Публично обсъждане на поведение и оценки на ученици

  • 16 709
  • 187
# 165
......................
"В думите ми това ,което мисля, в мълчанието ми - това ,което чувствам"
Антонио Курнета
Виж целия пост
# 166
......................
"В думите ми това ,което мисля, в мълчанието ми - това ,което чувствам"
Антонио Курнета
Да, мълчанието казва много. Ти отлично знаеш какво премълча в тази тема. А си го споменавала в други. Но тук не ти изнася. Нормално- гледаш от своята камбанария и те интересуват само проблемите с твоето дете. Само защо съдиш другите, че са същите?
Виж целия пост
# 167
В интерес на истината, доста родители се интересуват и от оценки, но не всеки го признава.
Има родители, които държат средата да е от повече амбициозни деца, за да "дърпа".От една страна е добре, от друга-отличните оценки не са критерий или понежне единствен критерий за стойностен човек.
Виж целия пост
# 168
Да, аз в общи линии се интересувам (интересувах, защото това вече в гимназията няма значение - аз зная в каква среда са), именно заради това да се знае дали класът е силен или слаб. За малките ученици, особено в основен курс, е критично важно класът да е поне средна хубост, ако не е от силните. Ще се изрезя така - ако останалите деца не са от силните, и ако това не помага, то поне да не пречи.
Виж целия пост
# 169
В основното училище са малко размити критериите.
В нашия клас, например, среден успех по мат- 3-50 за годината, 4 деца на поправителен, едно от които мин. година- отличничка, за другите- не зная.А училището е в едно от челните места в града и в първата стотица/ или малко над 100 / по НВО след седми клас.

Когато се селектират децата в средното училище, в един клас попадат със сходно ниво.
Но в основното не е много ясно дали е прекомерна строгост, че да се амбицират децата и да излязат на челно място, дали е либерализъм- по същите или сходни причини, дали е реализъм.

Не е много по темата- но все пак- дори и тестовете с точки повече объркват, отколкото да дадат яснота, защото няма единен критерий нито за обем задачи, нито за санкциониране на грешни отговори.

Виж целия пост
# 170
Кои тестове? Тези на НВО или тестовите задачи, които дават на децата в училище.

НВО е на изхода и конкурсният характер на изпита обезсмисля всякакъв анализ на грешките. Такъв е трябвало да бъде правен по време на обучителния процес, за да се сведат слабостите до минимум.

Съвсем отделен въпрос е дали училището е длъжно да подготвя за конкурсни изпити или неговата функция е друга.
Виж целия пост
# 171
Какво се случва при вас, за да има 4 деца на поправителен по един предмет?
За мен сметката е проста - за да изкарват сносни оценки, часовете трябва да протичат спокойно, дисциплината да е в рамките на нормата. Не чак муха да не бръмне, но да може да се работи. Ако дисциплината е лоша, успехът на класа като цяло пада, защото децата не могат да се концентрират и да усвоят урока в клас. А в повечето случаи едно дете да слуша в клас и да изпълнява задачите, е научило основното, а вкъщи остава доуточняване на подробности при писане на домашното. Затова елитните гимназии са много търсени - не защото там са някакви суперученици, а защото има някаква нормална обстановка в клас. Същото е в основното училище - един спокоен клас има относително по-високи резултати, защото тези, които искат да учат имат възможност да слушат, а тези, които не искат да учат, поне не пречат, пък ако искат да блеят през прозореца или да си рисуват в тетрадките.
Виж целия пост
# 172
Кои тестове? Тези на НВО или тестовите задачи, които дават на децата в училище.


  В училище. Виждам сериозни разлики в обема, в оценяването, вкл. и някъде има,а някъде няма общ критерий колко точки каква оценка формират.Разликите са за различните училища в града.




Какво се случва при вас, за да има 4 деца на поправителен по един предмет?


Специфични личностни проблеми по този предмет.
Обем, който трудно позволява вмъкване във времето и на деца- състезатели.
Иначе да, лоша дисциплина , а  будни и в по-големия случай заинтересовани деца, това е май най- неприятната комбинация, защото често и децата имат / някои/ къде обосновано, къде -не самочувствие. По другите часове е доста различно.
Виж целия пост
# 173
Кои тестове? Тези на НВО или тестовите задачи, които дават на децата в училище.


 В училище. Виждам сериозни разлики в обема, в оценяването, вкл. и някъде има,а някъде няма общ критерий колко точки каква оценка формират.Разликите са за различните училища в града.
В най-общ план нещата са стояли и вероятно пак стоят така:
частично познава материала - 3;
познава материала в по-голяма степен - 4;
знае и частично прилага наученото - 5;
в час е с всичко (прави малко и незначителни грешки) - 6

Критериите обаче са снижени до минимум. Показател е теста НВО. Въпроси за анализ и синтез почти няма (изключвам последната задача по литература за създаване на теза)

Съвсем нормално е, ако класът е силен, критериите да са завишени и обратното - ако е слаб... нали. От там идват и разликите при оценката от НВО и от текущите изпитвания.
Виж целия пост
# 174
      Децата на НВО / мин. година, четвърти клас/ показаха много хубави резултати, макар да нямаше по мат. нито едно с пълен брой точки, тъй както беше лесно.Преобладаваха отличните оценки, макар и със 17-18 точки.

Но сега, в пети клас има някакъв проблем и той не е точно с материала.
Състезатели, с добро класиране и отличия трудно се вместват във времето на едно обикновено контролно.

Частен случай е все пак, но е добре да се уеднаквят критериите в училищата при текущ контрол.
Виж целия пост
# 175
Светкавица,  в кое училище е детето, защото звучи като математическа гимназия и там редовния материал е буквално неглижиран ... трябва да се знае по подразбиране , а контролните са със завишена трудност - предполагам е ясно защо
Виж целия пост
# 176
Светкавица,  в кое училище е детето, защото звучи като математическа гимназия и там редовния материал е буквално неглижиран ... трябва да се знае по подразбиране , а контролните са със завишена трудност - предполагам е ясно защо

Не, не е математическата и малцина са истинските сили по математика в класа. Но не са и чак така заспали децата Simple Smile
Виж целия пост
# 177
Светкавица, нивото в 5 клас винаги спада. Причините за това са обсъждани много пъти в различни теми. Само фактът, че терминологичният материал вече не се изчерпва с понятия, съответстващи на пръстите на ръката (като събираемо, събираемо, сбор; умаляемо, умалител, частно и т.н.), а е доста по-сложен, е достатъчен да изпрати деца, които са били с добри постижения по математика до 4 клас, в девета глуха (разбирай, че детето може да има умения и знания, което не пречи оценката му да е по-ниска от очакваното). Друг факт е, че до 4 клас текущото оценяване е повече формиращо, отколкото нормативно. В 5 започва обратен процес с цел нагласяне към новите условия и успешно покриване на изискванията за 7 клас.
Виж целия пост
# 178
Хм, спада, но чак до 3.50 среден успех за класа. Това значи, че повечето деца са с 4-ки за годината. Много ниско ми се вижда.
Виж целия пост
# 179
Има два варианта.
- оценките на целия клас са били надути, а родителите подведени, че децата им са усвоили материала
- учителят съдава проблема като вдига летвата прекалено високо.
Първият вариант е с ниска вероятност, защото в класа има състезатели, а те най-малкото са тренирани да се концентрират и пропуските в материала са пренебрежими. Остава вторият  вариант - учителят. Там вече трябва да се намесят родителите и директорът.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия