Аз в БГ съм от района на Сл.Бряг и като се прибера имам наблюдения най-вече от там, също и хората, които срещам се занимават най-вече в сферата на туризма и мнооого, ама много рядко забелязвам някой да гледа на туристите, като на хора, които им осигуряват работата и хляба и затова трябва да се полагат усилия за тях. От друга страна пък съм запозната и със заплащането в тази сфера и донякъде ги оправдавам хората, че нямат стимул. И пак опира работата до ръководството- докато те прибират големите пари, а подхвърлят трохите на лошо обучения си персонал, няма да има промяна ми се струва Sad
Виж целия пост
# 8
....по-скоро е някаква менижърска стратегия.
шефката им ги беше наритала да не разговарят по никакъв повод с гостите Shocked да ги подминават като малки гари. Така й не разбрах какво целеше тази жена и толкова ли няма представа от туризъм.
Точно това и мен ме шокира, какво се цели с това? Или шефката си го връща на собственикът на хотела като му гони клентите.
Виж целия пост
# 9
Е, какво като е 4-звезден хотела?! newsm78 Аз съм била и в двузвезден и отношението беше супер. Обслужването трябва да е незвисимо от звездите, те определят условията на хотела.
Виж целия пост
# 10
Е, какво като е 4-звезден хотела?! newsm78 Аз съм била и в двузвезден и отношението беше супер. Обслужването трябва да е незвисимо от звездите, те определят условията на хотела.
Аз винаги съм смятала, че колкото повече звезди има един хотел, толкова по-квалитативно е и обслужването, не само обстановката. За това наблегнах на звездите в разказа ми.
Виж целия пост
# 11
Персоналът на един хотел тази година е един, а следващия сезон на 100% нов.

Защо чак следващия сезон? Голям процент от персонала не изкарва дори един сезон.


Виж целия пост
# 12
Наблюденията ми показват, че отношението на служителите към туристите зависи на 90% от отношението на шефовете им към гостите. Израснах в кръчмарско семейство, а по-късно работих и при други хора, откъдето идват и наблюденията ми. Това, което най-много ме ужасяваше, беше отношението на шефовете ми. Например, падне нещо на земята, те го вдигат и го слагат в чинията. Отвратително просто! Неведнъж съм спорила с тях, че това не е нормално, но единствения отговор, който получавах, беше: "Коя си пък ти, че да ми казваш как да си въртя бизнеса?!" Предполагам няма нужда да казвам, че на следващата година фалираха.
Тъжно ми е, че няма качествен туризъм в България. Дори и българите вече не искат да почиват по нашето Черноморие, да не говорим за нежеланието им да работят там. Познавам жена, бивш управител на хотелски комплекс, която вземаше 5000 лв. заплата. След известно време се отказа от работата си, за да отиде да работи като чистачка в друга държава.
Виж целия пост
# 13
Отговорът е много прост...
Испания
ВлизаШ в един вход на жилиЩен блок, за първи път, ако засе4еШ някой полу4аваШ усмивка и поздрав отвръЩаШ със съЩото...В магазин влизаШ и поздеавяваШ, отговарят ти, на излизане следва довиждане, отговарят ти....
Касиерката в голям магазин запо4ва да те таксува, поздравява те усмивка и едва тогава запо4ва...
В хотел ресторант, кафене е съЩото...Въпрос на възпитание...
България
ВлизаШ във входа, където живееШ, ако попаднеШ на непознати и поздравиШ те гледат странно.Дори съседите коуро по принцип те познават, не те удостояват с усмивко ВлизаШ в магазин и поздравяваШ, гледат те странно, казваШ довиждане ве4е си извънземно...
Не знам  какъв хотел си била в Испания, но явно се касае за малък хотел.Преди десетина година  съм работила в 5 звездни  хотели в Мадрид и няма практика готва4ът или Шефът на кухня  да се вижда  с клиенти в залата
Норммално е Метре да ви поздрави, настани   вземе поръ4ка,  и изпрати гостите, но за  готва4 не съм 4увала...
За България винаги ми е весело като се сетя за престоя ни в един семеен хотел  преди 8 години на морето.Взехме апартамент с две спални, заЩото само той беШе свободен, а бяхме само двама НямаШе отстъпка в цената.За 5 дни леглата в едната стая бяха само на матрак, тъй като сме само двама и бяха реШили, 4е не е необходимо  .На 5 тия ден  на рецепцията ме 4уха да говоря на испански по мобилния и  в хода на  последвалия разговор  разбраха, 4е живеем навън,След като се върнахме от плажа леглата и в двете стаи бяха оправени и махме цветя  в двете стаи...
Виж целия пост
# 14
Да, разликите в обслужването между Испания и България са наистина големи.
В България така и не се нау4иха как да се държат с клиентите. Мен ме спасява това, 4е знам как да полу4а вси4ко, за което съм си платила на даденото място. Но пък от друга страна, липсва спокойствие. Не е редно аз да им напомням за техните задължения, нали предполагам имат някакво образование? Или не?
Когато сме на по4ивка тук и се срещнем с хора из хотел, парк, плаж или някоя туристи4еска пътека, се поздравяваме. Докато в България не можеш да поздравиш никого, пробвала съм, не става. Запо4ват да те гледат кръвожадно. Кога станаха такива? Ходех навремето много с родителите ми къде ли не, най- веселите запознанства бяха именно на 4ужди места.
Тази година съм дала последен шанс на по4ивките в България. Резервирах в един балнеариум, но ако и там не полу4а срещу парите професионализъм, добри грижи и спокойствие, хубава минерална вода има и в Португалия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия