Малта /Тема 2/

Мдина беше едно от местата, които най–много ни харесаха, точно магическо, заредено с история. То не е само да се щракаш някъде, колкото да кажеш, че си бил там, трябва да се почувства атмосферата. В интерес на истината, и ММ не хареса Малта, каза, че си е пълна цигания, каквато и в България може да се види. Но остана очарован от Мдина, аз пък даже повече от Валета. Малта ми беше интересна, но останах със смесени чувства.
И аз харесвам много Мдина, водила съм там много роднини и приятели и всички я харесаха. То е нещо неповторимо, но само ако не си нискобюджетен турист с претенции с незнайни основания. Валета пък я обожавам и може да звучи странно, но ми липсва точно колкото и Варна.
Затварянето на Блу Грото е голяма новина. То си е геройство да затвориш морето. 🤣

За транспорта и аз съм писала, но ако съм турист, последна грижа ще ми е транспортът. Авторът на поста може би трябва да дойде в Германия да се вози в У-бана на воля, вместо да ходи по екзотични острови. А за лошата храна в скъпите ресторанти му вярвам, колкото на Айшето от Максуда. 😂
Хаааа, няма как да не се включа и аз, че то станало интересно тук  Simple Smile)))
Не бях чела толкова як пътепис Simple Smile)))
Мъжът ми, ако те види new one, ще те черпи и дълго ще има за какво да си говорите Simple Smile))))
Определено Малта не е за всеки даже и за почивка, а камо ли за живот. Преди да се дойде човек трябва да се поразходи с  Гугъл Стрийт Вю-то, че да види за какво става реч и да се настрои, че ще усети повече Мароко, отколкото Тоскана в Италия примерно.
Откакто съм тук никога не съм усещала Африка толкова близо, както сега,  а Европа остана някъде на друго място.  Relaxed  Така, че има си вече Стрийт Вю на Малта, разхождайте се хора Simple Smile
Все още работи "грешката".  Жега ще е, ама.... за 200 лв за 7 нощувки за двама - толкова! Laughing

https://www.secretflying.com/posts/4-qawra-palace-hotel-in-malta … LlB81pXj1V4KppVD8
Скрит текст:
Снощи се прибрахме, част от сърцето ми остана в Малта.

Не ме бива много в писането, но ще се опитам да разкажа малко.

След кацането на самолета отидохме веднага в Мдина. Хареса ми градът - тесни улици, каменни постройки. Катедралата ми хареса много, готвеха я за концерт на полицейския оркестът.
Обядвахме в заведение с изключителна гледка.
После тръгнахме към Валета. Прекрасен град. Тук някъде усетих някакъв дискомфорт в очите си.
Обиколихме я набързо, отидохме до Ъпър Барака, видяхме топовния гърмеж в 16 часа.

После бяхме уморени и седнахме за ранна вечеря в Пепи'с в Слима. Намира се на крайбрежната улица, собствениците са българи и дават 15% отстъпка за сънародници.

Положението с очите ми стана ужасно.
На следващия ден се наложи да търся медицинска помощ. Хубавото е, че имахме застраховка и от асистанс компанията ни пратиха в страхотна частна клиника. Персоналът бе изключително любезен. Прегледаха ме, предписаха лечение, за щастие и аптеката им работеше. Платих само лекарствата.

Оттам се отправихме към Марсашлок. Влюбих се в това място. Купихме, калмари, лавраци, бигила, ягоди, които хапнахме в дома на приятелката, която живее там.
След Марсашлок минахме за по бира в Бирзебуджа, където има пясъчен плаж.
После се отправихме към Блу Грото, където вълните бяха огромни и ни изкъпаха качествено. Видяхме и един залив, който имаше нещо слонско в името.
После се отправихме към Дингли Клифс, където вятърът бе толкова силен, че беше абсурд да се разгледа качествено.
В същия ден не е имало круизни кораби към Гозо и Комино заради вятъра и вълнението на морето.

На третия ден бе понеделник и имах РД. Взехме ферито от Слима до Валета, пътува се между 5 и 10 минути. Целият ден бяхме в града, обиколихме го целия. Пихме бири, аперол шприц. Купих си малтийски кръст от филигранно сребро. Отново бе прекрасен ден, вечерята бе с нашите познати, изкарахме страхотно.

И дойде последния ден - качихме се на круизна лодка, която подробно обикаля заливите около Валета, направихме страхотни снимки. Валя дъжд, слънце гря, имаше от всичко.
Направихме късен обяд в едно приятно ресторантче във валета, където всичко бе много вкусно, а цените много приятни.
После се върнахме до хотела, за да си вземем багажа, а приятелката ни закара до летището за вечерния полет.

До Гозо и Комино не ходихме, но времето не позволяваше. Обществен транспорт не сме ползвали.

Ако има въпроси, ще отговарям.
Извинявам, ако съм объркала някъде буквите, но още не виждам добре.

Здравейте, моля за малко помощ при организиране на пътуването ми, искам да посетим Малта септември месец, но ми липсва информация как да стигна от летището до хотела, спряла съм се на  Cavalieri Art Hotel Хотел с 4 звезди  , нямам идея как е като качество, доверявам се на отзивите в букинг и дали е удобен като местоположение. Притеснява ме късния полет-каца в 22,00ч в Малта, а ще съм с двете деца, който за на 7 и 10 години и съпруга ми. Ще бъдем в Малта 4 пълни дни. Моля, ако ви е удобно и да съдействате за програма, която не е натоварваща , заради децата. Благодаря предварително Simple Smile
В 10 вечерта може да хванете само такси. И да има автобус, не е препоръчително, защото ще стигнете много късно в хотела, а и той не е точно на спирка.
Не е нищо особено, но е на страхотно място. Имайте предвид, че в Малта звездите много лесно ги раздават и този хотел трудно може да мине за тризвезден. Но аз заради местоположението само бих го взела, а и там няма начин да си стоиш където си отседнал, освен за спане и душ.
Да допълня, че такситата от летището бяха на твърда тарифа. Преди 3 години беше 20 евро, независимо къде отиваш. Плащаш ги на гишето и после шофьорът само те вози.

Когато бяхме ние имаше автобуси до около 23 часа. Самолетът закъсня и не можахме да ги хванем. През лятото трябва да има и нощни. Но при 4 човека, таксито ще е напълно оправдано, дори и да има все още автобуси.
Не е лошо да си проверявате хотелите за шатъл от и до летището.
С тези среднощни полети, ако хотелът го предлага като услуга, е най-добре.
Здравейте! Предстои ни пътуване до Малта и ще имаме 5 пълни дни, в които да обикаляме. Направих някаква примерна програма, но честно казано транспорта малко ми убягва. Свалих някаква карта с разписанията от официалния им сайт, но вече 20 минути я гледам и не мога много да се ориентирам. Това ни е програмата и моля по-запознатите от вас да ми кажат дали е реалистична и дали правилно съм се ориентирала с кои автобуси да се придвижим:

ден 1: Марсашлок и Валета. Ще отседнем в апартамент близо до Балута бей и мисля, че оттам можем да хванем автобуси 13, 14 или 16 и да отидем до главната спирка във Валета, откъдето с 81 или 85 пътуваме до Марсашлок.
ден 2: Блу Грото и следобед разходка в Слима. Май пак ще трябва ходене до Валета и оттам 74 до Блу Грото?
ден 3: X1 до ферибота за Гозо, после с 301 до Виктория, но видях, че общо взето какъвто и автобус да хванеш, отива във Виктория. Ако имаме време може и до Рамла бей да отскочим. Искаше ми се в този ден да отидем и до Синята лагуна, но с какво бихте препоръчали да се отиде до там? Искаме само да я разгледаме и да снимаме, няма да плажуваме. Четох тук за лодка Discovery, но откъде се хваща, в колко тръгва...?
ден 4: Мдина и Дингли - с автобус 201 или 202?
ден 5: Трите града - за последния ден не съм сигурна какво да правим. Полетът ни е късен, не знам дали ще можем да си оставим багажа в апартамента, за да обикаляме. Ако не можем, трябва да е някъде наблизо и сравнително удобно за разглеждане, все пак ще мъкнем куфари. Според вас има ли какво да се гледа цял ден в тези градове и дали са удобни за хора с багаж? Ако не - какво друго бихте предложили?
Dahlia_Divin програмата ви е горе-долу реалистична. Бих ви препоръчала да отделите повече време на Валета. Както можете да претичате през нея за един час, така може и две седмици да не ви стигнат, ако искате да погледнете всеки ъгъл, да влезете в къщите и музеите, които са отворени, да пийнете по едно кафе или вино на хубавите места. За Марсашлок някак си по бих ви препоръчала вечеря вместо обяд - разликата не е фрапираща, разбира се, но повечето заведения на брега са далеч по-приятни вечер, отколкото да се пържите на плочките по обед.
Само за деня с Гозо ми се струва, че си го представяте по-лесно, отколкото е Simple Smile Не ми се вижда реалистично в един ден хем да отидете до Гозо, хем до Синята лагуна. Това са два различни вида транспорт и доста време. Гозо ще ви отнеме доста време с градския транспорт. Бих ви препоръчала да проверите как се движат sightseeing автобусите (тези, двуетажните). Най-лесно е да вземете еднодневни билети за тях. Когато слезете от ферито в Гозо, взимате вашата линия, тя обикаля из няколко точки на острова. Слизате, където искате и когато разгледате, хващате следващият автобус по кръгчето и продължавате. С тях трябва да внимавате да не слизате на всяка спирка, защото няма да ви стигне времето. Преди предлагаха шатъли от адрес в Малта до ферибота и после обратно. За тази година не съм сигурна - но всичко може да се провери онлайн.
А до Мдина от Валета не ходят ли някои с номера 50 и нещо? Те тръгват на десет минути от терминала.
Първоначално мислех да отидем първо до Блу грото сутринта и следобед в Марсашлок, но транспортните връзки ме отказаха да го правим в един ден. Може наистина да отидем привечер след Валета. За Гозо ще проверя hop on hop off автобусите, звучи доста удобно, само тая Синя Лагуна не знам в кой от дните да я набутам Grinning Хем не искаме много време да стоим на нея, но с отиването и връщането ще си замине половин ден вероятно. Ще търся някакви начини на придвижване до нея и тогава може би ще ми е по-ясно кога да стане.
А за Мдина видях, че ходят 50, 51 и 53 от Валета, но 201 и 202 мисля, че минават по-близо до нашия апартамент и няма да има нужда да се прекачваме. Ако правилно се ориентирам по картата де.
Голяма каша ми е в главата и още не мога да си разясня какво точно искаме да видим и на какво не държим толкова, за да направя читава програма.
По принцип като краен вариант винаги можете да вземете такси. Или пробвайте да спазарите шатъл от хотела до Блу Грото. Ще се учудя, ако има хотел на острова, който да не работи с някой чичко с бусче на частно Wink

Всъщност, можете да видите и с hop on hop off автобусите по южните линии на Малта как стоят нещата и дали един дневен билет няма да ви свърши работа за връзка между Блу Грото и Марсашлок (хем ще видите и други места). Единственото, което не работи във ваша полза е, че те приключват с обиколките сравнително рано и ако например вечеряте в Марсашлок, после все пак ще трябва да се приберете с градския трнаспорт.
Здравейте, момичета! С мъжа ми ще сме на неорганизирана екскурзия в Малта от 22 до 26 отктомври, ще летим с Уиз. Отдавна ми е мечтана дестинация. Тепърва ще се запознавам с двете теми и ще чертаем маршрутите. Притесненията ми за момента са дали ще ни стигнат стигнат четири дни, като последният ще е преди полета, който е късно вечерта и дали края на октомври е  подходящо за времето, то вярно че от година до година няма как да е едно и също, но ще се радвам, ако някой може да сподели по принцип как е времето тогава?
Зависи какво искате да видите, но според мен за основните неща са напълно достатъчни 4 дни. Ние точно за толкова успяхме да видим това, което искахме, а петият ден ни дойде малко излишен - и ние като вас с късен полет, а трябваше да освободим стаята сутринта и цял ден висяхме по кафетата, жегата ни беше изморила и нямахме енергия за нищо. За времето през октомври не мога да кажа, но със сигурност е по-добре от горещините в момента. А даже разбрах, че това лято не било толкова топло като миналогодишното Close

Допълвам се с един съвет за транспорта: предвиждайте си малко повече време за него, защото не е толкова точен, колкото казват тук. В София ми се е случвало точно веднъж за 7 години да не дойде по разписание, а се движа предимно с автобуси и метро. Е в Малта в 90% от случаите идваше в съвсем различно време от посоченото. Следяхме го с гугъл мапс и забелязахме, че и често минават по друг маршрут от показания. Добре че го хващахме от крайни спирки, иначе още да си чакаме на някоя забутана спирка. Поне са добре климатизирани и чисти.
Октомври е хубав месец за пътуване в Малта. Може да ви удари буря или силен дъжд, но това след края на август е нормално, така че няма как да се предвиди. Но пък иначе е хем приятно топло, хем я няма тази лятна жега (това лято, между другото, е рекордно горещо).

Разделете си острова на части за отделните дни и ще ви стигнат. Имам предвид да не се хвърляте в един ден да обикаляте от Мдина до Марсашлок, а малко по-организирано по региони и ще се справите.