Шести клас

  • 44 560
  • 748
# 390
Като майка на бъдеща шестокласничка, бих подкрепила инициатива за запазване на досегашния формат на НВО за набор 2005 и набор 2006!
Кажете как мога да се включа. Hug
Аз също!
И аз.
Запазването на формата за завареното положение беше първото нещо, което коментирах, когато от МОН обявиха поредната промяна на формата. Безумието, което четох, че предлагат в статията в 24 часа "Според проекта по български език и литература досегашният преразказ с дидактическа задача на непознат текст ще се редува в годините със сбит преразказ на неизучаван текст. Коментарът от 2-3 изречения на внушението върху цитат на някоя творба пък ще се редува със задача за създаване на характеристика на герой от изучаван текст" дори не знам как да коментирам.
Всичките недомислици на тези теоретици от Министерството (и силно финансово обвързани със странични дейности, свързани с "великите" промени на средно 5 г.) ще са за сметка на нашите нерви и тези на децата. Не се прави, за да се осигурят по-добри и полезни знания и умения.
Виж целия пост
# 391
Държдец,
програмата е сменена, в 5 клас в момента е синът ми и на класното втория срок частта за литературата е била цитирам:  Посочете основните качества на грозното патенце и дайте примери в текста, които го доказват..
Ако това не е разраб. на лит герой, здраве му кажете
Виж целия пост
# 392
Изпратих сигнала до 2-те телевизии, да видим кой и кога ще се активира.
Виж целия пост
# 393
За набор 2006 също не е редно да има промени.
Как ги смятат тези неща от днес за утре...
Виж целия пост
# 394
Не е. Затова сме писали, че промени трябва да се въвеждат за тези, на които сега предстои 5 клас.
Не пречи и вие да се организирате своевременно, после може да е късно.
Виж целия пост
# 395
Аз също се включвам като майка на бъдеща шестокласничка. Смятам за абсолютно безумие да се сменя система, обем и начин на провеждане на нво по средата на степента, за деца, които ще бъдат 6ти и 7ми клас.
Виж целия пост
# 396

Намирам за много йезуитско да прехвърлите целия материал по литература върху нашия набор.

Не прехвърляме нищо и не желаем да сте в затруднено положение. Но намираме справедливо, ако има промени, то те да са обявени преди материалът да е изучаван, а не след това. Т.е, ако за вас има промени, то децата ви ще изучават предмета със знанието за тези промени, а не както би се получило при нас- материалът подминат, ама хайде сега, без учебници да се връщаме назад две години.

Виж целия пост
# 397
Значи вместо да се протестира срещу тези безумни промени, просто ще се прехвърли на друг набор да си чука главата с тях  ooooh!
И очаквате подкрепа за това от нашия набор така ли?!
Промени е имало и ще има, така или иначе. Въпросът е да са в адекватно време, а не в последния момент.
Точно така! Промените не са съвсем безумни! От промени има огромна нужда по принцип!  Безумни неща има много и в сегашния формат, oblachna е посочила назад в темата много точно повечето от тях!
Ясно е, че идеята на тези промени е да се увеличи качеството на образованието и кой няма да се съгласи с това, но не трябва да се правят така изведнъж, а постепенно! Не от завършващия набор, а от започващия 5 клас.
И реално не казват точно и в детайли какви ще са тези промени, не дават примери, всичко е, както винаги, мъгливо и време няма! В резултат не само, че няма как да постигнат веднага по-качествено образование в 7 клас, а ще карат родителите на другите випуски да се принуждават да записват децата си на школи и учители още от 5 клас. И фокусът на целта на промените ще се измести и забрави бързо, просто ще се завърти нова матрица!! Т.е. промените очевидно не са съвсем тези, които трябва да бъдат, за да се постигне по-качествено образование, което да е само в рамките на училището, а не извън него! Много други са и пак ще препоръчам на майките на деца набор 2007-2006 да погледнете мненията на oblachna преди да подскачате като "ощипани госпожици", защото очевидно нямате никаква представа! Това е нормално, в повечето случаи започваме да се интересуваме едва когато ни касае пряко, но често се оказва късно и от МОН редовно се възползват от това..
Виж целия пост
# 398
Всъщност аз очевидно грешно съм разбрала мотивите ви за протеста. Вие НЕ искате някакви промени, а запазване на старото. Безумните промени просто ще се прехвърлят на долния набор. Нищо че са безумни и полза няма да има от тях.
Приключвам темата и ще помоля модератор да ми изтрие поста от четвъртокласната тема.
Виж целия пост
# 399
Права е. Опитваме се само собствения си г@з да спасим.
Виж целия пост
# 400
Това е смешна и детска реакция. Напротив, промените са необходими за цялото образование и въвеждането им за идващите набори даже може да е положително. Но искам да Ви питам, Дъждец, ако 1-2 години детето Ви е изучавало даден предмет по програма, одобрена и въведена и точно на прага на кандидатстването му сервират, че сега, ей така без учебник и нещо черно на бяло, ще му преподадат някакви неща със задна дата, които после ще му включат в нвото, нищо, че не са изучавани като хората, ок ли ще сте? Всъщност проблема тук не е в самите промени, сред които може да се окаже, че има доста разумни, проблемът е в промяната по средата на степента за децата в заварено положение и дори и тези промени да са добри и положителни, те категорично ще навредят на децата от набори 2005 и 2006.
Виж целия пост
# 401
Не е права. Последно този текст изпратих -
Скрит текст:
Пиша от името на голяма група родители на ученици, които тази година завършват 6-ти клас (набор 2005). Какъв е мащабът на родителското недоволство и причините може лесно да се видят – http://www.bg-mamma.com/?topic=1040224, https://www.facebook.com/groups/640072556329726/, където пишем родители от цялата страна. Смятаме, че много от родителите не са се включили поради незнание за бъдещите промени, които традиционно се правят през лятото, по време на отпуски.

Не сме съгласни да включат всички изучавани произведения по литература от пети до седми клас, дори и да застъпят само българските автори за периода 5-6 клас! Неадекватно е да се прилагат нови знания (форма на текста, изразни средства и др.) към стар материал! Настояваме за запазване на формата и обхвата на учебното съдържание за набор 2005!

От 5-ти клас децата ни започнаха по нова програма, за съжаление недооформена към самото начало на учебната година, поради което целият 5 клас учиха по стари учебници и снимани притурки, които идваха тематично и нерегулярно по всички предмети. Така до края на 5-ти клас нито децата, нито родителите разбрахме как точно протича учебният процес.
В момента децата ни завършват 6-ти клас. МОН отново смята да експериментира със същия набор, на който догодина в 7 клас предстои НВО. Свързахме се с учителите на децата ни по БЕЛ, които като специалисти изразиха своето безпокойство от промените. На проведените професионални срещи по региони те са коментирали, както и писмено са подали възраженията си в съответните РИО. За съжаление отзвук не е имало. Родителите също не сме съгласни с готвените промени. Изпратихме писмо до МОН от името на почти 100 родители от различни региони в страната.

Силно сме притеснени от публикациите в медиите – http://m.24chasa.bg/novini/article/6900162, https://dariknews.bg/novini/bylgariia/vynshnoto-oceniavane-sled- … -dogodina-2101828

1. В пети клас образователният процес на децата беше хаотичен, не по учебници, а по притурки.
2. В целия пети и шести клас децата бяха готвени от преподавателите си по стандарта, който беше известен до момента, а сега се подготвя включване на материал от 3 години при положение, че 2 от тях са вече изтекли. Нормално е да се проверяват знанията на децата по български език, дори от първи клас насам, защото грамотността е задължителна. Но не така стои въпросът с литературата. Произведенията са учени и отработвани изцяло по настоящия зададен формат! Практически не е възможно целият материал по литература да бъде минат отново в 7 клас с преговор за предходните 2 години, наред с новите произведения по новите изисквания! Готвената промяна означава, че понеже в училище ще бъде невъзможно да се покрият тези „дупки“ поради липса на време, то децата е задължително да посещават частни школи и уроци, което е финансово натоварващо, а и нередно – нали образованието е безплатно?!
3. Информацията приключва с поредните нововъведения – редуване за задача 25, което ще изисква разпознаване репликите и героя от зададения текст, който може да се окаже от 5 или 6 клас. Децата са минали този материал, но не в изисквания занапред формат и ще бъдат неподготвени от училищните си преподаватели за това, защото съответните класове са приключили, а в програмата за 7 клас предвидено време за старите произведения няма да има.
4. Набор 2005 ще бъде първият, който ще завърши учебната година на 30 юни. Т.е. освен, че се променя формАта, се променя и времето на НВО- ако сега то беше през май, за следващите седмокласници ще бъде към средата на юни по наредба. Съдейки по температурите в момента, може да предположим какви ще бъдат догодина и как това ще повлияе на концентрацията на децата, понеже твърде малко училища имат климатични инсталации.

Господин Хекимян, моля за вашето съдействие за повдигане и обществено обсъждане на темата.
Смятам, че всеобщата цел е децата ни да излизат от училище грамотни, а не опитни зайчета, каквито се опитват да ги направят в момента.
Ако има някаква промяна, тя налага да се обхване учебният процес от самото му начало – ако ще се оценяват специфични знания върху произведения от 5 клас, то това трябва да е известно на преподавателите на бъдещите петокласници преди началото на 5 клас и да бъдат обучавани по новите правила. При това положение смятаме, че промените могат и следва да влязат в сила за набора, на който сега предстои пети клас.

Настоящият формат не е добър и се налага да бъдат направени промени. Но! Те трябва да бъдат обмислени добре, съвместно с преподавателите по БЕЛ и действително да водят до повишаване грамотността на децата, показване на знания и умения. Това предполага децата да бъдат готвени от самото им започване на 5 клас, вместо нов формат да се внедрява от днес за вчера.

Спорадично се споменават и промени в НВО по математика, но дали засяга набор 2005 и в какъв аспект, е нужно да получим повече информация, за да бъде направена преценка и за този изпит. Вероятно чрез вас бихме могли да разберем повече?
 
Разчитаме на вашето бързо съдействие по тази важна за нас и за бъдещето на децата ни тема!
Виж целия пост
# 402
Просто ситуацията е такава. Може да се настоява да няма промени в някакъв обозрим интервал от време. Няма как форматът и учебното съдържание да бъдат заковани за вечни времена. Ако се постигне отлагане сега, може да се работи за разумни промени по-нататък.
Виж целия пост
# 403
Абсолютно! Това и трябва да се направи!
Така че каузата ни с майките на набор 2006 и 2007 е колкото обща, толкова и различна.
Виж целия пост
# 404
Права е. Опитваме се само собствения си г@з да спасим.


Не е така. Опитваме се да вложим малко разум в цялата немотивирана дейност на МОН.

Искаме запазване на стария формат, не защото го оценяваме като най-добър, еспертен и категорично оценяващ знанията на децата, а защото нововъведенията предполагат връщане назад в материала, затова мислим, че не е справедливо за нас. И би било малко по-справедливо, ако новости се въведат успоредно с изучаването на съответния материал.


Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия