СЕДМИ клас – 5 – Химикалка приготви и спокойно всичко си реши! Мами, оммм 😊 (19.05.2018–27.05.2018)

  • 91 585
  • 1 318
# 1 215
Ами трудно се признава неграмотност!
Виж целия пост
# 1 216
Няма да признаят, че са сбъркали, погледнете им самодоволните физиономии от снимките. Психологията на държавния служител е, че той винаги е прав, всички други са врагове, с които на всяка цена трябва да се пребори, строго, но справедливо. Дори ако враговете са деца, в случая...
 
Не съм виждала по-жалък, изпълнен с грешки и небалансиран изпит, който да е в такава отчайваща степен неинформативен за целта, за която се полага - да проверява познанията и интелигентността на учениците.

Защо не дискутираме и текста за преразказ, дълъг и пълен с обременяващи подробности...
Виж целия пост
# 1 217
И все по-лошо ще става!
Причините са много и комплексни - състоянието на държавата, на образователната система, на неподготвените млади кадри ( в последните 20 години, педагогика се изучаваше от тези, които не успяваха да запишат друго виШо), ...
Подготвяме децата си, още от детската градина, за успешни емигранти. Учи сега да влезеш в мг, защото е трамплин за чужбината,; учи, за да влезеш в НЕГ, че с немската диплома да хвръкнеш към Германия,; дай да пробваме в АК, че сме чули, че от там всички имат път навън...
Мда, никого не обвинявям. И аз така разсъждавам, но само на ум. Отглеждам единственото си дете сама и не си представям, че един ден ще е на хиляди километри от мен и ще го виждам веднъж на 3 години.
Но...
Аз не мога да разбера смисъла на тази масовка НВО. Кому е нужно цялото това истерясване, безумно харчене на пари и стресиране на 13-годишни деца? Ами, може би на самата гилдия. Учителите по БЕЛ и МАТ докарват много прилични доходи.
Защо трябва да се провеждат изпити, които на практика, наистина не показват фактите, които трябва да извадят наяве?
Лесни тестове, които като цяло, трябва да могат да минат и децата от Горно нанадолнище, с вмъкнати безумни подвеждащи въпроси, чиито грешни отговори не говорят за нищо съществено и преразказ, който с училищни знания и трнировки трудно ще направиш по правилата.
По математика е абсолютно същото. Безпредметно лесен първи модул, с излишно труден и стресиращ втори модул.
Мисля, че старата организация, с изпити по училища, беше много по-работеща. Децата, които имаха насоченост, се готвеха за различни изпити. Имаше сито и подбор в самото училище. Изпитът по БЕЛ беше писане на съчинение, в което се вижда кой, колко граматичсеки грамотен е. По математика задачите бяха тип олимпиада, без нагласяне и стъкмистики...
И най-важното, нямаше истерии и деца с неврози.
Ако целта на тази схема е била да разпредели добрите ученици в повече училища, НЕ сработи.
Няма никакъв начин да вдигнат нивото на много от училищата, особено кварталните. Трябва да минат десетилетия. Може би, в МОН трябва да измислят дългосрочна програма за квалифициране на кадри, за цялоста реформа в образователните програми и изобщо и въобще... Не ми стигат мислите по тая тема.
И, да, може би ще преосмисля майчния ми егоизъм и ще ориентирам детето към училище, което ще го подготви за успешен емигрант!
Виж целия пост
# 1 218
Казусът със запетаята на 16 въпрос за 7-ми клас много ядосва. Тази работа не бива да остава така . Чудя се 2 точки дали ще повлияят. От друга стана децата , които догодина ще имат матура , как би следвало да отговорят  на подобен въпрос.? “Ключът” може да е съвсем друг. Трябва да има ясни правила! И всяка година да са еднакви! След 2 години подготовка и маса изхарчено време и пари , тази ситуация изобщо не ме удоволетворява. В статия в дир. бг се споменаваше за жалба, има ли някои представа дали е направена?
Виж целия пост
# 1 219

Кому е нужно цялото това истерясване, безумно харчене на пари и стресиране на 13-годишни деца? Ами, може би на самата гилдия. Учителите по БЕЛ и МАТ докарват много прилични доходи.

По математика е абсолютно същото. Безпредметно лесен първи модул, с излишно труден и стресиращ втори модул.

Мисля, че старата организация, с изпити по училища, беше много по-работеща. Децата, които имаха насоченост, се готвеха за различни изпити. Имаше сито и подбор в самото училище. Изпитът по БЕЛ беше писане на съчинение, в което се вижда кой, колко граматичсеки грамотен е. По математика задачите бяха тип олимпиада, без нагласяне и стъкмистики...

Скрит текст:
Доста неща от моя гледна точка на родител , минал през цялата тая  въртележка с 3 деца, стоят по описания в цитирания пост начин. Но не всички..
Не може  да се обвиняват учителите за тази масова истерия... Не съм учител, често ги и нападам, но проблемът в 7 клас едва ли е от тях. Да, те реагират на търсенето и печелят от това, но първопричината не са те. Ако бяха, истерията като с магическа пръчка щеше да спира  от 8 клас нагоре с приема на детето в заветната гимназия Х. А въобще не е така. Масово деца продължават да ходят на уроци по мат през целия гимназиален курс, на уроци по език, въпреки че го учат интензивно  в ЕГ, на уроци по химия (не за кандидатстване) и т.н.. И  в 12 клас школите се пълнят, макар че ДЗИ няма за цел като НВО да класира и съответно няма състезателен елемент. Да кажем, че отправилите се към чужбина оправдават ходенето на уроци/школи  с изискванията на доста чужди университети за максималана или близка до нея диплома.. Другите защо доброволно  се подлагат на истерията, учителите ли ги подмамват? Малки са ви децата на повечето все още и не сте видели каква  липса на мотивация се шири И сред учениците в сочените за добри училища. Най-лесно им е да мързелуват, дълго да карат по допирателната и  да си успокояват съвестта с обяснението, че се налага да  ходят на уроци, защото в училище нещата не са на ниво. Аз не казвам, че непременно са, мнооооого неща куцат, но просто ходенете на уроци е станало втора природа за някои..
Честно казано не разбирам и частта с  коментара за мат. Кое му е излишно трудното на втория модул? Ако бъде със сложността на първия, какво ще ги отличава? Масово ще бъде решен от  децата, ще има сгъстяване на високи резултати и затруднен подбор само по резултати. Всеки нормален изпит  е построен така, дори и по наше време, когато задачите бяха за разписване, пак не бяха с еднаква сложност. Не следва просто изпитът да е решим в цялост от всички.  Иначе приветствам  с две ръце идеята да се върне тогавашната схема на кандидатстване  с отделни изпити за НПМГ, за ЕГ, за СМГ и с  разписване на всяка задача, а оттам да се стигне и до минимизиране  на опциите за преписване и налучкване. Колкото до БЕЛ, кога изпитът е бил съчинение през годините? Никога или поне аз не съм чувала. Минавал е през писане на просто тема върху изучавано произведение и през преразказ с елементи на разсъждение. Не виждам тези две форми с какво качествено се отличават от сегашната. Предполагаха наизустяване на локумчета, както е  сега с тезата или  с 41-ви въпрос на ДЗИ (който апропо съдържа думата съчинение в себе си, но е минал и незакачил покрай такова) . Ако е само за измерване на грамотността, и те, и сегашният преразказ пак са показателни за целта. Ако пък вече се търси наистина изразяването на собствена подредена мисъл по тема извън учебния материал, проява на креативност, комбинирани с демонстриране на грамотност и на някаква обща култура, то нито старият вариант, нито сегашният го позволяват..
Виж целия пост
# 1 220
Казусът със запетаята на 16 въпрос за 7-ми клас много ядосва. Тази работа не бива да остава така . Чудя се 2 точки дали ще повлияят. От друга стана децата , които догодина ще имат матура , как би следвало да отговорят  на подобен въпрос.? “Ключът” може да е съвсем друг. Трябва да има ясни правила! И всяка година да са еднакви! След 2 години подготовка и маса изхарчено време и пари , тази ситуация изобщо не ме удоволетворява. В статия в дир. бг се споменаваше за жалба, има ли някои представа дали е направена?

Няма казус.
Виж целия пост
# 1 221

Скрит текст:
Ще бъде преразгледано и тестовото оценяване, допълни зам.-министърът.

„Ще бъде преразгледано, още повече, че през следващата учебна година изпитът след 7 клас, сега се обсъжда концепцията, той ще бъде по новите учебни програми и със сигурност няма да се залага толкова на тези тестови задачи. Защото като че ли се учи повече начина, по който да решаваш теста, а не виждаш толкова знанията. Казвам, че разглеждаме концепцията – нека оставим учителите, да стигнем до финални разговори и заключения и тогава вече ще знаете”, каза Михайлова.

Всъщност в Европа вече е започнала дискусия и се обсъжда директива за образованието за подобно намаляване на тестовите задачи. Според Янка Такева поне две години обаче трябва да минат, за да бъде приета подобна директива и българското образование да бъде принудено да се откаже от тестовете. http://kanal3.bg/news/77099-MON-prerazgledzda-testovata-sistema-na-maturite
Виж целия пост
# 1 222
Русалке, аз не се изразих съвсем ясно.
Математиката не пречи на никого, разбира се, че трябва да има сито , както и БЕЛ. Въпросът е в това, че според мен, когато изпитите минаваха на ниво училище, нещата бяха мирни и кротки. Всеки имаше приоритети, училища, за които мечтае. Вярно, явявахме се на повече от един изпит, но това не се усещаше така, както сегашното НВО.
Не обвинявам учителите за истерията, казвам само, че тепърва предстоят години, в които учителите може да се окажат по-неграмотни от децата.
За истерията допринася цялата организция и преекспониране на тези изпити.
Мислите ми за немотивираните ученици, в горните класове, на желаните от всички гимназии, също са в тази посока. Колко постове изчетохме, свързани с изхабяването на високия бал и реденето на желания, след като излязат резултатите. Нагласата и на децата и на родителите е, че ще ако имат висок бал, ще пишат смг. Казвам го само като пример. А ако погледнем темата за 1АЕГ,в която все още се влиза с висок бал... Деца, успели да изкарат добър резултат, но нямащи си идея до последния момент, че искат да учат там, сриват реномето на едно иначе добро училище.
За мен не е нормално, всички деца, поставени в един кюп, да се джуркат, като в тотализатора и да печелят награди, които всъщност не искат да получат...
Виж целия пост
# 1 223
Относно сигналите до МОН, вчера се обаждах да питам някой изобщо чете ли мейла priemna. Отговориха, че имам входящ номер, казаха ми кой е. На въпроса кога ще има становище- до 10-ина дни. Scream
Виж целия пост
# 1 224
Тъкмо си въведоха новата програма, от доста години насаждат тестовете, като се почва с ограждането от първи клас и сега, моля ви се, чака ли директива, за да изваждали тестовата система.....
Просто пак ще се завърти колелото със създаване на нови учебници и помагала. От дъното, достигнато и в което се копае, подготовката за изпит да налага обсъждане как да се пише: „подчинено изречение огражда” или „огражда изречение подчинено” не знам как ще се изплува.
Виж целия пост
# 1 225
Няма нищо неясно в 16 задача. Вижда се, че запетаята отделя подчинено обстоятелствено изречение от главното. В ключа са дадени всички възможни отговори. А колкото до отговор: " отделя подчиненото", той е непълен. Трябва да се поясни от какво го отделя.
   Догодона пълният отговор може да е : “ Запетаята отделя подчинено от главно изречение.” Това е още по -пълно . Да не сме екстрасенси , пълно ли го искат , кратко ли , като оформено изречение ли ?
Виж целия пост
# 1 226
Хващам се за думата в по-преден пост. Има и неграмотни учители - без правилни изказ, правоговор, правопис и обноски.
Скрит текст:
Има и учители, които  откакто са завършили, стоят на едно ниво, не се развиват, не преодоляват пропуските си и поправят верни думи в писмените работи на учениците си. Ако на 22 години са казвали "такивИ" , "голЯми" и пишат "в къщи" разделно, ръсят запетаи където им падне, но не и на правилните места,.... след 30-40 години пак така си говорят и пишат. Но са на постоянно работно място, виждат ги родителите, колегите и работодателите им, но не могат да ги "мръднат" ни от мястото им, ни от зоната им на комфорт. За младите учители - за съжаление, и сред тях има "минали между капките " на обучението, завършили някак си , взели диплома, платили си обучението, магистратурата... Изобщо не знаят какво е това учене за приемен изпит във ВУЗ/както се наричаше едно време..../, те са приети по документи и без сито, нали университетът трябва да има достатъчно студенти. Тези учители влизат в класните стаи и дават пример на децата ни, учат ги на неща, които те самите не владеят. Познавам учителка, известно време не е работила по специалността и сега се завръща към професията - слуша чалга , говори на "бе", прекомерно жестикулира и се клати при говорене /общуване , преповтаря  едно и също, че да не би да не си схванал дълбоката мисъл.   Въпросната дама е резултат / продукт от/на платено обучение в ранната демокрация.
Виж целия пост
# 1 227
В един тест по английски език, дъщеря ми беше получила следната забележка, написана на български, с червено: "Къде е пълния член?"
Наистина, къде е...
Виж целия пост
# 1 228
Важно е, че знаем англе ...
Виж целия пост
# 1 229
Аз не виждам по-добра алтернатива на единното кандидатстване с един изпит за всички гимназии. Каква е алтернативата? 100 изпита? Нали е ясно, че приемането в дадено у-ще не е гарантирано на никого? И ще стане презастраховка с явяване навсякъде. Как ще се класират след като едни и същи деца ще бъдат приети в няколко училища? Това ще намили ли стреса и уроците?
Друго за тестовата система - може да не е перфектна, но си има и плюсовете: минимална доза на субективизъм при оценяването. Достатъчно на брой въпроси по различни части от материала, така че случайни грешки да нямат голяма тежест.
При математиката също я предпочитам пред реалната възможност сложна напълно решена и описана задача, но по различен начин от ключа, да не бъде оценена, както се случва по състезанията, или зазубрянето на предварително готови теми от по 5-6 листа по литература.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия