В защита на училищата с разширено изучаване на изкуства

  • 14 220
  • 126
# 105
С кои задължения не се справя ръководството?
Виж целия пост
# 106
С кои задължения не се справя ръководството?

Например с поддръжката на базата.
То сигурно е общинско, но директорът е този, който трябва всеки ден да тропа по вратите на чиновниците. Пък и тези 50 лв щом са дарение за какво ли са използвани.
В нашия град няма/доколкото знам/ неремонтирано и необновено училище.
Виж целия пост
# 107
Във вашият град няма, но аз съм от София и всичко тук се изнася в частни платени школи, като за един астрномически час е между 15-20 лева. Дали изкуства, дали точни науки!
Виж целия пост
# 108
Точно затова смятам, че в началния курс всичко, което е над учебните програми, трябва да бъде платено. Така, както плащат допълнително родителите на децата от Шилер, Луис Карол и др. С какво деца, приети в училища по изкуствата, са различни от други, които имат същите способности, но учат в обикновени училища ( примерно не живеят близо до училището или по-някаква друга причина не са приети) и чиито родители трябва да плащат, за да развиват способностите на децата си?
Като имат развита база - моля, използвайте я, но родителите да поемат част от разходите.
Виж целия пост
# 109
С какво деца, приети в училища по изкуствата, са различни от други, които имат същите способности, но учат в обикновени училища ( примерно не живеят близо до училището или по-някаква друга причина не са приети) и чиито родители трябва да плащат, за да развиват способностите на децата си?
Като имат развита база - моля, използвайте я, но родителите да поемат част от разходите.


За каква база да плащат родителите? За ремонт на стаята, в която репетират ли? Защото инструмент си купувахме ние, както и струни, калъфи, лъкове и всичко останало. Балетната база е в състояние, в каквото беше аз като играех балет там. Та за какво да плащат родителите?

Като родител на дете, което е учило в училище по изкуствата, напълно недоумявам защо субсидията за едно такова дете е почти двойна. Не се сещам за нищо в повече, освен заплати на учители по музика, солфеж и т.н. Може би трябва да се вземе предвид и това, че бройката на децата в едно такова училище е много по-малка, отколкото в съответния клас в кое да е друго училище. Т.е. сумата, която е в повече, не е изобщо голяма и може би е наистина за заплати на преподавателите по танци, музика, солфеж и рисуване.
Виж целия пост
# 110
Не казвам, че трябва да плащат за базата, имам предвид, че директорката на 144-то СУ обяснява, че имали много добра база, която ще се загуби, ако училището остане обикновено. Тя е права, но пак ще ви дам пример с Шилер ( нямам нищо общо с него)  - родителите искат децата да учат допълнително немски, съответно подсигуряват допълнителни средства за учители, занималня, предполагам, че отделят и суми за ремонти, не съм запозната с план сметките им. Така и родителите в училищата с разширено изучаване на изкуства  могат да събират пари за учителите, които работят в допълнителните часове, за подобряване на материалната база.
И пак повтарям - говоря за началния курс в нормално средно училище, което е въвело допълнително изучаване на   изобразително изкуство, музика и хореография, там децата са с нормален брой в паралелка 24- 26 поне за 144-о училище в Младост, това го знам от приема им, а и на сайта им може да видите
Цитат
В 144 СОУ "Народни будители" се обучават 1131 ученици в 49 паралелки
, това прави средно 23 деца в паралелка.
Виж целия пост
# 111
какво означава, че щяла да се изгуби. Тя пак ще се използва, но няма да получават двойни пари, а ще минат по програма УСПЕХ примерно. Според мен не й дреме на директорката за децата, а за двойните пари.
За училище по изкуствата трябват и отделни стаи, поне стайчета, за инструменти. Това е, което видях в Музикалното, когато ходихме на един конкурс.
Виж целия пост
# 112

Например често спряганото СМГ - въпреки всичките си успехи, медали и прочее субсидията им е съвсем стандартна като за училище първа група. (Училищата се разделят на групи от първа до седма според приложение 5 от документа в линка по-долу)


Но им се отпускат и допълнителни трансфери, ето линка:

http://www.government.bg/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=02 … amp;n=6738&g=

Заслужило са си го! Там е истинското образование в София.

А ако директорката на 144 су не си върши работата, значи трябва да я сменят, а не да унищожават училището.
Виж целия пост
# 113

Но им се отпускат и допълнителни трансфери, ето линка:

http://www.government.bg/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=02 … amp;n=6738&g=

Заслужило са си го! Там е истинското образование в София.

А ако директорката на 144 су не си върши работата, значи трябва да я сменят, а не да унищожават училището.

Това е съвсем отделно перо. Община София и държавата си имат някакъв план и всяка година ремонтират едно или друго училище, не по заслуги, а заради нуждата. Преди няколко години санираха и ремонтираха английската, сега гледам пак и правят ремонт. И доста други училища, дето не им знам името, са с нови дограми и изолации. Нищо лошо, нека и на 144 да м у направят, но това е нещо различно, то е грижата на собственика за имота и за комфорта на децата и учителите. Да не говорим, че с намалените разходи за отопление след това ще има и някаква възвращаемост.

Но, както казах, това си е отделно перо. А и в линка става дума за 500 000 еднократно. А училищата по изкуствата тази сума я получават всяка година. И докато в СМГ може да се види ефектът то защо в училищата по изкуствата нищо не се вижда?
Виж целия пост
# 114
Основните медии са много послушни. Акцентът е в две-три училища от София и никакви от провинцията, така беше поне до тази есен. Убедена съм, че и училищата по изкуства имат своите успехи. Преди няколко страници в тази тема, беше написано, че танцовия състав на 144 су го канят това лято в Италия.
Виж целия пост
# 115
Основните медии са много послушни. Акцентът е в две-три училища от София и никакви от провинцията, така беше поне до тази есен. Убедена съм, че и училищата по изкуства имат своите успехи. Преди няколко страници в тази тема, беше написано, че танцовия състав на 144 су го канят това лято в Италия.

Медиите не са послушни, а пасивни. Ако някой не им се обади да ги извика няма сами да дойдат и да напишат или покажат. Иначе никой не им забранява да информират за каквото и да е за което и да е училище, просто трябва активност за да ги извика някой. А те после винаги пишат и показват, защото хората обичат да гледат за успехите на децата. И не само показват, а често даже от ентусиазъм +невежество и преекспонират и казват неистини, ама здраве да е Mr. Green
Виж целия пост
# 116
Те също са зависими, както от политици, така и от този, който им дава парите. Няма значение дали обществена или частна.
Виж целия пост
# 117
Те също са зависими, както от политици, така и от този, който им дава парите. Няма значение дали обществена или частна.

Не казвам, че са независими по принцип, а че изявите на училищата и успехите им не са толкова важно нещо, че да има контрол над публикациите за това и никой не забранява каквото и да е в тази насока. Просто репортерите не знаят къде да ходят и ги мързи да бъдат активни.
Ти колко пъти си се обаждала на БТВ, Нова ТВ и други медии да ги информираш за успех на деца? И колко пъти са те игнорирали? Направи го първо, пък после обвинявай световната конспирация, че подкрепяла само математиците.
Виж целия пост
# 118
Не е нужно да се обаждам и не обвинявам световната конспирация, че подкрепяла само математиците. Те си имат новинари, които следят тези работи.
По-голямото ми дете учи в математическо училище, а по-малкото сега ще бъде в първи клас, но няма да кандидатства в 144 су.
Манипулацията, който я може е идеална. Виждам, че във форума има такава агитка.
Виж целия пост
# 119
Първо да уточня, че нямам дете в 144-то, и пристрастието ми към училището идва по-скоро по професионална линия. Не съм пряко свързана с училището, но имам преки наблюдения от първо лице над работата там.

Директорката има навика да говори малко прибързано понякога и да не обмисля съвсем ефекта от думите си, но това е защото е непосредствена и емоционална жена, и винаги казва каквото мисли. Любовта ѝ към децата, към изкуството и към българщината обаче е извън всякакво съмнение.  Тази жена влага много време и емоция в работата си, стои много близо до децата, пътува с тях по конкурси и турнета, запозната е с всеки процес в училището от-до.

Тръгнах да отговарям на един крайно злонамерен пост, но като видях, че потребителката се е регистрирала само за да пише в тази тема, реших, че няма смисъл да се хранят троловете.

Още малко факти: училището разполага с над 10 пиана - акордирани и в отлично работно състояние, въпреки големия брой деца, които ги ползват. Разполагат с китари, цигулки, тамбури и гъдулки - децата, които нямат възможност да си закупят инструмент, ползват училищен и за домашните си упражнения. За огромния гардероб висококачествени носии вече се спомена. Залите за репетиции са широки и просторни, с огледала по стените, както е редно. Кабинетите по рисуване са стандартни класни стаи, просто със стативи, вместо с чинове. Учебните стаи са стандартни, по-голямата част от тях са ремонтирани и с нова мебелировка, съобразена с възрастта на децата. Предучилищна група и първи клас са на отделен етаж, и не е вярно, че малки и големи са смесени.
Материалната база е абсолютно достатъчна за нормален учебен процес. Чисто е, с много широк двор, ако можеше да се заключва и да не влизат от квартала да си разхождат кучетата, щеше да е още по-чисто.

И нека пак се обърне внимание, че повишената субсидия е само за профил "Хореография", за профил "Музика" и "Приложни изкуства" субсидията е стандартна, а там успехите на училището са не по-малки.

С риск да досадя, ето какво правят и останалите деца, без допълнителна субсидия:

Малко от приложните изкуства: https://www.youtube.com/watch?v=UJ5J5oBTZ-o

Класическия хор: https://www.youtube.com/watch?v=rrEeW-a9HNI

Детски хор "Щурче": https://www.youtube.com/watch?v=RJGQg06_rfI
Специално щурчетата имат записи в радиото, телевизията, и имат ежегодни участия в Италия, които преминават при голям успех.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия