Смесено специфично разстройство на развитието - F83

  • 28 172
  • 196
# 165
Имах нужда да прочета това,което си писала laurentin:blush: Просто не мога да си намеря място от куп въпроси,които ми се въртят в главата. Дъщетя ми е в трети клас и е с дислексия. Като всеки родител ,и аз гледам кое ще е най- доброто за нея. И като ми казаха за вариант,в който буквално се лимитира кандидатстването след седми клас,направо място не мога да си намеря. Класната ни е много разбран човек. На контролни и дава повече време, обяснява и текстовите задачи,ако нещо не е схванала от условието.
Виж целия пост
# 166
Вяра17, детето ти може да не се яви на външното оценяване и пак да кандидатства за масовите паралелки. Но ще има малко точки и съответно няма да има шанс за езиково училище например. Нашите деца могат да са на количествено оценяване, въпросът е да се преборим за това, че законът не се прилага еднакво навсякъде. Моята са решили следващата година да е на ресурсно. Според мен вече няма да има смисъл, големият зор мина, но съм заявила категорично, че ще бъде на количествени оценки, као ще и тройки да са. При нас е трудно веднъж вкарана в системата на ресурсното да излезе от там. А все се оплакват, че имат много деца и били претоварени.
Повече опит имат майките от темата за дислексията, погледни и там. Нашите са още в първи клас и тепърва ни предстои това, през което някои вече са преминали. Там има майки на деца, които вече са 7-8-ми клас.
Добре си дошла и в нашата тема.
Браво на класната ви. Нашата класна като че ли едва последните дни се опитва да прави нещо. Детето ми казва, че й давала някаква кнежка със срички. А тя вече чете гладко. Вярно малко по-бавно и някак отсечено, като загуби концентрация бърка но си чете. И пише. В петък са правили диктовка, която макар и с грешки се чете и разбира. Във вторник - също. Остана математиката да оправи, че още доста греши. Ама е упорито магаре и не ще да чува. Уф.
Виж целия пост
# 167
 В нашето училище, голямо, с по 5 паралелки на клас, на ресурсно подпомагане има 3 деца първи клас, 2 втори. Едно дете 5- ти клас и едно 7- ми. Миналата година е имало 4 ма първокласници. Не знам какво разбират под претоварване. А иначе освобождават деца.
Браво на Лъчи! И моята напоследък много дръпна. Направи качествен скок за един месец. Чете, смята. Много дръпна в говора, което мен много ме радва. Вече говори гладко,   има още да изчиства звукопроизношения.
И аз мисля, че ресурсното си е трябвало още от октомври месец. Тогава беше големия зор.
Виж целия пост
# 168
Лпрентин и нашето е голямо и елитно, т.е желано. Горе-долу и при нас има 4-5 деца на ресурсно, и при по-големите има някои, но родителите не искат ресурсно и с право. При нас трудно особждават дете, вкарат ли го веднъж в системата. А нашето учище няма ресурсен, нито логопед. Нямали пари да назначат. Което не е така, тъй като за нашите деца бюджетът е двоен. Но пък училището е общинско. По-скоро не искат такива деца и затова не назначават, за да не се насочват към тях деца с проблеми и да им пада нивото. Ползват от ресурсен център. И понеже и други училища и градини не назначават ресурсен и логопед, затова твърдят че са претоварени. Иначе по закон три деца са достатъчни, зи да се назначи специалист. 3-12 деца на ресурсен или логопед е капацитетът. Тези проблеми ги има само в нашата община и в Бургас, доколкото разбрах.
И да се похваля с последните диктовки на моето магаренце:


Виж целия пост
# 169
Браво на за диктовките!
И при нас ползват от ресурсен център. Няма в училището, само психолог има. А при нас по всяко време освобождават. От края на април е освободено дете.
Явно всяка община и ресурсен център работят различно. То зависи и от директорите на институциите.
Виж целия пост
# 170
Да споделя нещо. Объркана съм. Другата седмица имат изходни нива. И по този повод, госпожата( досега винаги съм била доволна от нея) е дала от 02.05 по 5 броя, а днес ще има и следващи тестове по бел и мат. Ама това е без един всеки ден тестове, примерни за изходните нива. Ама те са първи клас все пак! А моето дете, разбрах и за другите се стресират от толкова проверки. Та те не учат, а само ги изпитват. Съгласна съм, че и така се учи, но има после червено. А не е ли това напрягане на обстановка? Моята е изтерясала.
И най- интересното има даже и отличен резултат! Но тя не е отличничка, но някак е уцелила. Има и незадоволителен. Но пък тя не и за незадоволителен. Какво ми гарантира, че в деня на изходното ниво няма съвсем да е стресирана и да получи 2- ка. И така ли ще е втори клас?
Сега си мисля, вече е късно, вторник е единия изпит, за друга година една седмица преди изходните нива я оставям вкъщи болна. И си учим, без тестове, без стрес.
 
