Китайските паралелки на 138-мо СОУ "Проф. Васил Златарски"

  • 64 098
  • 199
# 195
Благодаря ви, млади ми колеги!
Много се радвам, че се чувствате добре и все по-уверени!

Що се касае до частното ОУ, то сами разбирате, че би било неколегиално да коментираме работата на хората там. Аз смятам, че са много добри преподаватели, екипът е млад, нахъсан и амбициозен и ръководството е чудесно. В същото време, частното училище дава един вид среда, а общинското - друг вид. Ако искате реална конкуренция, реални знания, без скриване на прогреса или регреса, постоянно израстване, това може да се случи само при многоброен клас и задължителна програма, както и учители, без контрол от родителите. Това е личното ми мнение.
Здравейте,
Сега случайно попаднах на Вашето мнение. Въпросът ми е: да смятам, че в това конкретно частно училище няма реална конкуренция, скрива се прогрес/регрес, няма задължителен контрол, но има непрекъснат контрол от страна на родителите, които искат да се пишат безконтролно шестици на отрочетата им?
Как това Ваше разбиране кореспондира с резултатите, които показват учениците от всички частните училища в края на седми клас, бихте ли била така добра да обясните?
Благодаря!

Чувствам известна заядливост в тона, която не разбирам. Не смятам, че тук е мястото да коментираме друго училище. Отговорих както мисля изобщо за частните училище - все пак досега, от 2001 г., не съм предпочела да отида в частно училище, макар да съм преподавала в частен университет. Както казах, конкретно в това училище познавам ръководството, силно ги обичам и уважавам. Смятам, че те вършат чудесна работа и дават със сърца всичко на учениците си. Смятам също така, че при малко деца и при възможен натиск от страна на родителите, че не е възможно напълно да се разгърне учителският потенциал - аз лично го преживях в частния университет и говоря от собствен опит.

Що се касае до резултатите от частните училища, то някак не смятам, че съм компетентна да ги коментирам. Аз преподавам китайски език. С часовете, които се осигуряват в частното училище по китайски (знам че го правят с 10 на седмица), могат да бъдат конкурент на всекиго - това са много часове. Единственото, което би ги спряло, би бил лош учителски екип. Общинските училища имат изобщо друг вид атмосфера и създават друг вид отношения между децата. Там изкристализират ясно лидерите и мотивацията е в условия на реална жизнена конкуренция, без допълнително подпомагане. Не казвам дали това е добро или лошо, просто го констатирам. В частното училище родителите решават дали да се учи предмет (или ръководството), в общинското изборът е на самите деца, които кандидатстват. Логично е да има разлика в настройката. Ако желаете да коментираме допълнително по този въпрос - с радост ще отговоря на лични. Всичко останало ще възприема като недобронамерен спам.
Благодаря за отговора, г-жо Шишкова. Тонът не ми е заядлив. Но питанията са ми принципни. Мнението Ви, изразено в предходния пост, е изключително субективно и насочващо в желана от Вас посока. Не отговаряте конкретно на въпроса на жената Smiley
Не искам да коментирам атмосферата в общинските училища, защото няма какво да се коментира. За влиянието и въздействието на родителите няма смисъл да се говори - нима в общинските училища това явление не съществува?
Моля това изречение, ако Ви е удобно, да ми кажете какво точно значи: "В частното училище родителите решават дали да се учи предмет (или ръководството), в общинското изборът е на самите деца, които кандидатстват." В ЧУ, лицензирано от МОН, аз за първи път чувам родители да избират предмети или пък учители. Нали ще им вземат лиценза ?! Да Ви дам пример с ДУ: класната на децата решава, че вместо ФВС децата ще имат БЕЛ, а вместо музика - математика.
Приятен ден Ви желая! Повече не смятам да коментирам с Вас тези въпроси, тъй като излизаме от рамките на темата, а и не искам да се третира като конфронтация с Вас /защото не е такава, уварявам Ви/. Но много моля, при конкретни въпроси е редно да се дават конкретни, а не йезуитски отговори. И по възможност да са верни.
Виж целия пост
# 196
Тази година колко паралелки с китайски език ще има и какъв е приемът? Продължавате да правите чудеса Яна Heart
Виж целия пост
# 197
Тази година колко паралелки с китайски език ще има и какъв е приемът? Продължавате да правите чудеса Яна Heart

Мила Пития, много благодаря за добрите думи!
Тази година имаме нов участник на националните квалификации! Безкрайно се гордеем с успехите на Александра Георгиева, която пребори силната конкуренция и стана трета на националното състезание Китайски езиков мост и ще замине за Китай. През лятото изпращаме и още 12 деца на Летен лагер в Пекин за две седмици на разноски на китайците (децата плащат само билета и визата), също имаме двама ученици, които бяха на шестмесечно обучение и очакваме нови четирима да ги последват от есента. Нещата се развиват, децата са все по-мотивирани, защото и родителите вече ни имат стабилно доверие.
Приемът ни ще бъде от една паралелка с китайски език - очакваме всички млади ентусиасти с голямо желание и нетърпение - следващите десетилетия са на Китай!

От тази година нашето училище се казва 138-мо СУЗИЕ "Проф. Васил Златарски" - Средно училище за западни и източни езици. Това е огромно признание на целия екип за развитието на обучението по източни езици, с такова име не може да се похвали нито едно друго училище в страната.
Виж целия пост
# 198
Ето че завърши нашият пръв петгодишен випуск!

Твърде съм горда с всички млади колеги! Особено много се отличиха Деси, Дарена, Мина, Калина, Александра, Ксения, Йоанна, Мария и Петър, които се явиха в годините на състезанието Китайски езиков мост за ученици, а Ксения спечели второ място в националните квалификации и замина да представя страната ни в Китай! Вики и Вени, който дори спечели едногодишна стипендия за Америка миналата година, заради изключителното си есе на английски език. Нашите възпитаници са твърде разностранно надарени и талантливи! Йоанна и Петър, които спечелиха половингодишна стипендия за Китай и учиха там първия срок на 12ти клас. Убедена съм, че актьорският и режисьорският талант на Пепи е откраднал всички сърца там!

Но всички вие, скъпи мои деца, ще останете в сърцето ми като изключителни личности. Крис, Веско, Давид, Никола, Стоян, Мариан и Иван - нашите младежи с нежни сърца и весел нрав! Също и Ани, Габи, Натали, Теди и Жана - обичащи хората и животните, чудесни приятели, носещи радост и лекота. Благодаря ви за тези прекрасни години! Нашите срещи тепърва предстоят! Успех във всички начинания и стискаме палци за кандидатстудентската кампания!
Виж целия пост
# 199
Тази година нашата Алекс спечели трето място на националното състезание "Китайски езиков мост за ученици"! Ето и едно интервю с нея за китайския език и какво означава да го учиш! http://china.edax.org/?p=4124
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия