Частни училища - информативна тема 20

  • 71 000
  • 747
# 450
И аз нямам добри спомени от учебниците по история и физика. Че и химия. Историята след турското робство ми беше бяло петно. По обясними причини.
Да не говорим, че ни стимулираха да зубрим и наизустяваме, а не да мислим.
Виж целия пост
# 451
Никой (освен братчедите) от нашето поколение не пишеше убочение и кумандировка. Масови случаи в момента...

Не е вярно, масово и от нашето поколение пишеха "утивам" или "децки", а също и "образувание", когато става въпрос за образование, макар че има и дума "образувание", която значи нещо образувано:) Процентът грамотни хора според мен е горе-долу еднакъв и тогава, и сега.

И никой не твърди, че сега образованието е много хубаво, а че и едно време не е било по-хубаво.
Учебниците и едно време бяха ужасни, нелепо е да се твърди, че били ясно и разбираемо написани. Просто съществени разлики в държавното образование няма, горе-долу и сега е такова, каквото е било преди.

Да не говорим, че ни стимулираха да зубрим и наизустяваме, а не да мислим.
Абсолютно, точно така беше. При нас, понеже бяхме МГ, не беше така само по математика, а по другите предмети така трябваше да зубрим, че лошо ми става, като си спомня.
Виж целия пост
# 452
Кварталното ми до 7 клас беше най-доброто в квартала. След като се преместих в едно от най-елитните (за съжаление доскоро) училища, шокът беше грандиозен. Все едно бях учила в помощно училище.
Скоро приятелка зам.директор на добро ДУ сподели, че се занимават основно с интегриращо образование. Думите и буквално бяха “горките нормални деца”. Знам, че Андариел ще скочи, но образованието, което МОН налага, е обида за интелекта на едно нормално развиващо се дете. После вече става късно...
Ето затова се лутаме из програми, помагала, школи, състезания и пр. И с малки изключения това се отнася и за ЧУ. Ако ние подходим като нашите родители, и ЧУ ще са на същия хал.
.....

Имате ли идея колко деца са записали в Софт уни- светлина? Разбрах, че са се нанесли в една къща в Лозенец. Което е другата обида от ЧУ. Даже се чудя как МОН позволява това...

Не е вярно!Софтуни Светлина ще са в сградата на университета Софт уни на Тинтява 15 и лятото ще има ремонт.Не са в къща!Имат много амбициозни планове за гимназията.Която всъщност ще е за първа година от есента
Виж целия пост
# 453
Записани са май малко над 40деца.Очакват от предвидени 3 да открият и 4-та паралелка
Виж целия пост
# 454
Не знам дали защото тревата бе по-зелена, или балерините по-хубави, но... Като ученици имахме една камара свободно време. Освен това имахме и ентусиазъм, любопитство, енергия и желание да правим различни неща. Училището беше само един от компонентите. Четяхме тонове книги. Ама тонове. И никой не ни ръчкаше да четем, обратното, криехме се. Повечето имаха интереси - области, в които задълбаваха и търсеха и попиваха всяка информация, която докопат - един ще си направи фотолаборатория, друг бомбички, трети ще ти разказва с часове за римската империя... И всичкото това сами, без 101 школи, без ръчкане, без родителски амбиции, а само с мерак.
Учителите повечето бяха такива по призвание, а не тези, които не са си намерили друга работа, измежду онези, които не са били приети друго.
В списъците на подборните кръгове за международни олимпиади виждахме Враца, Габрово, Плевен, Стара Загора, Велико Търново, Ямбол, Русе, Варна, Бургас... Сега хората се радват, че 16 от 20 класирани са от СМГ, не е за радост, за рев е. Защото децата в провинцията не са станали по-глупави, нито софиянчетата по-умни. Едни Варна и Бургас държат някакво ниво. И един Казанлък във физиката да не забравя.
В МГ на провинциален град под 60х. редовно идваха да изнасят лекции светила от СУ, а и руснаци и други приходящи. Още помня усещането да ти се отворят очите що е то вероятности и къде се използват. А, и нейтив спийкъри имахме, хем не бяхме ЕГ.
Ние бяхме смотани, но файтъри. Сега децата не са смотани, но дали са файтъри - не мисля. Лесен живот живеят, лесно се отказват, нямат стръв, свикнали са да ги ентъртейнват, да ги водят, да се скатават, да се оправдават. И това да минава.... Изобщо, ниска е летвата, а не че не могат да скачат. Ама няма кой да им я вдигне, а те сами не могат.
Може пък аз вече да съм стара. Уф....

А правописа го оставете, не е чак такъв критерий, като махнем фрапантните грешки. Аз имам бъг със слагането на запетайки. Просто нямам чувство за ритъм и наистина трябва да полагам усилия, за да нацеля запетайките, които другите хора слагат интуитивно. Синът ми пък има бъг в правописа изцяло - и на български, и на английски. Оправя се полека-лека, но си е бъг и винаги ще пише с грешки.

Виж целия пост
# 455
През 80-те години на миналия век "качествената" учителка по БЕЛ, другарката Семерджиева в 120-то (ако някой от вас случайно е  учил там ще потвърди) казваше паУжина и тенджУра.  А беше с дългогодишен опит предвид възрастта от 40+ години към онзи момент. Другарката по рисуване пък, за да въдвори ред и тишина, замерваше ученици с тебешир, гъба или каквото й попадне. Wink
Виж целия пост
# 456
През същата декада, учителка по БЕЛ в Строителния Техникум беше сегашната директорка на частното "Иван Апостолов".
Виж целия пост
# 457
Не знам дали защото тревата бе по-зелена, или балерините по-хубави, но... Като ученици имахме една камара свободно време. Освен това имахме и ентусиазъм, любопитство, енергия и желание да правим различни неща. Училището беше само един от компонентите. Четяхме тонове книги. Ама тонове. И никой не ни ръчкаше да четем, обратното, криехме се. Повечето имаха интереси - области, в които задълбаваха и търсеха и попиваха всяка информация, която докопат - един ще си направи фотолаборатория, друг бомбички, трети ще ти разказва с часове за римската империя... И всичкото това сами, без 101 школи, без ръчкане, без родителски амбиции, а само с мерак.
Учителите повечето бяха такива по призвание, а не тези, които не са си намерили друга работа, измежду онези, които не са били приети друго.
.....

Да, защото беше преди ерата на интернет и социалните мрежи Wink, и лесно-достъпната телевизия. Сега са засипани с такива тонове безполезна, но очевидно супер интересна за тях информация, че нямат време за нищо друго, освен за селфита и лайкове. И вината за това е на нас, родителите, които сме го допуснали.

Учители всякакви имаше - както и сега.
Виж целия пост
# 458
Другарката по рисуване пък, за да въдвори ред и тишина, замерваше ученици с тебешир, гъба или каквото й попадне. Wink

Уши са ни дърпали много често и на мене, и на другите, а и бой сме яли от учители, да не говорим колко груби бяха и какви откровени недоразумения имаше сред тях.
Виж целия пост
# 459
Не е вината и в нас, няма как да го откъснеш от времето, в което живее. Какво ще направиш? Ще му забраниш интернета, докога? До 12-14-16 години? И какво от това? Най-много да се бъгне съвсем после. Пропастта между нас и тях е огромна. Виж, между тях и техните деца почти няма да има пропаст, за добро или зло.
Виж целия пост
# 460
През 80-те години на миналия век "качествената" учителка по БЕЛ, другарката Семерджиева в 120-то (ако някой от вас случайно е  учил там ще потвърди) казваше паУжина и тенджУра.  А беше с дългогодишен опит предвид възрастта от 40+ години към онзи момент. Другарката по рисуване пък, за да въдвори ред и тишина, замерваше ученици с тебешир, гъба или каквото й попадне. Wink

Така е, имаше И такива екземпляри. А сега полижението е: "Има И читави учители. Важното е да попаднеш на добър учител...." 
Виж целия пост
# 461
Не е вината и в нас, няма как да го откъснеш от времето, в което живее. Какво ще направиш? Ще му забраниш интернета, докога? До 12-14-16 години? И какво от това? Най-много да се бъгне съвсем после. Пропастта между нас и тях е огромна. Виж, между тях и техните деца почти няма да има пропаст, за добро или зло.
E, след като отчитаме, че времето е  съвсем друго, нормално е тогава и да приемем, че обучението не може да е като някога, за добро  или лошо. Тоест носталгията по изминалите наши ученически години и  по тогавашния учебен процес, определян от някои като много по-добър, както и опитите за направа на паралели "сега-тогава" се оказват  на практика безсмислени.

Скрит текст:
Що се отнася до четящите деца - не е само до система или училище.. Четящи активно има и сега,  такива, които четат само задължителната литература по принуда- също, непипващи книги също не липсват. Така си беше и по мое време. Не е дори и до родители, до създадени с тяхна помощ навици за четене в ранна детска възраст или пък до среда. Понеже ако беше така, тогава  моите три, щом са с едни и същи родители, четено им е  по много, разполагат с една и съща библиотека у дома, учат/учеха в едно училище с еднаква система на обучение  и в еднотипна среда от приятели, трябваше да имат еднакво отношение към книгите... Ама не е така, интересът им към четенето е твърде различен - много силен  при едната, спорадичен при другата и почти нулев при третата, с редки моменти на "пробуждане".
Виж целия пост
# 462
Мецане, правиш ли разлика между "калпаво поколение" и "калпава система"?
Виж целия пост
# 463
На съвременния свят и икономика не му трябват толкова много умни и можещи хора, заради навлизането на технологиите. Нито пък мислещи и предприемчиви. За в бъдеще тази тенденция ще се засили и разслоението ще е много по-голямо от сега- шепа умни хора, които да развиват света и маса други в сферата на услугите. Така че политиката в образованието следва тази линия.и то не само у нас.
От всичко, което съм чула за всички гимназии плюс колежа досега, не намирам нищо повече от моята гимназия навремето, с изключение на английския, защото нямаше много преподаватели тогава. И това не е от някакъв романтизъм и носталгия по младостта, или идеализиране, уви.
Виж целия пост
# 464
Но гимназията ти вече не е същата Ели. А няма и нейни еквиваленти.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия