СЕДМИ клас – 4 – Още малко концентрация, че време до изпитите не остана

  • 70 288
  • 686
# 585
alexova, аз тази табличка я разбирам така:
Излизат оценките, твоето дете е изкарало по БЕЛ 89, по мат 91т., съвсем примерно. Сумарният резултат БЕЛ+МАТ е 180. Отиваш в табличката и гледаш - такъв резултат са изкарали 28 деца. От тях 13 момчета и 15 момичета. И сега хващах калкулатора/ексела и смяташ колко са на брой децата, които имат сумарен резултат повече от 180. Това са 146 момчета и 224 момичета. И този резултат вече не е съвсем ясно какво ти казва - казва ти, че ако всички тези момчета са писали 91 НЕГ като първо желание, каквото е и твоето, то ти си на 146-то място, заедно с още 13 момчета.
Знае се, че в топ-10 училища има едиколко си места. Ти ако си ги писал като първи желания, както и всички останали, можеш да прецениш дали поредността ти в общата класация е в рамките на този брой места или трябва да изброяваш още училища, да го разшириш със следващи 10, т.е. колко желания да впишеш в молбата за първо класиране.
Не съм напълно сигурна, че тази таблица ориентира добре кандидати за учуилище, което утроява някой резултат, обаче...
Виж целия пост
# 586
мандаринка, не ориентира при утрояване.
Не вадят такава статистика  примерно 5 деца имат по 89 на МАТ и 78 на БЕЛ.
А и да извадят, никой не знае подредбата на желанията на децата.
Виж целия пост
# 587
Здравейте,
Интересувам се от 2 въпроса:
- ако ученикът види оценената си работа в срок до 5 работни дни след излизане на резултатите от изпитите, и ако евентуално имаме възражения относно оценяването - какъв е редът;
- училищата изнасят ли на видно място списък с приетите ученици и техния бал на първо класиране?
И аз, като предишната дама, се извинявам, ако вече  коментирано.

- оценката е окончателна и възражения относно оценяване не се приемат. Само при технически грешки // разменени работи, неточност при прехвърляне / може да се иска корекция.
- училищата нямат право да публикуват оценките на децата /във връзка с личните данни/
- при формиране на паралелките някой вероятно ще публикуват списъци, но не и балове, нито на кое желание са приети.
-от крайните статистики ще стане ясно какви са минималният и максималният бал на деца приети в дадено училище, но не и на тези между тях. Примерно от 100 деца ако 99 са с бал 250, а 1 е с бал 490, то за училището балът за влизане ще е мин 250- мах 490, без да се отчете че само едно дете е с наистина висок резултат.

За второ класиране в София остават повече места отколкото в другите градове / за елитните гимназии/. Но никой не може да каже колко деца ще предпочетат да отидат в частно/ или с отделен прием училище. Може да са 10 и то от СМГ, а може да е нито едно. За това, не се гледат статистики, а се подава за второ класиране. Мястото от първо не се губи и детето само може да спечели.

Важното е списъкът да е подреден наистина според желанията. Не може да се върнеш назад  при второ класиране. Това може да направиш чак на трето, но тогава кандидатстваш само за останалите места и губиш своето от първо.
Виж целия пост
# 588
Никакви таблици и сравнения не трябва да правите. И курс по статистика не е задължително да изкарате. Joy

Статистиката е за занимавка. Дава ориентир, примерно: ако си в първите 50 момичета - ще те приемат навсякъде, ако си в първите 400 - влизаш в някоя от топ гимназиите по бал и т.н. При сравнение със статистиката от предходната година, може да се прогнозира и приблизително с колко ще падне/ще се покачи балът. Напр. ако с резултат 175 точки, предходната година детето е попадало на около 390-та позиция,  а тази със същия резултат попада на 410 позиция - вероятно балът тази година ще е по-висок /съвсем произволни са цифрите/. Но и без да имате този ориентир, няма да съсипете бъдещето на децата си. Joy И не служи за подреждане на желанията. За подредата по-полезно би било да се видят баловете от предходните години, и то не за първите желания, а за да се прецени, кои и колко желания да се напишат в края на заявлението, т.е. да има 1-2 паралелки/училища, чийто минимален бал в предходните години е доста под бала на детето, за да не изпадне от класирането.
Виж целия пост
# 589
За мен смисъл има от статистиката на предварителен етап март-април, за ориентация къде е детето и проучване на училищата. После по-лично си взимаме решенията...
Дано изпитните въпроси са нормални, но като си правя проучване по имената на експертите, не съм оптимист...
Виж целия пост
# 590
TanyaMG, кои са експертите?
Аз бих писала и училище с 420. Нищо не пречи.
Виж целия пост
# 591
Здравейте,
Интересувам се от 2 въпроса:
- ако ученикът види оценената си работа в срок до 5 работни дни след излизане на резултатите от изпитите, и ако евентуално имаме възражения относно оценяването - какъв е редът;
- училищата изнасят ли на видно място списък с приетите ученици и техния бал на първо класиране?
И аз, като предишната дама, се извинявам, ако вече  коментирано.

Доколкото разбрах, оценки не се коригират; само, ако има явна неточност (при прехвърляне, например) от страна на проверяващия. Работите се представят само в присъствие на дете и родител.

В последните дни доста упражнения им дават на нашите (моят в къщи доволно си мързелува, но всичко си е до нервна система и характер). Дано за в бъдеще този период им помогне да станат по-издържливи. Като слушам по какви уникално глупави причини са намалявали точките в предишни години, не си струва да се ядосва човек. Но ми е ясно, че, от една страна, трябват точни критерии, от друга - проверяващият да ги  спазва, само дето се губи здравият разум понякога.

Вече е отговорено, но и ще добавя:
- коригиране на оценка може да стане само ако детето види, че работата му е подменена с друга. Иначе оценка на неговата си работа не подлежи на корекция, тя е окончателна.
- не, не се изнасят вече по училищата на видно място, можете да ги видите в интернет или в училище гнездо.
Виж целия пост
# 592
- не, не се изнасят вече по училищата на видно място, можете да ги видите в интернет или в училище гнездо.
Няма да се изненадам, ако тази година списъците с приетите не съдържат имена, а само входящи номера, например, дори и в гнездата или в интернет, във връзка с преекспонирането на защитата на линчите данни.
Не знам какво накърнява личността на отрочето, ако някъде разлепят резултатите му в точки/проценти или класиране, ми да е учил за повече, ако го е срам. Но след като за рутинните олимпиади може да заявиш да не ти публикуват резултата никъде, все едно някой се интересува колко точки си изкарал по география и дали си минал на втори кръг, като нищо може да се окаже, че ще научиш имената на съучениците на 15.септември, като влезеш в клас...
Виж целия пост
# 593
Мандаринка, и аз съм против тази тайнственост с резултатите, ама кой ме пита. Едно време поне си имахме стени на плача  Simple Smile.
Виж целия пост
# 594
Здравейте,
Интересувам се от 2 въпроса:
- ако ученикът види оценената си работа в срок до 5 работни дни след излизане на резултатите от изпитите, и ако евентуално имаме възражения относно оценяването - какъв е редът;
- училищата изнасят ли на видно място списък с приетите ученици и техния бал на първо класиране?
И аз, като предишната дама, се извинявам, ако вече  коментирано.

Доколкото разбрах, оценки не се коригират; само, ако има явна неточност (при прехвърляне, например) от страна на проверяващия. Работите се представят само в присъствие на дете и родител.

В последните дни доста упражнения им дават на нашите (моят в къщи доволно си мързелува, но всичко си е до нервна система и характер). Дано за в бъдеще този период им помогне да станат по-издържливи. Като слушам по какви уникално глупави причини са намалявали точките в предишни години, не си струва да се ядосва човек. Но ми е ясно, че, от една страна, трябват точни критерии, от друга - проверяващият да ги  спазва, само дето се губи здравият разум понякога.

Вече е отговорено, но и ще добавя:
- коригиране на оценка може да стане само ако детето види, че работата му е подменена с друга. Иначе оценка на неговата си работа не подлежи на корекция, тя е окончателна.
- не, не се изнасят вече по училищата на видно място, можете да ги видите в интернет или в училище гнездо.

Благодаря за бързите отговори!
Аз по принцип не се интересувам от имената на приетите деца, а по-скоро от бала, с който са приети. Защото съм свидетел от миналата година какво се случи при децата на две мои колежки - при две различни училища. Имаше приети деца с по-нисък бал от бала на децата на колежките, при положение че училището е посочено като първо желание. Това се случи на първо класиране. Бяха им казали, че имало грешка.
Е, аман от грешки - по математика имаше грешна задача, в класирането - също грешки /ама не се дава гласност/.
Виж целия пост
# 595
Аз по принцип не се интересувам от имената на приетите деца, а по-скоро от бала, с който са приети. Защото съм свидетел от миналата година какво се случи при децата на две мои колежки - при две различни училища. Имаше приети деца с по-нисък бал от бала на децата на колежките, при положение че училището е посочено като първо желание. Това се случи на първо класиране. Бяха им казали, че имало грешка.
Е, аман от грешки - по математика имаше грешна задача, в класирането - също грешки /ама не се дава гласност/.
Статистики за минималния и максималния бал излизат по страниците на почти всички РУО. Освен това:
VIII. Директорът на училището, в което се приемат документи за участие в класирането:
................
4. Получава и обявява на общодостъпно място в училището:
4.1. списъци с резултатите от изпитите чрез тест на учениците по входящ номер;
4.2. списъци на класираните учениците по входящ номер след всеки етап на класиране;
4.3. списъци на класираните учениците по входящ номер, по училище, профил/специалност от професия, след всеки етап на класиране;
Виж целия пост
# 596
Дидева,
Много благодаря!
Че вече всичко подлагам на съмнение...
Виж целия пост
# 597
Здравейте,за София област кое е училището гнездо? Благодаря предварително
Виж целия пост
# 598
48 ОУ
Виж целия пост
# 599
Благодаря Hug
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия