Частни училища - информативна тема 20

  • 71 000
  • 747
# 510
Е, сори, ама за каква концепция говориш! Концепцията е ясна - събираш деца с по-сериозна подготовка още преди първи клас, започваш да ги обучаваш с високи изисквания и готово! Правиш си класове от отличници Ако някое дете не издържи, родителите му сами ще го преместят, защото го обичат. Не приемат деца с посредствени възможности. То с отличниците и баба знае, нали имам и родени отличници, с които работя - направо работиш и каквото си планирал си върви като по часовник, особено ако са природно издържиливи на напрежение и са готови да кОпат. Когато имаш деца, които още  за предучилищната са минали подготовка за изпит, дори не са нужни свръхусилия, свръхорганизация и свръхпланировка, за да бъдат и на изхода такива. Айде, да не приписваме на училището неща, които не са негова заслуга. Заслугата е на родителите, така да го кажа, че са обръщали внимание на децата си или че децата са природно надарени с по-стабилни показатели.  СС  или което и да е училище ще го призная, ако хване дете с посредсвени показатели от посредтвени семейства и ги докара до такива резултати. Всички искат да работят с отличници с мотивирани родители, защото те сами се мотивират или мотивирането не е толкова трудоемко, колкото ако трябва да се работи с деца с по-посредствени възможности или с родители, които нямат разбиране по отношение на постиженията.
Виж целия пост
# 511
Пробен изпит на 5-6 години съвсем не дава гаранция, че детето ще е отличник след 8 години. По-скоро го дава двойният хорариум по мат. и БЕЛ.
Виж целия пост
# 512
И двете дедо попе...
И подбор, И интензивно обучение.
Виж целия пост
# 513
И в двата поста /на Анадариел и Луси/  има по нещо вярно. Подбраните деца и мотивирани родители са много важен фактор, но и училището има голяма заслуга за постиженията на учениците. Хорариумът, организацията, подбор на добри учители, допълнителна работа с децата, които имат затруднения и т.н.
Виж целия пост
# 514
Гаранция няма, но показва много за детето и за родителите му. И го казвам най-отговорно. При равни други условия детето ще е отличник и след осем години. Един изпит за един ден не може да направи точна диагностика на детето, защото показва само как детето се справя точно в този ден в точно тази непозната обстановка (тук за самото представяне по материала не говоря). Но като цяло на изпитите се явяват деца, които са подготвяни и вече нещата, които са научили те са ги научили не защото Господ им ги е спуснал, а защото е работено.  Или как родителите се представят на свой ред, а те гледат да се представят добре, защото искат детето им да учи в това училище, нали затова са се готвили и са отишли там, но чисто поведенчески нещата после доста да се променят. Но като цяло едно уравновесено и зряло дете, ако не му се случат някакви житейски, здравни сътресения или нещо не се харесат с учителите или нещо друго, няма никакви причини да не продължава да показва същите качества и да има високи постижения. Децата са обекти, върху които се прилага обучението в училище и когато от училището имат за цел да си подберат подходящите обекти, плюс интензивно обучение, просто няма начин на изхода резултатите да не са високи. Обаче ако вземеш деца на случайна извадка "от улицата" и приложиш това обучение, резултатите ще са шарени, защото едно дете ще е зраля емоционално и когнитивно, а другото ще е незряло. Едно дете ще има мотивирани родители, които ще работят допълнително с него или поне няма да пречат, а други могат да се окажат или немотивирани, или невротични и истерични и да скапят цялата работа.

Няма нищо пробно в изпитите в училищата. Пробен изпит е да се потренираш преди реалния изпит.
Виж целия пост
# 515
Съгласна съм с гореописаните фактори за високите резултати. Само искам да напомня и за още един, доста съществен-тези, които по някаква причина започнат да не се справят биват помолени да напуснат. Така се осъществява допълнителен подбор след първоначалния. И това сме го споменавали назад в темите, но ми се искаше да го припомня. Имаше и конкретен случай обсъждан тук.
Виж целия пост
# 516
Това са спорадични случаи и са по скоро заради дисциплина.
Виж целия пост
# 517
Всъщност защо едни родители са помолени да си вземат детето и да го преместят, само те си знаят и този, който им е сервирал новината. Дали заради несправяне, дали заради дисциплина - ако искаш някой да напусне, все ще намериш какво да му кажеш.
Виж целия пост
# 518
Всъщност децата се познават и споделят и вкъщи какво се случва. И се знае защо Х вече няма да е на училище. От випуска на сина ми до сега са били молени да напуснат единствено деца със сериозни проблеми с дисциплината . Две от трите бяха изключително умни и способни деца
Виж целия пост
# 519
Ами всеки си преценява сам как да приеме дадена информация. Предпочитам да повярвам на лични приятели с деца в обсъжданите училища. Едва ли на някой родител му е приятно да сподели, че му се е наложило да изпрати детето си на уроци от страх, че ще бъдат помолени да напуснат, както се е случило през годините с деца от половиния им клас с който са стартирали. И това не е единичен случай за който знам. В ПЧМГ пък съвсем ясно си предупреждават и изобщо не крият, че има такива случаи. А и за доста хора това не е непременно  лошо, а точно това което търсят.
Виж целия пост
# 520
Естествено, по-приемливо звучи, че са напуснали заради дисциплината, отколкото заради постиженията. По-приемлимое да смятат детето ти за хулиган, отколкото за тъпо.
Виж целия пост
# 521
Е, пак ще се повторя, но тези неща не са непременно лоши. Аз затова и уважавам много ПЧМГ, защото предварително изясняват концепцията си. Казват си, че училището е тежко и не е за всеки. Не крият, че има напуснали деца заради поведение, заради представяне или такива, които са преценили, че училището не е за тях. Тоест има допълнително отсяване впоследствие, а не е само въпросът да минеш приемният вход. За много хора това е плюс за училището. Аз също много се чудя дали да не кандидатстваме там след 4 клас, но още ми е трудно да преценя.
Виж целия пост
# 522
Комбинацията от концепция и програма на училището, мотивирани родители и подбрани деца на около поне 70% от випуска (другите са по втория начин) дава отговор как някой успява да е в челото постоянно.
Докато в едни училища децата във 2 клас се явяват на стартърс, в други са на ниво почти флаерс. Докато в едни училища се разправят за количеството домашни, други са взели материала за 2 клас още до края на март и после надграждат. Докато в едни училища децата нямат и една оценка, а само входно-изходни нива, в други до края на годината децата имат по над 60 оценки в дневника. Всичко това е стратегия.

И да - горното темпо не е за всеки. 😁 Особено за тези по втория начин.
Виж целия пост
# 523
Факт, Bliss.  И това по никакъв начин не противоречи на предходните коментари. Щом училището се знае, че не е за всеки е съвсем логично да има текучество на ученици и на такъв принцип. Дали са били помолени да напуснат, дали сами са се отказали, все пак съществува. А и тук многократно сме коментирали, че няма как децата да бъдат на 100% оценени от един изпит за ПУК. Нормално е понякога да има разминавания -деца преминали с лекота приемния изпит да срещнат впоследствие по-големи затруднения от такива, които са приети на по-късен етап или са били резерви. Навсякъде се случва.
Виж целия пост
# 524
Sadlady би ли казала какво е текучеството в Петър Берон и колко са причините за това текучество? Аз мога да изброя десетки причини. И мога да кажа, че съдейки от текущо обявяваните бройки и в СС и в Питагор, които са горе долу средно до 4 на випуск, то в ПБ те са толкова, но във всеки КЛАС. И те не напускат защото училището ги гони (дали за дисциплини или нисък успех без значение), а напускат поради неудовлетвореност от училището.

Аз лично предпочитам причините за текучество на СС и Питагор. Колкото и да е неприемливо от друга гледна точка, това показва контрол на нивото на знания. Докато причините на ПБ показват ниско ниво на училището като цяло.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия