Ментална аритметика

  • 78 224
  • 141
# 120
Моето дете стартира в края на първи клас. По това време беше на повече от 7,5. Ефектът при него го видях още в края на първия месец.
Благодаря за споделеното мнение. Под ефект сигурно имате предвид и развиване на други способности, освен бързо смятане.
Виж целия пост
# 121
Бързото смятане е страничен ефект. Изчисти диктовките. Подобри се финната моторика. Стана по-рисувателен (за моето дете дето като видеше цветни моливи беше наказание), по-музикален.
Виж целия пост
# 122
Сега след като минаха месеци, от както дъщеря ми спря да ходи на ментална аритметика със съжаление установих, че въпреки, че изкара нивата до умножение, включително и него,тя нищо от наученото там не прилага в училище и в живота, и не помни  даже елементарните формули. Сега е в трети клас. Иначе се справя добре в училище, беше добра в менталната аритметика, но не забелязвам да й е по-лесно от останалите по математика. Даже още с някои задачи си помага с пръсти. Пробвах я на състезания като математика без граници и европейско кенгуру, но явно на нас не ни се отразиха ползотворно получените знания и нямаше добър резултат. Може би менталната аритметика й е помогнала по отношение на концентрацията или други качества за в бъдеще или поне се надявам.... Иначе рисуването и куцаше и преди и сега пак е така. Пише си грозничко и не се и старае да е красиво. Беше започнала с ментална аритметика пролетта преди 1 клас. Баща й казва, че само сме похарчили пари, а резултати не виждал, но какво пък казвам си, че иначе можеше и да е по-зле....
Виж целия пост
# 123
Сега след като минаха месеци, от както дъщеря ми спря да ходи на ментална аритметика със съжаление установих, че въпреки, че изкара нивата до умножение, включително и него,тя нищо от наученото там не прилага в училище и в живота, и не помни  даже елементарните формули. Сега е в трети клас. Иначе се справя добре в училище, беше добра в менталната аритметика, но не забелязвам да й е по-лесно от останалите по математика. Даже още с някои задачи си помага с пръсти. Пробвах я на състезания като математика без граници и европейско кенгуру, но явно на нас не ни се отразиха ползотворно получените знания и нямаше добър резултат. Може би менталната аритметика й е помогнала по отношение на концентрацията или други качества за в бъдеще или поне се надявам.... Иначе рисуването и куцаше и преди и сега пак е така. Пише си грозничко и не се и старае да е красиво. Беше започнала с ментална аритметика пролетта преди 1 клас. Баща й казва, че само сме похарчили пари, а резултати не виждал, но какво пък казвам си, че иначе можеше и да е по-зле....
Подкрепям мнението ви. Моята дъщеря също ходеше 1 година точно като започна първи клас. Там се справяше много добре, но в училище не й е помагало да смята по-бързо или по добре, даже казваше че бърка 2та вида смятане. Относно концентрацията, там винаги е било на ниво. Но при нас се получи следното: преподавателката обръщаше прекалено много внимание на децата чиито родители са по-заможни въпреки че всички плащахме еднаква такса.  Два поредни случая не обърнах внимание, но на третия толкова прозираше това подмазване спрямо родителите и реших да я отпиша тъй като тя самата казваше че се чувства изолирана. Разбирам да плащаме различни такси че децата да са с приоритет , но явно е до късмет.
Виж целия пост
# 124
Преди съм писала в темата негативното си мнение за менталната аритметика, няма да се повтарям. Разбира се, нямам против, на който му хареса, да си записва детето.
Виж целия пост
# 125
Привет, някой да има лични впечатления от център по ментална аритметика "Менталика" в Лозенец?
Виж целия пост
# 126
Аз не бих записала мое дете на такива курсове по една основна причина - не виждам никакъв смисъл да обърквам детето си с учене на някаква система да се прави на калкулатор, която няма нищо общо с класическата математика. Ако ще си развивам детето в логиката и математиката, ще започна да се занимавам с класическа математика и да трупа обща култура. Менталната аритметика е поредната мода, която има единствено за цел да гали самолюбието на родителите. С ментална аритметика няма да стигнете до олимпиадата по математика. Който иска да си записва детето - детето си е негово, средствата са си негови.
Виж целия пост
# 127
Аз не бих  го записал  защото  се казва "ментална",  а не се ползва българското наименование. Иначе  в нета  има доста  програми и литература .... безсмислено е детето да ходи на курсове и да губи време в път
Виж целия пост
# 128
Аз не бих  го записал  защото  се казва "ментална",  а не се ползва българското наименование.

Това пък ми е най-малкото основание. За мен това е безсмислено упражнение, пари, време и усилия, хвърлени на вятъра за нещо само, защото звучи модерно.
Милион пъти по-добре да си запишеш детето на курс по състезателна математика, ако го влече.
Виж целия пост
# 129
Интересувам се от мнението на родители, чиито деца имат по-продължителен опит в изучаването с този вид дейност. Как се отразиха тези знания и опит и с какво помогнаха в ежедневните дейности и в училище?  Как съчетават придобитите нови умения с тези умения, които се изучават в училище? В по-горните класове кой метод използват за учене? Успяват ли да вървят в синхрон с учебния материал в училище или изпитват някакви затруднения в прилагането на знанията от менталната аритметика? В училище се обучават по един метод, при менталната аритметика методът е друг - как детето успява да възприема материала в училище (питам за по-горните класове !!!). Като цяло се интересувам от изводите, които един родител е направил след продължително (например след  3-4 години, а защо не и повече) проведено обучение по ментална аритметика.

Благодаря предварително 🍀
Виж целия пост
# 130
Детето ми е 5 клас. Започна обучението си в края на 1 клас. Все още си поддържа нивото и тренира. По никакъв начин не е пречило на обучението му в училище. Може да смята и ментално, и математически. Ментално му е по-бързо. Помага му в други аспекти. По-концентриран е, учи много бързо стихотворения, много развита е зрителната памет. Ако трябва да съм честна, това е най-смисленото занимание, на което е ходил някога.
Виж целия пост
# 131
Менталната аритметика няма никаква заслуга за ученето на стихотворения и т.н.. Детето тези неща ги е имало и преди и въпреки менталната аритметика.
Виж целия пост
# 132
Не съм съгласна. Бързото смятане е страничен ефект от системата. Работи се за концентрация, за памет.
Виж целия пост
# 133
Твоя воля да не си съгласна. Нещата не работят така, както ги представяш. Ако едно дете има проблеми с вниманието, паметта, зрително-пространствените и т.н., то няма да се справи с менталната аритметика или справянето ще е с много мъка и нетраен ефект.
Виж целия пост
# 134
Бих поспорила. Системата има много позитиви. Бързото смятане не е търсения ефект. Идеята е съвсем различна. В моя кръг от приятели няма деца, които да са ходили и да не са се "справили". Аз бях най-големия скептик преди да почнем, но още в края на първия месец, видях коренна промяна в много аспекти.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия