Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 884
  • 800
# 510
Ние нямаме вариант да не ходи на занималня, защото дори с моето работно време не мога да я взимам на обед, а няма кой друг да го прави. Жена не мога да си позволя, защото събираме пари за лечение в чужбина, заради епилепсията не можем да овладеем гърчовете.
Записах я на плуване, но от него имам чувството че още повече се превъзбужда.
От специалистите нямам оплакване, че ако знаеш преди 2 години какво беше.
Ще видим какво ще става , ако трябва в краен случай ще минем на индивидуална програма. Cry

А то имали лечение на епилепсия, имам приятелка с дете с епилепсия на 8 години,  и 3-4 пъти в годината прави гърчове. Може и на лични.
Виж целия пост
# 511
Ние нямаме вариант да не ходи на занималня, защото дори с моето работно време не мога да я взимам на обед, а няма кой друг да го прави. Жена не мога да си позволя, защото събираме пари за лечение в чужбина, заради епилепсията не можем да овладеем гърчовете.
Записах я на плуване, но от него имам чувството че още повече се превъзбужда.
От специалистите нямам оплакване, че ако знаеш преди 2 години какво беше.
Ще видим какво ще става , ако трябва в краен случай ще минем на индивидуална програма. Cry

Индивидуалната форма предполага да си цял ден с детето в училище - поне това виждам в нашето училище. Децата, които са на индивидуална, родителите са там и ги водят от час в час. И при индивидуалната форма няма занималня... Иначе да, детето е с един учител и си работят заедно, но почти няма достъп до деца.
Виж целия пост
# 512
Ние нямаме вариант да не ходи на занималня, защото дори с моето работно време не мога да я взимам на обед, а няма кой друг да го прави. Жена не мога да си позволя, защото събираме пари за лечение в чужбина, заради епилепсията не можем да овладеем гърчовете.
Записах я на плуване, но от него имам чувството че още повече се превъзбужда.
От специалистите нямам оплакване, че ако знаеш преди 2 години какво беше.
Ще видим какво ще става , ако трябва в краен случай ще минем на индивидуална програма. Cry

А то имали лечение на епилепсия, имам приятелка с дете с епилепсия на 8 години,  и 3-4 пъти в годината прави гърчове. Може и на лични.
И мен ме вълнува лечението на епилепсия .Каква е вашата епилепсия?На лични ако искаш
Виж целия пост
# 513
За да не оспамвам темата само ще пиша че нашата епилепсия няма лечение. Тя е с пристъпи от 2месчна възраст до днес, вече е на 4 медикамента и още е с пристъпи. Епилепсията й се води симптоматична има много рядко генетично заболяване и увреждане на мозъка видя се на ЯМР.
За повече информация ми пишете на лични.
Виж целия пост
# 514
Ние нямаме вариант да не ходи на занималня, защото дори с моето работно време не мога да я взимам на обед, а няма кой друг да го прави. Жена не мога да си позволя, защото събираме пари за лечение в чужбина, заради епилепсията не можем да овладеем гърчовете.
Записах я на плуване, но от него имам чувството че още повече се превъзбужда.
От специалистите нямам оплакване, че ако знаеш преди 2 години какво беше.
Ще видим какво ще става , ако трябва в краен случай ще минем на индивидуална програма. Cry

Индивидуалната форма предполага да си цял ден с детето в училище - поне това виждам в нашето училище. Децата, които са на индивидуална, родителите са там и ги водят от час в час. И при индивидуалната форма няма занималня... Иначе да, детето е с един учител и си работят заедно, но почти няма достъп до деца.

Или въобще не ги водят. Ние имахме едно дете в норма, майката беше голяма превземка че сегашното образование не струвало та то идваше 2-3 часа седмично. останалото време не знам какво са правили. Но дали не полагат някакви нива/ изпити други неща. Дали не е още по-голям стрес това.
Виж целия пост
# 515
Здравейте,
детето ни е на година и 9 месеца и още не говори. Но не това е което ме притеснява повече!
В 80% от случаите не се обръща когато го викаш по име. Когато му кажеш - дай, ти подава това което носи, но ако му сложа два предмета и му кажа да ми подаде единия от тях, не ме разбира. Не може и да ми донесе предмет ако му го поискам. От друга страна реди пъзели без проблеми, има и развита финна моторика, може да вкарва и най-дребните парчета от мозайка. Също така много обича да го гушкат.
Водихме го на детски психолог и той потвърди нашите опасения относно забавянето на говора. Препоръча ни да го запишем на специализиран детски център, където да работят с него и ни предписа Гамалон, но предпочете педиатъра да му назначи доза. Педиатъра каза, че до сега няма такива случаи и по-добре да потърсим специалист невролог.
Ако някой от пишещите тук е имал същите или подобни проблеми ще се радвам да ни каже какво е направил и какъв е бил резултата.
Според вас трябва ли да се правят и някакви други допълнителни изследвания - TSH, ft3, ft4 например?
По каква схема са давали Гамалона и трябва ли да се дава и още нещо допълнително?
Виж целия пост
# 516
Здравейте,
детето ни е на година и 9 месеца и още не говори. Но не това е което ме притеснява повече!
В 80% от случаите не се обръща когато го викаш по име. Когато му кажеш - дай, ти подава това което носи, но ако му сложа два предмета и му кажа да ми подаде единия от тях, не ме разбира. Не може и да ми донесе предмет ако му го поискам. От друга страна реди пъзели без проблеми, има и развита финна моторика, може да вкарва и най-дребните парчета от мозайка. Също така много обича да го гушкат.
Водихме го на детски психолог и той потвърди нашите опасения относно забавянето на говора. Препоръча ни да го запишем на специализиран детски център, където да работят с него и ни предписа Гамалон, но предпочете педиатъра да му назначи доза. Педиатъра каза, че до сега няма такива случаи и по-добре да потърсим специалист невролог.
Ако някой от пишещите тук е имал същите или подобни проблеми ще се радвам да ни каже какво е направил и какъв е бил резултата.
Според вас трябва ли да се правят и някакви други допълнителни изследвания - TSH, ft3, ft4 например?
По каква схема са давали Гамалона и трябва ли да се дава и още нещо допълнително?
Това, което описвате много прилича на моето дете. След посещения при различни специалисти, ме насочиха към изследване на слуха. Точно това се оказа,   много намален слух и на двете уши. След поставяне на слухови апарати, в детето има коренна промяна.
Виж целия пост
# 517
Не е проблем със слуха или поне така си мисля. Първо за това се бях притеснил, но когато е с гръб към телевизора и върви детско, като спра звука веднага се обръща. Притеснява ме това, че някой от признаците приличат на аутизъм, но пък някой от нещата които прави са напълно противоположни на тази диагноза. И на второ място ме притеснява не толкова това, че не може да говори, а че не може да възприеме това което и се говори.
Виж целия пост
# 518
Не е проблем със слуха или поне така си мисля. Първо за това се бях притеснил, но когато е с гръб към телевизора и върви детско, като спра звука веднага се обръща. Притеснява ме това, че някой от признаците приличат на аутизъм, но пък някой от нещата които прави са напълно противоположни на тази диагноза. И на второ място ме притеснява не толкова това, че не може да говори, а че не може да възприеме това което и се говори.
Телевизора не винаги е ориентир, защото все пак предполагам е  доста по-силен звука.
Долавя ли лек шум, който не е в стаята. Например ако някой ходи в коридора, поглежда ли към вратата? Или ако шумкате леко с хартия зад гърба си, ще потърси ли с поглед от къде идва шума?
Виж целия пост
# 519
Здравейте.
Какво се прави от страна на учителите (класен ръководител и ресурсен), когато детето се налага да отсъства за 3-4 седмици от училище по медицински причини?
Детето ми трябва да бъде оперирано в най- скоро време и това ще доведе до отсъствието му от училище до края на м. януари 2019 г. От своя страна мисля да ходя всеки ден до училище за да разговарям с класната ръководителка за учебният материал, отделно и с ресурсният, психолога и логопеда. Аз ще му преподавам. Все пак съм учили 4ри години педагогика. Преподавала съм два пъти на 5-то класници. Имам някакво понятие.
Разговарях с класната и обясних, че се налага почти спешна операция, но сякаш не усетих, не видях разбиране, че здравето на детето е по- важно от учебният материал. Само чух, че ще изпусне изпита пред директора, изпита в края на срока, диктовки и подобни. Не усетих човешкото, не усетих разбиране. Не знам как да обясня, че детето ми е с сериозно генетично заболяване на костите и ако го оставя още месец да си ходи на училище за да прави диктовки, за да мине изпита пред директора, ще загубя ценно време. Имам чувството, че не ме разбират като обяснявам от какво точно е болен. Детето е с тумори по костите. На всяка една костица има, а тези по краката (бедрени кости) са големи колкото голям орех вече. Дясната му бедрена кост е много изкривена заради единият тумор и ако го оставя така или ще осакатее или в един момент костта ще се счупи. Пръстчетата му са покрити с малки бучици, кривички, тънки, малки ... ръчичките му са като на 2-3 г. дете, толкова са големи, а той е на 7 г.
Извинявам се за изписаното, но толкова гадно, мъчно ми стана за отсъствието на човещина и разбиране от страна на учителите. Почувствах се едва ли не виновна, че няма да водя детето си на училище.
Виж целия пост
# 520
Йоко , не мога да дам мнение по въпроса с училището , но ви пожелавам успех и много здраве!
Виж целия пост
# 521
Йоко, ако мога да те успокоя разбиране няма да получиш, но то такова няма към никого. Дори към здравите. Сега учителите са такива дебелокожи....Периодът за който ще отсъствате е малък така че това няма да попречи на възможността на детето да завърши . По стечение на обстоятелствата на моята дъщеря отстранявахме формация от венеца и челюстта и тя остсъства поне3 месеца точно първи клас. Един месец  лежа в болница и после още два беше  освободена от училище за заздравяване на костта. Проблем ми беше по-скоро документа който трябваше да ми издадат от ЛКК за по-дългсрочното отсъствие и съответно тичането по инстанции, отколкото нещо друго. Никой не се интересуваше как и дали ще навакса. Но и госпожата не беше от тези дето се впряга. Тя просто каза че по учебната система първи клас не може да повтори така че да не се притесняваме. Верно че дъщеря ми си беше усвоила материалът предварително ( любознателна е много ) , но и аз хич не се вълнувах за училището - много по важно ми беше здравето на детето а всичко друго беше преминало съвсем на втори план. Така че решавайте по -скоро здравето , а после всичко някак ще се уреди. Не го мисли.
Виж целия пост
# 522
Йоко, представяш си извинителна бележка и толкоз. През времето, което отсъства се занимаваш вкъщи. Намираш си някой съученик откогото копираш взетия материал и си учите. Разболяват се децата, отсъстват.
Виж целия пост
# 523
Лаурентин
Проблем е че с извинителна бележка става са някакъв период от време. Но не помня за колко време беше. В случай когато е повече време , с престой в болницата от където се предоставя епикриза за извършено лечение , извинението става чрез лекарска комисия, която пише становище на базата на което детето отсъства  повече време от училище , съответно по-късно не посещава за някакви период  част от занятията ( да кажем физическо, трудово и д-р.). Та според мен отсъствието макар и да става с много бумащина не е никакъв проблем.
А идеята за дете с домашни е много по-добра е спечена класна -бастун която си придава излишна важност.
Виж целия пост
# 524
Дали ще е извинителна бележка или друг документ не е важно. На детето ще издадат извинителен документ от здравното заведение, който Йоко ще си представи в училище. И  училището ще го приеме. Госпожата какво да каже, отсъства дете, представят документ. Тя друго няма какво да направи. Това ми е мисълта.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия