Първа кола

  • 46 261
  • 698
# 360
Фиат Панда? Няма друга толкова дървена и спартанска кола.

Е тя иска малка висока и евтина кола, ес класа с 3 режима на масаж ли да й кажа?
Видно е, че разбираш от коли, но нека да уважаваме бгмамите и да им препоръчваме по-приятни и по-здрави коли. Яриса не е ли и тя малко по-височка?

Не мисля, а за мен също е доста спартанска и с евтин и неприятен интериор, но пък по-скъпа подръжка.
Виж целия пост
# 361
Здравейте!
Моля за помощ, пояснения, съвети, мнения по повод избора и купуването на кола:grinning: Много съм боса по въпроса, така че всичко ще ми е от полза.
От скоро съм шофьор, съответно ми трябва кола. Искам да е евтина, първо защото не ми се взима кредит за кола, второ защото не се знае колко ще мога да я опазя. Искам да е малка, но не тип Пежо 207, защото хем съм висока, хем не съм от слабите, така че като дръпна седалката назад, задната става почти неизползваема.
Разглеждах обявите и видях, че за около 1800-2500 лв. има доста предложения за Форд Фокус, Опел Мерива и Алфа Ромео 147. Това, което ме притеснява е, че разликата в цените е голяма и не знам защо. Една и съща година Форд Фокус може да се намери за 1800 и за 3200 лв. Гледам, сравнявам, чета, но не мога да разбера защо диапазона на цените е толкова голям. Искам да е нов внос, за да не ходя по нотариуси, а да я купа с фактура. Обаче въобще не ми е ясно как стават нещата и каква е процедурата в КАТ. И ако може, дайте ми съвет дали и къде да я закарам на диагностика преди купуването. И още нещо - има ли шанс да купя кола за 2000 лв., която да карам без да влягам пари за ремонти или така да си разчета бюджета, че да предвидя 500 или 1000 лв. за оправяне?
Виж целия пост
# 362
Колкото по-евтина е колата, толкова по-голям е шансът да има нужда от ремонти и съответно разходи. Най-проста е процедурата по прехвърляне на кола, ако е с регистрация във вашия град, а не нов внос. Тогава се ходи само при нотариус за заверка на договора (има примерни в нета, иначе нотариуса взима пари и за изготвянето му), плаща се местен данък и с бележката се връщате при нотариуса да си вземете вашето копие на договора. Отивате в кат без колата и ви сменят само големия и малкия талон. В сайта https://pravatami.bg/3284/2 можете да прочетете за другите варианти. Има възможност и да платите на някой да ви я регистрира и прекара през КАТ, но трябва пълномощно, т.е. пак нотариус. На пазара за коли в Горубляне предлагат такива услуги. Ако колата е нов внос с голяма вероятност няма никакви номера и трябва да осигурите вие или продавача транспорт до КАТ.
Има форуми за различните марки коли и като си харесате някоя, прочетете във форума какви проблеми прави и въобще струва ли си.
Виж целия пост
# 363
Мога да ползвам темата с молба да ми препоръчате кола. Сега карам гранд витара, 6 цилиндъра, 2500 кубика и 145 коня. Идва ми много като разход и поддръжка, доскоро живеех на оф-роуд място и беше немислимо да успея да се прибера зимата без 4х4 и висока кола, но се преместих и вече не ми е нужна. Освен това не влиза в гаража!
Трябва ми градска въшка с 4 врати и да не е много пъргава, че ми е тежък кракът и без да искам настъпвам газта. А, и ако може да не е разпльокана до земята, много трудно ще свикна да карам на ниско. Бюджетът ми ще е скромен, 4-5 хиляди, като без проблем бих си купила и по-евтина, няма да ме е срам да си я карам, докато издъхне.
Вземи си едно поло 1.4
Виж целия пост
# 364
Марги, колкото е по-ниска цената, толкова вероятността за ремонт нараства. Не може да очакваш от кола за 1000 лв същото качество като такава от 10000 лв.
Винаги има разходи по прехвърлянето. Може да помолиш някой близък да ти помогне в избора. Най-лесно се кара автоматик, но гори и повече. За старт може да заложиш на VW, които са доста добри за парите си.
Виж целия пост
# 365
Анабел, вземи си Хонда HRV - малка и висока.
Виж целия пост
# 366
HRV е добър избор, но се страхувам, че няма да е в посочения ценови диапазон.
Виж целия пост
# 367
Скрит текст:
Здравейте!
Моля за помощ, пояснения, съвети, мнения по повод избора и купуването на кола:grinning: Много съм боса по въпроса, така че всичко ще ми е от полза.
От скоро съм шофьор, съответно ми трябва кола. Искам да е евтина, първо защото не ми се взима кредит за кола, второ защото не се знае колко ще мога да я опазя. Искам да е малка, но не тип Пежо 207, защото хем съм висока, хем не съм от слабите, така че като дръпна седалката назад, задната става почти неизползваема.
Разглеждах обявите и видях, че за около 1800-2500 лв. има доста предложения за Форд Фокус, Опел Мерива и Алфа Ромео 147. Това, което ме притеснява е, че разликата в цените е голяма и не знам защо. Една и съща година Форд Фокус може да се намери за 1800 и за 3200 лв. Гледам, сравнявам, чета, но не мога да разбера защо диапазона на цените е толкова голям. Искам да е нов внос, за да не ходя по нотариуси, а да я купа с фактура. Обаче въобще не ми е ясно как стават нещата и каква е процедурата в КАТ. И ако може, дайте ми съвет дали и къде да я закарам на диагностика преди купуването. И още нещо - има ли шанс да купя кола за 2000 лв., която да карам без да влягам пари за ремонти или така да си разчета бюджета, че да предвидя 500 или 1000 лв. за оправяне?

1. От трите марки автомобили, които си изброила само Опела става горе-долу за нещо. Форда е пълна бангия, а поддръжката му е доста скъпа. Алфата също не е стока - даже хич. Така, че ти препоръчвам към Опела да добавиш Фолксваген, Тойота и Нисан за гледане.

2. Колкото по-евтина кола вземеш, толкова повече за правене ще има по нея. Ценовия диапазон е такъв, защото има сериозна разлика между най-евтината и най-скъпата, като разликата е в километрите, състоянието, екстрите и т.н. Обърни внимание на тези неща в обявите и ще видиш, че по-скъпите коли са на по-малко километри, в доста по-добро състояние и с доста повече екстри. Ако колата е автоматик например цената ще е доста по-висока от същия модел с ръчни скорости. Кубатурата също вдига цената. Горещо ти препоръчвам изобщо да не поглеждаш към най-евтините коли

3. Това дали колата ще е нов внос или ще е от частно лице, закупена и карана в България няма абсолютно никакво значение. Даже вероятността да попаднеш на нещо читаво от първи собственик тук е много по-голяма, отколкото от нов внос, тъй като голите се вкарват в ужасно състояние, придава им се търговски вид и се пускат да се продават. Ако колата е по-нова има по-голям шанс да се попадне на читава, която да е нов внос, но при старите коли шанса е много малък.

4. Щом искаш да я провериш избираш си кола и я вкарваш в оторизиран сервиз на марката. Вярно е, че ще ти вземат малко повече пари за диагностиката, обаче ще ти кажат всичко за нея. В гаража на Пешо комшията, който разбира от всички модели автомобили няма как да ти се гарантира, че колата е или не е добра.

Успех в избора
Виж целия пост
# 368
Здравейте!
Моля за помощ, пояснения, съвети, мнения по повод избора и купуването на кола:grinning: Много съм боса по въпроса, така че всичко ще ми е от полза.
От скоро съм шофьор, съответно ми трябва кола. Искам да е евтина, първо защото не ми се взима кредит за кола, второ защото не се знае колко ще мога да я опазя. Искам да е малка, но не тип Пежо 207, защото хем съм висока, хем не съм от слабите, така че като дръпна седалката назад, задната става почти неизползваема.
Разглеждах обявите и видях, че за около 1800-2500 лв. има доста предложения за Форд Фокус, Опел Мерива и Алфа Ромео 147. Това, което ме притеснява е, че разликата в цените е голяма и не знам защо. Една и съща година Форд Фокус може да се намери за 1800 и за 3200 лв. Гледам, сравнявам, чета, но не мога да разбера защо диапазона на цените е толкова голям. Искам да е нов внос, за да не ходя по нотариуси, а да я купа с фактура. Обаче въобще не ми е ясно как стават нещата и каква е процедурата в КАТ. И ако може, дайте ми съвет дали и къде да я закарам на диагностика преди купуването. И още нещо - има ли шанс да купя кола за 2000 лв., която да карам без да влягам пари за ремонти или така да си разчета бюджета, че да предвидя 500 или 1000 лв. за оправяне?
Не препоръчвам да си купуваш кола “нов” внос, особено от автокъща. Най-вероятно е придаден търговски вид , а километрите всъщност не са верни. Много е възможно да попаднеш на обява от типа:
Продавам еди каква си кола, нов внос от Италия. Карана е от баба , само до магазина. 2010 година , на 60 000 км. Всъщост реалността е карама от сульо , колкото може. Дошла тоталка , направена от части на други 10 автомобила, с истински километраж 250 000-500 000 км.

Ако заложиш на по-евтина кола е много възможно да излезнат непредвидени разходи. При лош късмет и доста големи.

Пожелавам Ви лесно намиране , на качествена, хубава кола.🤗🙂
Виж целия пост
# 369
Анабел, вземи си Хонда HRV - малка и висока.
Но това е джип, а тя търси лека кола.
Виж целия пост
# 370
Здравейте!
Моля за помощ, пояснения, съвети, мнения по повод избора и купуването на кола:grinning: Много съм боса по въпроса, така че всичко ще ми е от полза.
От скоро съм шофьор, съответно ми трябва кола. Искам да е евтина, първо защото не ми се взима кредит за кола, второ защото не се знае колко ще мога да я опазя. Искам да е малка, но не тип Пежо 207, защото хем съм висока, хем не съм от слабите, така че като дръпна седалката назад, задната става почти неизползваема.
Разглеждах обявите и видях, че за около 1800-2500 лв. има доста предложения за Форд Фокус, Опел Мерива и Алфа Ромео 147. Това, което ме притеснява е, че разликата в цените е голяма и не знам защо. Една и съща година Форд Фокус може да се намери за 1800 и за 3200 лв. Гледам, сравнявам, чета, но не мога да разбера защо диапазона на цените е толкова голям. Искам да е нов внос, за да не ходя по нотариуси, а да я купа с фактура. Обаче въобще не ми е ясно как стават нещата и каква е процедурата в КАТ. И ако може, дайте ми съвет дали и къде да я закарам на диагностика преди купуването. И още нещо - има ли шанс да купя кола за 2000 лв., която да карам без да влягам пари за ремонти или така да си разчета бюджета, че да предвидя 500 или 1000 лв. за оправяне?
Евтина кола=още толкова или повече пари за ремонти. За предпочитане е да се закупи от частно лице, в автокъщата се плащат такси-мито и т.н. и колите по цял ден ги пече слънцето. Моделите които си изброила не стават. Двигателите на Опел са гадни, Фокус гният, а повечето алфи имат куп проблеми. Добре е да вземеш с теб някой, който разбира.
Виж целия пост
# 371
Можеш да си вземеш страхотен Голф 3 за тези пари. Търси 101 коня.
Виж целия пост
# 372
Нисан Микра.Пежо 307.
Виж целия пост
# 373
Фиат Стило, Фиат Пунто
Виж целия пост
# 374
Ние пък основно нов внос гледаме. Това да не е таралянкана по нашите пътища е плюс. Повечето ни ремонти по колите са по ходовата част.
Километрите изобщо не гледаме- гаранция че са превъртани. Мъжа ми забелязва някакви странни неща....на една кола (2009 производство) спирачните дискове бяха много износени (примерно).
Тъпото на новия внос е, че не може да я разходиш (рядко са тези с временни номера), ама то и без това си е късмет.
Друг извод, до който сме стигнали, че да върви нормално една стара кола е добре да се търси най-големия двигател за модела...или поне да не е най-малкия!
Баш някакви мериви гледахме...ми имаше това купе с 1.4 двигател и 80 коня....не го виждам как ще качи баир с 4 души и багаж в колата....защото е и стара кола, все пак.
И от многото гледане и втората ни кола пак е волво в40, старичко, ама караме такова вече 7-8 години и сме доволни.

Иначе, по темата....първата ми кола беше лада 2105 Joy
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия