Шести клас

  • 44 433
  • 748
# 330
Всъщност имат ли родителите достъп до работите на децата си, след като са оценени, както беше преди години?
Да, могат да се видят. Но винаги си остава леко субективно оценяването по БЕЛ, въпреки че не е само един проверяващ. Точно преди малко четох в темата за 7 клас как единият проверяващ за графично оформление дава 3 т., а другият 1, за предаване на съдържанието единият 4 т., а другият 2 т. и още разминавания имало. Но общият резултат е средноаритметичен и не се разминава много, затова и не може да се иска арбитраж. Като питаш защо има разминаване - така са преценили проверяващите, т.е. субективно си е пак.
Виж целия пост
# 331
И според мен сбитият преразказ е доста коварен. Тази година това беше формАтът на олимпиадата по БЕЛ за шести клас. И малко деца успяха да се справят, още повече че беше на изучаван материал. А си представям колко по-трудно би било, ако се прави на напълно непознат текст.
Виж целия пост
# 332
B.L.A.Z.E, сбит няма да е върху непознат текст.
Предвиждат да редуват (каквото и да значи това) - сбит върху познат текст или дидактическа задача (от име на герой/ неутрален разказвач/ върху непознат текст.
Виж целия пост
# 333
За арбитраж на втория модул по БЕЛ трябва разминаване повече от 5 точки. По-математика - три и повече.
Виж целия пост
# 334
А дали под сбит преразказ на изучаван текст ще имат предвид произведения от 7 клас, или отново ще включат 5-7 клас? С оглед на предвидените промени, излиза, че нашите деца ще са натоварени два пъти повече - веднъж да усвоят умението за преразказ на непознат текст, а след това и сбит преразказ. И това в рамките на една учебна година. Просто не е честно! С всяка следваща година, всичко се претупва все повече. И на- накрая, защо децата нищо не знаели? Ами как да знаят - голям обем от материал и изисквания, недостатъчно време да усвоят този материал и да придобият нужните умения!
Виж целия пост
# 335
Хайде да ви фейна малко в математиката, че не съм наясно, а спорят дъщеря ми с мъжа ми. При задачите с отворен отговор по математика (особено 23 и 24), само сметки ли се пишат или и обяснения. Според дъщеря ми, учителката им казала: "Само сметки, писането на думи и обяснения може да доведе дори до намаление на оценката", докато мъжът ми смята, че някои неща трябва да се опишат с думи, макар и кратко (особено по геометрия). Също така спорят числото ПИ като такова ли се записва в отговора или се смята със закрагленото 3,14 и отговорът се записва като резултат само с цифра?
Виж целия пост
# 336
Пълно разписване.
За всяко вярно редче - точки.
За ненужните редове - няма санкция.
Пи не съм го виждала досега Ill
Виж целия пост
# 337
И тук идва въпросът, като имат такова желание за промени и усложняване на формата, питат ли се дали учителите са достатъчно подготвени и дали дават адекватни отговори на учениците си. Или секирата е само за нас?
Виж целия пост
# 338
Момичета, предлагам ви проект на писмо до МОН. Не знам как да се организираме - мисля, че е добре да го изпратим заедно, както предишното? Ако имате предложения за корекции, допълнения - ще ги отразя, но не знам колко ще съм свободна да чета и отговарям на всички? Ще се постарая, но ми се иска да го пуснем бързо. Аз мога да си го пусна и само от мен, но ако някой е ОК, може да се включи. Всъщност може и Светкавица да го пусне, като допълнение към първото писмо и само някой ако е против - да го махне от подписите, даже може би това е по-добрият вариант.
Скрит текст:
ДО
Г-Н КРАСИМИР ВЪЛЧЕВ
МИНИСТЪР НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА


ОТНОСНО: Изцяло нов формат на националното външно оценяване в седми клас

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,

Обръщам се към Вас във връзка с изявления в медиите на лица от политическия Ви кабинет и на експерти на ръководни длъжности в Министерството на образованието и науката (МОН) за предстоящо разработване на изцяло нов формат на националното външно оценяване в седми клас (НВО), който да измерва постигнатото в целия прогимназиален етап и в същото време да е насочен към проверка на функционалната грамотност.
Съобразявайки се с текста на чл. 44, ал. 1 от Наредба № 11 от 1.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците (обн., ДВ, бр. 74 от 20.09.2016 г.)(Наредбата), целите на външното оценяване в края на клас или на етап от степента са:
 1. диагностика на индивидуалния напредък и на образователните потребности на учениците;
 2. мониторинг на образователния процес за прилагане на политики и мерки, насочени към подобряване качеството на образование;
 3. установяване на степента на постигане на отделни очаквани резултати от обучението по учебен предмет, определени в учебната програма за съответния клас;
 4. установяване на степента на постигане на отделни очаквани резултати от обучението по учебен предмет, определени в държавния образователен стандарт за общообразователна подготовка по съответния учебен предмет, в края на даден етап от степента на образование
и съгласно ал. 2 на същия член 44 от Наредбата, че „всяко външно оценяване в края на клас или на етап от степента може да има една или повече от целите по ал. 1”, моля да отговорите на нас, родители на бъдещите седмокласници (учебната 2018/2019 г.), на техните преподаватели и най-вече на самите деца на следните въпроси:
1. Коя/кои от целите са поставени да бъдат постигнати с „изцяло новия формат на НВО“?;
2. Извършен ли е анализ на силните и слабите страни на формата на НВО до 2018 г., вкл. и на базата на него да се предложи този изцяло нов формат на оценяване?
3. Какво оценявате – как децата усвояват материала, въз основа на учебния процес в училище или оценявате каква подготовка получават учениците, ползвайки услугите на частни учители (изцяло в сивия сектор) и в школи?
4. Каква е политиката Ви – с конкретни мерки и дейности за минимизиране на необходимостта от допълнителни уроци, които е всеизвестно, че са необходимост (с малки изключения) за успешно представяне на НВО?
5. Кои са индикаторите, които сте заложили, за да се извърши последваща оценка на ефективността и ефикасността на новите учебни програми и изцяло новия формат на НВО?
Във връзка с горното, моля проектът на „концептуален модел за изцяло нов формат на НВО“ да бъде предложен на широко обществено обсъждане, преди да бъде одобрен от Вас, като това стане в спешен порядък с цел на 15 септември 2018 г. (януари 2019 г е твърде късно) да има абсолютна яснота относно учебно-изпитните програми за НВО.

С уважение,
…………………
Меринем, нека първо въпросите отправим не към г-н Министъра, а чрез него - към неговите експерти. Не сме йерархически равнопоставени, за да изискваме личен отговор. Освен отговор, ми се иска да звучи упрек, гняв и недоволство. Някак прекалено учтиви сме и изглежда, че предварително сме свалили гардовете.
Виж целия пост
# 339
Освен промяната на формата, мен ме притеснява и преместването на НВО-тата с един месец напред. И сега децата едвам дочакват края на май,  а нашите ще се пекат на бавен огън още месец. Това е ужасен стрес за децата. Одисеята  ще се проточи цяло лято, а и почивките ще ни се прецакат. Изключително неприятен сезон се очертава пред горките ни седмокласници, които са опитни зайчета още от детската градина.
При това за тях е ясно, че сме жертвеният агнец - искаха да продължат уч. година с 2 седмици и занятията да започват от 01.09, срещнаха протест. "Потихонко" приеха промените и защото хората вече имат организирано лято, вкл. през периода 1-15.09, продължаването на уч. година ще е в посока лятото. Това ще е първа и последна учебна година с такова нормиране. Нужни са им припаднали деца и нервни сривове, за да обявят "видяхте ли, че бяхме прави, че следва да се учи от 01.09". Отвратителна стратегия, лишена от всякакво хуманно отношение. А по Конституция, Конвенция за закрила на детето и Закон за закрила на детето грижата за непълновръстните и техните интереси имат приоритет!
Виж целия пост
# 340
Припадналите и изморените деца ги правят родителите им с всяването на паника и истерия.
Ще готвя детето си, но няма да го изтезавам до припадък. Каквото направи - такова. Имам голямо дете, с което съм действала по същия начин. Подготовката му в спокойна среда му стигна да е сега студент по медицина.
Виж целия пост
# 341
Лили, по-скоро се имаше предвид неизбежното негативно влияние на жегите в края на юни, които не се отразяват много благодатно на учебните процеси (и студентите не обичат много летните сесии).. Наистина има огромна разлика дали ще се явиш на изпит на 18 май или на 18 юни! А и тази година жеги имаше още от април и почти цял май! Но освен жегата, преумората ще е повече при нашите деца с това удължаване на учебната година + допълнителните екстри от промените с по-обемния материал, неизвестност до последно сигурно, стрес..
Виж целия пост
# 342
Припадналите и изморените деца ги правят родителите им с всяването на паника и истерия.
Ще готвя детето си, но няма да го изтезавам до припадък. Каквото направи - такова. Имам голямо дете, с което съм действала по същия начин. Подготовката му в спокойна среда му стигна да е сега студент по медицина.
Ваше право е изобщо да не участва детето Ви в НВО - запишете го в ЧУ и не берете грижи! Но, моля, проявете уважение към чувствата на масовия участник в дискусията. Неговият тон е меко казано тревожен и съвсем основателно! А неадекватното Ви включване онагледява защо у нас не може да се формира гражданско общество. Защото за всяка колективна инициатива се намират умни хора, които да са инакомислещи, но особено ПРАВИЛНО инакомислещи и така се стига до всичко по две - вкл. исторически и два Синода (най-консервативната институция - и там разкол не на принципно начало, а заради спора кой да води бащина дружина)
Виж целия пост
# 343
Не е нужно в едно общество всички да мислят еднакво.
Не съм съгласна да окачествявате включването ми като неадекватно. Имам дете в шести клас и разсъждавам, като досега само четях.
Аз не разбирам за какво е тази истерия. Нищо непостижимо не виждам в загатнатите промени.
И не, няма да запиша детето си в ЧУ, даже и на уроци и школи няма да я запиша, както направих с другото си дете. Чак за толкова им стига подготовката и акъла, а когато са спокойни и резултатите им са добри.

Сиси, разбрах, че се говори за времето, но общата дискусия и истеричните постове не са само заради времето.
Не съм против по принцип, но и промените не виждам да се готвят да са драстични, че чак да истерясват някои.
Виж целия пост
# 344
Лили, по-скоро се имаше предвид неизбежното негативно влияние на жегите в края на юни, които не се отразяват много благодатно на учебните процеси (и студентите не обичат много летните сесии).. Наистина има огромна разлика дали ще се явиш на изпит на 18 май или на 18 юни!
Преди 2010 изпитите са били точно в края на юни. Например през 2007 математиката е била на 25. юни. С тази разлика, че тогава е било след края на учебната година.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия