Частни училища - информативна тема 19

  • 89 431
  • 755
# 240
Да, стаята в Прогресивно си я чистят децата (но мисля, че след тях има жени, които почистват пода), имат си цветя и аквариум с риби и се грижат за тях.
Тоалетни съм сигурна, че не чистят.
Виж целия пост
# 241
При нас също си почистват и подреждат класната стая - чиновете, под тях, около тях, шкафчетата. Има и две жени, които са икономки. Но аз съм "за" да правят децата това, защото така се учат и на ред, дисциплина, а и когато си подреден, някак си и другите ти работи вървят. Отделно в къщи ръчкам да си подрежда и събира нещата и дрехите.
Виж целия пост
# 242
Да, стаята в Прогресивно си я чистят децата (но мисля, че след тях има жени, които почистват пода), имат си цветя и аквариум с риби и се грижат за тях.
Тоалетни съм сигурна, че не чистят.

При нас също вечер мият пода хигиенистки. Децата през деня метат, ако има нужда, подреждат, сигурно и друго, но не ми е разказвал толкова подробно. Но в края на деня трябва да си вдигнат стола върху чина, тъй като вечерта ще мият пода.
Виж целия пост
# 243
И спряганото Монтесори училище не е, това е коментирала майката, която е пуснала другата тема тук, във фейсбук Peace

" Ние имаме много подобен казус и се оказва, че проверките "проверяват" хартии и документи, те не проверяват моралните демиджи и поведение! Това е децата в България нямат права, те са разменна монета за бройки в инспектората, пари за някой в джоба и т.н.
Like · Reply · 54m"

" Най-похвалното е това, че в тази ситуация има обединение и родителска общност, която се "мъчи" нещо да прави...малко, достатъчно, не знам! А това е един от основните проблеми в куцаща ни образователна система - родителите ги е страх! Нас знаете ли колко родители ни питаха, що се занимавате с адвокати, съдилища...Трябва да има общност и да има натиск - все тая как и какъв...тези хора рано или късно ще излязат от там!"
Виж целия пост
# 244
Едно е децата с желание да почистват, друго е за наказание да го правят.
Виж целия пост
# 245

А Дрита са се накичили с "Иновативно" училище. Сега очаквам и другите ЧУ, участвали в програмата на Мегленка да се накичат като иновативни. И "ще плеснем и ще се прегърнем" от толкова иновации в образованието.

"Дрита" са иновативни - т.е. прилагат методи и подходи, различни от конвенционалните - откакто съществуват. Само за пример, преди повече от 10 години в този форум се опитвах да обясня на една възмутена дама, която беше чула, че там използват елементи от педагогиката на Френе, че това не е секта Grinning Това е едно от малкото училища, които и като администрация, и като педагогически състав поставят в центъра детето / младежа и неговото личностно развитие. Непрекъснато осъвременяват и усъвършенстват методите си, а не карат по закостенели модели. Не разбирам защо фактът, че са го облекли във формалната дума, наложена от МОН (при всичките ми критики към тази институция), трябва да предизвиква насмешка.

Мисля, че бях ясна защо отношението ми е насмешливо. А и честно казано, личният ми опит показва дълбока пропаст понякога между накичените титли и реалността. Радвам се, че си харесвате училището.
Виж целия пост
# 246
Всеки трябва да почисти само собствения си боклук.
Олив, това и казах - че не са чистили тоалетни.
Виж целия пост
# 247
Едно е децата с желание да почистват, друго е за наказание да го правят.
Оооо, да. Съгласна съм. Но виж сега има и родители, за които това, че децата почистват стаята би могло да е неприятно и да е проблем. Зависи на човек каква му е гледната точка. И дори детето да участва с другите деца в поддържането и почистването на своето работно място и шкафче, като част от стаята (не става дума изобщо за миене не тоалетна и други такива извращения), ако родителите му имат друго виждане, това може да доведе до проблем. Но в конкретната статия мисля, че не е такъв случая. Това е направо отвратително.
Виж целия пост
# 248
Да, ще има деца, които ще чакат седмица, но пак ще има повече обективност на първия етап, защото детето ще е направило някакви точки.

Никое училище (или поне тези, които ние сме посетили) не е претендирало за обективен избор. Напротив, крайно субективен е, което е заложено още във формата - среща с психолог и индивидуални разговори с учители. Мисля, че всеки е наясно с това. И ако не си съгласен, не ходиш на пробен ден.

Аз също смятам, че не е редно да се провежда изпит на чин с определени задачи за определено време. Това не би било по-обективно при 5+ год. деца. При тях концентрацията се получава трудно, плюс на едно му се допишкало, друго се заиграло с гумичката, трето е болно и т.н. А вменяването на отговорност на дете на 5-6 год. за този един час "изпит" за мен е недопустимо. А иначе на индивидуалните срещи се решават едни и същи задачи, но в неформална обстановка детето се чувства по-спокойно.
Виж целия пост
# 249
Никое училище (или поне тези, които ние сме посетили) не е претендирало за обективен избор. Напротив, крайно субективен е, което е заложено още във формата - среща с психолог и индивидуални разговори с учители. Мисля, че всеки е наясно с това. И ако не си съгласен, не ходиш на пробен ден.

Аз също смятам, че не е редно да се провежда изпит на чин с определени задачи за определено време. Това не би било по-обективно при 5+ год. деца. При тях концентрацията се получава трудно, плюс на едно му се допишкало, друго се заиграло с гумичката, трето е болно и т.н. А вменяването на отговорност на дете на 5-6 год. за този един час "изпит" за мен е недопустимо. А иначе на индивидуалните срещи се решават едни и същи задачи, но в неформална обстановка детето се чувства по-спокойно.


Аз само ще вметна, че дори и субективна преценка, то тя е задължително да бъде базирана на обективни фактори и критерии. Което не винаги е така.

А изобщо не виждам как бихте нарекли неформална обстановката в училище, пък било тя и не точно на чин, а на маса. Няма нищо неформално в обстановката.
Вметката ми е по принцип


Изобщо изумявам, как заради 1 мин. закъснение, че дори и 30 минути да са, ще оставиш половин ден детето да подрежда библиотеката. Що за безумие. ХАйде първият час - добре. Макар дори и по соца да не е имало такова нещо. Пишеха ни 1/2 неизвинено, но ни пускаха в час.
Виж целия пост
# 250
Хора Вие чувате ли се?!? Ако някой накара детето ми да чисти тоалетната хартия в тоалетната в училище, ще ги вдигна във въздуха. Това първо не е казарма, второ ние плащаме на тях не те на нас, трето да, съгласен съм че децата не трябва да цапат и трябва да подреждат, столове, чинове, отпадъци, които са направили, но миене на подове, има персонал за това. Вие да не сте си мили подовете едно време в училище?
Ако детето ми прекара деня в библиотеката, това ще му е и последния ден там, точка.
Иновативни, Монтесори, бабасори, покрай последните модерни думички, много откровено казвам балъци или хора с ниско образование, залитат само да чуят нещо модерно. Утре ще се появи училище, което е по системата на Барак Обама и Опра, и ще се напълни веднага с "модерно" мислещи майки и децата им. Замислете се, МОН дава рамката, ако няма качество на учителите и визия на директора, училището е просто сграда с деца. Затова има проблем с държавните, няма достатъчно качествен персонал. А лего стая, часове по самоусъвършенстване, Еко дрън дрън, са прах в очите.
Училището има една роля, да дава образование и да създава средата за провеждането му, за щастие има огромен избор в момента поне в София и всеки е свободен да го направи. Но после да не реве по форумите.
Виж целия пост
# 251
Да бе, за 1 минута ще седи половин ден да подрежда, и това щом излиза наяве, смятайте какво се спестява и не излиза наяве. Confused Дали малки деца могат да определят някои неща като недопустими и да обяснят всичко, чудя се ! Thinking
Виж целия пост
# 252
Чакайте малко, това с наказанието в библиотеката, почистване на стаята и т-н- за закъснение, всъщност наказание за кого е - за родителя или за детето? Малките ученици не ходят сами на училище, а ги кара или училищният автобус, или родителите. В този смисъл присъствието се осигурява от възрастните и ако детето закъснее, то това е отговорност на възрастните и съответно те трябва да бъдат наказани. Иначе се получава така, че детето е наказано заради възрастните, че те нещо не са направили както трябва. Хайде, големите ученици, гимназистите, вече ходяят сами и трябва да си правят сметката, пък нека те да чистят за наказание, но малките нямат думата, а понасят наказание. родителят или шофьорът трябва да се погрижат децата да са на входа на училището навреме.
Отделно не разбирам защо не пишат закъснения и неизвинени отсъствия, както си му е редът, а неепременно трябва да има наказания за закъснения, и то полагане на труд. Нека да санкционират родителите финансово, ако толкова държат на някаква санкция извън писането на закъснения и неизвинени отсъствия.

При срещата с психолог също може да има обективност, защото много добре зная какво тестват психолозите, защото макар да не съм психолог, по протокол обследвам не само когнитивните неща, а ии се вижда и детето  какви психични характеристики има - как е готово да подходи към една задача, дали се разстройва, дали се бори и т.н.  То не е като да ти се усмихва чаровно и толкова да те плени, че даа е зле с другите неща, нищо да не е направило на самостоятелни задачи и да го пуснеш. Въпросът е как подхожда възрастният, който прави подбора - дали иска да намери грешки или иска да даде шанс на детето да покаже какво знае и може. Пак опираме до критерия, летвата къде е поставена, но летва винаги трябва да има. Иначе направо да тръгнем с наддаване като на търг - там пак е по-обективно, знае се кой колко дава и коой взема обекта на търга.
Виж целия пост
# 253
Аз харесвам да чета нещата в мама нинджа, но при такива публикации сигурно е редно да се назове името на училището.  Просто ги попитайте.
Виж целия пост
# 254
Идеята за КОНКУРС за подбор на децата в ЧАСТНО, НАЧАЛНО училище, искрено ме весели...
Хора! Как стигнахте до това уникално състояние?!? (въпросът за мен е риторичен)
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия