Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 6

  • 50 498
  • 737
# 720
Нарочно се опитвам да избягвам думата "елитни", защото за мен в България няма такива основни (или с прием от първи клас) училища - писала съм го вече. За мен всичките са една пародия на образователна институция.
Виж целия пост
# 721
Хубаво, обаче ако хората са избрали да живеят в хубав квартал с добро училище, какво ги интересува, че в другите училища може да се влезне и с 4-та група примерно. Нали беше "ако искате добро училище, купете си апартамент в прилежащия район". А сега се оказва "ами ако искате да си запишете детето без проблем, купете си апартамент до не-елитно училище" Stuck Out Tongue Winking Eye

Че то скоро с подобни Системи ще променим из основи пазара на недвижими имоти. Досега важни бяха други неща, вкл. близост до метростанция примерно и т.н.. Сега може да се появят обяви от рода "Продавам апартамент в прилежащия район на еди кое си училище". То даже има жилища, които са почти на калкан на някои училища. А относно избора на квартал, то не е толкова просто. Кварталът, в който живея, не съм го избирал целенасочено, а така се стекоха обстоятелствата преди време Имах наследствена къща, построихме нова кооперация и т.н. Аз ако съм знаел отпреди за Системата, по-друг начин щях да действам - да обявя примерно замяна на къщата срещу нещо по-малко, но пък в друг прилежащ район. Обаче откъде можех да знам за "районирането" преди 20 години.
Виж целия пост
# 722

Няма нужда от нищо друго, нито пък от 3 години уседналост, а колкото - толкова. Аз съм против "груповата" концепция, но за да няма случайни предимства в резултат на по-ранна дата на раждане на детето,  може да се брои максимална уседналост от 31 декември 2011 г. /годината на набора, който сега влиза в училище/ до 16 април 2018 г., тоест ако имаш по-малка уседналост, участваш с нея,  но ако имаш по-голяма, ти зачитат само максималната. Кое е тук несправедливото и неясното? Ако ми кажете, ще се отрека веднага от този си възглед.


Не съм съвсем сигурна, че разбирам коментара, но за каква точно уседналост говорим? Защо се налага да има уседналост определен период от време? Ето, утре някой роднина ми завещава невероятен имот и  не мога да се преместя, защото детето ти няма да учи в близкото училище (за късмет то е някакво много оборотно и всички там искат, регистрирали са се от преди раждането, за да имат уседналост)? Или в момента живея в двустаен, но ми се ражда второ или трето дете, изкарала съм пари с честен труд и си купувам нов апартамент и първото хоп - ще учи в училището на 167 място в класацията, защото видиш ли не съм там от 3 години. Те вече някои са се регистрирали на нови адреси в перспектива, накрая, за да ги отсеят ще трябва да въведат 7-годишна уседналост, или вариант да доказвам уседналост от 2 поколения назад... Или не, просто ще живея в двустайката и спестените пари ще ги дам за частно училище, за да всичко да е точно Simple Smile Колкото повече разсъждавам по темата почвам повече да се напрягам Simple Smile И понеже след 3-4 години кой знае къде ще ме е отвял вятъра, това може и да не ми е на дневен ред.
Виж целия пост
# 723
Хубаво, обаче ако хората са избрали да живеят в хубав квартал с добро училище, какво ги интересува, че в другите училища може да се влезне и с 4-та група примерно. Нали беше "ако искате добро училище, купете си апартамент в прилежащия район". А сега се оказва "ами ако искате да си запишете детето без проблем, купете си апартамент до не-елитно училище" Stuck Out Tongue Winking Eye

Че то скоро с подобни Системи ще променим из основи пазара на недвижими имоти. Досега важни бяха други неща, вкл. близост до метростанция примерно и т.н.. Сега може да се появят обяви от рода "Продавам апартамент в прилежащия район на еди кое си училище". То даже има жилища, които са почти на калкан на някои училища. А относно избора на квартал, то не е толкова просто. Кварталът, в който живея, не съм го избирал целенасочено, а така се стекоха обстоятелствата преди време Имах наследствена къща, построихме нова кооперация и т.н. Аз ако съм знаел отпреди за Системата, по-друг начин щях да действам - да обявя примерно замяна на къщата срещу нещо по-малко, но пък в друг прилежащ район. Обаче откъде можех да знам за "районирането" преди 20 години.
Ами да, нормално е училището да е фактор. Нали гледахме как е "у чужбинско" – там е така.



jenn_kata, защо се налага да има уседналост е коментирано, обяснявано, повтаряно, потретвано, попетвано през няколко старници в последните теми.
Виж целия пост
# 724
С една дума , по думите на Кастрева , ще видим какво ще стане и ще анализираме положението .....нашите деца , пак опитни зайчета ...да им се не види и на идиотите . Кой не му отърва , в Кремиковци ще има места .
На мен при кандидатстване в 1 , от двете училища в административния район, директно ми казаха , че няма смисъл въобще да подавам документи, защото нямало да се стигне до 4-та група( било то по съседен район). И това е за квартално, "прилично " училище, което разкрива 7 паралелки. Но аз съм оптимист , знае ли човек, може всички от прилежащия район, който е 3 квартала , да са решили , че искат друго училище Simple Smile Simple Smile Simple Smile Simple Smile 
Виж целия пост
# 725
jenn_kata, защо се налага да има уседналост е коментирано, обяснявано, повтаряно, потретвано, попетвано през няколко старници в последните теми.

Да, извинявам се, нещо се разпених Simple Smile
Виж целия пост
# 726
Не съм съвсем сигурна, че разбирам коментара, но за каква точно уседналост говорим? Защо се налага да има уседналост определен период от време?

От всички коментари , обяснения, повтаряния и преповтаряние в темата излиза, че единствената причина за тази уседналост е да не могат родители да си сменят адресите (фиктивино или не) преди класирането за да кандидатстват наравно с другите, които които са ги сменили (също фиктивно или не) отдавна. Някои от участниците тук смятат, че това е начинът да се преборят с така наречените "фиктивни" регистрации и всячески я подкрепят, независимо от несправедливостта спрямо тези с "действителни" регистрации.

Моето лично мнение е, че тази уседналост по никакъв начин не разграничава една регистрация дали е била фиктивна или не, без значение кога е направена - преди 4, 5 ... 20г или в деня преди подаване на документи. Така се оказва , че:
1) целта й да се бори с "фиктивните" регистрации напълно се обезмисля
2) несправедливостта спрямо "действителните" регистрации остава
3) след 3 години всички ще са се погрижили да се регистрират "овреме" където искат - пак фиктитивно или не - и този критерий ще е напълно безсмилен

Виж целия пост
# 727

Не съм съвсем сигурна, че разбирам коментара, но за каква точно уседналост говорим? Защо се налага да има уседналост определен период от време? Ето, утре някой роднина ми завещава невероятен имот и  не мога да се преместя, защото детето ти няма да учи в близкото училище (за късмет то е някакво много оборотно и всички там искат, регистрирали са се от преди раждането, за да имат уседналост)? Или в момента живея в двустаен, но ми се ражда второ или трето дете, изкарала съм пари с честен труд и си купувам нов апартамент и първото хоп - ще учи в училището на 167 място в класацията, защото видиш ли не съм там от 3 години. Те вече някои са се регистрирали на нови адреси в перспектива, накрая, за да ги отсеят ще трябва да въведат 7-годишна уседналост, или вариант да доказвам уседналост от 2 поколения назад... Или не, просто ще живея в двустайката и спестените пари ще ги дам за частно училище, за да всичко да е точно Simple Smile Колкото повече разсъждавам по темата почвам повече да се напрягам Simple Smile И понеже след 3-4 години кой знае къде ще ме е отвял вятъра, това може и да не ми е на дневен ред.

Смисълът на този и на всичките ми коментари е, че ако сме избрали координатна система, в която ординатата е близост до училището, а абцисата уседналост, то трябва да се движим в нея, но без да налагаме изкуствени, субективни и най-важното ненужни граници, с каквито е пълен моделът сега - нито териториални /прилежащи райони/, нито времеви  /групи по уседналост/. С други думи живелият с един ден повече на адрес в адм.район или намиращ се на 1 метър по-близо до училището в същия този адм.район има предимство пред следващия. Това е лесно измеримо и технически осъществимо. Защо са нужни тук райони и групи, че и малко жребий в последните за разкош? Има обаче и други възможни системи, като тази на правото на първия /опашките/, на жребия /късмета/ или пък на смесени такива. Това е нещо подобно на избирателните ситеми по света - пропорционална и мажоритарна и множеството техни варианти. Измислена идеална, универсална и абсолютно справедлива няма.  А моето лично мнение по отношение на системите е, че близостта и уседналостта не трябва да бъдат водещи критерии, въпреки че живея от дълги години в района, но пък от друга страна трябва да се сведат до минимум и опитите за измама с адресни регистрации. Някой беше написал тук, че вече има предложения за решаване на проблема. Тоест, ако има чуваемост, добра воля от всички страни, диалог между тях, ако наистина ти пука като автор на системи, а не бълваш формални отговори и оправдания, винаги ще се намери решение. Обаче ги няма тези неща, за съжаление. За това ми е болката, а не че щерка ми ще попадне в едно от училищата в района, които не ги водят от най-престижните. Тя ще се оправи, но децата усещат неправдата, фалша, измамата и съответно реагират и формират така характера си, както и поведението си в живота после.
Виж целия пост
# 728
Не съм съвсем сигурна, че разбирам коментара, но за каква точно уседналост говорим? Защо се налага да има уседналост определен период от време?

От всички коментари , обяснения, повтаряния и преповтаряние в темата излиза, че единствената причина за тази уседналост е да не могат родители да си сменят адресите (фиктивино или не) преди класирането за да кандидатстват наравно с другите, които които са ги сменили (също фиктивно или не) отдавна. Някои от участниците тук смятат, че това е начинът да се преборят с така наречените "фиктивни" регистрации и всячески я подкрепят, независимо от несправедливостта спрямо тези с "действителни" регистрации.

Моето лично мнение е, че тази уседналост по никакъв начин не разграничава една регистрация дали е била фиктивна или не, без значение кога е направена - преди 4, 5 ... 20г или в деня преди подаване на документи. Така се оказва , че:
1) целта й да се бори с "фиктивните" регистрации напълно се обезмисля
2) несправедливостта спрямо "действителните" регистрации остава
3) след 3 години всички ще са се погрижили да се регистрират "овреме" където искат - пак фиктитивно или не - и този критерий ще е напълно безсмилен



Абсолютно съм съгласен. Ако тази уседналост не върши работа или поне няма да върши работа за дълго време, и вади очи, вместо да изписва вежди, за какво ни е? Или дайте да я въведем, пък да видим какво ще стане и догодина пак нови напъни, пак безсмислен кипеж на родителски страсти и чиновнически труд.
Виж целия пост
# 729
Както разбрахме у-чужбинско ( цитираните по-напред системи в Англия, Франция и Канада май беше) , такова животно, като 3г уседналост няма - местиш се в нов прилежащ район, намират ти място в някое училище ...може и да почакаш малко , но ще ти намерят място или ще открият нова паралека.  Там не са от днес за вчера , нови правила, ново райониране и уседналост ,търсена със задна дата , че и неоправдано дълъг период.....10 години правиха система за ДГ, сега 10 години ще сме опитни зайчета ,за да направят работеща система за прием в училище. Та докато я нагласят и направят, само циганетата ще останат в общинските училища  и ще се окаже , че не е имало смисъл , защото за тях  "системата" не важи.
Виж целия пост
# 730
http://www.zamatura.eu/matura/%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%80%D0% … 1%83%D1%80%D0%B0/

Може би малко да поуспокоим страстите с едно лирично отклонение, като се опитаме да оценим цитираното по-горе изложение на г-жа Кастрева, ако добре и точно е предадено от интервюиращия журналист, въз основа на критериите за оценяване на литературно есе за матура по БЕЛ. Аз се опитах и се уплаших от първите изводи.

И по този повод се сетих за една мисъл на Айнщайн - "Ако не можеш да обясниш нещо
на 6-годишно дете, значи ти самият не го разбираш.“ Та аз не успявам да обясня на моята 6-годишна дъщеря защо няма да бъде в едно училище с нейните приятелки от ДГ, след като живеят на един хвърлей място, играят си в заедно, ходят в едни и същи градинки и МОЛ-ове и т.н. Къде и кой ли може да й го обясни?
Виж целия пост
# 731
И аз на няколко пъти се опитах да му обясня на моето дете, защо той най-вероятно няма да учи в училището,  където ще се преместят някои от приятелите от класа му от ПГ, където ще са всичките му другарчета от ДГ и квартала ,  и където беше приет миналата година за ПГ,   ...  и не  успях. Пробвах с едни "умни" глави ни смениха прилежащия район тази година  и т.н. и т.н. и завърших  със:  " Защото в общината са идиоти" Sad Sad
Виж целия пост
# 732
В чужбинско няма 3-годишна уседналост, но няма и фиктивни адресни регистрации. Не че и това не сме го писали н-пъти, ама няма лошо да го напишем и на тази страница.

П.П И синът ми няма да учи с някои от децата, с които сега е в ДГ. Нормално. Да не би да очакваш всички 30-ина деца от една група да отидат в едно училище, че и в един клас?

Виж целия пост
# 733
bganio, каква би била вероятността децата да са в едно училище при предишните системи за прием?

Защо не кандидатствахте там, където са приятелките? Ако не става въпрос за някое "елитно" училище, имате голям шанс за прием. Не че в "елитните" щяхте да имате гаранция за прием, там децата до оградата не успяват.
Виж целия пост
# 734
В чужбинско няма 3-годишна уседналост, но няма и фиктивни адресни регистрации. Не че и това не сме го писали н-пъти, ама няма лошо да го напишем и на тази страница.

П.П И синът ми няма да учи с някои от децата, с които сега е в ДГ. Нормално. Да не би да очакваш всички 30-ина деца от една група да отидат в едно училище, че и в един клас?



Ами да ти кажа ,  от групата му в ДГ 20 деца са разпределени в това училище и 2-3-5 , не са . Т.е. моят син, не с някои от децата , ами с най-вероятно с никое от децата от ДГ няма да е в един клас,вероятно и в едно училище.  И че няма как да са в един клас всичките , също съм наясно . И отдавна съм спряла да очаквам каквото и да било  от който и да било и си се оправям добре ...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия