Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 4

  • 62 883
  • 807
# 480
32 СУ никога не е било квартално. Децата от квартала са супер малко. Какво стълпотворение от коли е обаче при взимане на децата, не е истина.

Незнам колко са децата в района. Но в последните 2-3 години реално нямат достъп до 32, поне тези които живеят в северна посока от Пиротска и в източна от Ботев,  нищо че са на 3 мин път пеша. Учат в 76 или 30, които реално са по-далеч, особено 30-то.
Естествен отбор в действие...
Виж целия пост
# 481
Едно време беше.
Всички училища в широк център от много години не са квартални.
А по какъв критерий за приемали децата там?
Виж целия пост
# 482
Едно време беше.
Всички училища в широк център от много години не са квартални.
А по какъв критерий за приемали децата там?
Ако е за затъмненото - тези деца от доста време имат и свои деца. Местоживеене.
Имаше период, в който хората предпочитаха 18-то преди да стане интересно с езиците си.
Виж целия пост
# 483
Проблемите според мен имат дълбоки корени. Училищата се опитаха да станат атрактивни, когато имаше малко деца. Привлякоха се добри учители, предложиха се различни занимания. С годините директорите свикнаха, ръководеното от тях училище да бъде желано и до известна степен те да си подбират учениците. Родителите също свикнаха да избират, не всички, но част от тях, не толкова колко им е близо училището, колкото по това какво предлага. И така вече има елитни училища, желани училища, добри училища и т.н. В градацията надолу. Обаче в последните години броят на учениците нарасна, общината не направи нищо да подобри качеството и на други училища, то не, че за някои нещо е направила, всичко зависи от директора. И накрая проблемите са налице, малко добри училища, в които директорите искат да си подберат децата, родители, които искат техните деца да получат добре образование и на другия бряг СО, която не се опитва да реши проблемите, а да ги замаже....
Не може да обявяваш еейтингова система и после да кажеш обаче твоето дете отива в училище с нисък рейтинг, защото и в това училище трябва да има деца, т.е. От общината ще пожертват грубо казано няколко деца в името на това да напълнят равномерно училищата. Редът трябва да е друг, първо да намерят директори, които имат желание да подобрят нещата, ако трябва да се търси съвет на вече доказани такива. След това да се намерят учители, които имат желание да работят и едва тогава да задължават родителите да си записват децата в дадено училище. Не може години на ред човек да има избор, независимо дали се възползва от него и изведнъж да кажеш дотука бяхме, връщаме се в соца, че не можем да измислим нищо по-добро.
Виж целия пост
# 484
Това, което казваш е вярно, но въпреки това трябва да има единни критерии. Не бива директорите да си „избират“ учениците.

До преди 2 години положението беше още по-абсурдно, защото всеки директор си слагаше свои критерии, точкуване, предимства. Накрая се оказваше, че има деца, които не попадат в ничии критерии… беше като да участваш в съревнование между круши и ябълки, а ти да имаш портокали. А да не говорим за критерия „номер и час на заявлението“ за „елитните“ училища и директори, които едва ли не разсъждаваха „като толкова искат да са в МОЕТО училище, да спят 2 вечери навън“…

Наистина има училища, които са по-добри от други, но и факторът „моето дете е по-по-най и ще учи точно там“, също не е за пренебрегване…

Нещата ще се урегулират доста по-добре, когато има единна електронна система. Тогава хем ще могат да се въведат единни критерии, хем желания, хем ще се кандидатства с едни и същи данни навсякъде.
Виж целия пост
# 485
Аз също съм за електронна система и мисля, че това е най-доброто за момента. Но определено Общината трябва да помисли и как да реши проблема кардинално. Тук бяха изказани доста мнение за училища с ниско качество на образование и какво са виновни децата в близост до такива училища, че още от началото да им кажеш това е положението просто твоето дете ще получи само това, точка. И в крайна сметка има хубави квартали, в които качеството на училищата е драстично паднало с години и какво са виновни хората, които живеят там от години. Просто всичко беше оставено на самотек и сегашна съжаление СО отново не е избрала правилния подход. Със сигурност ще има корупционни схеми и със сигурност училищата с ниско качество на образование ще останат отново празни.
Виж целия пост
# 486
Електронната система нищо няма да реши, защото при такива драстични разлики в училищата, лъженето и маженето ще разцъфтяват. Само дете вече всичко ще е с регулация и законно. Сменяш си адресната регистрация овреме и си свиркаш!
Виж целия пост
# 487
Само дето много от родителите, които се изказват негативно, нямат личен опит с по-големи деца.
А други просто искат много чужди езици.
Виж целия пост
# 488
32-ро и 133-то си бяха руски гимназии, сега не ги знам какви са. Учеха си повечето предмети на руски.
Вторият чужд език от втори клас в 32-ро, предполагам, е руски. Какво лошо има... Или всички трябва да са по единна неелитна програма?
То всъщност става безсмислено вече, защото е невъзможно да си запишеш детето в подобно училище без да въртиш безумни схеми.

Като недоволството към сдруженията и усилията да бъдат премахнати, сакън да не поиска някой нещо повече от спуснатото отгоре за детето си...
Виж целия пост
# 489
Преди около две години, когато за малко беше министър - Диян Стаматов (директора на 119) - направи едно добро дело и махна директори, които бяха в пенсионна възраст. Такава една директорка беше занамерила едно, на времето добро у-ще, в добър квартал. Сега у-щето полека се възражда, но за съжаление трябва доста време, за да се изправи. Не е съвсем така, че не могат нищо да направят... А и сами ще се убедите колко важен е учителя от 1-ви до 4-ти клас и не толкова училището.
Тук в темите имаше и хора точно от сдруженията, които не бяха съгласни с Диян Стаматов. А хората скочиха с/у Шилер заради неуредиците с училищата по време на кандидатстването на набор 2010. И който му се чете може да се върне в темите назад и да види за какво става дума.


Виж целия пост
# 490
Вторият чужд език от втори клас в 32-ро, предполагам, е руски. Какво лошо има... Или всички трябва да са по единна неелитна програма?
Сега се учи от втори клас немски, френски, испански, руският е само един от възможните по избор.
А под това, че децата от квартала са малко, имам предвид, че едва по 1-2 деца от клас наистина живеят в района и това си личи, защото само те се прибират пеша - без коли и транспорт. Как са приели другите - с фалшиви регистрации или друго, не знам, но е факт, че живеещите около училището се броят на пръстите на ръцете.
Виж целия пост
# 491
Приети са по месторабота. Имаше и такъв критерий преди, както и точки за бивши възпитаници и тнт.
Виж целия пост
# 492
Миналата година в 32-ро приемаха с 30+ точки. Забравила съм точно колко. Дъщеря ми учи там и бях видяла информацията на.сайта.
Виж целия пост
# 493
Утре ли ще да решат окончателно?
Виж целия пост
# 494
Със сигурност каквото и да решат няма да е окончателно. За тая година да, но предполагам, че уседналостта 3 години + ще мине през съда. И като го знаят това, как ще им се отрази, когато отпадне в съда?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия