Шести клас

  • 44 590
  • 748
# 660
Или_ поздравления и за двете с дъщеря ти. Жалко за орязания репортаж. В анонса имаше нещо за сумите в школите, което не излъчиха в репортажа. А министъра беше неадекватен по темата.
Виж целия пост
# 661
Много държаха да им кажа колко ще ни струват школите догодина. Казах им 1600 1700лв и то защото сме в хубаво училище и не се налага да ходим на частни уроци. Цялото се получи накрая като конфронтация с директорката, което ме притеснява. Изобщо това, че намесиха училището не беше добра идея.
Виж целия пост
# 662
Мда, за това и аз писах, че имаше повече в анонса.
Министърът искал децата да са аналитични и конкурентноспособни - и ние това искаме по принцип, да не би да е съгласен с нас Simple Smile Това в кръга на шегата - или е бил орязан и това е реплика извън контекста, или е към друг репортаж.
Виж целия пост
# 663
Друг репортаж е. Той сложи акцент на дигитални умения.
Виж целия пост
# 664
Или, поздравления и от мен! Независимо, че е орязан, репортажът поне постави проблема пред по-широка аудитория. Сигурна съм, че много родители за първи път ще чуят за него. Откъслечните публикации досега само запознаваха с промените, без да се коментират аргументите против тях и несъгласието на родителите. Тепърва ще имаме възможност да разгърнем кампанията си и да изложим по-обстоятелствено исканията си. Тежестта от публичните изяви ще падне върху софиянки, надяваме се да проявите разбиране /и кураж/.

Или, детето също беше страхотно, няма за какво да се подразнят учителите. Изказването ѝ напълно отразява това, което промените означават за децата - огромен по обем материал за учене. Децата реално не знаят нито какво ги очаква, нито какво е било, така че няма как да коментират в някакъв друг аспект промените. Стана ми любопитно, дали журналистката се съобрази с  молбата ти да не излъчва определена част от изказването на детето?
Виж целия пост
# 665
Ето точните думи на министъра, които са малко далече от темата на репортажа

"Образователният министър Красимир Вълчев посочи, че трябва да се направи така, че децата да имат нови компетентности - способност за мислене, дигиталност, креативност."


Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/obshtestvo/obrazovanie/roditeli-na-bdeshchi … i_news606842.html
Виж целия пост
# 666
Много държаха да им кажа колко ще ни струват школите догодина. Казах им 1600 1700лв и то защото сме в хубаво училище и не се налага да ходим на частни уроци. Цялото се получи накрая като конфронтация с директорката, което ме притеснява. Изобщо това, че намесиха училището не беше добра идея.

Не, не, ти по никакъв начин не се конфронтираш с нея. Ти имаш въпроси към министреството, не към конкретната директорка и училище. По-скоро ти следва да си обидена, защото виж тя излезе, че се конфронтира с теб. Но не е сигурно и нейните думи как са изкривени и орязани. Детенцето пък просто и чистосърдечно си каза, че ще му е трудно на него, т.е. пое негативите върху себе си, а не ги е насочвала към друг. Ако някой ви се цупи за такъв репортаж ще е нелепо направо.
Виж целия пост
# 667
Ето точните думи на министъра, които са малко далече от темата на репортажа

"Образователният министър Красимир Вълчев посочи, че трябва да се направи така, че децата да имат нови компетентности - способност за мислене, дигиталност, креативност."


Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/obshtestvo/obrazovanie/roditeli-na-bdeshchi … i_news606842.html
Заставайки зад тези думи, г-н К. Вълчев трябва да осигури условия за тези нови компетентности и след това да проверява, доколко работи системата му!
Виж целия пост
# 668
SadМомичета, ще се опитам да обобщя до момента, но това са мои разсъждения, ако греша ме поправете.
1. Промяна в НВО:
1.1. Обединяване на двата модула - за мен това не е притеснително, дори е много добре, ако времето за попълване на матурата е осмислено добре. Четох в темата на седмокласниците, че времето за модул 1 по Мат е било проблем - с обединяването на двата модула този проблем ще отпадне, но може да не достигне времето за последните задачи, които до момента бяха в модул 2.
1.2. Смяната на тезата с характеристика на литературен герой или тяхното редуване. Нека някой по-начетен по БЕЛ ме поправи, но не може характеристиката да се направи с 3-4 изречения / за пример Бойко Огнянов от "Под игото"; третият брат от " Троица брата града градяха"/, както до момента беше изискването за написване на тезата.
1.3. Поява на сбит преразказ с редуване с трасформиращ преразказ. Вече го обобщихме няколко пъти за субективносста на двата варианта - за различните гледни точки, за важни и маловажни моменти и т.н.
2. Удължаване на учебната година с 2 седмици и съответно преместване на матурите в средата на юни месец.
Поради "спускане" на материал  и по двата предмета от горни класове, обема се увеличава, за което е резонно да се увеличи и броят на учебните часове, съответно и седмици. С две седмици и 10 часа допълнителни по БЕЛ не съм сигурна, че ще се усвои необходимият заложен материал по новата програма и да се "преговорят допълнените произведения от 5 и 6 клас по литература" - не е достатъчно времето. От друга страна метеорологичните условия през този месец не са благоприятни за децата, но такива са и за осмокласниците. Вариантът за закупуване на климатици в училищата е труден - дори и родителите да ги закупят, за училището остава покриването на режийните. Този въпрос е решен още 2016 година, не мисля, че ще ни отразят в момента.
3. Подготовка на учителите и печат на нови помагала
Това не е проблем на МОН - учителите си имат учебна програма и съм сигурна, че голяма част от тях ще се придържат към нея. Единица ще са тези, които "ще се трогнат" да помогнат на децата за подготовката за матурите. Помагала нови ще се появат, въпросът е кога и колко от тях ще са полезни.Всичко опира отново до платените варианти за подготовка, защото най-вероятно и обещаните примерни тестове от МОН ще се предадата на такива школи. МОН не проявиха никаква заинтересованост от това, че с новият формат засилват сивата икономика - тук коментара може да бъде " не ги интересува", "очаквали са подобно развитие" или " надявали са се на подобно развитие".
Извинявам се за дългият текст. Може би пропускам нещо, но сега не мога повече Sweat
Виж целия пост
# 669
Ето точните думи на министъра, които са малко далече от темата на репортажа

"Образователният министър Красимир Вълчев посочи, че трябва да се направи така, че децата да имат нови компетентности - способност за мислене, дигиталност, креативност."


Да, като стане въпрос за промяна в учебната програма и започват да отговарят с тези лозунги, независимо какво ги питат (плюс това за "функционалната интелигентност")! И как точно ще ги проверяват тези нови умения - като накарат децата да научат три пъти повече произведения наизуст?!  Пък за тая дигиталност, колко съм им набрала, ама да не влизаме в подробности и да не изместваме акцента ....
Виж целия пост
# 670
Разгледах учебника по литература за 7 клас от линка на Дидева и се зачетох в анализа на "На прощаване". В този стил ли се очаква да са тезите на седмокласниците?
Виж целия пост
# 671
Разгледах учебника по литература за 7 клас от линка на Дидева и се зачетох в анализа на "На прощаване". В този стил ли се очаква да са тезите на седмокласниците?
Не съм погледнала учебника, в старите нямаше грам анализ. Само хиляди въпроси.
Но не се притеснявай - предполагам са високопарни. До края се ошлайфват и почти ги докарват.
Виж целия пост
# 672
субективносста на двата варианта - за различните гледни точки, за важни и маловажни моменти и т.н.
2. Удължаване на учебната година с 2 седмици и съответно преместване на матурите в средата на юни месец.
Поради "спускане" на материал  и по двата предмета от горни класове, обема се увеличава, за което е резонно да се увеличи и броят на учебните часове, съответно и седмици. С две седмици и 10 часа допълнителни по БЕЛ не съм сигурна, че ще се усвои необходимият заложен материал по новата програма и да се "преговорят допълнените произведения от 5 и 6 клас по литература" - не е достатъчно времето.
Учебната година не се удължава сега. Това е направено през 2015 с приемане на Наредба 4. Просто вие сте първият набор, който според наредбата ще учи по този учебен план. Това, че НВО не може да е по-рано от две седмици преди края на учебната година  е станало факт година по-късно с приемането на Наредба 11.
Нямам впечатления обемът на материала по БЕЛ и математика да е увеличен поради " спускане" на материал от горни класове. Например математиката в седми клас стартира с нещо, което досега се учеше в шести. Въвеждането на  елементи от вероятности и статистика е съобразено с възрастовата група. Учебната програма по БЕЛ не предвижда сериозен преговор на произведенията от 5 и 6 клас в края на годината като подготовка за  НВО. Такива са моите впечатления.
И едно уточнение. Не е свързано с цитираното мнение. Български автори не означава български фолклор.
Пак казвам. Без публикуван проект стреляме на посоки.

Разгледах учебника по литература за 7 клас от линка на Дидева и се зачетох в анализа на "На прощаване". В този стил ли се очаква да са тезите на седмокласниците?
Не чак такъв, но пък съм чувала, че се практикува и зазубряне на готови тези. След като в пети клас от любопитство погледнах учебниците по български език и литература, повече не съм си причинявала подобен стрес.
Виж целия пост
# 673
Или, Всичко беше повече от добре!
Абсолютно точни и премерени изказвания от теб и детето!

Нека никой да не се ядосва, че репортажът бил орязан, медиите очевидно си гледат своите интереси, те си имат явно скала на " значимост" на новините.Важното е, че шумим.
Надявам се интересът към проблема да продължи

И пск казвам, изключително огорчена съм от сегашните седмокласни майки.Защото те много добре знаят през какво минаха децата им на 1/3 материал, от този който ни готвят на нас и то по дъвкано, дъвкано, та изплюто. Можеха от опт да ни подкрепят-

Мисля, че каквото и се се случва, не трябва да се спира говоренето по темата.

За височайшото мин. изказване- съшито с бели конци, какво да кажа.


П.С.

За тезите- готови тези няма как да се зубрят, освен от някой, който хептен не умее да пише.
В досегашните шестокласнибпроизведения има толкова постулати и внушения, че е невъзможно за всяко от тях да сенаизустява теза.Има си правила на изграждане и компоненти

Обаче, ако се включи материал от 5,6 клав, хайде, дори и без фолклора, познайте какво четене на произведения отново и отново трябва да падне и то не само четене
Същото се отнася и до разпознаване на реплики
Виж целия пост
# 674
Светкавица, сегашните седмокласни майки в момента се вълнуват от съвсем други неща. В момента се раздават служебните бележки с резултатите от НВО и олимпиади, предстои подаване на заявления за участие в първо класиране. Не е редно да ги упрекваме, че мислите им са заети повече с техните собствени деца.
 Мисля, че приемаш нещата твърде емоционално, а това не помага особено в подобна ситуация. Заинтересовани да ви подкрепят са по-скоро идващите след вас. Но след някои престрелки в темата по повод " прехвърлянето" на евентуалните промени върху петокласниците, възможно е и те да не са особено съпричастни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия