Много се радвам, че се чувствате добре и все по-уверени!
Що се касае до частното ОУ, то сами разбирате, че би било неколегиално да коментираме работата на хората там. Аз смятам, че са много добри преподаватели, екипът е млад, нахъсан и амбициозен и ръководството е чудесно. В същото време, частното училище дава един вид среда, а общинското - друг вид. Ако искате реална конкуренция, реални знания, без скриване на прогреса или регреса, постоянно израстване, това може да се случи само при многоброен клас и задължителна програма, както и учители, без контрол от родителите. Това е личното ми мнение.
Сега случайно попаднах на Вашето мнение. Въпросът ми е: да смятам, че в това конкретно частно училище няма реална конкуренция, скрива се прогрес/регрес, няма задължителен контрол, но има непрекъснат контрол от страна на родителите, които искат да се пишат безконтролно шестици на отрочетата им?
Как това Ваше разбиране кореспондира с резултатите, които показват учениците от всички частните училища в края на седми клас, бихте ли била така добра да обясните?
Благодаря!
Чувствам известна заядливост в тона, която не разбирам. Не смятам, че тук е мястото да коментираме друго училище. Отговорих както мисля изобщо за частните училище - все пак досега, от 2001 г., не съм предпочела да отида в частно училище, макар да съм преподавала в частен университет. Както казах, конкретно в това училище познавам ръководството, силно ги обичам и уважавам. Смятам, че те вършат чудесна работа и дават със сърца всичко на учениците си. Смятам също така, че при малко деца и при възможен натиск от страна на родителите, че не е възможно напълно да се разгърне учителският потенциал - аз лично го преживях в частния университет и говоря от собствен опит.
Що се касае до резултатите от частните училища, то някак не смятам, че съм компетентна да ги коментирам. Аз преподавам китайски език. С часовете, които се осигуряват в частното училище по китайски (знам че го правят с 10 на седмица), могат да бъдат конкурент на всекиго - това са много часове. Единственото, което би ги спряло, би бил лош учителски екип. Общинските училища имат изобщо друг вид атмосфера и създават друг вид отношения между децата. Там изкристализират ясно лидерите и мотивацията е в условия на реална жизнена конкуренция, без допълнително подпомагане. Не казвам дали това е добро или лошо, просто го констатирам. В частното училище родителите решават дали да се учи предмет (или ръководството), в общинското изборът е на самите деца, които кандидатстват. Логично е да има разлика в настройката. Ако желаете да коментираме допълнително по този въпрос - с радост ще отговоря на лични. Всичко останало ще възприема като недобронамерен спам.
Не искам да коментирам атмосферата в общинските училища, защото няма какво да се коментира. За влиянието и въздействието на родителите няма смисъл да се говори - нима в общинските училища това явление не съществува?
Моля това изречение, ако Ви е удобно, да ми кажете какво точно значи: "В частното училище родителите решават дали да се учи предмет (или ръководството), в общинското изборът е на самите деца, които кандидатстват." В ЧУ, лицензирано от МОН, аз за първи път чувам родители да избират предмети или пък учители. Нали ще им вземат лиценза ?! Да Ви дам пример с ДУ: класната на децата решава, че вместо ФВС децата ще имат БЕЛ, а вместо музика - математика.
Приятен ден Ви желая! Повече не смятам да коментирам с Вас тези въпроси, тъй като излизаме от рамките на темата, а и не искам да се третира като конфронтация с Вас /защото не е такава, уварявам Ви/. Но много моля, при конкретни въпроси е редно да се дават конкретни, а не йезуитски отговори. И по възможност да са верни.