Виж целия пост
# 171
Момичета, много се радвам за момичетата ви, че напредват. И на нас ни предстои училище след няколко месеца и съм притеснена, малко или много.  Занимавам се всеки ден с него по 30 мин. , защото вече чете по - бързо. Трудни са му словесните задачи с пари, но почна да схваща с повече повторения.  Интересно ми е какво ще излезе и от тестването в Русе. Ще държим връзка и успех на завършващите първокласнички.
Виж целия пост
# 172
Мама Ру в АД правят ли тест за интелигентност на детето при обследване то?
Виж целия пост
# 173
Здравейте, момичета. Лъчи завърши със Среден. Но не я оставиха на лятна работа. Две седмици беше у дома, а сега ще ходи на лятна занималня малко. Работим по малко. Оня ден установих, че вече смята горе-долу на ем до десет вярно, че и с досещане/ неизвестно. Но това го показа в асоциацията. Магаренце - знае, а се скатава. Учим по малко и таблицата за умножение.
Виж целия пост
# 174
Мама Ру лятната работа е само за тези, които завършват с незадоволителен. Въпреки, че би било хубаво да имаше и за други деца. Аз щях да съм съгласна детето да има 30 часа допълнително с някоя госпожа през лятото.  Ама, няма. Аз си търся учител за лятото.
И аз установих след края на годината как знае повече неща, отколкото показваше. Сякаш вече им сработва дългосрочната памет. Мен ме е срам да кажа с колко завърши. Тя на изходните тестове се представи идеално, като по бел и бяха дали по- лека диктовка. Но през годината на тестове си имаше редовно незадоволителен. Мисля си, че е поради факта на външен квестор и децата са пазели тишина. Та така тя е успяла да се концентрира.
В тази връзка Наталита имам молба към теб. Аз писах в темата за детски психолози по друг повод за познати дете, но никой не отговаря. Сега за моето дете искам психолог в София, който хем да и направи тест векслер, хем евентуално да търсим някаква Сид, не зная дали има. А и някои насоки за внимание. Може ли да препоръчаш някой? Ние в Св. Никола не можахме да отидем. Дадоха ни дата за първичен преглед точно между двата теста на изходни нива. Не се съгласиха да я сменят. И аз отказах.
Виж целия пост
# 175
Здравейте момичета, ние сме добре учим си по- малко почти всеки ден. Правим упражнения за слуховата памет, които ме посъветваха от АД. В момента тя оппреселено е подобпена, но мисля, че това се дължи на честота на музиката, която слуша в момента.
Лаурентин бих препоръчала за тест по Векслер и консултация Илиана Пешева, която работи с др. Тендафилова ( тя работи и с още една психоложка, но пращах дете на моя приятелка и тя беше недоволна от нея). Така че ако ще ходиш при тях , поискай да я обследва Пешева.
Виж целия пост
# 176
Сетих се че и при Оля работи една млада психоложка, но намам набрюдение върху работата й. Ако искаш да попитам Оля дали тя прави и тест по Векслер и да ти пиша?
Виж целия пост
# 177
Благодаря Наталита, питай я. Ние бяхме при Илияна Пешева. Не става. Има още много хляб да яде за да се научи да прави тест векслер.
Виж целия пост
# 178
Така ли, кога сте били и какво стана? На мен не ми направи лошо впечатление даже напротив, не мисля че кл. Психоложка в св. Никола се справи по-добре от нея. Пък и не мисля, че за провеждането на теста се иска голяма философия, има стандартни въпроси, които са определени според възрастта на детето (те са за вербалната част на теста) и стандартният за невербалната част от теста  пъзелов материал. Хубавото при нея беше, че предразположи детето да се отпусне и да е спокойно при правенето на задачите, без да е припряна, както доколкото съм запозната е на повечето места.
Виж целия пост
# 179
И на мен ми направи много добро впечатление, много мила. Но в предвид резултата, който получихме и последвалите консултация с други   психолози и не само, разбрах, че доброто впечатление не е достатъчно. Разбира се, заключението може да е вярно, дори и да е лошо. Но не се прави така. Ние бяхме на логипедично изследване в Св.Никола. Там логопедката държа детето около половин час и каза, че не е редно да даде заключение от една среща. За това дете, други може да са различни, и тук е работата на специалиста.  Искаше и втора среща, и вече детето било различно, явно са се опознали, свикнала е с обстановката. Все пак моето дете беше пътувало 1,5 ч неподвижно в кола, влиза при непознат и веднага решава тест. Това в общи линии. Например резултата и за краткосрочна памет отчайващ, в същото време дългосрочната идеална. Е как е станало това, ако я е нямало краткосрочната. Значи нещо в момента пречи на това дете за да покаже резултат. Ами вие сте специалиста, помислете. Тестът не е само сухите задачи. Как на логопедката и светна. И други такива. Не познавала часовника, та в нейния клас и 8- годишните не познаваха часовника.
Аз знам, че детето има проблем, но какъв? И по- важното как да го решаваме? Е, горе-долу съм намерила пътя, но сама. А и госпожата в училище. И невроложката е адекватна- нарушение на активността и вниманието.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия