Частни училища - информативна тема 20

  • 70 991
  • 747
# 390
Hope, децата в Питагор с по-голям шанс за прием в ПЧМГ ли са според теб? Имам предвид подготовката и пр.
И още нещо си мисля - къде обикновено отиват децата от Питагор, които не продължават в пчмг? Или смг...
Виж целия пост
# 391
Отиват най-вероятно в други училища. До 4 клас на родителите вече им се е изяснило едно дете иска ли да решава по 2-3 часа дневно задачи, или има други интереси.
Виж целия пост
# 392
Hope, децата в Питагор с по-голям шанс за прием в ПЧМГ ли са според теб? Имам предвид подготовката и пр.
И още нещо си мисля - къде обикновено отиват децата от Питагор, които не продължават в пчмг? Или смг...
Искренно се надявам са са по-добре подгитвени. Щото изобщо няма идея къде другаде ще се учи след 4 клас. Мисля, че все по-малка е вероятността някой да ходи в СМГ. Поне от това което чувам...СМГ не е алтернатива в момента. Но такава истерия настава с това кандидастване след 4 клас, че от сега започва да ме втриса.  Има деца които са ходили и на предварителен в Св.София. Представили са се страхотно. Друга опция за застраховане....
Виж целия пост
# 393
То и ние се разколебахме за СМГ. В ПЧМГ ако Симеонов води школата, е изкушение.
Иначе класната ни в СС е математичка, изключително съм доволна от нея. (Котиркова)
Виж целия пост
# 394
Aз за СМГ и ПЧМГ си мислех като алтернативи, когато синът ми бе зле с българския, т.е. един вид бягах от още 3 години мъчение (като не му се отдава, няма да се мъчи:stuck_out_tongue:) но пък той взе че се освести и сега, освен ако няколко негови приятели не решат да кандидатстват и да се запишат, няма даже да се пробва. За мен СС дава чудесен баланс между всичко. А при вас както си се занимавате допълнително с математика, всичко е пушка.
Скрит текст:
Е, ако таксите продължат да растат, ще помисля за алтернативи, че 4 деца не са малко... Или пък ако така ми писне от АК, че реша да преместя голямата, защо да не са си заедно двамата (макар че напоследък не ме дразнят АК, примирявам се, че днешното модерно образование не е като едновремешното енциклопедично такова и че всички деца сега са "неграмотни" по моите разбирания и това е
Виж целия пост
# 395
Здравейте
Наистина ли мислите че в Света София има баланс? Ние търсим училище за малкото ни дете което все още е на 4 години но ни се иска да намерим училище където поне в началния курс децата ще се занимават и  с музика, спорт и изкуства.
Предвид целодневните занимания много ми се иска наистина да има баланс между основно застъпените предмети: математика, български, английски и предметите които формират общата култура на децата ни.
Виж целия пост
# 396
Зависи какво се разбира под "баланс". Имат си часове по спорт, които не са никак фиктивни - голямата ми дъщеря именно така се запали по волейбола и беше насърчена от един от учителите си да потърси школа и да се заеме с по-сериозни тренировки. Освен в часовете, тя почти всеки ден играе и в междучасията нещо (баскетбол, хандбал, волейбол, тенис на маса). Малката покрай часовете по танци откри колко много й харесва, а и безспорно напредна. Всяка година организират по две тържества в началния курс, за които децата репетират усилено и за тях е голяма емоция (мисля, че са обновили и училищната зала за представления - предстои да видим). По отношение на музиката - учителката се опитва да им изгради обща култура, слушат различни произведения, коментират. За който иска допълнително в учебно време (и за сметка на друг час) има уроци по пиано. Също и часовете по изобразително изкуство - сменят се различни преподаватели с различна гледна точка, насърчават ги да опитват различни неща. Още от предучилищна всички тези часове се водят от различни преподаватели по предмета, не от класния ръководител.

При всичко това, училището определено не е арт училище, фокусът си е подчертано академичен. Но за който има интерес, възможностите за подобни изяви според мен са напълно адекватни. Сравнявам с моето училище преди Х години, в което всички изброени предмети бяха силно неглижирани.
Виж целия пост
# 397
примирявам се, че днешното модерно образование не е като едновремешното енциклопедично такова и че всички деца сега са "неграмотни" по моите разбирания и това е [/spoiler]
+1 и 1:1 с моите мисли от преди няколко години, допълнени и с това, че и ценностната им система сякаш също се движи в паралелна на моята вселена, независимо как са възпитавани, отглеждани и култивирани.
Предстои ми да видя дали СС наистина е нещо като оцелял оазис откъм споменатия баланс, защото именно неграмотното писане на моя семегеец навремето (и шестиците в бележника) ме накараха изведнъж  бясно да прегърна целта АК.
Исках да попитам дали има записали се в новия филиал на Прогресивното в Младост? Интересно е да видя как ще продължат там.
Виж целия пост
# 398
Сблъсъкът на нашето поколение 197... г. със сегашното е челен. Единственият начин да ми оцелее психиката е да не се опитвам да сравнявам какво е било и какво е сега. А да се мъча да се поставям в обувките на децата ни. И да се опитвам да дам най-доброто възможно от наличното. И да стимулирам любопитство и любознателност.

Лейка, в момента текат пробни изпити на ПЧМГ. Погледни ги. Показани са училищата на явилите се. Можеш да си направиш изводи.
Виж целия пост
# 399
...защото именно неграмотното писане на моя семегеец навремето (и шестиците в бележника) ме накараха изведнъж  бясно да прегърна целта АК.
Същата болест и при нас... (А младежа обича да чете и го прави в нездравословни дози).
И само писането да беше... А изразяването? А географските познания?

ПС Ценностна система ли? Каква ценностна система? The winner takes it all може би?
Виж целия пост
# 400
Ъхъм, и no matter what :/
Виж целия пост
# 401
Офтопик
Скрит текст:
- имам същия проблем с малката ми щерка. И не мога да се примиря с посредствеността, ниските критерии и повтаряния от всички рефрен, че сега всички деца са такива. С голямото дете случихме и на начален учител и на последващи такива, към настоящия момент мога да кажа, че дори по предметите , дето не й вървят е много добре. Но за малката ми иде да крещя силно - днес ми показва тест по литература, при 3 грешни от 9 въпроса има много добър 5, а за мен това е една чиста тройка...

*LUCY*, освен Симеонов, бихте имали възможност за участие в международни състезания. Сега, ползата от тях е леко под въпрос (по мое мнение), единствено дава възможност човек да се сравни къде са китайците, къде сме ние на блиц задачи в предгимназиалния период. И подготовките за тези състезания през лятото, лично моето дете беше много  доволно от тях, въпреки че лятната ваканция беше всичко друго, но не и почивка.
Виж целия пост
# 402
EliG и аз се стряскам от такива критерии...но не знам кое е по-добрият вариант.
Вчера моя прави диктовка у дома : Има един пропуснат удивителен знак, и думата "все" написана с Ф.
И детето заключва...е петица - става.

Моя е блейка...ей така отнася се понякога. И това му коства отличните оценки...дали пък няма да се научи , че просто не е добър....

Вчерашната диктовка на фона на 30 задачи по математика, 6 листа по български и 2 страници по Околен свят. Тези почивни дни пропусна английският.
Виж целия пост
# 403
Hope for Two, аз съм за високи критерии, защото:
-могат да те накарат да се бориш за повече (това вече зависи от характера на човек)
-научаваш повече, което в крайна сметка е най-важното, което имаш (знанията имам предвид)
-възможността да свикне да учи сериозно от рано е незаменима!
-гимназиите с чак такива високи критерии са малко, да не кажа нещо по-крайно. Което дава предимство на децата да се справят много по-лесно от съучениците си, които са си поклащали краката 1-4 или/и 5-7 клас.
-на фона на ширещото се младо поколение с абсолютно неадекватна преценка за възможностите си (достатъчно е човек да погледне някое реалити за певци и т.н.) е плюс да са малко по-критични и обективни към себе си.
Разбира се, трябва да има и някаква мярка в критериите. Особено за малките.

Нашето домашно за трите дни пък беше 2 странички от учебната тетрадка по мат - общо се правят за 15 минути. Но ако е повече пък децата 'ще се стресират и ще намразят у-щето', родители почват да мърморят и т.н.
Виж целия пост
# 404
честно да си кажа, времето, по което ние сме учили ми беше котвата, за да не се поддам на щуротиите, които МОН успя да натвори за трийсет години. В момента излиза, че за децата си ние искаме това, което беше по наше време, но не защото не можем да се откъснем от спомена, а защото именно по наше време беше пикът на успеваемостта и най-доброто, което нашенската образователна система е постигала за всички години. Затова и искаме училища като СМГ - не защото са черешката на тортата или са математически, а защото се доближават все още до училищата, в които ние сме били.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия